jak uzbroić stejdża?

Data: 2010-05-11 15:16:20
Autor: qlphon
jak uzbroić stejdża?
mam pytanko o porady jak uzbroić stejdża
pod tłuste nitroxy?

planuję zakup butli alu ok 7L z pojedynczym zaworem (czyste tlenowo)

jaki sugerujecie użyć automat?
 my¶lę o jakim¶ zwartym, nieobrotowym I stopniu
 i II stopniu dwukierunkowym (tzn. bez znaczenia czy wsadzisz w paszczę z lewej czy prawej strony)

jakie polecacie manometry? (małe ale dokładne)

czy można gdzie¶ nabyć fajne pier¶cienie z nierdzewki, skręcane ¶rub± i z uchem na zawiesie,
 tak aby na dole nie dawać cybanta?

kto¶ kiedy¶ sugerował, że najlepiej u góry tez dać pier¶cień,
wtedy zawiesie nie przeszkadza przy manewrach z zaworem i wężem
 co o tym sadzicie?

Data: 2010-05-11 13:33:37
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
[...]

Na forum DiveTrek jest temat "Stage" - niestety nie mogę podlinkować bo mi wyszukiwarka nie działa :) - masz tam wszystko, co trzeba wiedzieć o zbrojeniu, wł±cznie z namiarami na pier¶cienie z nierdzewki(zamawiałem, nie ma problemu, wysłali o ile pamiętam na swój koszt). Jak to zmontować i opisać bardzo fajnie prezentuje Andrew:
http://www.youtube.com/watch?v=SiuOhUOs7HI

Data: 2010-05-11 14:16:10
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a): > mam pytanko o porady jak uzbroić stejdża
> [...]
>  tak aby na dole nie dawać cybanta?
> wtedy zawiesie nie przeszkadza przy manewrach z zaworem i wężem

I znalazłem, nie trzeba się logować :)
http://forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=1680

Data: 2010-05-11 17:00:48
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?

http://www.youtube.com/watch?v=SiuOhUOs7HI

I znalazłem, nie trzeba się logować :)
http://forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=1680

A ta naklejka 21 to, że niby gość trafił oczko czy co ?

Data: 2010-05-11 17:21:57
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
tomq100 <tomq100@gmail.com> napisał(a):

> I znalazłem, nie trzeba się logować :)
> http://forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=1680

A ta naklejka 21 to, że niby gość trafił oczko czy co ?
Oznaczenie MOD:
http://www.nurkomania.pl/nurkowanie_techniczne_mod.htm

Data: 2010-05-12 10:05:09
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?

A ta naklejka 21 to, şe niby go�� trafi� oczko czy co ?
Oznaczenie MOD:
http://www.nurkomania.pl/nurkowanie_techniczne_mod.htm

To znaczy, że do EANx50 ma innego stage do EANx36 do EANx32 do EANx75 itd. ? Czy te ładne naklejki zmienia czy nie planuje pływać inaczej jak Air + EANx50 ?
Jak dla mnie przerost formy nad treścią.

Data: 2010-05-12 08:16:20
Autor: Sebastian Dobrowolski
jak uzbroić stejdża?
tomq100 <tomq100@gmail.com> napisał(a):
To znaczy, ĹĽe do EANx50 ma innego stage do EANx36 do EANx32 do EANx75 itd. ? Czy te Ĺ&#65533;adne naklejki zmienia czy nie planuje pĹ&#65533;ywaÄ&#65533; inaczej jak Air + EANx50 ?
Jak dla mnie przerost formy nad treĹ&#65533;ciÄ&#65533;.

Dopóki pływa z jednym stejdżem to jest to o tyle mniej istotne,że zazwyczaj
wie co w nim ma. Pomy¶l jednak co dzieje się w przypadku gdy ma ich pod wod±
więcej (nie mówi±c już o przypadku gdy wszystkie s± takie same).

Naklejki oczywi¶cie się zmienia łatwiej niż butle,więc to naklejki s±
zmienialne ;-)

Sebastian
www.posejdon.org.pl

Data: 2010-05-12 10:40:38
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?

