jak wetknac pamieci?

Data: 2012-04-30 09:27:16
Autor: jg
jak wetknac pamieci?
witam,

mam 2 rozniace sie kosci pamieci: rozni producenci, rozne czasy dostepow.
na plycie mam 2 zlacza niebieskie i 2 czarne.

lepiej obie kosci wetknac w zlacza tego samego koloru, czy moze jedna w
niebieskie zlacze a jadna w czarne zlacze?

jesli mozna to prosze o 2 warianty odpowiedzi - gdy kosci maja taka sama
objetosc pamieci i gdy rozna, o ile to ma znaczenie oczywiscie.

dzieki serdeczne.

--
jg

Data: 2012-04-30 10:18:56
Autor: G Nowak
jak wetknac pamieci?
[...]

Za starych czasow wkladalo sie tak, aby na obydwoch kanalach moduly byly obsadzone tak samo. Zob w instrukcji obslugi, na 100% jes tam napisane, by takie same moduly wlozyc w sloty tego samego koloru.

--
Pozdr

Data: 2012-04-30 15:24:58
Autor: m4rkiz
jak wetknac pamieci?
"jg" <jg@fake.pl> wrote in message news:1dvngia9452y3$.16gwp1p7q81kv$.dlg40tude.net...
[...]

istnieja takie magiczne ksiegi w ktorych znajdziesz odpowiedz, nazywaja sie
INSTRUKCJA OBSLUGI

Data: 2012-04-30 16:37:13
Autor: DooMiniK
jak wetknac pamieci?
On 30/04/2012 15:24, m4rkiz wrote:
[...]

WspomniajÄ… teĹĽ tam o kodowaniu i uĹĽywaniu znakĂłw diakrytycznych?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-30 18:54:24
Autor: Rafal Lukawski
jak wetknac pamieci?
On 2012-04-30 17:37, DooMiniK wrote:
[...]

;) obawiam się że w instrukcji do płyty głównej nic nie będzie o wtykaniu kości, po prostu takie pojęcia nie istnieją w języku polskim.

Data: 2012-05-01 13:41:41
Autor: m4rkiz
jak wetknac pamieci?
"DooMiniK" <bachusmalpapostpl> wrote in message news:4f9eb1a9$1news.home.net.pl...
[...]

co konkretnie Ci nie pasuje?

uĹĽywaniu znakĂłw diakrytycznych?

nie uzywam

Data: 2012-05-01 13:55:50
Autor: Michal Lukasik
jak wetknac pamieci?
Dnia 30.4.2012, jg napisał(a):

mam 2 rozniace sie kosci pamieci: rozni producenci, rozne czasy dostepow.
na plycie mam 2 zlacza niebieskie i 2 czarne.

Słaba płyta. W dobrych gniazda s± zielone. ;D

lepiej obie kosci wetknac w zlacza tego samego koloru, czy moze jedna w
niebieskie zlacze a jadna w czarne zlacze?

W zależno¶ci od producentów bywa z tym różnie.

jesli mozna to prosze o 2 warianty odpowiedzi - gdy kosci maja taka sama
objetosc pamieci i gdy rozna, o ile to ma znaczenie oczywiscie.

To zależy od chipsetu płyty a także co chcesz osi±gn±ć (Dual-Channel?). Może zamiast pisać o kolorach, z którymi co producent to inna bajka może
po prostu podaj model płyty i co to za pamięci?
Na 100% w instrukcji obsługi jest napisane jak obsadzać RAM w gniazdach.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2012-05-01 19:22:19
Autor: jg
jak wetknac pamieci?
dzieki za odpowiedzi. myslalem, ze jest mozliwa ogolna odpowiedz, ale jesli
maja byc konkrety to:

np. chcialbym wetknac cos takiego:
1x 512MB 1Rx8 PC2-5300U-555-12-D0
1x 512MB 1Rx8 PC2-3200U-333-10-A1

do czegos takiego:
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12145_ca/12145_ca.pdf

strona 17 o pamieci.

no i co jesli bede chcial wetknac 512MB i 128MB?

