jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?

Data: 2014-05-24 06:20:22
Autor: Nostradamus
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "news"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llol8b$6tc$1@news.vectranet.pl...

od pewnego czasu interesuje sie tematem, ale to jak droga (nomen-omen) przez meke....

<ciah>

Dla zdrowego psychicznie człowieka nie stanowi to żadnego problemu. Zwisa mi czy "należę" czy też nie do kościoła gdyż nie niesie to praktycznie żadnych skutków.

Data: 2014-05-24 11:56:31
Autor: news
W dniu 2014-05-24 06:20, Nostradamus pisze:
[...]

a czy wisialoby ci rowniez czy nalezysz do pzpr czy nie ?

Data: 2014-05-26 07:51:15
Autor: mz

Użytkownik "news"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llpqch$i3l$1@news.vectranet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

PZPR nie istnieje z tego co mi wiadomo a Kościół istnieje i ma się dobrze.

Data: 2014-05-26 08:33:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.05.2014 07:51, mz pisze:

PZPR nie istnieje z tego co mi wiadomo a Kościół istnieje i ma się dobrze.

Ale pomarzyć można...

Amber Gold padło i szef w mamrze, to może i ci sprzedawcy niewidzialnego towaru i obietnic bez pokrycia też kiedyś padną.

Data: 2014-05-26 09:48:57
Autor: mz

Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llun8h$1ai$2@node2.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Ile istnieje Kościół a ile istniało Amber ?
Kościół nie padnie a czy ty chcesz do niego należeć czy nie to twoja wola.

Data: 2014-05-26 09:59:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.05.2014 09:48, mz pisze:

Ile istnieje Kościół a ile istniało Amber ?

A ile istniało Imperium Rzymskie? Też dość długo...

Kościół nie padnie

Padnie. Ludzie nie mogą być bez końca bezmyślnymi owcami.

a czy ty chcesz do niego należeć czy nie to twoja wola.

Której KRK stara się nie uszanować.

Data: 2014-05-27 07:41:02
Autor: JD
W dniu 2014-05-26 09:59, Andrzej Lawa pisze:
Kościół nie padnie

Padnie. Ludzie nie mogą być bez końca bezmyślnymi owcami.

Mogą. Powiem więcej, chcą być bezmyślnymi owcami.
Kościół daje im to czego potrzebują, rozgrzeszenie,
zwolnienie z myślenia i podejmowania decyzji,
daje złudną odpowiedź na pytanie "skąd sie wziąłem?"

Dlatego nie padnie.

BDW nie należę do KK (mentalnie).

JD

Data: 2014-05-27 14:04:39
Autor: Nostradamus
Użytkownik "JD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53842570$0$2236$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Wolę być potomkiem stworzonego przez Boga Adama, a nie potomkiem małpiszona jak jakaś Ława ;)

Data: 2014-05-27 23:16:40
Autor: JD
W dniu 2014-05-27 14:04, Nostradamus pisze:
[...]

Czyli jesteś dla mnie niczym, bo nie ma nikogo stworzonego
przez rzekomego boga.

JD

Data: 2014-05-28 09:01:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.05.2014 23:16, JD pisze:
[...]

Heh, Lesio "Luftbranzlung" widać lubi wizję świata, w której jest wynikiem bardzo intensywnego rozmnażania wsobnego. Incest najwyraźniej dla niego to chleb powszedni.

Data: 2014-05-28 09:54:19
Autor: JD
W dniu 2014-05-28 09:01, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Ujawniły się w tym wątku najgorsze cechy chrześcijan,
brak tolerancji, chęć nawracania i poczucie wyższości.

JD

Data: 2014-05-28 12:35:36
Autor: Nostradamus
Użytkownik "JD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5385962d$0$2231$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Psy szczekają, karawana idzie dalej.

Data: 2014-05-28 14:37:33
Autor: JD
W dniu 2014-05-28 12:35, Nostradamus pisze:
[...]

A szczekaj sobie do woli :)

JD

Data: 2014-05-28 23:36:53
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "JD" <jacek3d@gmail.com> napisał

Ujawniły się w tym wątku najgorsze cechy chrześcijan,
brak tolerancji, chęć nawracania i poczucie wyższości.

Nie wiem gdzie widzisz ten brak tolerancji. Ja go raczej widzę u przeciwników religii i Kościoła.
Z kolei chęć nawracania to w ogóle nie jest zarzut, bo to zasada każdej religii. I nie tylko religii.
A to co nazywasz poczuciem wyższości to raczej poczucie posiadania racji. Nieobce każdemu kto ma jakikolwiek pogląd i przekonanie w jakiejkolwiek sprawie.

Więc jeśli to mają być _najgorsze_ cechy chrześcijan, to znaczy że są całkiem w porządku. :)

Data: 2014-05-29 07:41:41
Autor: JD
W dniu 2014-05-28 23:36, Alek pisze:
[...]

Z takich wniosków urządzano krucjaty,
wybito rdzennych Amerykanów
(bo Jezus do nich nie przyszedł, więc to nie ludzie),
palono na stosach, itd. Faktycznie, w porządku.

JD

Data: 2014-05-30 16:29:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "JD" <jacek3d@gmail.com> napisał w wiadomości news:5386c897$0$2244$65785112news.neostrada.pl...

Z takich wniosków urządzano krucjaty,
wybito rdzennych Amerykanów
(bo Jezus do nich nie przyszedł, więc to nie ludzie),
palono na stosach, itd. Faktycznie, w porządku.

Do Europejczyków też nie przyszedł. Mam zacząć się bać?

Data: 2014-05-30 21:14:18
Autor: ikka
W dniu 2014-05-30 16:29, Robert Tomasik pisze:
[...]

i nie przyjdzie, to nie bumerang :)
śpij spokojnie :)

--
Holy Bleble

Data: 2014-06-02 08:41:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.05.2014 16:29, Robert Tomasik pisze:
[...]

