jak utrzymać wagę?

Data: 2012-11-29 10:36:14
Autor: Igor
jak utrzymać wagę?
Tako rzecze rrh:
Chociaż ostatnio mało jeżdżę na rowerze, prawie codziennie spaceruję / maszeruję przez około godzinę. O ile 105 kg przy 188 cm 2 lata temu to była nadwaga, to teraz obawiam się, że 86 kg to już za mało - a wagę tracę regularnie, mimo że staram się jeść więcej niż ostatnio. W ciągu roku schudłem prawie 15 kg.

Bez jakiejś większej zmiany diety czy innych nawyków? Może lepiej iść
do lekarza.

Myślicie, że 1 godzina ruchu dziennie jest wstanie tak wiele zmienić?

Na chudnięcie głównie wpływa długi wysiłek, godzina to już długo. Ogólnie działa to tak, że organizm najpierw używa glikogenu w mięśniach
i wątrobie, dopiero gdy go zabraknie sięga po zapasy z tkanki tłuszczowej
albo co gorsza mięśniowej. Jeśli masz normalną dietę to przy godzinnym
wysiłku zabraknie. Napisałeś spacer/marsz, więc nie wiem czy to jest
intensywny wysiłek - jeśli tempo spacerowe, to jakiegoś wielkiego
wpływu nie powinno mieć, ale szybki marsz to co innego.

Jak Wy staracie się utrzymać wagę? Macie specjalną dietę? Co możecie poradzić?

Mam podobny problem, bo nie mam z czego schudnąć, a jeżdżę w całodniowe
trasy albo biegam. Jest sporo informacji na stronach o bieganiu, jeżeli
tylko się odfiltruje te 90% przeznaczonych dla osób biegających by
schudnąć :) Nawet gotowe przepisy kuchenne.

Dodatkowa porcja złożonych węglowodanów przed (byle nie tuż przed, żeby
nie trawić w trakcie) i zwłasza po wysiłku. Wskazany jest makaron, ryż albo
kasza, bo w ten sposób można sobie dorzucić sporo kalorii w małej
objętości. W trakcie wysiłku może być np. banan albo baton musli. Do tego białko (np. mięso, jaja, warzywa strączkowe) ok. pół godziny
po wysiłku, żeby nie tracić mięśni.

(disclaimer: nie jestem lekarzem, przekazuję to, co sam wyczytałem)

Igor

jak utrzymać wagę?