jak w banku - ubezpieczenia

Data: 2014-10-27 02:20:27
Autor: Majka
jak w banku - ubezpieczenia
Proszę - jeśli mogę - chciałabym zadać pytanie prawie bankowe, bo o lokowanie pieniędzy chodzi na dłuższy czas, mianowicie o ubezpieczenia:

Chciałabym ubezpieczyć się na wypadek śmierci, np. wskutek choroby, przewlekłej choroby lub nagłego wypadku. Tak, by odszkodowanie na wypadek mojej śmierci dostały dzieci (teraz 2, 8 i 16 lat).

Czy ktoś z Was może przerabiał ten problem?
Gdzie warto, a gdzie nie warto się ubezpieczać?
Które oferty których ubezpieczycieli/towarzystw są lepsze/gorsze?
Kto robi problemy z wypłatą odszkodowań?
Na co zwracać uwagę?
Czego unikać?
Jaki sztuczki stosują zakłady ubezpieczeniowe?

Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

Majka

Data: 2014-10-27 10:40:24
Autor: Liwiusz
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu 2014-10-27 10:20, Majka pisze:
[...]

Zapoznaj się z Macif Acti Ochrona - mało wyłączeń, zgon naturalny n NNW,
możliwość wstępnego wyliczenia składki na stronie, polecam.
http://www.macif.com.pl/potrzeby_dla_siebie/twoje_bezpieczenstwo.html

--
Liwiusz

Data: 2014-10-30 01:15:02
Autor: Majka
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 10:40:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Zapoznaj się z Macif Acti Ochrona - mało wyłączeń, zgon naturalny n NNW,
możliwość wstępnego wyliczenia składki na stronie, polecam.
http://www.macif.com.pl/potrzeby_dla_siebie/twoje_bezpieczenstwo.html

O firmie pierwszy raz czytam teraz, ale sprawdzę w wolnej chwili, dziękuję.

Nawiązując do możliwości wstępnego wyliczenia na www: jest to pozytywne i pożądane, bo zaglądałam dotąd do porównywarek, i wszędzie kończy się sprawa/porównywanie na prośbie o podanie adresu i telefonu. Za takie wyliczenia, których nie ma i nie widzę to ja dziękuję, nie chcę mieć stada natrętnych agentów wciskających tony papierów do podpisania. Chcę właśnie móc wyliczyć, widzieć wyliczenie i móc porównać. Ale też - i może przede wszystkim - chciałabym poznać opinie o ubezpieczycielach, sposobach działania, traktowaniu klientów i przypadków kiedy trzeba wypłacać ubezpieczenia (zwłaszcza pośmiertne).

Majka

Data: 2014-11-03 03:59:40
Autor: Kris
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu czwartek, 30 października 2014 09:15:03 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
Nawiązując do możliwości wstępnego wyliczenia na www: jest to pozytywne i >pożądane, bo zaglądałam dotąd do porównywarek, i wszędzie kończy się >sprawa/porównywanie na prośbie o podanie adresu i telefonu.
Właśnie tez mnie to wkurza. Czy jeszcze gdzieś można sobie wyliczyć składkę przez WWW zamiast pozostawiania nr tel kontatowego a "specjalista" oddzwoni?
Czy są tacy ubezpieczyciele?

Data: 2014-11-04 06:59:19
Autor: kenny.groups
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 12:59:41 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
W dniu czwartek, 30 października 2014 09:15:03 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
> Nawiązując do możliwości wstępnego wyliczenia na www: jest to pozytywne i >pożądane, bo zaglądałam dotąd do porównywarek, i wszędzie kończy się >sprawa/porównywanie na prośbie o podanie adresu i telefonu. Właśnie tez mnie to wkurza. Czy jeszcze gdzieś można sobie wyliczyć składkę przez WWW zamiast pozostawiania nr tel kontatowego a "specjalista" oddzwoni?
Czy są tacy ubezpieczyciele?

