jak widać pieszych w deszczu nocą

Data: 2019-12-14 20:59:37
Autor: ToMasz
jak widać pieszych w deszczu nocą
witam
oto filmik ukazujący jak kierowca samochodu, widzi pieszych nocą, w deszczu. Dzięki dobrej woli wszystkich uczestników ruchu, bezpieczne przejście odbyło się wzorowo. Ale wystarczy ze pieszy nie da szans kierowcy na to aby został dostrzeżony, a skończy się tragedią.

https://youtu.be/XzGuXWxamY4

ToMasz

Data: 2019-12-14 21:04:03
Autor: kk
On 2019-12-14 20:59, ToMasz wrote:
witam
[...]

No właśnie g..o widać. Dlatego te przepisy są absurdalne.

Data: 2019-12-14 21:09:00
Autor: ąćęłńóśźż
jak widać pieszych w deszczu nocą
Wczoraj gdy byłem już na pasach niemal nie rozjechał mnie samochód.
Sqrwysyn miał tylko jedno światło przednie.
Nie przeszkadzało mu to, żeby mnie nie przepuscić (przechodziłem od strony przeciwnego pasa).
Gdy jechał, myślałem że to motor z jednym światłem, tak wyglądał, no pojazd jednośladowy jedzie, i nie zatrzymuje się, lecz chce przejechać mi po paznokciach.
Uratowało mnie to, że nie świeciło mu się prawe, a nie lewe, bo bym dziś nie pisał.
Więc daruj sobie oczernianie pieszych.

-- -- -
oto filmik ukazujący jak kierowca samochodu, widzi pieszych nocą, w deszczu.

Data: 2019-12-14 12:32:36
Autor: przemek.jedrzejczak
jak widać pieszych w deszczu nocą
Ziew. Przecież auto z naprzeciwka się zatrzymało więc gdybyś walnął pieszego to pudło murowane. Nie widzisz nie jedziesz wciąż obowiązuje.

Data: 2019-12-14 22:23:11
Autor: ToMasz
W dniu 14.12.2019 o 21:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ziew. Przecież auto z naprzeciwka się zatrzymało więc gdybyś walnął pieszego to pudło murowane. Nie widzisz nie jedziesz wciąż obowiązuje.

Tak jak napisałeś, ja zwolniłem i zatrzymałem się, bo ci z naprzeciwka stanęli. Gdybym go przejechał, to ja bym siedział, on by nie żył (chyba ona to była). tyle ze sens jest taki, ze nowe przepisy pozwolą łatwiej wsadzić za kraty, zamiast ratować życie lemingów.
bo jak ktoś z naprzeciwka będzie zwalniał, zatrzymywał się, bo szuka miejsca do parkowania, to reszta po hamulcach, bo przecież ktoś tam przechodzi? Nie, tak nie będzie. Będzie po staremu, tylko łatwiej będzie przerzucić winę na kierowce.
ToMasz

Data: 2019-12-15 12:42:32
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 14.12.2019 o 22:23 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

[...]

Czyli wyznajesz zasadę: "nie widzę przeszkód to zapierdalam"?

Kamil

Data: 2019-12-15 04:02:20
Autor: japanizer
On Sunday, December 15, 2019 at 8:42:35 PM UTC+9, Kubuś Puchatek wrote:

> [...]
> ToMasz

Czyli wyznajesz zasadę: "nie widzę przeszkód to zapierdalam"?

Do SOP jak znalazł...

Data: 2019-12-15 19:29:12
Autor: kk
On 2019-12-15 13:02, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

Nie ogarniasz problemu SOP. Oni powinni 50km/h jeździć by nie zrobić krzywdy przewożonej osobie i postronnym. Takim Twizy np. A dostają nadmierne uprawnienia i wykorzystują je bardziej niż się fizycznie da.

Data: 2019-12-15 17:53:58
Autor: Irokez
W dniu 2019-12-15 o 12:42, Kubuś Puchatek pisze:

Czyli wyznajesz zasadę: "nie widzę przeszkód to zapierdalam"?

