jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne

Data: 2016-06-27 20:08:20
Autor: qwerty
jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
Użytkownik "kriters"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:576fe89d$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
Ma ktoś jakieś pomysły ?

Art. 53

Data: 2016-06-27 20:20:08
Autor: Liwiusz
jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
W dniu 2016-06-27 o 20:08, qwerty pisze:
Użytkownik "kriters"  napisał w wiadomości grup
Ma ktoś jakieś pomysły ?

Art. 53

Ustawy o płodach rolnych?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 20:28:49
Autor: qwerty
jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkrqp1$n1d$3@node2.news.atman.pl...
Ustawy o płodach rolnych?

Widzę, że uchylili w kodeksie wykroczeń. :(
Nie wiem czy dałoby się podpiąć pod ustawę o przepisach porządkowych.

Data: 2016-06-27 20:30:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-27 o 20:28, qwerty pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
Ustawy o płodach rolnych?

Widzę, że uchylili w kodeksie wykroczeń. :(
Nie wiem czy dałoby się podpiąć pod ustawę o przepisach porządkowych.

A co miałeś na myśli? Może art. 51? ("Kto krzykiem, hałasem..."). Tylko że skoro dzwony dzwonią powszechnie, to jest to kontratyp.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 20:39:04
Autor: qwerty
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkrrd8$nuc$1@node2.news.atman.pl...
A co miałeś na myśli? Może art. 51? ("Kto krzykiem, hałasem..."). Tylko że skoro dzwony dzwonią powszechnie, to jest to kontratyp.

Tak, o to mi chodziło. Widać pora iść spać po wykańczającej pracy. :(
Niekoniecznie powszechnie. Biją od 6:30.
Przecież jest to ewidentny hałas.
Jak chce bić to zmieni na mniejszy dzwoń, albo przyciszy (często dźwięk jest z głośników).

Data: 2016-06-27 23:00:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-27 o 20:39, qwerty pisze:
[...]

Cóż, jest to do oceny przez sąd. W ostateczności oprócz kw. można pozwać cywilnie o odszkodowanie za immisje - art. 144kc. Jeśli jednak kościół jest "od dawna", to marnie oceniam szanse - obecność świątyni powoduje właśnie, że "społeczno-gospodarczą" funkcją nieruchomości jest właśnie emitowanie takich dźwięków.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 23:35:48
Autor: PlaMa
W dniu 2016-06-27 o 23:00, Liwiusz pisze:

"społeczno-gospodarczą" funkcją nieruchomości jest właśnie
emitowanie takich dźwięków.

ale nieruchomość może prowadzić swoje gospodarczo-społeczne funkcje bez uciążliwych dźwięków.

Data: 2016-06-27 23:43:41
Autor: A. Filip
PlaMa <barakady@wp.pl> pisze:
[...]

CZYIM zdaniem?  Ta dyskusja nie jest na pl.soc.prawo bo strony mają
"wystarczająco odmienne" zdanie?

Wydaje mi się że paru "wąskich precedensach" ograniczenia bicia w dzwony
słyszałem.  No chyba że TK ma wydać "precedensowe" orzeczenie o
niezgodności bicia w dzwony z konstytucją ;-)

--
A. Filip
Uczony bez praktyki to pszczoła bez miodu.  (Przysłowie tadżyckie)

jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne