jak to sie nazywa w jezyku prawnikow

Data: 2017-06-07 16:06:58
Autor: rg
jak to sie nazywa w jezyku prawnikow
Wed, 7 Jun 2017 03:00:34 +0200, w
<5937503c$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
napisał(-a):

Czyli:  z   czym minela sie realizacja?    z DUCHEM  PRAWA?   INTENCJAMI USTAWODAWCY?
Jak to opisuje sie w jezyku prawnikow?

Niezrealizowanie obowiązku w sposób należyty.

Data: 2017-06-08 00:52:35
Autor: 1634Racine
jak to sie nazywa w jezyku prawnikow
rg w news:522gjcdjh9p1juceud0dneskccgbkm4d0i4ax.com
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
Czyli:  z   czym minela sie realizacja?    z DUCHEM  PRAWA?   INTENCJAMI
USTAWODAWCY?
Jak to opisuje sie w jezyku prawnikow?
Niezrealizowanie obowiązku w sposób należyty.

chyba cieplo... te slowa kluczowe moze juz zaczynaja robic sprawe, pobladze wokol  http://tinyurl.com/ycramcok

zalezy mi na zlapaniu takiego "paragrafu" - prawdopodobnie w kpa, chyba, ze jeszcze w innym miejscu... -  ktory obejmie max ogolny przypadek -- > niby obowiazek prawny urzedu administarcji wykonany, ale wlasnie "niby wykonany" , ma sie *nieodparte* wrazenie, ze *pozornie* wykonany, wbrew jakims zapisom prawnym (jakim? ktorym?), ktore nakazuja *nalezyte* wykonanie obowiazku prawnego, najlepiej by podprowadzalo to w strone taka: obowiazek prawny nalezy wykonac zgodnie z litera i tzw. *duchem* prawa, czyli zgodnie z intencja ustawodawcy.

Data: 2017-06-08 09:09:35
Autor: m
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

IMHO tego nie znajdziesz w żadnym paragrafie, tylko w ogólnych zasadach
prawnych, paremiach itd... (typu lex retro non agit (proszę nie strzelać
za kaleczenie łaciny), chcącemu nie dzieje się krzywda itd...) które
znajdziesz pewnie w podręcznikach prawa.

p. m.

Data: 2017-06-08 09:50:28
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 09:09 m <mvoicem@gmail.com> pisze:

[...]

Ale paremii prawniczych nie należy traktować zbyt dosłownie.

Niektóre potrafią nawet przeczyć sobie, np:

cedant arma togae - niech oręż ustąpi przed togą
inter arma silent leges - milkną prawa w szczęku broni

--
Trefniś

Data: 2017-06-08 12:32:52
Autor: rg
jak to sie nazywa w jezyku prawnikow
Thu, 8 Jun 2017 00:52:35 +0200, w <593883c8$1$5155$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

zalezy mi na zlapaniu takiego "paragrafu" - prawdopodobnie w kpa, chyba, ze jeszcze w innym miejscu...

To chyba raczej kc... Kto komu wyrządził szkodę. Nie należyta realizacja to
wyrządzenie szkody, ale to już ktoś bardziej obeznany potrzebny.

jak to sie nazywa w jezyku prawnikow