jak uzyskac odpis wpisu do rejestru dzialalnosci gospodarczej cudzej firmy?

Data: 2010-01-20 22:49:19
Autor: Michał Gut
jak uzyskac odpis wpisu do rejestru dzialalnosci gospodarczej cudzej firmy?
potrzebuje do pozwu wpisac adres zamieszkania wlasciciela pozwanej firmy (os fiz) i adres ten moge miec w odpisie wpisu do ewidencji dzialalnosci gospodarczej. jak to zdobyc? jak ustalic pod jaka gmine podlega (mam adres firmy)? urzad gminy w ogole wyda mi takie cos?

pozdrawiam
sir

Data: 2010-01-20 22:49:39
Autor: Liwiusz
Michał Gut pisze:
[...]

    Wyda. Kosztuje to 17zł. Często takie informacje podają bezpłatnie przez telefon. Który urząd? Właściwy miejscowo - masz miasto, to uderzasz do urzędu tego miasta. Jak jest kilka, to musisz poszukać po dzielnicach, czy też innych obszarach.

   Ponadto sprawdź po NIPie na www.stat.gov.pl/regon czy przypadkiem tam nie znajdziesz interesującego Cię adresu. Dowiesz się tam też dokładnie w którym urzędzie człowiek jest zarejestrowany i pod jakim numerem. Choć nieraz te dane są nieaktualne, zwłaszcza przed erą "1 okienka", kiedy w GUSie trzeba było się samemu aktualizować, a nie każdemu się chciało.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-20 21:57:55
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Jan 2010 22:49:39 +0100, Liwiusz napisał(a):

    Wyda. Kosztuje to 17zł. Często takie informacje podają bezpłatnie
przez telefon. Który urząd? Właściwy miejscowo - masz miasto, to
uderzasz do urzędu tego miasta.

Poprawka: nie po właściwości miejscowej, lecz po organie prowadzącym (właśnie na stat.gov.pl/regon).

Ostatnio się naciąłem: http://financecenter.pl/ niby Katowice (tak też w REGON), ale rejestracja w Świętochłowicach. Nie popatrzyłem na organ, popatrzyłem na adres właśnie.

W sumie dziwne, ale nie będę ukrywał, że odkąd znam sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, której akta prowadzi sąd w Krakowie już nic mnie nie zdziwi.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-21 23:51:12
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-20 22:57, Olgierd pisze:

Ostatnio się naciąłem: http://financecenter.pl/ niby Katowice (tak też w
REGON), ale rejestracja w Świętochłowicach. Nie popatrzyłem na organ,
popatrzyłem na adres właśnie

Chyba dlatego, ze dla osób fizycznych o własciwości urzędu przechowującego wpis do edg decyduje adres zameldowania pzredsiebiorcy, a nie siedziba przedsiębiorstwa.
..

W sumie dziwne, ale nie będę ukrywał, że odkąd znam sp. z o.o. z siedzibą
we Wrocławiu, której akta prowadzi sąd w Krakowie już nic mnie nie zdziwi.

Amen :)

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2010-01-22 08:26:29
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 23:51:12 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

[...]

Pierwszy raz widzę, żeby siedziba przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą (nie: adres zakładu) miał być inny, niż miejscowość zamieszkania.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-20 22:55:57
Autor: Michał Gut
[...]

jezusicku ale ty szybki jestes:)
dzieki:)
jeszcze glupie pytanie:) da sie takie cos zalatwic korespondencyjnie na zasadzie wysylam podanie i pokwitowanie wplaty a oni odsylaja mi wypis? troche daleko tam mam :)

[...]

nipu nie mam - sukinkot mi faktury nie wystawil:)

sir:)

Data: 2010-01-20 22:57:30
Autor: Liwiusz
Michał Gut pisze:
[...]

   Tak, można tak zrobić. Ale najpierw przedzwoń - dowiesz się, czy w ogóle jest zarejestrowany (może to nie ten urząd, bo może ma sklep w Pcimiu, a mieszka w Toruniu i tam go trzeba szukać), a przede wszystkim może wszystkie informacje pani Ci poda przez telefon.

[...]

   A czego właściwie od niego chcesz? ;)

   Wpisz go w googla, pokombinuj z nazwą DG, adresem, często w różnych ZUMI i tym podobnych są NIPy.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-20 22:58:22
Autor: spp
W dniu 2010-01-20 22:55, Michał Gut pisze:

jeszcze glupie pytanie:) da sie takie cos zalatwic korespondencyjnie na
zasadzie wysylam podanie i pokwitowanie wplaty a oni odsylaja mi wypis?
troche daleko tam mam :)

Tak, nigdy nie miałem problemów.

--
spp

Data: 2010-01-21 20:58:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 20 Jan 2010, Michał Gut wrote:

potrzebuje do pozwu wpisac adres zamieszkania wlasciciela pozwanej firmy
[...]
(mam adres firmy)

  wKwestiiFormalnej: być może chciałeś napisać że masz adres przedsiębiorstwa
(zakładu). Być może jednego z kilku (posiadanego przez przedsiębiorcę).