Dopóki pływa z jednym stejdżem to jest to o tyle mniej istotne,że zazwyczaj
wie co w nim ma. Pomyśl jednak co dzieje się w przypadku gdy ma ich pod wodą
więcej (nie mówiąc już o przypadku gdy wszystkie są takie same).

Naklejki oczywiście się zmienia łatwiej niż butle,więc to naklejki są
zmienialne ;-)

Sebastian
www.posejdon.org.pl

Jeśli pływa z jednym to faktycznie ma małe szanse pomylić ale o ile nie ma EANx50 to może wprowadzić w błąd potencjalnych partnerów lub tych którzy będą - nie życzę - go ratować. Te naklejki to bzdura, nie wierzę w łatwość wymiany ani w to, że ktoś to robi za każdym razem jak zmienia mieszankę.

Data: 2010-05-12 08:53:09
Autor: Sebastian Dobrowolski
jak uzbroić stejdża?
tomq100 <tomq100@gmail.com> napisał(a):
JeĹ&#65533;li pĹ&#65533;ywa z jednym to faktycznie ma maĹ&#65533;e szanse pomyliÄ&#65533; ale o ile nie ma EANx50 to moĹĽe wprowadziÄ&#65533; w bĹ&#65533;Ä&#65533;d potencjalnych partnerĂłw lub tych ktĂłrzy bÄ&#65533;dÄ&#65533; - nie ĹĽyczÄ&#65533; - go ratowaÄ&#65533;. Te naklejki to bzdura, nie wierzÄ&#65533; w Ĺ&#65533;atwoĹ&#65533;Ä&#65533; wymiany ani w to, ĹĽe ktoĹ&#65533; to robi za kaĹĽdym razem jak zmienia mieszankÄ&#65533;.

Je¶li ma inn± naklejkę niż gaz w ¶rodku to oczywi¶cie jest to pomysł z gatunku
nienajlepszych. Ale nie takie jest przeznaczenie naklejek.

Osobi¶cie czę¶ciej stosuję silvertape z oznaczeniem modu flamastrem. Ta¶mę
zrywam za każdym razem i naklejam now±.

Data: 2010-05-12 11:45:18
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?
Dnia 2010-05-12 10:53, Użytkownik Sebastian Dobrowolski napisał:
tomq100<tomq100@gmail.com>  napisaĹ‚(a):

JeĹ&#65533;li pĹ&#65533;ywa z jednym to faktycznie ma maĹ&#65533;e szanse pomyliÄ&#65533; ale o ile nie
ma EANx50 to moĹźe wprowadziÄ&#65533; w bĹ&#65533;Ä&#65533;d potencjalnych partnerĂłw lub tych
ktĂłrzy bÄ&#65533;dÄ&#65533; - nie ĹźyczÄ&#65533; - go ratowaÄ&#65533;. Te naklejki to bzdura, nie wierzÄ&#65533;
w Ĺ&#65533;atwoĹ&#65533;Ä&#65533; wymiany ani w to, Ĺźe ktoĹ&#65533; to robi za kaĹźdym razem jak zmienia
mieszankÄ&#65533;.

Jeśli ma inną naklejkę niż gaz w środku to oczywiście jest to pomysł z gatunku
nienajlepszych. Ale nie takie jest przeznaczenie naklejek.

Osobiście częściej stosuję silvertape z oznaczeniem modu flamastrem. Taśmę
zrywam za kaĹĽdym razem i naklejam nowÄ….

Tym samym potwierdza to argument, ĹĽe naklejka naklejce. Stosowanie jednych ma sens a innych duĹĽo mniejszy.

Data: 2010-05-12 10:30:19
Autor: Sebastian Dobrowolski
jak uzbroić stejdża?
tomq100 <tomq100@gmail.com> napisał(a):
Dnia 2010-05-12 10:53, UĹĽytkownik Sebastian Dobrowolski napisaĹ&#65533;:
> tomq100<tomq100@gmail.com>  napisaĹ&#65533;(a):

Tym samym potwierdza to argument, ĹĽe naklejka naklejce. Stosowanie jednych ma sens a innych duĹĽo mniejszy.