No, tę fazę Europa przeszła trochę przed Ameryką - ale i tak przez jakiś czas za koszyczki z jajkami w okolicy równonocy wiosennej można było zapłacić głową w ramach walki w pogaństwem.

Data: 2014-06-02 17:45:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:lmh6a9$cdu$1node1.news.atman.pl...
W dniu 30.05.2014 16:29, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "JD" <jacek3d@gmail.com> napisał w wiadomości
Europejczycy  sumie załatwilito we własnym zakresie.
[...]

Ale Europejczycy załatwili to we własnym zakresie. Choć faktycznie rodzimą wiarę Słowian. I to tak skutecznie, ze zdaje się, że nawet trudno dokładnie odtworzyć jak ona dokładnie wyglądała.

Data: 2014-06-02 10:32:48
Autor: JD
[...]

Jeśli mimo to wierzysz w boga, to tak.

JD

Data: 2014-05-27 14:27:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.05.2014 07:41, JD pisze:
[...]

Cóż, trend jest raczej w kierunku ateizacji. Powolny ale zawsze.

Ludzkość dorasta i coraz więcej ludzi uwalnia się od urojeń (i to nawet nie swoich urojeń, ale urojeń dzikich pustynnych bantytów bez pojęcia o trywialnych obecnie faktach na temat natury).

Data: 2014-05-27 23:25:03
Autor: JD
W dniu 2014-05-27 14:27, Andrzej Lawa pisze:
Cóż, trend jest raczej w kierunku ateizacji. Powolny ale zawsze.

Ludzkość dorasta

KK też nie śpi,
nie wiadomo jeszcze z czym wyskoczy papież jezuita.

i coraz więcej ludzi uwalnia się od urojeń (i to nawet
nie swoich urojeń, ale urojeń dzikich pustynnych bantytów bez pojęcia o
trywialnych obecnie faktach na temat natury).

Tempo uwalniania dużo mniejsze od tempa narodzin.
Nie liczyłbym na ewolucyjne zwolnienie z wiary.

JD

Data: 2014-05-28 09:25:11
Autor: Dominik & Co
Dnia 26.05.2014 mz <lapaczspam@wp.pl> napisał/a:

Ile istnieje Kościół a ile istniało Amber ?

No, wyznawcy egipskich bogów też zapewne sądzili, że skoro
ich kościół trwa jakieś cztery tysiąclecia, to trwać będzie zawsze :-)

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-05-24 12:07:42
Autor: news
[...]

juz w pierwszym zdaniu starasz sie sprowokowac albo zdyskredytowac wolny wybor (konstytucyjny, a jakże) innej osoby.

wiec wyjasnie najprosciej jak sie da dla przecietnie inteligentnego osobnika:
- zostalem zapisany do krk na drodze aktu chrztu wbrew mojej woli
- nastepnie wbrew mojej woli zostalem zmuszony do przyjecia komunii
- nastepnie odzyskalem wolna wole i postanowilem przyjac filozofie buddyzmu
- z religia katolicka absolutnie nic mnie nie laczy, nie jest zgodna z moim pojmowaniem swiata
- jestem tolerancyjny i tak jak toleruje istnienie wielu kultur i wielu wyznan, a nawet gender i odmiennosc seksualna, i dopoki nie ingeruja w moje zycie i zycie przecietnego obywatela (chocby mojej rodziny), nie mam nic przeciwko ze sobie gdzies tam dzialaja.
- reasumujac nie czuje sie zobowiazany w jakikolwiek sposob byc czlonkiem krk i korzystajac wolnosci wyboru, wybieram WYPISANIE sie z niego. nikogo przy tym nie dyskredytuje, nie krytykuje, nie naciskam na odcisk - po prostu odchodze i chce aby ten akt zostal sformalizowany, analogicznie jak wyjechalo z kraju 2 mln obywateli (czesc sie np. wymeldowala i nikt nie robil z tym problemow)

- poniał ?

Data: 2014-05-24 12:58:58
Autor: Nostradamus
Użytkownik "news"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:llpr1g$i8k$1@news.vectranet.pl...

[...]

1. pretensje do rodziców
2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogoś niewierzącego ?

Przechodzisz na Buddyzm i zapominasz o chrześcijaństwie. Żadne "wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.
Wbrew swojej woli zostałeś urodzony jako Homo Sapiens i też się z tego nie wypiszesz ;)
Do PZPR zapisałeś się świadomie, dostałeś legitymację i musiałeś płacić składkę. Porównanie z kościołem mało logiczne.

Data: 2014-05-24 13:10:04
Autor: news
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
W dniu 2014-05-24 12:58, Nostradamus pisze:
1. pretensje do rodziców

do rodzicow mam pretensje, teraz chce naprawic ich blad.

2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogoś niewierzącego ?

jesli nie mialoby skutkow, to tym samym tokiem rozumowania mozna zapytac, jakie skutki niesie dla kosciola ze ktos chce sie z niego wypisac ? brak skutkow - to po co te klody pod nogi ?

Przechodzisz na Buddyzm i zapominasz o chrześcijaństwie. Żadne
"wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.

mnie jest potrzebne, a to wystarczajacy powod abym oczekiwal wypelnienia mojej woli.
wystepowanie w rejestrze czlonkow, nielegalne przetwarzanie danych osobowych. w twoim rozumowaniu prawo nic nie znaczy w tym przypadku ?

Wbrew swojej woli zostałeś urodzony jako Homo Sapiens i też się z tego
nie wypiszesz ;)

nie widze zwiazku, nie widze powodow do podwazania tego faktu, ale jaki to ma zwiazek z krk ?

Do PZPR zapisałeś się świadomie, dostałeś legitymację i musiałeś płacić
składkę. Porównanie z kościołem mało logiczne.

nie rozumiesz, wiec dalsze dyskusje sa zbędne.