  Firma określa *przedsiębiorcę* (osobę), nie przedsiębiorstwo (którym
są składniki rzeczowe i inne prawa)!
  Adres firmy to adres przedsiębiorcy, czyli właśnie to czego szukasz

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 23:24:51
Autor: Roman Rumpel
[...]

Nie, bo we wpisie do ewidencji podaje się adres zamieszkania i adres prowadzenia działlności. Pozwy trzeba pisać na ten pierwszy, ten drugi może, ale nie musi byc tym samym.

Data: 2010-01-21 23:41:08
Autor: Liwiusz
Roman Rumpel pisze:

Nie, bo we wpisie do ewidencji podaje się adres zamieszkania i adres prowadzenia działlności. Pozwy trzeba pisać na ten pierwszy, ten drugi może, ale nie musi byc tym samym.

   Czy trzeba pisać na adres zamieszkania, to w to bym wątpił. Kiedyś sąd nie chciał mi ustanowić kuratora dla doręczeń w sytuacji, kiedy znałem miejsce pracy pozwanego i kazał podać właśnie adres pracy. Podobnie będzie z miejscem wykonywania DG - po pierwsze trzeba zadbać, aby pismo dotarło do właściwego adresata. A czy będzie to adres zamieszkania, czy wykonywania DG, to już mniej ważne.

   Poza tym sądy z urzędu nie sprawdzają co to za adres jest podany w pozwie.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-22 00:11:53
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-21 23:41, Liwiusz pisze:

Czy trzeba pisać na adres zamieszkania, to w to bym wątpił.

Jest orzeczenie SN, ze trzeba.
II CRN 74/92

Miałem to zresztą przećwiczone w praktyce  - tak łódzka apelacja orzeka

Poza tym sądy z urzędu nie sprawdzają co to za adres jest podany w pozwie.

Nie, nie sprawdzają, ale jest to skuteczny zarzut w przypadku składania sprzeciwu od wyroku zaocznego.

Data: 2010-01-22 00:14:33
Autor: Liwiusz
Roman Rumpel pisze:
W dniu 2010-01-21 23:41, Liwiusz pisze:

Czy trzeba pisać na adres zamieszkania, to w to bym wątpił.

Jest orzeczenie SN, ze trzeba.
II CRN 74/92

   No w to, że jest takie orzeczenie, to nie wątpię. I pewnie odwrotne też by się znalazło :)

[...]

   Ale założenie jest, że pod tym "nieprawidłowym" adresem pismo dojdzie jednak do adresata.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-22 00:20:51
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-22 00:14, Liwiusz pisze:
Roman Rumpel pisze:
[...]

Może i tak, ale to jest stosowane.

Ale założenie jest, że pod tym "nieprawidłowym" adresem pismo dojdzie
jednak do adresata.

Jak pozew odbierze, to pewnie że pozamiatane, ale na obronienie w przyszłości skutków doręczenia per awizo już bym nie liczył.

Tak więc dla watkotówrcy pewna droga pozywania jest jedna: pozew na adres *siedziby przedsiebiorcy* (czyli adres zameldowania pzredsiębiorcy) wskazany w edg. Wtedy odbierze, nie odbierze, masz wyrok. Nawet lepiej jak nie odbierze, a o wyroku się dowie od komornika.

Data: 2010-01-22 00:23:20
Autor: Liwiusz
Roman Rumpel pisze:

[...]

   A dlaczego nie na adres zamieszkania?

--
Liwiusz

Data: 2010-01-22 00:32:07
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-22 00:23, Liwiusz pisze:
Roman Rumpel pisze:

[...]

Bo masz domniemanie doręczenia per awizo, jeśli wskażesz ten z ewidencji. Gdzie sobie facet w rzeczywistości mieszka,to jego sprawa.

Data: 2010-01-22 07:52:45
Autor: Liwiusz
Roman Rumpel pisze:

[...]

   Pod adresem zamieszkania też działa domniemanie doręczenia, jest tylko większy problem z dowodem, że facet faktycznie tam mieszka.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-26 21:58:08
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 20 Jan 2010 22:49:19 +0100, Michał Gut napisał(a):

[...]

napisz, o swoich sukcesach w tym zakresie

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_6.php

Data: 2010-01-26 22:02:38
Autor: spp
W dniu 2010-01-26 21:58, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

napisz, o swoich sukcesach w tym zakresie

Warszawa Ursynów - ocena bardzo dobra - wszystkie wątpliwości wyjaśnione telefonicznie, potem wydruk odpowiedniego wnioseku, wpłata na konto i po kilku dniach zaświadczenia w domu. :)

--
spp

jak uzyskac odpis wpisu do rejestru dzialalnosci gospodarczej cudzej firmy?