--
jg

Data: 2012-05-01 19:25:33
Autor: Michal Lukasik
jak wetknac pamieci?
Dnia 1.5.2012, jg napisał(a):

np. chcialbym wetknac cos takiego:
1x 512MB 1Rx8 PC2-5300U-555-12-D0
1x 512MB 1Rx8 PC2-3200U-333-10-A1

Włóż w slot 1 i 3 będziesz miał 1GiB Dual-Channel o paramatrach tego
wolniejszego modułu 3200.

no i co jesli bede chcial wetknac 512MB i 128MB?

Będziesz miał 640MB bez Dual-Channel niezależnie jak obsadzisz sloty.

Wszystko jest jasno zapisane w tej instrukcji, do której link podałe¶.
Dodatkowym ułatwieniem jest tabelka.

"It is not necessary to add memory in pairs. Memory upgrades are
accomplished by adding single or multiple DIMMs of the same or
varied sizes. This chart does not represent all possible memory
configurations. The Intel 915GV Express chipset supports non-ECC
DDR2 PC2-3200 (400-MHz), and non-ECC DDR2 PC2-4200 (533-MHz) memory.
For best performance, add in pairs, add in same channel, and do not mix
speeds. For dual-channel performance, the total amount
of memory in each channel should be equal. If speeds are mixed, speed will
default to the slowest DIMM."
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2012-05-01 23:23:17
Autor: jg
jak wetknac pamieci?
Dnia Tue, 1 May 2012 19:25:33 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Dnia 1.5.2012, jg napisał(a):

np. chcialbym wetknac cos takiego:
1x 512MB 1Rx8 PC2-5300U-555-12-D0
1x 512MB 1Rx8 PC2-3200U-333-10-A1

Włóż w slot 1 i 3 będziesz miał 1GiB Dual-Channel o paramatrach tego
wolniejszego modułu 3200.

no i klu watku - jak obsadze slot 1 i 2 tym co wyzej to czy pamiec z
szybszymi timingami bedzie pracowac szybciej niz pamiec wolniejsza? no i czy dual channel z wolniejszym timingiem przynosi wiecej korzysci niz
sytuacja bez duala i pozwolenie na prace szybszej kosci pamieci szybciej?

--
jg

Data: 2012-05-01 23:55:38
Autor: maX
jak wetknac pamieci?

Użytkownik "jg" <fake@fake.pl> napisał w wiadomo¶ci news:19966fkrtfmh3$.4xtce4z62etd.dlg40tude.net...

Dnia 1.5.2012, jg napisał(a):

[...]

Przetestuj oba rozwi±zania i sprawdĽ które jest szybsze. Różnice pewnie będ± marginalne.

Data: 2012-05-01 23:59:01
Autor: Rafal Lukawski
jak wetknac pamieci?
On 2012-05-01 19:22, jg wrote:
[...]

Działanie Dual-Channel jest bardzo podobne do raid-0, tyle że ze wzgledu na ograniczenia czasowe kombinacji jest troche mniej niż w przypadku dysków twardych.

Każda pamięć synchroniczna może pracować w co najmniej kilku częstotliwościach, każdą zaś częstotliowść opisują różne wartości liczby cykli zegarowych określających wybranie kolumny (CAS)

Z informacji z linku wynika, że płyta obsługuje PC2-3200 i PC4200, w przypadku, gdy BIOS wybierze model DualChannel spowoduje, iz oba moduly beda pracowac w trybie PC3200 (jezeli to bedzie mozliwe), jezeli nie przelaczy je prawdopodobnie na tryb 'linear', podobnie moze sie stac w przypadku modulow o roznych wielkosciach.

Zamiast pytac najlepiej sprawdzic, a memtestem lub czyms innym sprawdzic przepustowosc pamieci (BIOS przy starcie podaje ogolne informacje o konfiguracji pamieci).

jak wetknac pamieci?