No ale nie widział przeszkód więc w czym problem?
Zakaz jazdy nocą w deszczu wprowadzić?
A może uziemić zupełnie samochody bo dzika w krzakach też nie widać a wylatuje przed maskę.

Tu mamy chujowo ubranego pieszego i chujowo oświetlone/oznaczone skrzyżowanie. Taka kumulacja.

--
Irokez

Data: 2019-12-15 21:34:29
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 15.12.2019 o 17:53 Irokez <no.email@wp.pl> pisze:

W dniu 2019-12-15 o 12:42, Kubuś Puchatek pisze:

 Czyli wyznajesz zasadę: "nie widzę przeszkód to zapierdalam"?

No ale nie widział przeszkód więc w czym problem?

Był taki który "nie widział przeszkód to zapierdalał" i przez jakiś czas  czkawką każdego dziesiątego się to odbijało :(
Tu mamy chujowo ubranego pieszego i chujowo oświetlone/oznaczone  skrzyżowanie. Taka kumulacja.

Tam była chujowo ubrana brzoza...

Może lepiej jednak stosować inną zasadę: "widzę że nie ma przeszkód to  zapierdalam"?

Kamil

Data: 2019-12-15 21:42:12
Autor: Shrek
W dniu 15.12.2019 o 21:34, Kubuś Puchatek pisze:

Był taki który "nie widział przeszkód to zapierdalał" i przez jakiś czas czkawką każdego dziesiątego się to odbijało :(

No ale tu mamy do czynienia z pieszym. (ironia) Niech pieszy spierdala, bo tamten za blachą - takie naturalne prawo fizyki. Co prawda tamci też coś pierdolili o zamachu, bo przecież brzoza powinna ustąpić...

--
Shrek

Data: 2019-12-16 09:18:55
Autor: pueblo
jak widać pieszych w deszczu nocą
Witaj Shrek, 15 gru 2019 w
news:5df69aa3$0$17345$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Ponieważ jesteś wielkim orędownikiem bezpiecznego włączenia pieszych do ruchu drogowego, to mi powiedz mi co sądzisz o tej sytuacji:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lubelskie-piesza-wpatrzona-w-
telefon-potracona-na-pasach,988416.html
Było to niedawno na grupie. Czy widzisz tu jakieś rozgrzeszenie dla kierowcy? Czy do paki go?
No, wg mnie mógł od razu dać na maksa po heblach, ale chyba próbował ją ominąć - niestety ona tego nie zauważyła, bo do samego końca nie próbowała popatrzeć w lewo. Ona miała pierwszeństow nawet nie przed przejściem - tylko już po założeniu butów w domu i wyegzekwowała je na całego.
No i zdaje się kierowca został ukarany...

Data: 2019-12-16 16:01:29
Autor: andal
On Mon, 16 Dec 2019 09:18:55 +0000, pueblo wrote:

[...]

kierowca do paki, samochod zarekwirowac, prawko zabrac na 5 lat

pieszy na kurs przechodzenia przez ulice

Data: 2019-12-16 18:03:51
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 10:18, pueblo pisze:

[...]

A co ma być - ponieważ sytuacja niejednoznaczna niech się sąd wypowie.

Było to niedawno na grupie. Czy widzisz tu jakieś rozgrzeszenie dla
kierowcy? Czy do paki go?

Widzę. Może nie tyle rozgrzeszenie co współwinę.

[...]

I poniekąd słusznie - po to są przejścia _dla_pieszych_, żeby się na nich spodziewać pieszych. Ten najwyraźniej się nie spodziewał.

BTW - też mogę parę filmików wrzucić. Co to zmienia?

--
Shrek

Data: 2019-12-16 17:35:35
Autor: pueblo
jak widać pieszych w deszczu nocą
Witaj Shrek, 16 gru 2019 w
news:5df7b8f4$0$543$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

To jest sytuacja niejednoznaczna?!

Było to niedawno na grupie. Czy widzisz tu jakieś rozgrzeszenie dla
kierowcy? Czy do paki go?

Widzę. Może nie tyle rozgrzeszenie co współwinę.

