jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?

Data: 2009-09-30 23:15:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
kilkumilionowa kwota sporna, sprawa do wygrania w sądzie,
ale przewiduję serię kilku sprzecznych wyroków (mam rację, nie mam, mam, nie mam, itd.) i wygraną w ostatniej instancji

nie chcę aby pieniądze w trakcie sporu sądowego zostały zajęte komorniczo, nawet jeśli mógłbym je potem ew. odzyskać

Czy wpłata tych pieniędzy na jakiś fundusz lub polisę
emerytalną chroni przed zajęciem komorniczym?

Nie chcę wpłacać na czyjeś konto bankowe (przy dużej kwocie każdy dotychczasowy przyjaciel mógłby zawieść, samo życie),
z pełnomocnictwem, chcę aby aktywa figurowały na moje imię
i nazwisko i były zwolnione z zajęcia komorniczego.

Data: 2009-09-30 14:39:01
Autor: szczurwa
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem kom orniczym?
On 30 Wrz, 23:15, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

Żaden poważny prawnik nie udzieli Ci porady na forum, nie majac
przedtem wglądu w akta sprawy. O honorarium nie wspominam..;-)

Data: 2009-09-30 23:41:07
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
Żaden poważny prawnik nie udzieli Ci porady na forum, nie majac
przedtem wglądu w akta sprawy. O honorarium nie wspominam..;-)

Pewnie chodzi o "duże" pieniądze.

--
Mithos

Data: 2009-09-30 22:11:38
Autor: BK
[...]

Jest pare sposobow, ale szczurwa ma racje :) Tak bez honorarium? ;-)

Data: 2009-10-01 09:20:42
Autor: jacko
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
Jest pare sposobow, ale szczurwa ma racje :) Tak bez honorarium? ;-)
Ja ci podpowiem za darmo - duzy sloik (a moze nawet akwarium?!), forsa do srodka, lopata, do lasu, sprawdzasz dokladne wspolrzedne na gps, zapamietujesz na cale zycie, tak zebys w nocy o polnocy pamietal, kopiesz, wkladasz, zasypujesz. Wracasz do domu i spisz spokojnie.

Data: 2009-10-01 10:26:23
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
>Jest pare sposobow, ale szczurwa ma racje :) Tak bez honorarium? ;-)

cieszę się że kolegom humor dopisuje :) oczywiście nie oczekuję darmowych porad prawnych
o dużym stopniu szczegółowości. Interesuje mnie tylko i wyłącznie ogólny kierunek poszukiwań rozwiązania

Data: 2009-10-01 03:59:12
Autor: szczurwa
On 1 Paź, 10:26, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

oczywiście nie oczekuję darmowych porad prawnych
o dużym stopniu szczegółowości. Interesuje mnie tylko
i wyłącznie ogólny kierunek poszukiwań rozwiązania

W razie jakiejs obsuwy, ktoś, kto podpowiada Ci tu na forum, jak
wykiwac komornika, może dostac zarzuty pomocnictwa w udaremnieniu
egzekucji..;-)

Data: 2009-10-01 10:44:48
Autor: MarekZ
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:1557.00000390.4ac467afnewsgate.onet.pl...

oczywiście nie oczekuję darmowych porad prawnych
o dużym stopniu szczegółowości. Interesuje mnie tylko
i wyłącznie ogólny kierunek poszukiwań rozwiązania

Jest wiele rozwiązań (wiele z nich było już mniej lub bardziej wprost tu wskazywanych) idących co najmniej w trzech różnych kierunkach, niemniej jednak raczej nie jest dobrym pomysłem aby takie recepty w formie jakichś "przewodników" pojawiały się na grupie, choćby z takiego powodu, że każda recepta nadmiernie upubliczniona wcześniej czy później przestanie dobrze działać. Nikt z praktyków zatem nie będzie zainteresowany w publikowaniu sprawdzonych i działających rozwiązań. Tutaj wskazana jest własna inteligencja oraz wiedza. A na grupie to można w tej kwestii oczekiwać raczej tylko dywagacji teoretyków.

Data: 2009-10-02 16:12:48
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "jacko" <spam@trap.com> napisał w wiadomości news:ha1okm$qur$1news.onet.pl...
[...]

    Ale jesteś świadom, że typowy GPS ma dość spory błąd pomiaru. Na tyle spory, że szukając tego po latach możesz spokojnie ze 100 m2 lasu przekopać.