To Twoja sprawa jak sobie butle oznaczysz,byle by¶ Ty (ewentualnie Twój
partner je¶li stosujesz system partnerski) wiedział co w nie jest. Całkowita
rezygnacja z oznaczeń i poleganie na pamięci to proszenie się o pecha.

Sebastian

Data: 2010-05-12 13:42:37
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?
Dnia 2010-05-12 12:30, Użytkownik Sebastian Dobrowolski napisał:
tomq100<tomq100@gmail.com>  napisaĹ‚(a):

Dnia 2010-05-12 10:53, UĹźytkownik Sebastian Dobrowolski napisaĹ&#65533;:
tomq100<tomq100@gmail.com>   napisaÄą&#65533;(a):

Tym samym potwierdza to argument, Ĺźe naklejka naklejce. Stosowanie
jednych ma sens a innych duĹźo mniejszy.

To Twoja sprawa jak sobie butle oznaczysz,byle byĹ› Ty (ewentualnie TwĂłj
partner jeśli stosujesz system partnerski) wiedział co w nie jest. Całkowita
rezygnacja z oznaczeń i poleganie na pamięci to proszenie się o pecha.

Sebastian

Kto mówi o braku oznaczeń :-)

Data: 2010-05-12 09:50:35
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
> [...]
zazwycz
aj
> wie co w nim ma. Pomyśl jednak co dzieje się w przypadku gdy ma ich pod
Ä…
> [...]

Jeśli pływa z jednym to faktycznie ma małe szanse pomylić ale o ile nie ma EANx50 to może wprowadzić w błąd potencjalnych partnerów lub tych którzy będą - nie życzę - go ratować. Te naklejki to bzdura, nie
wierzÄ™
w łatwość wymiany ani w to, że ktoś to robi za każdym razem jak
zmienia
mieszankÄ™.

Oczywi¶cie jaja sobie robisz? Ale, gdyby¶ jednak nie robił... Do stage opisanego "21" ładujmy gaz z modem 21m, do stage z opisem "oxygen" lub "tlen" ładujemy ...tlen. Jeżeli za każdym biciem zamierzasz mieć inn± mieszankę... sk±d weĽmiesz partnerów?

Data: 2010-05-12 13:46:43
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?

Oczywiście jaja sobie robisz? Ale, gdybyś jednak nie robił... Do stage
opisanego "21" Ĺ‚adujmy gaz z modem 21m, do stage z opisem "oxygen" lub "tlen"
ładujemy ...tlen. Jeżeli za każdym biciem zamierzasz mieć inną mieszankę...
skÄ…d weĹşmiesz partnerĂłw?

Teraz chyba Ty sobie jaja robisz ?
W zależności o zaplanowanego nurkowania mogę mieć różny gaz.
Jeśli zakładasz, że wszystkie nurkowania które robisz są tak zaplanowane, że będziesz potrzebował EANx50 to możesz nawet sobie dać stage do lakiernika. Naklejka typu "oczko" to nieporozumienie, szkoda czasu i pieniędzy.

Data: 2010-05-12 13:07:12
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?

"
> ładujemy ...tlen. Jeżeli za każdym biciem zamierzasz mieć inną
mieszankÄ
™...
> [...]

Jeśli zakładasz, że wszystkie nurkowania które robisz są tak zaplanowane, że będziesz potrzebował EANx50 to możesz nawet sobie dać stage do lakiernika. Naklejka typu "oczko" to nieporozumienie, szkoda czasu i pieniędzy.

Oczywi¶cie masz rację. Powodzenia życzę.

Data: 2010-05-12 21:36:13
Autor: ~BitPump
jak uzbroić stejdża?
stage do lakiernika. Naklejka typu "oczko" to nieporozumienie, szkoda czasu i pieniędzy.

Czy jesteś certyfikowanym nurkiem technicznym? Czy też swoje przemyślenia odnośnie oznaczeń butli dekompresyjnych opierasz na bazie innych źródeł wiedzy?

~BitPump

Data: 2010-05-12 20:17:17
Autor:
jak uzbroić stejdża?
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Do stage opisanego "21" ładujmy gaz z modem 21m,

Czyli jaki to ma skład umiesz podać, czy masło ma¶lane ?
Dla zabawy podaj według Kanadyjskiej normy wojskowej.

Jeżeli za każdym biciem zamierzasz mieć inn± mieszankę... sk±d weĽmiesz partnerów?

Nie zaleca się różnych mieszanin lecz standardowe, co nie wyklucza specjalnych.

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-12 20:29:08
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > Do stage > opisanego "21" ładujmy gaz z modem 21m, Czyli jaki to ma skład umiesz podać, czy masło ma¶lane ?
Dla zabawy podaj według Kanadyjskiej normy wojskowej.

Tak, umiem podać, nie - nie znam norm kanadyjskiej policji konnej. Ani radzieckiej, czechosłowackiej, północnej czy południowej korei ani żadnej innej armii na ¶wiecie. Nie wiem też jakie ma cycki czwarta żona Lumumby, ani czy nosi biustonosz. Tak, wiem że masz zgłoszenia w Urzędzie Patentowym, nie - za cholerę nie pamiętam numerów. Możesz przypomnieć?

Data: 2010-05-12 20:48:46
Autor:
> [...]

Tak, umiem podać, nie - nie znam norm kanadyjskiej policji konnej. Ani radzieckiej, czechosłowackiej, północnej czy południowej korei ani żadnej innej armii na ¶wiecie. Nie wiem też jakie ma cycki czwarta żona Lumumby, ani czy nosi biustonosz. Tak, wiem że masz zgłoszenia w Urzędzie Patentowym, nie - za cholerę nie pamiętam numerów. Możesz przypomnieć?

Nr zgłoszeń możesz odszukać na stronie http://www.uprp.pl
lub na portalu rebreathers.pl s± w moim profilu. Tyle słów napisałe¶ zamiast podać wynik, na pewno to umiesz ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-13 06:52:31
Autor: Zakrzówek Kraken
jak uzbroić stejdża?
Wracaj±c do tematu.

Czę¶ć osób nie ma stałych naklejek na stage'ach i za każdym razem opisuje je MODem w dwóch miejscach na główce butli dla siebie i partnera jeżeli się sprawdzaj± i z boku dla partnera, niektórzy dodatkowo oprócz MODu wpisuj± skład mieszanki (raczej na główce).
Inni maj± naklejki zgodne z najczę¶ciej stosowanym gazem np: 21 ; 6 itp. a jeżeli maj± inny gaz w butli to zalepiaj± stałe naklejki silvertape'm i na nim pisz± aktualne dane.
Jeszcze inni za każdym razem zmieniaj± naklejki (rzadko spotykałem tak porz±dnych ale istniej±)
Jeszcze inni nie nurkuj± jak nie jest dostępna mieszanka (mieszanki) któr± uznaj± za standardow± np. 50% i 100% lub 40% i 80%.a ich mody maj± na stałe na naklejkach na butlach.

Każda z tych metod jeżeli stosowana konsekwentnie i we współpracy z partnerami w grupie jest OK. S± pewnie jeszcze inne.
Powszechnie się uważa, że wypisany MOD nie powoduje przekroczenia parcjalu tlenu powyżej 1,6 atm ale można przyjmować i wypisywać MODy bardziej konserwatywne.

MSC

Data: 2010-05-13 10:54:12
Autor: tomq100
jak uzbroić stejdża?
Dnia 2010-05-13 06:52, Użytkownik Zakrzówek Kraken napisał:
WracajÄ…c do tematu.

