jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?

Data: 2012-03-06 17:04:17
Autor: Konrad Karpieszuk
jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?
witam

tworze strony internetowe na umowy o dzielo. w marcu 2011 podpisalem kolejna umowe na zrobienie strony, strona nadal nie jest zrobiona, umowe caly czas korygujemy przesuwajac termin wykonania i zakres prac.

problem w tym ze w w ciagu 2011 roku z tytulu tej umowy przelano mi na konto w kilku transzach lacznie ~15 tys zl. zleceniodawca mowi ze to byly zaliczki i ze za poprzedni rok nie wystawi mi PIT-a 11, bo umowa nie zostala jeszcze wykonana. ze skonczymy te umowe w 2012 roku i PIT wystawi mi dopiero w przyszlym roku za 2012 i bedzie w nim podana cala kwota z dwoch lat prac.

czy to wszystko ma sens? czy musze te zaliczki jakos uwzglednic w zeznaniu podatkowym za 2011 czy dopiero w przyszlym roku ujac zaliczki z 2011 i ostateczna zaplate z 2012?

--
pozdrawiam, Konrad Karpieszuk
http://tradematik.pl - wtyczka do WordPress

Data: 2012-03-06 13:01:32
Autor: witek
On 3/6/2012 11:04 AM, Konrad Karpieszuk wrote:
[...]

po mojemu nie ma to sensu.
jak nie prowadzisz DG to zaliczka to są pieniądze postawione do twojej dyspozycji i z twojej strony nalezy sie podatek a od drugiej strony pobranie zaliczki.
Czy US sie jemu dobierze do d... czy nie to w zasadzie nie twoj problem i teraz juz niczego nie zmieni bo rok sie skonczyl
jak ci przysle pita to i tak z samymi zerami
na pit-37 otrzymane kwoty bym wykazal i zaplacil od tego podatek.

Data: 2012-03-06 19:46:12
Autor: Konrad Karpieszuk
jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?
Dnia Tue, 06 Mar 2012 13:01:32 -0600, witek napisał(a):
dawniej jak rok.

niestety na haslo 'gotfryd' najnowsze posty pokazuja sie z 2009 roku.

http://bit.ly/xWBp7r

czy mozesz jakos naprowadzic?

Data: 2012-03-06 22:16:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Mar 2012, Konrad Karpieszuk wrote:

[...]

....pozwole sobie... ;)

  Chodzi o post:
Subject: Re: zajęte wynagrodzenie

  Bylo na .prawo, ale jedna z galezi byla FUTowana na .podatki.
  Bledne jest zalozenie, ze szukac nalezy przez groups.google :]

  Chyba nie godzi sie wyrazac opinii o dzialaniu szukania w groups.google ;)
  Ono NIGDY nie działało rewelacyjnie, jako tako było krótko po przejęciu
od dejanews, choć wtedy był poważny problem z pliterkami (po pierwsze
jak strony kodowe postu i zapytania nie pasowały to nie znajdowal,
a po drugie rózne serwery mialy najwyrazniej zapisy z roznymi stronami
kodowymi i zalezalo na ktorym serwerze googla akurat poszlo dane
szukanie), pozniej troche jeszcze "poszerzala" sie baza ale za to
"dzieki" tzw. "inteligentnemu szukaniu" miales coraz mniejsze
szanse znalesc *dokladnie* to czego szukales (wiedziales, jakie slowa
byly w poscie, ale serwer szukania "wiedzial lepiej").

  A teraz jest tak:
"The old Google Groups will be going away soon"
(to z naglowka po rozwinieciu linku ktory podales!)
  Sorry, google postanowilo "przejac" grupowiczow pod swoja "opieke".
  Zapisz sie, zgodz sie na warunki google i wtedy (byc moze) Twoje
posty da sie odszukac ;>
  Ciekawe, czy (grupowicze) sie dadza :>

PS: nie, AFAIR NIE MA dobrej, uniwersalnej wyszukiwarki grup.
  Polecam w tej chwili archiwa grup :P i odszukanie wypowiedzi,
ktore podsmiewuja sie z "backupowania internetu"
  Backupujacy gora :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-06 17:29:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-03-06, Konrad Karpieszuk <kkarpieszuk@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-06 19:27:29
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-03-06, Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote:

[...]

[...]

Po przeanalizowaniu, wycofuję się z mojej opinii.

