jak to jest z tą wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów ?

Data: 2010-04-08 19:11:58
Autor: Tomasz Pyra
jak to jest z tą wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów ?
Mateusz pisze:

Korek do spuszczania i sprawdzania poziomu oleju w skrzyni zazwyczaj
znajduje się po boku i nie ma problemu z dojściem do niego. Nie wiem
natomiast jak jest z wlewem - nie jest przypadkiem tak, że w toyotach,
aby wlać ten olej to trzeba wyjąć całą skrzynię biegów ? - mam
nadzieję, że to herezja.

Bywa tak w niektórych samochodach i coś mi się wydaje że Toyota właśnie do nich należy.
Jeszcze pytanie jak się wymienia tam sprzęgło, bo może też trzeba ściągnąć skrzynię, to i wtedy przy okazji następnej wymiany możesz sobie zmienić olej.

Data: 2010-04-09 07:27:49
Autor: SET

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
Mateusz pisze:

> [...]

Jeszcze pytanie jak się wymienia tam sprzęgło, bo może też trzeba
ściągnąć skrzynię, to i wtedy przy okazji następnej wymiany możesz sobie

Ludziska co wy opowiadacie. W większości aut nie ma korka spustowego oleju w
skrzyni biegów. Ściąga się go wężykiem właśnie przez śrubkę kontrolną i
tamtędy również zalewa nowy olej. Ściąganie skrzyni do wymiany oleum? Bez
jaj. No chyba, że producenci są nienormalni.

W esperynie nie mam korka spustowego oleju ze skrzyni i nawet do głowy mi
nie przyszło żeby ją zrzucać do wymiany:)

Data: 2010-04-09 16:36:14
Autor: krzysiek82
SET pisze:
W esperynie nie mam korka spustowego oleju ze skrzyni i nawet do głowy mi
nie przyszło żeby ją zrzucać do wymiany:)

nawet tak dla sportu :)? a tak serio to nie widziałem , auta żeby korka nie było.

--
krzysiek82

jak to jest z tą wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów ?