jak uzyc boostera ?

Data: 2009-11-28 16:16:00
Autor: Tomasz Pyra
jak uzyc boostera ?
murtaugh pisze:

druga sprawa to jak sie to prawidlowo podlacza ... kleme
minusowa z boostera podpinam na minus akumulatora czy
do maski ?

W instrukcji zawsze jest napisane żeby złapać za jakiś solidny metalowy element silnika. W sumie nie wiem po co.
Podłączenie do - akumulatora też nie zaszkodzi :)

kleme plusowa rozumiem do akumulatora ?

Tak

w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus
czy najpierw plus ?

Instrukcja mówi że najpierw podłącza sie plus, a najpierw odłącza się minus.

Chodzi o to, żeby jak wypadnie Ci krokodylek z ręki nie robiły się zwarcia, a ta kolejność przed tym zabezpiecza.

czy trzeba miec jakies nieprzewodzace
rekawice ?

Nie, nie trzeba - to 12V, tak długo jak ich sobie nie podłączysz dużą powierzchnią do spoconego czoła, to jesteś bezpieczny :)

Data: 2009-11-28 16:29:53
Autor: Przemysław Bernat
jak uzyc boostera ?
Dnia Sat, 28 Nov 2009 16:16:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

W instrukcji zawsze jest napisane żeby złapać za jakiś solidny metalowy element silnika. W sumie nie wiem po co.
Podłączenie do - akumulatora też nie zaszkodzi :)

Zaszkodzi, zaszkodzi. Z dwóch powodów: podłączenie do bezpośrednio do
silnika omija połączenie minusowej klemy padniętego akumulatora z silnikiem
- tam mogą być duże straty. Innym powodem jest zabezpieczenie przed
wybuchem mieszanki wodoru i tlenu. Po odpaleniu akumulator może ostro
gazować - iskra przy odłączaniu minusowego krokodylka mogłaby spowodować
wybuch. Mój ojciec stracił oko, bo podszedł z papierosem do gazującego
akumulatora. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-11-28 16:44:58
Autor: J.F.
jak uzyc boostera ?
On Sat, 28 Nov 2009 16:29:53 +0100,  Przemysław Bernat wrote:
[...]

Zawsze podlaczalem do klemy i dobrze bylo.
Do silnika to zazwyczaj nie ma gdzie podlaczyc - w nowych wszystko
ukryte, w starszych chwycic nie ma za co ..

[...]

Tylko ze w pare sekund po wlaczeniu ladowania wodoru sie duzo nie
wydzieli. A jak aku rozladowany to wrecz w ogole nie powinien gazowac.

J.

Data: 2009-11-28 19:16:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
jak uzyc boostera ?
J.F. wydusił z siebie te słowy:

Zawsze podlaczalem do klemy i dobrze bylo.
Do silnika to zazwyczaj nie ma gdzie podlaczyc - w nowych wszystko
ukryte, w starszych chwycic nie ma za co ..

najprościej jest z tymi co mają aku z tyłu :D
Wtedy w komorze silnika są specjalne miejsca, gdzie sie podłącza prostownik/agregat rozruchowy

Tylko ze w pare sekund po wlaczeniu ladowania wodoru sie duzo nie
wydzieli. A jak aku rozladowany to wrecz w ogole nie powinien gazowac.

no w pewnych skrajnych przypadkach wystarczy, zeby zrobic sobie krzywde. A tego typu instrukcje mają dawać idiotoodporność.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

*przyda mi sie Twoje klikniecie* http://xracer.pl/index.php?ref=10781

jak uzyc boostera ?