Data: 2014-05-24 13:14:32
Autor: news
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
W dniu 2014-05-24 12:58, Nostradamus pisze:
2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogoś niewierzącego ?

takie same jak kazdy inny akt wladzy, wykonany wbrew czyjejs woli !

Data: 2014-05-24 17:46:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-05-24 13:14, Użytkownik news napisał:

2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogoś niewierzącego ?

takie same jak kazdy inny akt wladzy, wykonany wbrew czyjejs woli !

No widzisz, czyli już wiesz że nie musisz się wypisywać.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-24 18:46:13
Autor: news
W dniu 2014-05-24 17:46, RadoslawF pisze:
[...]

nie, ja wiem że musze i chcę się wypisac i nikomu nic do tego.
chyba masz problemy z logicznym rozumowaniem.

Data: 2014-05-24 21:44:38
Autor: Jacek S.
W dniu 2014-05-24 18:46, news pisze:

chcę się wypisac i nikomu nic do tego.

Zaczynasz temat na grupie, a potem piszesz, że nikomu nic do tego... Każdy stara się przedstawić mniej lub bardziej dobre, lub złe, rozwiązania. Ale Ty oczekujesz tylko odpowiedzi, które Cię satysfakcjonują. Każda inna, chociażby była teoretycznie słuszna - ale sprzeczna z tym, co masz teraz w głowie, strasznie Cię wkurza... Nawet nie starasz się tego rozważyć... Buddyzm... Chyba nawet koło tego nie stałeś...

--
Jacek S.

Data: 2014-05-24 22:47:16
Autor: news
W dniu 2014-05-24 21:44, Jacek S. pisze:
[...]

co za roznica, buddyzm, islam, hare kriszna... czy musze sie tlumaczyc jakie sa powody ze chce sie uwolnic od krk ?
postawilem teze ze giodo uwala wnioski o wydanie decyzji administracyjnej, zgodnej z polskim prawem i konstytucja i zadalem pytanie, czy jest inna droga (NIE w oparciu o giodo) ?
to zaczal mnie ktos umoralniac na sile... bo religia kk jest jedyna sluszna.

Data: 2014-05-25 13:11:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-05-24 22:47, Użytkownik news napisał:

[...]

Powinieneś. Normalnemu człowiekowi wystarczy że przestanie chodzić
do kościoła i płacić "dobrowolne datki". I normalny człowiek
nie bredzi że jak wyjedzie do Austrii to kk wyśle za nim jakąś
informację.

postawilem teze ze giodo uwala wnioski o wydanie decyzji
administracyjnej, zgodnej z polskim prawem i konstytucja i zadalem
pytanie, czy jest inna droga (NIE w oparciu o giodo) ?

Nie ma takiej możliwości, skoro dostałeś już jakieś sakramenty
to twoje dane zostaną w zapisach kk. Czasu nie cofniesz, miej
pretensję do rodziców że dali cię ochrzcić, wysłali do komunii
i do bierzmowania.

to zaczal mnie ktos umoralniac na sile... bo religia kk jest jedyna
sluszna.

Bo w tym kraju jest faktycznie jedynie słuszna.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-25 13:35:22
Autor: Zdzichu Pi
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?

to zaczal mnie ktos umoralniac na sile... bo religia kk jest jedyna sluszna.

a mozesz to zacytowac (dokladny cytat, kto i jakimi sowami Cie do tego przekonywa) ?
....bo mam wrazenie, ze to tylko glosy w Twojej gowie ;-)

Data: 2014-05-24 13:37:57
Autor: Chocobo
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
W dniu 2014-05-24 12:58, Nostradamus pisze:

2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogo niewierzcego ?

Np podbija statystyki instytucji ktrej nie akceptuje. Dziki tym statystykom instytucja ta domaga si praw i pienidzy ze rodkw publicznych. Tym samym rodki te nie s przeznaczane na rzeczy istotne.
O spokoju sumienia nie wspomn, ale do katofaszystowskiego ba nie dotrze. Moe jak twoje dziecko przymusowo pol na obz gender to zrozumiesz. Albo wpisz ci na list aktywnych czonkw lgbt i bd to wykorzystywa do uzyskiwania dotacji.

marcin

Data: 2014-05-24 13:41:13
Autor: news
W dniu 2014-05-24 13:37, Chocobo pisze:
W dniu 2014-05-24 12:58, Nostradamus pisze:

2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogoś niewierzącego ?

Np podbija statystyki instytucji której nie akceptuje. Dzięki tym
statystykom instytucja ta domaga się praw i pieniędzy ze środków
publicznych. Tym samym środki te nie są przeznaczane na rzeczy istotne.
O spokoju sumienia nie wspomnę, ale do katofaszystowskiego łba nie
dotrze. Może jak twoje dziecko przymusowo poślą na obóz gender to
zrozumiesz. Albo wpiszą cię na listę aktywnych członków lgbt i będą to
wykorzystywać do uzyskiwania dotacji.

marcin

to tez, ale specjalnie nie chciałem kierować dyskusji na tematy zbyt dyskusyjne - ograniczyłem się tylko do moich WYŁĄCZNYCH praw i oczekuję ich respektowania, nawet przez nienaruszalną świętość pod nazwą KRK.

Data: 2014-05-24 14:00:00
Autor: PlaMa
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
W dniu 2014-05-24 12:58, Nostradamus pisze:

Przechodzisz na Buddyzm i zapominasz o chrześcijaństwie. Żadne
"wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.

To po cholerę całe to GIDO i ochrona danych osobowych? Taki tekst równie
dobrz mogę Ci zaproponować do wszystkich innych sytuacji zw. z do.

Data: 2014-05-24 14:51:23
Autor: news
W dniu 2014-05-24 14:00, PlaMa pisze:
[...]

jak rzekł Albercik...