Data: 2009-10-02 21:18:04
Autor: Krzysztof Halasa
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> writes:

    Ale jesteś świadom, Ĺźe typowy GPS ma dość spory błąd pomiaru. Na tyle spory, Ĺźe szukając tego po latach moĹźesz spokojnie ze 100 m2 lasu przekopać.

Uzytkownicy GPS nie potwierdzaja :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-06 08:52:01
Autor: Pete
W dniu 02.10.09 21:18, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Chyba w armii USA. :P
Blad pomiaru rzedu 5m to norma. Czyli mamy te 100m2

--
Pete

Data: 2009-10-06 18:33:07
Autor: witrak()
On 2009-10-06 08:52, Pete wrote:
[...]

raczej ok. 75 m2

A poza tym można też tak: zakopuję pod dębem (albo przy skale), pozycję dębu określam GPSem, po latach przychodzę, szukam przy pomocy GPSa dębu (albo skały) i tylko jeśli dąb wycięto albo skałę wyeksploatowano mogę mieć trudności :-)))

witrak()

Data: 2009-10-08 09:56:51
Autor: kris

Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hafrkm$8vr$1atlantis.news.neostrada.pl...
On 2009-10-06 08:52, Pete wrote:
[...]

Raczej ok 100mkw;))) przy błedzie pomiaru 5 metrów

Krzysiek

Data: 2009-10-09 08:49:45
Autor: witrak()

On 2009-10-06 08:52, Pete wrote:
[...]

Eeee tam, wzoru na pole koła się zapomniało ? :-)))

witrak()

Data: 2009-10-09 12:37:08
Autor: maruda
Geometria i GPS (było: Re: jak uchr onićDUŻEpieniądze przed zajęciem komo rniczym?)
witrak() pisze:

Raczej ok 100mkw;))) przy błedzie pomiaru 5 metrów

Eeee tam, wzoru na pole koła się zapomniało ? :-)))

Eeetam... Myśleć teraz w szkołach nie uczą?

Zaznacz sobie na kartce punkt X = "prawdziwe miejsce, gdzie byłeś wtedy" (współrzędne = odczyt z GPS).
Wyrysuj sobie koło o R=5m, gdzie mogłeś być wtedy naprawdę.
Wyznacz sobie na tym okręgu punkt Y, gdzie hipotetycznie wtedy byłeś naprawdę (maksymalnie niekorzystny przypadek).
Na drugim końcu średnicy zaznacz sobie punkt Z, gdzie hipotetycznie jesteś teraz i masz ten sam odczyt na GPS-ie (maksymalnie niekorzystny przypadek).
Jak daleko jesteś od miejsca gdzie schowałeś skarb?
(hint: 10 metrów)
Czy wiesz w jakim kierunku?
(hint: nie, bo i skąd...)
Jak duże koło musisz rozkopać, żeby znaleźć skarb?
(hint: o R=10m)
Jaka jest powierzchnia tego koła do rozkopania?
(wzór na pole koła znasz, to sobie policz...)

Jeśli Wy tak samo liczycie wasze pieniądze, to chciałbym być Waszym bankierem... :P

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-10-09 16:29:48
Autor: witrak()
On 2009-10-09 12:37, maruda wrote:
witrak() pisze:

[...]

Wiesz, co to oznacza, że błąd wynosi 5 m ? Wygląda na to, że wiesz :-)))
Teraz trzeba tylko wiedzieć skąd się bierze. Otóż ten błąd jest albo skutkiem zakłóceń przypadkowych, albo błędem systematycznym urządzenia.
Jeśli to pierwsze, to wystarczy wykonać pomiar kilkanaście razy (w pewnych odstępach czasu, tak aby wykorzystywane były różne zestawy satelitów - oczywiści może to spowodować, że procedura potrwa trochę, ale czego się nie robi dla takiej kasy...) i uśrednić wyniki (oczywiście i przy zakopywaniu, i przy odkopywaniu). W zależności od liczby pomiarów błąd średniej spadnie nawet o rząd wielkości.

Jeśli to drugie, to używając tego samego urządzenia (niezbyt zużytego, więc trzeba by je mało używać - ale czego się nie robi dla takiej kasy...) trafi się dokładnie w to samo miejsce.