Dziękuję, wystarczy. Wg mnie winna jest piesza.

[...]

Po to są jezdnie, żeby po nich jeździły auta i pieszy powinien się ich spodziewać. Tutaj była blondynka pod przysznicem.

BTW - też mogę parę filmików wrzucić. Co to zmienia?

Nic. Byłem ciekaw.

Data: 2019-12-16 18:44:47
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 18:35, pueblo pisze:

A co ma być - ponieważ sytuacja niejednoznaczna niech się sąd
wypowie.

To jest sytuacja niejednoznaczna?!

No jest niejednoznaczna - po pierwsze obie strony nie zachowały ostrożności i najwyraźniej nie spodziwały się przeciwnika. Po drugie nie wiemy które prawo miałeś na myśli - teraz czy po zmianach. IMHO w oby przypadkach współwina.

Widzę. Może nie tyle rozgrzeszenie co współwinę.

Dziękuję, wystarczy. Wg mnie winna jest piesza.

Proszę cie bardzo. Ale wspominałeś, że skończyło się tak, że jednak beknął kierownik?

--
Shrek

Data: 2019-12-16 18:05:13
Autor: pueblo
news:5df7c28d$0$17359$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

No, podobno tak. I co z tego? Założę się, że policja nie widziała monitoringu. A nawet jakby widzieli, to pewnie też by dostał wbrew zdrowemu rozsądkowi - za jakieś "niedostosowanie" "niezachowanie" itp.

Data: 2019-12-16 19:18:25
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 19:05, pueblo pisze:

Proszę cie bardzo. Ale wspominałeś, że skończyło się tak, że jednak
beknął kierownik?

No, podobno tak. I co z tego? Założę się, że policja nie widziała
monitoringu.

IMHO błędne założenie. Ale mniejsza o to - marudzisz, że przy nowych przepisach kierownik zostałby uznany winnym a... przy obecnych też został - gdzie twój argument?

A nawet jakby widzieli, to pewnie też by dostał wbrew
zdrowemu rozsądkowi - za jakieś "niedostosowanie" "niezachowanie" itp.

I słusznie - bo ewidentnie niezachował i niedostosował.

--
Shrek

Data: 2019-12-16 18:48:44
Autor: pueblo
jak widać pieszych w deszczu nocą
Witaj Shrek, 16 gru 2019 w news:5df7ca71$0$17359$65785112
[...]

Jaki argument? Ja tu nic nie argumentuję. Został ukarany, bo ktoś musiał być winny, a najlepiej kierowcę - kierowca ma OC, ma w ogóle samochód, to go stać. Za to te nowe przepisy dają pole do popisu do wlepiania mandatów nawet jak nic się nie stało. Mozliwe, że sam się przekonasz. No, chyba że będziesz wyjeżdzał godzinę wcześniej, żeby mieć czas na kontemplację każdego przejścia po drodze.
A nawet jakby widzieli, to pewnie też by dostał wbrew zdrowemu
rozsądkowi - za jakieś "niedostosowanie" "niezachowanie" itp.

I słusznie - bo ewidentnie niezachował i niedostosował.

Taaa i jeszcze nieteleportowanie. Wydaje mi się, że rżniesz głupa.
Ok. Dla mnie ocena tej sytuacji, to wyznacznik. Jeśli ty ją na serio tak oceniasz, to z gruntu się nie dogadamy. Ani ty mnie, ani ja ciebie nie przekonam w kwestii relacji pieszy - auta.

Data: 2019-12-16 20:16:57
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 19:48, pueblo pisze:

Jaki argument? Ja tu nic nie argumentuję.

To po co piszesz?

Został ukarany, bo ktoś
musiał być winny, a najlepiej kierowcę - kierowca ma OC, ma w ogóle
samochód, to go stać.

A może rzeczywiscie za to, że nie dostosował i nie zachował? Wziąłeś to pod uwagę w ogóle.

I słusznie - bo ewidentnie niezachował i niedostosował.

Taaa i jeszcze nieteleportowanie. Wydaje mi się, że rżniesz głupa.