Dla ubezpieczenia na zycie...? Zapomnij, to jest bardzo indywidualna sprawa a rozrzut gigantyczny. Podobnie zreszta jak w ubezp komunikacyjnych, jednak tam w gre wchodza o wiele mniejsze pieniadze a ryzyko na podstawie suchuch danych jest latwe do oszacowania i mocno usrednione, zarowno dla OC jak i AC.

Data: 2014-10-27 16:09:21
Autor: RobertS
jak w banku - ubezpieczenia

[...]

opcje masz dwie:
1. standardowe UnŻ + ew. dodatkowe elementy (leczenie w szpitalu itp...), tutaj kasa wypłacana jest po śmierci ubezpieczonego
2. tzw. zwrotka, też UnŻ, ale zawierane na określony czas 10-20 lat, jeżeli umrzesz to wypłata jak w zwykłym ubezpieczeniu a jeżeli nie (możesz w koncu dożyć) to otrzymasz wypłatę tego co wpłaciłaś

która opcja CIę interesuje?

RobertS

Data: 2014-10-30 01:08:32
Autor: Majka
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 16:09:23 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

[...]

O pierwszej opcji wiedziałam.

Bardziej interesująca dla mnie jest opcja 2. Z jednym zaskoczeniem nawet: informowano mnie, ze ubezpieczenie czasowe, np. na 10/20/25 lat trwa i płacę przez te lata, ale jeśli dożyję, to wg wyjaśnień nic mi nie wypłacą.
Czy - wg tego, co piszesz - jeśli mają wypłacić jakąś kwotę (nie wnikam w wyliczenia, odsetki, oprocentowania i premie), to w tej opcji jest wyższa składaka/opłata miesięczna? Wyższa niż w przypadku, jaki mi przedstawiano, czyli w przypadku braku wypłaty czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

Majka

Data: 2014-10-30 05:44:20
Autor: kenny.groups
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu czwartek, 30 października 2014 09:08:33 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
> [...]

Czy - wg tego, co piszesz - jeśli mają wypłacić jakąś kwotę (nie wnikam w wyliczenia, odsetki, oprocentowania i premie), to w tej opcji jest wyższa składaka/opłata miesięczna? Wyższa niż w przypadku, jaki mi przedstawiano, czyli w przypadku braku wypłaty czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

Po prostu jedno to ubezpieczenie na zycie a drugie to ubezpieczenie na dozycie. Pierwsze z reguly oferuje wyzsze SU ale w przypadku braku skorzystania jest to zawsze gra na minus. Ubezp na dozycie polega na zawarciu go na okreslony czas (np 20 lat) lub do okreslonego wieku (np do 50 r.z.). Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty + ew. wypracowany z nich zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia. W dobrym ubezp na dozycie SU znacznie przekracza sume skladek jest wiec ono jednoczesnie inwestycja, na dodatek jesli jest odpowiednio skonstruowane (zysk z inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki uczestnictwa), jest nieobelkowany.

Data: 2014-11-01 01:11:09
Autor: Zibo
jak w banku - ubezpieczenia
On Thursday, October 30, 2014 1:44:21 PM UTC+1, kenny....@gmail.com wrote:
> [...]

Po prostu jedno to ubezpieczenie na zycie a drugie to ubezpieczenie na dozycie. Pierwsze z reguly oferuje wyzsze SU ale w przypadku braku skorzystania jest to zawsze gra na minus. Ubezp na dozycie polega na zawarciu go na okreslony czas (np 20 lat) lub do okreslonego wieku (np do 50 r.z.). Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty + ew. wypracowany z nich zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia. W dobrym ubezp na dozycie SU znacznie przekracza sume skladek jest wiec ono jednoczesnie inwestycja, na dodatek jesli jest odpowiednio skonstruowane (zysk z inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki uczestnictwa), jest nieobelkowany.

A gdzie szukać zysku ubezpieczyciela w takim przypadku?

Data: 2014-11-04 07:00:06
Autor: kenny.groups
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu sobota, 1 listopada 2014 09:11:10 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:

A gdzie szukać zysku ubezpieczyciela w takim przypadku?