Jeśli zaś będziemy mieli do czynienia z kombinacją obu przypadków, to w *najgorszym* razie odległość będzie 5 m. Ergo pole do przekopania ma pi*5*5 m2 c.b.d.o.

Z finansami to u Ciebie pewnie dobrze, ale fizyka i statystyka się kłania ;-)

witrak()

Data: 2009-10-09 18:26:28
Autor: maruda
witrak() pisze:
[...]

Bzdura.
Byłoby tak, gdybyś wyeliminował błąd przypadkowy, ale to nie byłaby już "najgorsza możliwa" sytuacja, a medialna, czyli środek krzywej Gaussa.

Załóżmy, że Katowice, Częstochowa i Piotrków Tryb. leżą na jednej linii.   Odległości między nimi są po ok. 80km.

Jeśli jakiś teoretyczny GPS ma błąd 80km i pokazuje Ci, że jesteś w Częstochowie, to tak naprawdę możesz być w Katowicach lub w Piotrkowie. Załóżmy, że jesteś w Piotrkowie i tam zakopujesz skarb.
Zapisujesz sobie te współrzędne (Częstochowy).
Po jakimś czasie włączasz GPSa będąc przypadkowo w Katowicach. Ponieważ błąd jest 80km, to może się zdarzyć, że on Ci wyświetli współrzędne Częstochowy. Stwierdzasz "O! tu zakopałem skarb!" i zaczynasz kopać. Po spirali oczywiście.
;)

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-10-09 19:10:36
Autor: witrak()
On 2009-10-09 18:26, maruda wrote:
witrak() pisze:
[...]

Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem (tylko lepiej się postaraj), to zauważysz, że opisałeś część mojej procedury.

Eh...

witrak()

Data: 2009-10-11 18:17:26
Autor: robbi
witrak() pisze:

Wiesz, co to oznacza, że błąd wynosi 5 m ? Wygląda na to, że wiesz :-)))
Teraz trzeba tylko wiedzieć skąd się bierze. Otóż ten błąd jest albo skutkiem zakłóceń przypadkowych, albo błędem systematycznym urządzenia.

Zakłócenia nie sa przypadkowe, a celowe. Ponoć Bill "cygaro" Clinton kazał je wyłączyć - ale nie sądzę żeby amerykanie tego nie zastąpili czymś innym.
Osobna kwestia to dane z ilu satelitów są wykorzystywane do ustalenia pozycji. Co do samej dokładości to GPS geodezyjny ma poniższe poziomy dokładności:
- w trybie autonomicznym <2,5 metra
- w trybie statycznym: 5mm + 1ppm (wymagana antena zewnętrzna)
- w trybie RTK <50km od bazy: 30 cm

Z ciekawości sprawdziłem dokładność swojego "cywilnego" GPS'a - rozrzut jest na jakieś 3,5-4 m przy widoczności 17 satelitów.
Cały system GPS ma ich bodaj 31 z czego cywilne widzą 21.

Tak więc pomysł z lasem jest IMHO jak najbardziej realny pod warunkiem uzbrojenia się w sprzęt odpowiedniej jakości a nie gps z półki w Tesco.

--
pzdr
robbi

Data: 2009-10-11 18:37:20
Autor: Krzysztof Halasa
robbi <robbi@nietofrompoznan.com> writes:

Zakłócenia nie sa przypadkowe, a celowe. Ponoć Bill "cygaro" Clinton
kazał je wyłączyć - ale nie sądzę żeby amerykanie tego nie zastąpili
czymś innym.

Bajki. Tak w ogole, to w sieci nietrudno znalezc bardzo dokladne opisy
tego calego interesu, wlaczajac analize bledow.

Z ciekawości sprawdziłem dokładność swojego "cywilnego" GPS'a -
rozrzut jest na jakieś 3,5-4 m przy widoczności 17 satelitów.

17 widocznych satelitow w jednym momencie to bardzo duzo. Konstelacja
sklada sie z 32 aktywnych satelitow (czasem minimalnie mniej). Kiedy
dokladnie i mniej-wiecej gdzie odbierales sygnal z 17 satelitow GPS?

Cały system GPS ma ich bodaj 31 z czego cywilne widzą 21.

