jak traktowane są gokarty na pedały? Rower y czy nie?

Data: 2010-08-22 16:55:34
Autor: twitek4
jak traktowane są gokarty na pedały? Rower y czy nie?
witam

Jestem na wczasach, rowery zabrałem - pełna kultura, ale po drodze plączą sie 3 lub 4 kołowce napędzane mięśniami. Bez hamulców - (ostre koło) bez świateł, dzwonka. zero widoczności z 50cm nad asfaltem. Wolno tak? co będzie jak ich samochód skasuje? Wszystko się działo w strefie zamieszkania, wiec mozna by obrać taką linie obrony ze to tylko zabawa i nikt tą maszyną nie jeździ - wtedy kierowca samochodu ma przewalone. tyle ze to tłumaczenie mocno po bandzie....

ToMasz

PS
ja bym nie chciał być w skórze producenta pojazdu bez hamulców, jak ktoś takim jeździdełkiem "walnie" w drzewo i zrobi sobie krzywdę

Data: 2010-08-22 17:05:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik twitek4 napisał:
[...]

Rower wielośladowy. Jak najbardziej rower (hulajnoga też rower według PoRD). I jako taki musi być stosownie wyposażony chyba że nie jest użytkowany na drodze publicznej.

--
Darek

Data: 2010-08-22 19:10:33
Autor: Michał Stępień
twitek4 <twitek4@gazeta.pl> wrote:

[...]

Dlaczego? Jak najbardziej sensowna argumentacja. Strefa zamieszkania -- a kierowca auta sieje zniszczenie.

Data: 2010-08-22 20:47:55
Autor: ToMasz
W dniu 2010-08-22 19:10, Michał Stępień pisze:
[...]

bo "mieć pierwszeństwo" nie znaczy "być ponad prawem". W sytuacji gdy jadę samochodem 20km na godzine, nagle wypada na mnie gokart jadący po lewej również 20 km na godzine- ja wyhamuje na 1 metrze. Gokart z pasażerami ważący 80kg napędzany przez 10latka walnie na czołówke. co w tedy?
"Osobiście" sądze ze "usra" sie w tedy gdy stanie sie tragedia. Oby wtedy ukarano współodpowiedzialnych.

ToMasz

Data: 2010-08-22 21:14:18
Autor: Michał Stępień
ToMasz <nospam@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ale tu czynisz założenia o jakich nie mówiłeś wcześniej.
Równie dobrze mogę powiedzieć, że nie wolno zabijać a ty
mi podasz przykład gdy ktoś zabija w obronie koniecznej.
W każdym razie wszelkie przepis o pierwszeństwo
oznacza, że to kierowca auta musi się tłumaczyć. Nie dotyczy
to gokarda.

Data: 2010-08-23 17:32:05
Autor: robertcb
> [...]
bo "mieć pierwszeństwo" nie znaczy "być ponad prawem". W sytuacji gdy jadę samochodem 20km na godzine, nagle wypada na mnie gokart jadący po lewej

może być tak, ale równie dobrze może być też tak ze gokart wpadnie na jakieś auto, które wyjechało z lewej, i niekoniecznie przestrzegając 20km/h...

Data: 2010-08-22 20:59:28
Autor: Mariusz
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?
ja bym nie chciał być w skórze producenta pojazdu bez hamulców, jak ktoś takim jeździdełkiem "walnie" w drzewo i zrobi sobie krzywdę

A czy ten ktoś używa pojazdu zgodnie z przeznaczeniem? Zapewne w instrukcji coś bylo na ten temat...
Poza tym, this is not America :-)

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2010-08-23 00:37:44
Autor: Marcin Gryszkalis
twitek4 wrote:
ja bym nie chciał być w skórze producenta pojazdu bez hamulców, jak ktoś
takim jeździdełkiem "walnie" w drzewo i zrobi sobie krzywdę

Znakomita większość gokartów jakie widziałem w nadmorskich miejscowościach miały hamulec ręczny (ciągniesz za dźwignię a ta z drugiej strony zaczyna trzeć o koło), kilka widziałem z mechanicznymi tarczówkami - ale to były w zasadzie rowery poziome.

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Data: 2010-08-23 21:30:35
Autor: ToMasz
W dniu 2010-08-23 00:37, Marcin Gryszkalis pisze:
twitek4 wrote:
[...]

dokładniej mówiąc oponę? Jeśli tak to ja bym tego hamulcem nie nazwał.

Dzisiaj widziałem gokarty we Władysławowie, a tam na głównej ulicy strefy zamieszkania niema.....
ToMasz

Data: 2016-02-15 14:11:38
Autor: luki13330
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?
to ma hamulce, można tym jeździć po ulicy

Data: 2016-02-15 23:38:08
Autor: ToMasz
W dniu 15.02.2016 o 23:11, luki13330@wp.pl pisze:
to ma hamulce, można tym jeździć po ulicy

niewolono. znaczy róbta co cheta, ale jak będzie wypadek, okaże się że nic w tym pojeździe niema homologacji, oświetlenia dzwonka....
  hamulce naciskające klockiem na oponę - napewno nie mają.

ToMasz

Data: 2016-02-16 01:10:59
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 23:11:40 UTC+1 użytkownik luki...@wp.pl napisał:
to ma hamulce, można tym jeździć po ulicy

Złota Łopatka i tytuł Archeologa Miesiąca :D

Data: 2016-02-16 14:07:33
Autor: Olivander
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?
eee tam. pikuś. na lokalnym forum rowerowym http://forum.trojmiasto.pl/Rowery-c1,9.html byla ostatnio epidemia wykopkow i rekordziści wygrzebali texty z początku 2003... a potem przyszedl admin i prawie wszystkie wykopki wykopal. prawie, jedno ("400 km w jeden dzień" z 2006r) zostawil. niezbadane są wyroki itd.

Data: 2016-02-17 08:43:38
Autor: ąćęłńóśźż
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?
HWDA.

-- -- -
przyszedl admin

Data: 2020-04-07 09:52:21
Autor: dominikskrajnowski
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?

Data: 2020-04-07 22:42:51
Autor: ąćęłńóśźż
jak traktowane są gokarty na pedały? Rowery czy nie?

Data: 2010-08-23 13:02:53
Autor: Mr. MAKARENA
[...]

W wiekszosci kurortow maja zakaz wjazdu :

http://deser.pl/deser/1,89795,5549308,Wpadka__Zakaz_wjazdu_dla_rowerow_nie_dotyczy_rowerow_.html

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA

Data: 2010-08-23 13:53:28
Autor: Coaster
On 8/22/10 4:55 PM, twitek4 wrote:
witam

Jestem na wczasach, rowery zabrałem - pełna kultura, ale po drodze
plączą sie 3 lub 4 kołowce napędzane mięśniami.[...]

http://tinyurl.com/2b3bgqy
;-)

PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

jak traktowane są gokarty na pedały? Rower y czy nie?