Nie rżnę. Nawet jeśli nie uznać go za winnego spowodowania wypadku/kolizji (co jest dyskusyjne), to akurat to, że nie zachował i nie dostosował jest bezdyskusyjne. Więc czemu miałby być dziwne, gdybty za to właśnie beknął?

Ok. Dla mnie ocena tej sytuacji, to wyznacznik. Jeśli ty ją na serio
tak oceniasz, to z gruntu się nie dogadamy. Ani ty mnie, ani ja ciebie
nie przekonam w kwestii relacji pieszy - auta.

Spoko. Jeśli uważasz, że zachował ostrożność i dostosował prędkość do słabej jednak widoczności to trudno. Ja uważam, że nie i za _to_ powinien beknąć. Natomiast co do winy za wypadek jako taki to mam mieszane uczucia i zarówno w obecnych jak i postulowanych przepisach powinien rozpatrzyć to sąd (choćby dlatego, zeby był czas na znalezienie nagrania).

--
Shrek

Data: 2019-12-16 12:28:20
Autor: przemek.jedrzejczak
jak widać pieszych w deszczu nocą
Nie ma obowiązku przyjmowania mandatu więc jeśli kierownik się nie poczuwał mógł nie przyjąć a sąd a raczej biegły oceniłby winę. Ja dałbym 80/20 dla kierowcy ;-)

Data: 2019-12-18 10:05:23
Autor: ąćęłńóśźż
jak widać pieszych w deszczu nocą
Nawet nie wiadomo po co sąd, do biegłego jak do notariusza i po sprawie.

-- -- -
sąd a raczej biegły oceniłby winę

Data: 2019-12-16 20:31:22
Autor: pueblo
news:5df7d829$0$17353$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Nie rozumiem. Jeśli nie dostosował, to to jest przyczyna wypadku i jest winien. Jeśli nie uznajemy go winnym, to znaczy, że nie można powiedzieć że nie dostosował.  Na moje oko jechał 50 góra 60. Gdyby jechał szybciej, to ta próba ominięcia wyglądałaby inaczej.
Pusta, dobrze oświetlona jezdnia, dwupasmowa. To napisz, jak ty byś jechał w takich okolicznościach(czyli prawidłowo, gdzie priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych, jak rozumiem). W jakiej odległości od przejścia, do jakiej prędkości byś zwolnił. No, chyba że są inne opcje. Może wcześniejsza zmiana pasa? Poza tym, czy jesteś pewien, że tuż przed przejściem nie spojrzałbyś gdzieś indziej - w bok, na telefon, itp.
Sądzisz, że uniknął byś potrącenia w takiej sytuacji? A jeśli nie - czułbyś się winny?

Data: 2019-12-16 22:04:47
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 21:31, pueblo pisze:

[...]

Jeśli nagranie nie jest przyspieszone ani zwolnione to z google maps wychodzi 40metrów w około dwie sekundy. Więc 70, ale to pi razy drzwi.

Tak czy inaczej w najbardziej optuymistycznej wersji równo z ograniczeniem, w pesymistycznej +20. To nie jest szczególnie ostrożnie i "dostosowanie". A nie - tam jest 40.

Pusta, dobrze oświetlona jezdnia, dwupasmowa.
To napisz, jak ty byś jechał w takich okolicznościach
Pewnie wolniej.

(czyli prawidłowo,
gdzie priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych, jak rozumiem).

A to pewnie jeszcze wolniej.

[...]

Sorry - chcesz powiedzieć, że wina pieszej, bo się w telefon gapiłeś?

Sądzisz, że uniknął byś potrącenia w takiej sytuacji? A jeśli nie -
czułbyś się winny?

Ad 1. Raczej nie
Ad 2 - braku zachowaniu szczególnej ostrożności - tak.

--
Shrek

Data: 2019-12-17 09:16:42
Autor: BaX
jak widać pieszych w deszczu nocą
Sorry - chcesz powiedzieć, że wina pieszej, bo się w telefon gapiłeś?