Caly system to wiecej niz 32 satelity, z tym ze aktywnych moze byc
jednoczesnie tylko 32 (to taka zaszlosc). Czasem ktoregos wylaczaja,
szczegoly mozna znalezc na ich stronie WWW. Cywilne odbiorniki widza
wszystkie, tyle ze nie jednoczesnie - bo przeciez satelity kraza wokol
Ziemi, na sporej wysokosci, owszem, ale z powierzchni raczej trudno
zobaczyc wiecej niz polowe nieba.

Tak więc pomysł z lasem jest IMHO jak najbardziej realny pod warunkiem
uzbrojenia się w sprzęt odpowiedniej jakości a nie gps z półki w
Tesco.

Mysle ze ten ostatni tez by wystarczyl, zakladajac ze uzytkownik wie co
robi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-14 15:34:40
Autor: robbi
Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Droga krajowa na płaskim terenie (WLKP), odbiornik położony na dachu auta :) Urządzenie to palmtop HP z GPS na złączu CF.

[...]

Wnioskując z pytania wątkoczyńcy - nie byłbym tego taki pewien.

I chyba czas zrobić EOT z tymi GPS'ami

--
pzdr
robbi

Data: 2009-10-14 21:05:20
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No ale jeszcze podstawowe "kiedy"?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-16 10:31:17
Autor: robbi
Krzysztof Halasa pisze:
robbi <robbi@nietofrompoznan.com> writes:

Droga krajowa na płaskim terenie (WLKP), odbiornik położony na dachu
auta :) Urządzenie to palmtop HP z GPS na złączu CF.

No ale jeszcze podstawowe "kiedy"?

Jakies 40-60 minut zanim napisałem posta.

--
pzdr
robbi

Data: 2009-10-11 18:41:48
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Naturalnie nie licze tu satelitow WAAS i EGNOS, zdaje sie ze one takze,
albo przynajmniej niektore z nich, transmituja normalne dane
"nawigacyjne".

Data: 2009-10-12 22:32:37
Autor: witrak()
On 2009-10-11 18:41, Krzysztof Halasa wrote:
robbi <robbi@nietofrompoznan.com> writes:

Zakłócenia nie sa przypadkowe, a celowe. Ponoć Bill "cygaro" Clinton
kazał je wyłączyć - ale nie sądzę żeby amerykanie tego nie zastąpili
czymś innym.

Po pierwsze do obliczeń nie są używane w danej chwili wszystkie widoczne satelity, tylko kilka z nich (normalnie, w zwykłych GPSach - 5). Po drugie zakłócenia pomiaru wynikają z praw fizyki.
Te błędy, o których pisałem (błędy samego pomiaru), nie mają żadnego związku z wprowadzanymi kiedyś błędami systematycznymi w nadawanych danych, które miały na celu utrudnienie przeliczeń, prowadzących do ustalenia pozycji (rzecz w tym, że udostępniano  tablice korekt, które pozwalały usunąć wprowadzone błędy, ale nie zawsze tablice te były dokładnie takie, jak być powinny, by można było zredukować błędy do zera; teraz błędy nie są wprowadzane).

Błędy samego pomiaru zawsze mają charakter przypadkowy (prawa fizyki), więc zwiększenie liczby oddzielnych (niezależnych pomiarów) pozwala je eliminować przez uśrednianie po zbiorze wyników. W danym przypadku, aby uzyskać niezależne pomiary trzeba, aby brane pod uwagę były różne zestawy satelitów, stąd trzeba trochę poczekać - aż jeden zajdzie, drugi wyjdzie wyżej nad horyzont itp. Urządzenie weźmie kilka dających najlepszy sygnał satelitów, ale będą one w innych pozycjach i być może nie wszystkie te same co poprzednio, i w ten sposób uzyskamy wiele odrębnych, niezależnych wyników; uśredniając je wyeliminujemy (częściowo) błąd pomiaru.

witrak()

Data: 2009-10-13 16:59:37
Autor: Krzysztof Halasa
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

Po pierwsze do obliczeń nie są używane w danej chwili wszystkie
widoczne satelity, tylko kilka z nich (normalnie, w zwykłych GPSach -
5).

Stary, w poprzednim tysiacleciu standardem byly odbiorniki 8-kanalowe
i tyle wlasnie satelitow jednoczesnie zwykle odbieraly (pracowalo wtedy
ok. 24 satelitow, wtedy 5 to bylo cos w rodzaju minimum, jesli nie bylo
przeszkod terenowych).