Część osób nie ma stałych naklejek na stage'ach i za każdym razem opisuje je
MODem w dwóch miejscach na główce butli dla siebie i partnera jeżeli się
sprawdzajÄ… i z boku dla partnera, niektĂłrzy dodatkowo oprĂłcz MODu wpisujÄ…
skład mieszanki (raczej na główce).
Inni mają naklejki zgodne z najczęściej stosowanym gazem np: 21 ; 6 itp. a
jeżeli mają inny gaz w butli to zalepiają stałe naklejki silvertape'm i na
nim piszÄ… aktualne dane.
Jeszcze inni za każdym razem zmieniają naklejki (rzadko spotykałem tak
porzÄ…dnych ale istniejÄ…)
Jeszcze inni nie nurkują jak nie jest dostępna mieszanka (mieszanki) którą
uznają za standardową np. 50% i 100% lub 40% i 80%.a ich mody mają na stałe
na naklejkach na butlach.

Każda z tych metod jeżeli stosowana konsekwentnie i we współpracy z
partnerami w grupie jest OK. SÄ… pewnie jeszcze inne.
Powszechnie siÄ™ uwaĹĽa, ĹĽe wypisany MOD nie powoduje przekroczenia parcjalu
tlenu powyżej 1,6 atm ale można przyjmować i wypisywać MODy bardziej
konserwatywne.

Ja uważam tylko, że stosowanie stałych naklejek jest kłopotliwe.

Data: 2010-05-13 11:09:59
Autor: Zakrzówek Kraken
jak uzbroić stejdża?
Ja uważam tylko, że stosowanie stałych naklejek jest kłopotliwe.

I tu masz oczywi¶cie rację. Znaczy z twojego punktu widzenia który jest OK.
Dla innej osoby lepsze może być opisywanie na stałe nalepkami, itp.
Mnie chodzi o to że w nurkowaniu jeżeli co¶ działa w praktyce to działa.
Reszta to s± nasze osobiste upodobania.
Naklejki działaj±; silvertape działa.

W nurkowaniu jest bardzo często wiele poprawnych rozwi±zań danego problemu.
Oczywi¶cie czasami s± rozwi±zania dyskusyjne lub wręcz niedopuszczalne.
Jak kto¶ nurkuje i nie ma pod wod± żadnego alternatywnego Ľródła powietrza to chyba wszyscy powiedz±, że to nie dopuszczalne.
Mnie osobi¶cie nie podoba się np. jak kto¶ ma jedn± butlę (czyli jedno Ľródło gazu) i ma na stałe przymocowany balast a takich wygodnisiów spotykam co jaki¶ czas.
Ale w wielu przypadkach to, że dwie osoby robi± co¶ inaczej wcale nie oznacza, że jedna z nich robi Ľle lub gorzej od drugiej.

Czasami mnie dziwi chęć nurków aby wszystko robić tak samo.......

Maciek "Szczę¶ciarz" Curzydło

Data: 2010-05-13 09:26:16
Autor: jacekplacek
jak uzbroić stejdża?
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Czasami mnie dziwi chęć nurków aby wszystko robić tak samo.......

Może nie wszystko, ale jak chodzi o nurkowanie, to owszem :) Ja to nazywam ułatwianiem życia - ta sama konfiguracja, te same procedury, ta sama strategia deko, to samo podej¶cie do bezpieczeństwa, ten sam poziom umiejętno¶ci... itd. Dużo wygodniejsze niż nurkowanie z osob± o kompletnie innej konfiguracji, filozofii i niewiadomym poziomie. Takie "cu¶" potencjalnie generuje sytuacje od zabawnych, bo konieczno¶ć traktowania jak nakręcon± bombę zegarow±. I nie chodzi o to, że traktuję "innych" jako¶ gorzej itp. Nie, po prostu muszę zakładać, że stanowi± wielk± niewiadom±. Chociaż na skonfigurowanych na "mój" sposób, też można się nieĽle zdziwić :D

Data: 2010-05-12 10:53:02
Autor: ~BitPump
jak uzbroić stejdża?
którzy będą - nie życzę - go ratować. Te naklejki to bzdura, nie wierzę w łatwość wymiany ani w to, że ktoś to robi za każdym razem jak zmienia mieszankę.

Nieświadomość istoty rzeczy nie mąci jasności poglądów.

~BitPump

jak uzbroić stejdża?