W tym samym worku co Twojego, musi sie napracowac by poza tym co Ci odda jeszcze wystarczajaco mu zostalo, ale nie boj sie... zostaje :)

Data: 2014-11-05 05:51:15
Autor: Zibo
jak w banku - ubezpieczenia
On Tuesday, November 4, 2014 4:00:07 PM UTC+1, kenny....@gmail.com wrote:

W tym samym worku co Twojego, musi sie napracowac by poza tym co Ci odda jeszcze wystarczajaco mu zostalo, ale nie boj sie... zostaje :)
Wyjaśnij proszę bo nie kumam:
Jak dożyję to wypłaca, jak nie dożyję to też wypłaca.

Data: 2014-11-05 07:59:38
Autor: kenny.groups
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu środa, 5 listopada 2014 14:51:16 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:

Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty + ew. wypracowany z nich >>zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia.

Wyjaśnij proszę bo nie kumam:
Jak dożyję to wypłaca, jak nie dożyję to też wypłaca.

A co jest niejasne?

Data: 2014-11-06 00:06:07
Autor: Zibo
jak w banku - ubezpieczenia
On Wednesday, November 5, 2014 4:59:39 PM UTC+1, kenny....@gmail.com wrote:

> Jak dożyję to wypłaca, jak nie dożyję to też wypłaca.

A co jest niejasne?

Gdzie szukać zysku ubezpieczyciela skoro w 100% przypadków wypłaca.

Data: 2014-11-06 12:49:07
Autor: Liwiusz
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu 2014-11-06 09:06, Zibo pisze:
[...]

Zarobek na obrocie składkami.

--
Liwiusz

Data: 2014-10-29 02:27:25
Autor: animka
jak w banku - ubezpieczenia
[...]

Ja tam juĹź od dawna mam ubezpieczenie w PZU.

--
animka

Data: 2014-10-29 15:50:14
Autor: RobertS
jak w banku - ubezpieczenia

Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

Ja tam juĹź od dawna mam ubezpieczenie w PZU.

i skorzystałaś z niego chociaż raz?

RobertS

Data: 2014-10-31 00:55:58
Autor: animka
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu 2014-10-29 15:50, RobertS pisze:

Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

Ja tam juĹź od dawna mam ubezpieczenie w PZU.

i skorzystałaś z niego chociaż raz?

Skorzytstałam. Po wypadku w autobusie. Dają nie więcej niż 200 zł (małe składki płacę-ubezp. na życie)
Ale ZTM wypłaciło jeszcze dosyć spore odszkodowanie.

--
animka

Data: 2014-11-03 02:12:40
Autor: Majka
jak w banku - ubezpieczenia
Czy ktoś może wyjaśnić, czy jest prawdą to, że po upływie 3 lat trwania ubezpieczenia, w wypadku śmierci ubezpieczonego Towarzystwo Ubezpieczeniowe _musi_ wypłacić odszkodowanie bez względu na przyczynę śmierci?

Czyli np. jeśli przed przystąpieniem do ubezpieczenia mam badania lekarskie lub ankietę, i okazuje się, że w tym momencie, przed przystąpieniem do ubezpieczenia choruję na chorobę XXX, to w ciągu 3 lat ta choroba jako przyczyna śmierci pozwala ubezpieczycielowi odmówić wypłaty odszkodowania. Ale po upływie 3 lat już nie może być odmowy.
Czy to prawda?

Moje pytanie jest chaotyczne i mało precyzyjne, ale właśnie chciałam poprosić o poprawienie lub ewentualne wyjaśnienie tej kwestii.

Majka

Data: 2014-11-04 06:56:58
Autor: kenny.groups
jak w banku - ubezpieczenia
W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 11:12:41 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
[...]

Nigdy nie slyszalem akurat o takim kagancu na ubezpieczycieli, choc przez te pare lat odkad juz sie ubezpieczeniami nie zajmuje, cos sie moglo zmienic.. Watpie jednak...

jak w banku - ubezpieczenia