Reszte pomijam, bo naprawde to nie jest obecny stan wiedzy na ten temat,
i grupa tez nie ta.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-14 10:33:39
Autor: witrak()
On 2009-10-13 16:59, Krzysztof Halasa wrote:

Reszte pomijam, bo naprawde to nie jest obecny stan wiedzy na ten temat,
i grupa tez nie ta.

Ta reszta nie zależy od aktualnego stanu wiedzy, bo teorię do metrologii zakończono dopracowywać w XIX wieku i jakby nie było wszyscy się nią do dzisiaj posługują. Chyba, że i na ten temat masz "lepszą wiedzę" ? :-)

witrak()

Data: 2009-10-06 19:14:19
Autor: Krzysztof Halasa
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

Chyba w armii USA. :P
Blad pomiaru rzedu 5m to norma. Czyli mamy te 100m2

Masz na mysli chyba deklarowana przez odbiornik dokladnosc pomiaru
(z 95% pewnoscia). To nieco inna bajka.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-06 19:46:02
Autor: Pete
W dniu 06.10.09 19:14, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

95% ??? Chyba dla marginesu 100m.
Dla 5m jest to ok. 50%.

--
Pete

Data: 2009-10-06 22:37:24
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Wiesz, to dyskusja z faktami, a dokladnie rzecz biorac danymi
technicznymi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-07 08:19:07
Autor: Pete
W dniu 06.10.09 22:37, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Jakie urządzenie?
Taka dokładność jest możliwa jedynie dla urządzeń typu DGPS.

--
Pete

Data: 2009-10-07 12:41:54
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Spojrz na date techniczne jakiegos normalnego odbiornika GPS (takiego
wspolczesnego, nie jakiegos np. 8-kanalowego z ubieglego wieku).

Swoja droga, DGPS oczywiscie nie jest wykluczony, w Europie dziala
przeciez EGNOS i odbiorniki zwykle potrafia sie nim posluzyc. Ale to nie
jest niezbedne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-07 20:20:28
Autor: Pete
W dniu 07.10.09 12:41, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

2 pierwsze z brzegu:
http://www.allegro.pl/item702362182_apogeo_odbiornik_gps_trimble_juno_sb_hit_f_vat.html
http://cokupic.pl/opinie/Odbiornik-GPS-Trimble-Nomad-800MHz-aparat-2Mpx-czytnik-kodow-kreskowych/c0c58d46459a47c7#

pierwszy 5-10m, drugi 2-5m.

--
Pete

Data: 2009-10-07 23:43:59
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tzn. nawet w jednym z dwoch pierwszych z brzegu moze byc "2-5 m"? :-)

BTW: wiesz, sa takie odbiorniki, ktorych geodeci uzywaja. Wbijaja potem
w ziemie taki gwozdzik pomalowany na rozowo.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-08 08:45:33
Autor: Pete
W dniu 07.10.09 23:43, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

π*5²≈78m²
Czyli prawie 100m²

BTW: wiesz, sa takie odbiorniki, ktorych geodeci uzywaja. Wbijaja potem
w ziemie taki gwozdzik pomalowany na rozowo.

Rozmawiamy o sprzęcie konsumenckim, AFAIR?

--
Pete

Data: 2009-10-08 13:25:56
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Zgodzilbym sie gdyby to mialo byc na pustyni i po spelnieniu dodatkowych
warunkow (np. chwilowe okreslenie polozenia, zamiast zostawienia
odbiornika na dluzszy czas i chocby zebrania sladu, jesli nie
dla postprocessingu).

Uzywales kiedys odbiornika GPS? Takiego turystycznego, bo samochodowe
i np. lotnicze to inna bajka. Ja uzywam i uwierz ze nie ma najmniejszego
problemu z ponownym znalezieniem jakiegos punktu. Jak sobie jeszcze tym
Trimblem zrobisz zdjecie, to tym bardziej.

HTH i EOT.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-01 09:33:55
Autor: Charlie delta
[...]

transfer bank w np. Niemczech

transfer bank np. w Niemczech  -- -- -- ->  bank w Szwajcarii

transfer bank w szwajcarii -- -- -- -- > bank Lichtenstein

transfer bank Lichtenstein -- -- -- -- >  bank w jakimś ładnym zamorskim
kraju bedącym wyspą

PS. bank w Niemczech można zamienić na spółkę na wyspie grecko -
tureckiej a dalej do Lichtenstein i dalej bez zmiany

Data: 2009-10-01 13:52:38
Autor: kris

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości news:1557.00000360.4ac3ca7bnewsgate.onet.pl...
[...]