"Dlaczego nas nie chcą wypuścić, żebyśmy tam sobie spokojnie umarli..."

Data: 2014-05-24 22:07:42
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "Nostradamus" <Cionglemumao@wp.pl> napisał

Wbrew swojej woli zostałeś urodzony jako Homo Sapiens i też się z tego nie wypiszesz ;)

Ale się stara ;P

Data: 2014-05-24 22:53:53
Autor: news
W dniu 2014-05-24 22:07, Alek pisze:
Użytkownik "Nostradamus" <Cionglemumao@wp.pl> napisał

Wbrew swojej woli zostałeś urodzony jako Homo Sapiens i też się z tego
nie wypiszesz ;)

Ale się stara ;P

kuźwa.. co za problem przestac robic problemy takim jak ja ? ale proboszcz sie uprze, episkopat sie uprze... zywy nie odejdziesz, cos w ten desen. pytam PO CO ?

Data: 2014-05-25 10:40:01
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał

kuźwa.. co za problem przestac robic problemy takim jak ja ? ale proboszcz sie uprze, episkopat sie uprze... zywy nie odejdziesz, cos w ten desen. pytam PO CO ?

I raz na jakiś czas znajdzie sie jakiś "news", który też się uprze.
Pytam PO CO?

Data: 2014-05-25 11:34:28
Autor: news
W dniu 2014-05-25 10:40, Alek pisze:
[...]

ale co tobie do tego ? boli cie ze ja chce skutecznie odejsc z tej sekty ?

Data: 2014-05-25 13:13:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-05-25 11:34, Użytkownik news napisał:

[...]

Ty nie chcesz odejść, ci którzy naprawdę chcieli odeszli już dawno
i po cichu. Ty chcesz pogadać na grupie o swoich wyimaginowanych
problemach.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-25 22:49:13
Autor: news
W dniu 2014-05-25 13:13, RadoslawF pisze:
[...]

bredzisz.. gyby proboszcz byl normalny, zrobilby to o co prosilem a nie wysylal pisma z instrukcjami
o tej tresci:

http://episkopat.pl/dokumenty/pozostale/5075.1,Zasady_postepowania_w_sprawie_formalnego_aktu_wystapienia_z_Kosciola.html

Data: 2014-05-26 00:49:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-05-25 22:49, Użytkownik news napisał:

[...]

Był normalny i zrobił to co powinien a nie to o co go prosiłeś.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-26 02:06:09
Autor: news
W dniu 2014-05-26 00:49, RadoslawF pisze:
[...]

czlowieku, zajrzyj do kc i sprawdz czym jest oswadczenie woli a nastepnie zajrzyj do konstytucji. nie bede cie uczyl kojarzenia faktow.

a gradacja jest taka, ze po konstytucji jest ustawa o ochronie danych osobowych a dopiero po niej konkordat. wiec niby czemu ja mam procesowac w oparciu o konkodrat skoro po pierwsze mnie on nie dotyczy bo skladajac oswiadczenie woli juz z krk wystapilem. pozostaje mi tylko żądać potwierdzenia tego faktu poprzez odpowiednia adnotacje - moze byc na swistku papieru, a moze byc na kopii aktu chrztu + odnotowanie w ksiedze/ewidencji kosciola/parafii

Data: 2014-05-26 16:23:26
Autor: RR
W dniu 2014-05-26 02:06, news pisze:
[...]

Oświadczenie woli można wymusić - szantażem, groźbą...
Możesz być zmanipulowany, chory, kierować się złymi emocjami, albo być
pod wpływam złego ducha. Swoim czynem osłabiasz wspólnotę.
Według prawa laickiego, osoba u które podejrzewa się zaburzenia
psychiczne, może być skierowana na badania.
Prawo kościelne jest jednak łagodniejsze i wystarczy rozmowa z uprawnionym duchownym, który weźmie odpowiedzialność ewentualnej błędnej oceny na siebie.

--
rry

Data: 2014-05-26 23:41:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 26 May 2014, news wrote:

a gradacja jest taka, ze po konstytucji jest ustawa o ochronie danych osobowych a dopiero po niej konkordat.

  Bd.
  Ratyfikowana umowa m-narodowa ma "faktyczn wyszo" nad ustaw.
  Formalnie jest rwnowana ustawie, ale przy sprzecznoci zarwno
z Konstytucji jak i faktu poddania si rozstrzyganiu przez prawo
m-narodowe wynika, e to przepis ustawy musi "ustpi".

oparciu o konkodrat skoro po pierwsze mnie on nie dotyczy

  Widocznie... dotyczy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-27 14:29:21
Autor: Andrzej Lawa
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?

oparciu o konkodrat skoro po pierwsze mnie on nie dotyczy

  Widocznie... dotyczy.

Nie dotyczy. NSA orzek.

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.

Data: 2014-05-25 17:02:33
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "news" <ca.fe@bi.ba> napisał

ale co tobie do tego ?

Ależ ja staram się tobie pomóc! Gdybyś podzielił mój pogląd, że nie masz problemu, to nie musiałbyś szukać rozwiązania. :)

Data: 2014-05-25 22:10:40
Autor: Titus Atomicus
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
In article <5382060a$0$2242$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:

Uytkownik "news" <ca.fe@bi.ba> napisa

> ale co tobie do tego ?

Ale ja staram si tobie pomc! Gdyby podzieli mj pogld, e nie masz problemu, to nie musiaby szuka rozwizania. :)

imho nie starasz sie pomoc a tylko trollujesz.
Kolega zadal pytanie, jak najbardziej zgodne z tematyka grupe.
A twoje pytania sa wscibskie, i nie maja zwiazku z rozwiazaniem problemu.
--
TA

Data: 2014-05-24 22:46:01
Autor: Gotfryd Smolik news
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
On Sat, 24 May 2014, Nostradamus wrote:

Uytkownik "news"  napisa
- zostalem zapisany do krk na drodze aktu chrztu wbrew mojej woli
[...]
2. jakie skutki niesie chrzest i komunia dla kogo niewierzcego ?

Przechodzisz na Buddyzm i zapominasz o chrzecijastwie.

  Najwyraniej sterujesz w stron wrzucenia do jednego worka niewierzcych
(ateistw) z wierzcymi (w cokolwiek).
  Dla tych drugich "zaklasyfikowanie" *bywa* istotne.

  I niezaatwienie tej sprawy moe da w bliszej lub dalszej przyszoci
nieoczekiwane skutki uboczne. Niech np. muzumanie urosn w si jak
we Francji i sd odmwi "wypisania" komu z tej religii, to sobie
uwiadomisz gdzie popeniasz bd. A Polska zostanie postawiona w roli
"pastwa religijnego".

adne "wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.

  Buddystom? A nie wiem. Ale ju dla anglikanina "papista" brzmiao
co najmniej do niedawna jak "zdrajca stanu" :> (przed jak godzin
przytaczane w 1 PR).

Wbrew swojej woli zostae urodzony jako Homo Sapiens i te si z tego nie wypiszesz ;)

  O, i to wyglda na konkret, ale tylko wyglda ;)
  Mam odesa do dyskusji "czyje bdzie moje ciao po mierci"?
(czysto prawnie, zgodnie z tematyk grupy)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 06:38:36
Autor: Nostradamus
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1405242235220.2824@quad...

adne "wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.

  >Buddystom? A nie wiem. Ale ju dla anglikanina "papista" brzmiao
co najmniej do niedawna jak "zdrajca stanu" :> (przed jak godzin
przytaczane w 1 PR).

Sdzisz e sprawdzano akty urodzenia ?
Raczej liczya si deklaracja i uprawianie danej religii, a nie sam fakt "zapisania si".

Data: 2014-05-25 10:37:13
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa

adne "wypisywanie" nie jest do tego potrzebne.

 Buddystom? A nie wiem. Ale ju dla anglikanina "papista" brzmiao
co najmniej do niedawna jak "zdrajca stanu" :>

Ale tam krlowa (gowa pastwa) jest zarazem gow tego Kocioa, wic to ma jakie uzasadnienie.

Data: 2014-05-24 22:07:03
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał

- zostalem zapisany do krk na drodze aktu chrztu wbrew mojej woli

Nieprawda. Nie wyraziłeś sprzeciwu, więc nie było to *wbrew woli*.

- nastepnie wbrew mojej woli zostalem zmuszony do przyjecia komunii

Nieprawda. Żeby być dopuszczonym do sakramentu musiałeś się trochę postarać, chodzić na zajęcia i zdać egzamin. Jakbyś nie chciał to byś go nie zdał. Pewnie swój "światopogląd" sprzedałeś za rower Wigry 3 ;P

- z religia katolicka absolutnie nic mnie nie laczy,

No i z głowy. Nikt cię siłą do kościoła nie zaciągnie.

- jestem tolerancyjny

....a dodatkowo chcę być trendy.

po prostu odchodze i chce aby ten akt zostal sformalizowany, analogicznie jak wyjechalo z kraju 2 mln obywateli (czesc sie np. wymeldowala i nikt nie robil z tym problemow)

A część (chyba większość) się nie wymeldowała i nie przeżywa tego faktu jako traumy, krzywdy i obrazy uczuć. Zwyczajnie zostawili coś za sobą i żyją czymś innym. I nie tracą czasu na bzdury.

Data: 2014-05-24 22:49:38
Autor: news
[...]

idz pogadaj z reka...
normalnie aby przystapic do kk trzeba byc swiadomym dokonanego wyboru... co za durne tlumaczenie ze niemowle nie wyrazilo sprzeciwu.

Data: 2014-05-24 22:00:44
Autor: Budzik
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik news color1@{wytnij.to}interia.pl ...

A cz (chyba wikszo) si nie wymeldowaa i nie przeywa tego faktu
jako traumy, krzywdy i obrazy uczu. Zwyczajnie zostawili co za sob i
yj czym innym. I nie trac czasu na bzdury.

idz pogadaj z reka...
normalnie aby przystapic do kk trzeba byc swiadomym dokonanego wyboru... co za durne tlumaczenie ze niemowle nie wyrazilo sprzeciwu.

Decyzje podjeli za ciebie opiekunowie prawni? Tak samo jak pewnie w innych kwestiach.

Data: 2014-05-25 10:29:36
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa

[...]

Np. zaszczepili go nie pytajc o zgod. I teraz on moe sobie da eby go wykrelono z rejestru zaszczepinych. I oczywicie nikt tego nie zrobi bo szczepienie to by fakt, ktrego si cofn nie da, a wymazanie go z rejestru byoby faszerstwem dokumentu. A nawet gdyby go wykrelono to skutki szczepienia i tak s nieodwaracalne.

Data: 2014-05-25 08:44:34
Autor: W
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Alek wystuka, co nastpuje:

[...]

Uhm, czy Ty wanie porwnae *szczepienie* ktre wywouje zmiany w organizmie do polania czowieka H2O? I homeopatia pewnie te dziaa i wywounie 'nieodwracalne skutki'? :P

Rozgraniczmy dwie rzeczy:
- ochrzcznie - jaki tam akt w przeszoci, mia miejsce tak jak pewna historyczna osoba chodzi sobie po ziemi ca 2 tysice lat temu - tego nikt nie neguje
- nastpstwo ochrzcznia - przynaleno do pewnej organizacji, ktra z tytuu przynalenoci uzurpuje sobie prawo do wypowiadania si w Twoim imieniu (wszak 95% "naley" do tej organizacji wic mog reprezentowa t zbiorowo, pomijajc, e raptem 1/3 tego aktywnie uczeniczy w obrzdach...) - tutaj byoby mio zadeklarowa brak chci przynalenoci do tej organizacji z rnych formalnych powodw...

Data: 2014-05-25 11:29:41
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "W" <wu@wu.pl> napisa

[...]

Nie. Przeczytaj jeszcze raz, najlepiej z kontekstem.

Rozgraniczmy dwie rzeczy:
- ochrzcznie - jaki tam akt w przeszoci, mia miejsce

I zosta odnotowany w ksidze parafialnej. I tak ju zostanie.
Niektrym to nie odpowiada, ale trudno, przeszoci zmieni sie nie da.

[...]

Rni ludzie mog si wypowiada i si wypowiadaj. Jak np. wypowiada si socjolog to nikt go nie pyta ilu jest socjologw i czy wszyscy socjologowie go upowaznili do danej wypowiadzi. A jak kto przestanie zajmowa si socjologi to nie dokonuje adnego "aktu wystpienia" z brany.

obrzdach...) - tutaj byoby mio zadeklarowa brak chci przynalenoci do
tej organizacji z rnych formalnych powodw...

Z jakich formalnych powodw?

Data: 2014-05-25 11:36:25
Autor: Budzik
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik Alek alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl ...

obrzdach...) - tutaj byoby mio zadeklarowa brak chci przynalenoci do
tej organizacji z rnych formalnych powodw...

Z jakich formalnych powodw?

Bo ma takie prawo?
Czy przynalenoc do koscioa jest dozywotnia?

A jego powody chyba nie musza cie interesowac?
Czy one cos zmieniaja w kontekscie tego, czy sie da lub czy sie nie da wypisac?

Data: 2014-05-25 17:06:38
Autor: Alek
[...]

To nie jest odpowied na to pytanie.

Czy przynalenoc do koscioa jest dozywotnia?

Nie jest. I w chwili gdy postanowi go opuci ju do niego nie naley. I tylko niepotrzebnie zamartwia si kwesti aktualnoci zapiskw w dokumentacji proboszcza.

Data: 2014-05-25 20:38:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.05.2014 10:44, W pisze:

[...]

I tu mi si podoba rozwizanie niemieckie. Jeste wiernym jakiego zwizku wyznaniowego? Prosz uprzejmie - pacisz podatek i z tego twj kult Wielkiego Mzimu, Zeusa czy innego mitu si utrzymuje.

Zaraz by liczba Katolikw w Polsce spada poniej 50% ;->

Data: 2014-05-25 11:33:43
Autor: news
W dniu 2014-05-25 10:29, Alek pisze:
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

[...]

Np. zaszczepili go nie pytając o zgodę. I teraz on może sobie żądać żeby
go wykreślono z rejestru zaszczepinych. I oczywiście nikt tego nie zrobi
bo szczepienie to był fakt, którego się cofnąć nie da, a wymazanie go z
rejestru byłoby fałszerstwem dokumentu. A nawet gdyby go wykreślono to
skutki szczepienia i tak są nieodwaracalne.

madralo, powiedz gdzie napisalem ze chce aby minie WYKRESLILI ?

Data: 2014-05-25 18:28:00
Autor: Alek
[...]

===
Co oznacza "wypisać się" i czym różni się od wykreślenia?
Jeśli organizacja prowadzi rejestr członków to IMO są to synonimy.

Data: 2014-05-25 20:34:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.05.2014 10:29, Alek pisze:

[...]

Szczepienie jest obiektywnie konieczn procedur medyczn.

Data: 2014-05-25 21:19:38
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa

Czytanie to nie tylko skadanie literek.

Data: 2014-05-25 11:27:31
Autor: news
W dniu 2014-05-25 00:00, Budzik pisze:
[...]

"święta" racja, ale teraz będąc w pełni praw decydowania o sobie, chce to zmienić... chyba mam prawo ?

Data: 2014-05-25 10:24:18
Autor: Alek
[...]

Niewątpliwie byłby to bardziej sensowny rozmówca.

normalnie aby przystapic do kk trzeba byc swiadomym dokonanego wyboru...

Jesteś dowodem na to, że i tym razem piszesz nieprawdę.
Czy ty w ogóle czytasz swoje posty?

co za durne tlumaczenie ze niemowle nie wyrazilo sprzeciwu.

Co za durne twierdzenie, że zostałeś ochrzczony _wbrew swojej woli_.
Za wykazałem, że napisałeś nieprawdę.
A temat roweru już przemilczałeś ;P

Data: 2014-05-25 11:32:58
Autor: news
W dniu 2014-05-25 10:24, Alek pisze:
Co za durne twierdzenie, że zostałeś ochrzczony _wbrew swojej woli_.
Za wykazałem, że napisałeś nieprawdę.
A temat roweru już przemilczałeś ;P

fakt jest faktem, fakt ze jestem ochrzczony jest wbrew mojej woli.
rower ? kiedy bylem chrzczony rodzice nie zwykli byli dawac w zwiazku z tym prezentow (bo niby za co ?)

Data: 2014-05-25 13:17:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-05-25 11:32, Użytkownik news napisał:

[...]

Mam wrażenie ze nie musisz się wypisywać z kk.
Ty nigdy do niego nie należałeś.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-25 17:12:22
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

[...]

Ale brak przynależności go nie satysfakcjonuje, on chce aktu wystąpienia. To trochę tak jakby chciał rozwodu choć nie jest żonaty ;]

Data: 2014-05-25 13:40:41
Autor: Zdzichu Pi
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
no tak, o Wigry 3 mowi zapewne z okazji chrztu ;)

Data: 2014-05-25 20:33:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.05.2014 22:07, Alek pisze:

- zostalem zapisany do krk na drodze aktu chrztu wbrew mojej woli

Nieprawda. Nie wyrazie sprzeciwu, wic nie byo to *wbrew woli*.