Byłoby to prawidłowe w ramach DG. W przypadku umów o dzieło/zlecenie/o pracę nie rozliczanych w ramach DG obowiązuje metoda kasowa, więc moment powstania przychodu to moment otrzymania pieniędzy.

Podstawa: Art. 11, ustawa o podatku dochodowym od os. fizycznych:

"1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń."

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-06 19:59:59
Autor: Tomasz Chmielewski
On 2012-03-06, Konrad Karpieszuk<kkarpieszuk@gazeta.pl>  wrote:

[...]

[...]

A zalozmy, ze umowa skonczy sie w roku 2020? Do tego czasu podatek sie nie nalezy, mimo otrzymywanych zaliczek?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2012-03-06 19:28:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-03-06, Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:

[...]

I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

A zalozmy, ze umowa skonczy sie w roku 2020? Do tego czasu podatek sie nie nalezy, mimo otrzymywanych zaliczek?

W przypadku DG - IMHO nie, bo zaliczki nie są przychodem (są przychodem
w VAT). W przypadku opisanym jak wyżej, to się już wycofałem. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-06 22:22:08
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2012-03-06, Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:

[...]

I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

A zalozmy, ze umowa skonczy sie w roku 2020? Do tego czasu podatek sie
nie nalezy, mimo otrzymywanych zaliczek?

W przypadku DG - IMHO nie, bo zaliczki nie są przychodem

  No nie sa.
  Ale mozna zaliczyc przeprawe z USem celem wyjasnienia, co wskazuje
ze to nie jest *czesciowa zaplata* :]
(pewnie bedzie: "zapisy w umowie" :))

(są przychodem w VAT).

  wKF: obrotem :D

W przypadku opisanym jak wyżej, to się już wycofałem. :)

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-06 21:52:58
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Nie ma sensu, moim zdaniem to jest bład gruby.
  Chyba na .prawo znajdziesz relatywnie niedawny watek, w ktorym w koncu
zajarzylem "logike" takiego pomyslu: otóz strony wziely i wrzucily
do jednego worka:
- zaliczke NA WYDATKI
  oraz:
- zaliczke NA WYNAGRODZENIE

  Prawda najprawdziwsza - zaliczka na wydatki jak najbardziej nie stanowi
przychodu zleceniobiorcy.
  Tyle, ze zapis KC jest prosty i jasny: tych pieniedzy nie wolno
"uzywac" w zadnym innym celu.
  Jak ktos kombinuje w ten sposob, ze wyplacone pieniadze traktuje
jako zaliczke na wydatki, to po prostu zaklada ze kontroli nie
bedzie badz (jak bedzie) to nie zada prostego pytania: NA CO.
  Jak kontroler umie doliczyc do trzech, to obu stronom takie
kombinowanie sie nie oplaci (a czepiac sie mozna na wiele sposobow,
gdzies w sieci jest opis jak US lupnal "przychodem z nieodplatnego
swiadczenia" z tytulu nieoprocentowanej pozyczki).

  A zaliczka NA WYNAGRODZENIE oczywiscie jest opodatkowana, przepis
juz byl :)

  Obudz zleceniodawce, niech sobie nie zrobi krzywdy.

pzdr, Gotfryd
(bez pliterek)

Data: 2012-03-06 21:29:58
Autor: Konrad Karpieszuk
Dnia Tue, 06 Mar 2012 21:52:58 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
  Obudz zleceniodawce, niech sobie nie zrobi krzywdy.

ok, dziekuje wszystkim za odpowiedz, Wojciechowi Bancerowi tez, zwlaszcza ze jako pierwszy podal odpowiedz a ja przemilczalem do tej pory :)

pytanie: jak to teraz odkrecic? jak rozumiem, ze ja poki co bac sie mocno nie musze, po prostu ujme to w moim PIT-cie. ale jak poprawic to moze zleceniodawca? nie chcę by ktokolwiek mial jakies problemy z tego powodu

Data: 2012-03-07 00:41:57
Autor: Gotfryd Smolik news
jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?
On Tue, 6 Mar 2012, Konrad Karpieszuk wrote:

ale jak poprawic to moze zleceniodawca?

  IMO:
- deklaracja (ta spózniona, PIT4, oraz roczna PIT-4R)
- czynny zal
- wyjasnienie przyczyny
- niezwloczna wplata

pzdr, Gotfryd

jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?