Wpłać na lokaty w kilku SKOKach, bankach spółdzielczych.
Komornik sam ich nie znaqjdzie. Chyba ze ktoś mu podpowie gdzie szukać.

Krzysiek

Data: 2009-10-01 15:51:43
Autor: kris
[...]

Druga strona sporu mysli dokładnie tak samo. ;)))

Krzysiek

Data: 2009-10-01 18:09:55
Autor: Chandler

Polisa na życie = http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=25778

--
Chandler

Data: 2009-10-01 19:42:49
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]
> Czy wpłata tych pieniędzy na jakiś fundusz lub polisę
> emerytalną chroni przed zajęciem komorniczym?

super! Zwolnienie w 75%, to już coś.
Czyli np. wpłacam 4 mln w razie czego zajmą 1 mln, dobrze rozumiem?

Data: 2009-10-01 20:07:16
Autor: bzdreg
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl pisze:
[...]

Tylko, czy wydostaniesz potem tę kasę z polisy? Czy może tylko wdowa
dostanie?

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-10-01 20:16:06
Autor: Chandler
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem kom orniczym?
Tylko, czy wydostaniesz potem tę kasę z polisy? Czy może tylko wdowa
dostanie?

Prędzej "Ojciec chrzestny" ;).

Data: 2009-10-01 20:29:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
Tylko, czy wydostaniesz potem tę kasę z polisy? Czy może tylko wdowa dostanie?

myślałem o polisie ze składką regularną np. 1.000zł
rocznie i możliwością składek _dodatkowych_ o dowolnej wysokości (nie mniejszej niż x), ten x ubezpieczyciele ustawiają dość nisko, np.:
np. AIG >2.500zł, Allianz >500zł, itp.

Kombinuję że 4.000.000zł > 2.500zł > 500zł i że (jeśli umowa tak przewiduje) w razie czego
z dwóch pierwszych składek 2x1000zł odzyskam
zero lub 10% i całość lub 75% z 4.000.000zł

proszę o wskazanie ewentualnego błędu w rozumowaniu --

Data: 2009-10-01 21:01:14
Autor: Technolog
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
Dnia Wed, 30 Sep 2009 23:15:39 +0200,
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl napisał(a):

[...]

Gotówka/złoto w skrytce bankowej?

Data: 2009-10-02 09:57:22
Autor: robert1
> [...]

> z pełnomocnictwem, chcę aby aktywa figurowały na moje imię
> i nazwisko i były zwolnione z zajęcia komorniczego.

albo we własnej piwnicy, tudzież pod łóżkiem;)

Data: 2009-10-02 11:46:38
Autor: Technolog
Dnia Fri, 02 Oct 2009 09:57:22 +0200, robert1@mailinator.com napisał(a):

[...]

Większe ryzyko zniszczenia (pożar, zalanie) i kradzieży niż w skrytce
bankowej. Skrytki są zapewne też dodatkowo ubezpieczone.

Data: 2009-10-02 02:50:11
Autor: BK
On Oct 2, 11:46 am, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Dnia Fri, 02 Oct 2009 09:57:22 +0200, robe...@mailinator.com napisał(a):

> albo we własnej piwnicy, tudzież pod łóżkiem;)

Większe ryzyko zniszczenia (pożar, zalanie) i kradzieży niż w skrytce
bankowej. Skrytki są zapewne też dodatkowo ubezpieczone.

A widziales kiedys zajecie komornicze przychodzace do banku? Myslisz,
ze komornik to taki nieszkodliwy idiota, ktory nie wie o istnieniu
skrytek?

Ucieczka przed egzekucja to sztuka nieco bardziej skomplikowana
polegajaca glownie na wykorzystaniu instrumentow prawnych
uniemozliwiajacych egzekucje, a nie lopatologia polegajaca na
ukrywaniu czegos w sensie fizycznym :)

Data: 2009-10-02 14:32:36
Autor: robert1
jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?

Większe ryzyko zniszczenia (pożar, zalanie)

Nie w gotówce, a w sztabkach złota.

--

jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?