W tym wieku nie by zdolny do podjcia samodzielnej, wiadomej decyzji. Czyli wbrew woli.

[ciach]

A cz (chyba wikszo) si nie wymeldowaa i nie przeywa tego faktu
jako traumy, krzywdy i obrazy uczu. Zwyczajnie zostawili co za sob i
yj czym innym. I nie trac czasu na bzdury.

To nie jest bzdura - KRK uywa ich danych do statystyk i zalicza go do "wiernych". Std to kompletnie absurdalne 91% Katolikw w Polsce i chore przywileje oraz wadza facetw w czerni i purpurach.

Data: 2014-05-25 21:26:03
Autor: Alek
[...]

Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

To nie jest bzdura - KRK uywa ich danych do statystyk i zalicza go do "wiernych". Std to kompletnie absurdalne 91% Katolikw w Polsce i chore

Statystyki raczej mwi o liczbie ochrzczonych. Apostazja tego nie zmieni. A liczby te nie s zbytnio zagroone bo nawet niewierzcy chrzcz dzieci i posyaj je do Komunii. Moim zdaniem to postpowanie nonsensowne, ale tak jest.

przywileje oraz wadza facetw w czerni i purpurach.

Jaka wadza?

Data: 2014-05-25 22:49:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.05.2014 21:26, Alek pisze:

Nieprawda. Nie wyrazie sprzeciwu, wic nie byo to *wbrew woli*.

W tym wieku nie by zdolny do podjcia samodzielnej, wiadomej
decyzji. Czyli wbrew woli.

Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

Ale dokadnie to samo. Czasowy brak moliwoci wyraenia wasnego zdania nie oznacza, e z danym czowiekiem moesz robi co tylko zechcesz.

To nie jest bzdura - KRK uywa ich danych do statystyk i zalicza go do
"wiernych". Std to kompletnie absurdalne 91% Katolikw w Polsce i chore

Statystyki raczej mwi o liczbie ochrzczonych.

Nie tylko.

Apostazja tego nie  zmieni.

Zmieni, zmieni.

Gdyby nie miao to znaczenia - skd takie kurczowe trzymanie si "owieczek"? Gdyby nie stanowio to problemu dla KRK to proboszcz powinien bez dyskusji przyj pismo i dokona adnotacji.

A liczby te nie s zbytnio zagroone bo nawet niewierzcy
chrzcz dzieci i posyaj je do Komunii.

Ale masz jakie wsparcie?

Moim zdaniem to postpowanie nonsensowne, ale tak jest.

przywileje oraz wadza facetw w czerni i purpurach.

Jaka wadza?

Wadza, dziki ktrej mamy przymusow ewangelizacj za pastwowe pienidze w pastwowych szkoach. Wadza, dziki ktrej z budetu pastwa trafiaj ogromne sumy do kas kocielnych. Przykadw jest znacznie wicej.

Data: 2014-05-25 23:22:11
Autor: Alek
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa

Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

Ale dokadnie to samo.

Masz powany problem z logik.

[...]

Owszem, nie tylko. S jeszcze statystyki lubw, pogrzebw, udzielonych komunii, frekwencji na niedzielnej mszy itp.
Natomiast liczba katolikw (i innych wyzna) to chyba tylko ze spisu powszechnego - wedug deklaracji samych zainteresowanych. Jeli 91% tak sie zadeklarowao (nie wiem czy akurat tyle, to twoja dana) to napewno w tej liczbie nie ma apostatw.

Apostazja tego nie  zmieni.

Zmieni, zmieni.

j.w.

A liczby te nie s zbytnio zagroone bo nawet niewierzcy
chrzcz dzieci i posyaj je do Komunii.

Ale masz jakie wsparcie?

A jakiego to "wsparcia" mi potrzeba? yj w tym kraju, midzy ludmi, widz takie sytuacje wok siebie w wystarczajcej liczbie eby mwi o pewnej normie.

przywileje oraz wadza facetw w czerni i purpurach.

Jaka wadza?

Wadza, dziki ktrej mamy przymusow ewangelizacj za pastwowe pienidze w pastwowych szkoach.

Nieprawda, przymusu nie ma.

Wadza, dziki ktrej z budetu pastwa trafiaj ogromne sumy do kas kocielnych. Przykadw jest znacznie wicej.

Wymienie jakie korzyci (mniejsza z tym na ile prawdziwe), wadzy adnej.

Data: 2014-05-25 23:41:52
Autor: news
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
W dniu 2014-05-25 23:22, Alek pisze:

Władza, dzięki której mamy przymusową ewangelizację za państwowe
pieniądze w państwowych szkołach.

Nieprawda, przymusu nie ma.

presja to tez forma przymusu, a ta jest ewidentna.

Data: 2014-05-26 07:37:11
Autor: Alek
Użytkownik "news" <ca.fe@bi.ba> napisał w wiadomości news:llto36$no4$1news.vectranet.pl...
[...]

Presja to może być ze strony otoczenia. I tego tak prosto nie zmienisz. Musiałbyś zmienić środowisko w którym żyjesz. Jeśli obawiasz się opinii bliźnich to po apostazji twój problem może tylko wzrosnąć.
A przymus to może stosowac władza i takiego przymusu nie ma.

Data: 2014-05-26 00:00:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.05.2014 23:22, Alek pisze:
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa

Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

Ale dokadnie to samo.

Masz powany problem z logik.

Raczej wycie istotny kawaek... Powinno by "mimo braku WYRAONEJ woli".

[ciach]

[...]

"Chyba" - czyli znw przyjmujesz co na wiar ;->

Swoj drog gdyby wykrelenie nie stanowio dla KRK jakiego problemu - nie robiliby z tego takiego problemu. Dlaczego cigle robisz uniki z tym "drobnym detalem"?

Apostazja tego nie  zmieni.

Zmieni, zmieni.

j.w.

[...]

To ja obserwuj co innego.

przywileje oraz wadza facetw w czerni i purpurach.

Jaka wadza?

Wadza, dziki ktrej mamy przymusow ewangelizacj za pastwowe
pienidze w pastwowych szkoach.

Nieprawda, przymusu nie ma.

Jest. Godzina indoktrynacji w rodku dnia - nie ma alternatywy i jest ostracyzm jak kto si chce wypisa.

Wadza, dziki ktrej z budetu pastwa trafiaj ogromne sumy do kas
kocielnych. Przykadw jest znacznie wicej.

Wymienie jakie korzyci (mniejsza z tym na ile prawdziwe), wadzy
adnej.

Hipokryzja i dwjmylenie owieczek s poraajce...

Data: 2014-05-24 22:50:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 May 2014, news wrote:

nie naciskam na odcisk - po prostu odchodze i chce aby ten akt zostal sformalizowany, analogicznie jak wyjechalo z kraju 2 mln obywateli (czesc sie np. wymeldowala i nikt nie robil z tym problemow)

  Objaniam, e strzelie sobie w stop.
  To *nie* by dobry argument :)
  Zameldowanie/wymeldowanie jest "zgoszeniem stanu czynnego",
a nie "zgoszeniem zapisania si".
  Temu drugiemu odpowiada np. przyznanie obywatelstwa.
  I ewentualnie "wypisanie si" z niego.
  A w tej sprawie masz rwnie duo do gadania ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 11:22:39
Autor: news
On Sat, 24 May 2014, news wrote:

nie naciskam na odcisk - po prostu odchodze i chce aby ten akt zostal
sformalizowany, analogicznie jak wyjechalo z kraju 2 mln obywateli
(czesc sie np. wymeldowala i nikt nie robil z tym problemow)

  Objaśniam, że strzeliłeś sobie w stopę.
  To *nie* był dobry argument :)
  Zameldowanie/wymeldowanie jest "zgłoszeniem stanu czynnego",
a nie "zgłoszeniem zapisania się".
  Temu drugiemu odpowiada np. przyznanie obywatelstwa.
  I ewentualnie "wypisanie się" z niego.
  A w tej sprawie masz równie dużo do gadania ;)

pzdr, Gotfryd

a to niby czemu "w stope" przyjmijmy ze zwiazek wyznaniowy krk jest niczym gmina w pcimiu - urodzilem sie w pcimiu, mieszkam tam i nagle przyszlo mi do glowy aby wyjechac na wiecznosc na karaiby - ide i wypisuje sie z pcimia i moja deklaracja zostaje przelozona na wpis do ewidencji, ze sie "wymeldowal z pobytu stałego"... tego samego oczekuje od proboszcza - niczego wiecej. jak wiadomo ksiegi byly pisane recznie, nie zadam wyciecia nozyczkami papieru z moimi danymi tylko naniesienia adnotacji "wystapil ze zwiazku wyznaniowego dnia..." i potwierdzil mi to na pismie. jest analogia ? jakis problem techniczny ?
a jesli rejestry sa prowadzone elektronicznie to podobnie - mizna jednym kliknieciem usunac moje dane albo przeniesc do arch z podobna adnotacja i wiecej ich nie przetwarzac.

Data: 2014-05-26 23:37:02
Autor: Gotfryd Smolik news
jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
On Sun, 25 May 2014, news wrote:

a to niby czemu "w stope"

  Dlatego, e szukasz argumentu *w zym miejscu*.
  Przyznajesz sobie "prawo do wypisania si", a najwyraniej RP uznaa,
e takie prawo Ci nie przysuguje.

pobytu staego"... tego samego oczekuje od proboszcza - niczego wiecej.

  I moesz sobie czeka.
  A on nie ma obowizku.

dnia..." i potwierdzil mi to na pismie. jest analogia ? jakis problem techniczny ?

  Problem *PRAWNY*.
  To ten sam problem, ktry wystpuje np. przy "jedzie na suwak" przy
korku spowodowanym przeweniem.
  Argumentacja yczeniowo-logiczna to jedno, prawo to drugie.

a jesli rejestry sa prowadzone elektronicznie to podobnie - mizna

  Ale podobnie NIE TRZEBA.
  Znaczy prowadzcy rejestr nie musi.
  I do widzenia :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-24 12:10:43
Autor: news
[...]

a co do skutkow - owszem niesie daleko idace skutki, np. obowiazek odprowadzania odatki koscielnego w przypadku gdybym np. wyjechal zamieszkac w austrii. i wyobraz sobie jeszcze ze w takim wypadku bez mojej wiedzy i woli krk w polsce udziela informacji (bo nadal nielegalnei przetwarza moje dane osobowe) stosownej organizacji w austrii, iz przynaleze do jego kosciola, choc de facto trzymam sie z daleka.

Data: 2014-05-25 14:28:26
Autor: Shrek
On 2014-05-24 06:20, Nostradamus wrote:

[...]

Niestety jednak niesie. Od takich prostych, że jakby nie to, że 90+% "należy" do KK to sprawa z konkordatem taka oczywista by nie była. Po drugie jak ktoś mnie zapisze do na przykład kościoła LPS i będzie się podpierał moim członkowstwem, żeby wyłudzić kasę z budżetu... Kończąc na tym, że to analogicznie jakbym pozabierał nieglosującym karty i sam powypełniał - w końcu na czym im zależy - i tak nie korzystają. Albo wydrukował fikcyjną rekomendację dla swojej książki na okładce jakiejś nieżyjącej osoby - w końcu jemu (już) wisi.

A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze - jakby rzeczywiście nie miało to znaczenia, to proboszcz by się nie rzucał:P

Shrek.

jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?