Wina pieszej bo ona się w telefon gapiła zamiast na to co się dzieje w około nawet zanim na to przejście weszła. I teraz wyobraź sobie, że jak takie numery dzieją się obecnie powiedzmy okazjonalnie, to po zmianie przepisów będą się dziać w proporcjach odwrotnych niż obecnie.

Wniosek, pieszy i tak zostanie pierdolnięty przez pojazd nawet jak będzie miał pierwszeństwo przed, na i nad pasami z tym, że wtedy 'z błogosławieństwem przepisu'. Co to zmieni dla kierowcy, też nic bo tak jak jest winny, będzie winny.

A co się zmieni i uderzy w nas wszystkich i pieszych i kierowców, np. tam gdzie jest dużo przejśc bez sygnalizacji ruch pojazdów np. autobusów będzie spowolniony, o ile to wydłuży czasy przejazdów komunikacją miejską, ile przez to wypadnie kursów z rozkadu to się dowiedzą ci którzy korzystają. /pewnie będa zadowoleni w uj/

Data: 2019-12-17 11:59:53
Autor: Budzik
jak widać pieszych w deszczu nocą
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Mam wrazenie ze niestety te przepisy przynajmniej w pierwszym okresie przyniosą duzo złego.
Powinny być poprzedzone długim przygotowywaniem spoleczenstwa, ale jak wiadomo na to nie ma czasu...

Mam wrazenie ze piesi chociaz nie maja skłonnosci samobojczych to maja duze pokłady roszczeniowości...
Ogolnie nie zdarzaja mi się takie sytuacje a w czoraj zdarzyło mi sie dwukrotnie ze nie zauwazyłem rowerzystów bo skrecajac w prawo jechali z lewej strony idealnie schowani za moim słupkiem.
Obu zauwazyłem dosłownie w ostatniej chwili, oboje widzieli mnie jadacego duzym samochodem ale mimo to jechali dalej. Masakra.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2019-12-17 04:51:50
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 13:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Powinny być poprzedzone długim przygotowywaniem spoleczenstwa, ale jak wiadomo na to nie ma czasu...

Przesadzasz - są metody przygotowania łatwe w realizacji, szybkie i skuteczne:

- przygotowanie indywidualne: https://tinyurl.com/qk3a39f
- przygotowanie grupowe: https://tinyurl.com/wofzrnb

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-17 15:40:42
Autor: andal
On Tue, 17 Dec 2019 04:51:50 -0800, rowerex wrote:

[...]

indywidualne jest w porzadku

ale grupowe? jak oni tylu kierowcow powyciagaja z samochodow ?

Data: 2019-12-17 09:15:30
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 16:40:46 UTC+1 użytkownik andal napisał:

> [...]
> -Rowerex

indywidualne jest w porzadku

ale grupowe? jak oni tylu kierowcow powyciagaja z samochodow ?

Dawniej należałoby coś "rzucić", a teraz wystarczy jakiś "Black friday" w dodatkowym terminie i wyznaczonych miejscach - sami powyłażą, sami się pod ścianami ustawią - naturalne okazje trzeba umiejętnie wykorzystywać.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-17 17:13:22
Autor: BaX

Użytkownik "andal" <andal@andal.org> napisał w wiadomości news:qtastq$1f8c$1gioia.aioe.org...
[...]

Ależ oni leją pieszych bo to ich trzeba uczyć chodzenia po pasach, przecież o zdrowie pieszego chodzi nie kierowcy bo to piesi psują statysytki umierając jak lemingi.

Data: 2019-12-17 18:59:53
Autor: Budzik
jak widać pieszych w deszczu nocą
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

[...]

Ty sobie zartujesz a ja mowie o tym ze w pierwszym okresie zginie wiecej ludzi niz ginie obecnie. czyli zmiany beda kontrskuteczne.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2019-12-17 11:53:20
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 19:59:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

> skuteczne: > > - przygotowanie indywidualne: https://tinyurl.com/qk3a39f
> - przygotowanie grupowe: https://tinyurl.com/wofzrnb

Ty sobie zartujesz

To nie żarty, tylko jedna z możliwości, tu i ówdzie praktykowana i bardzo skuteczna.

a ja mowie o tym ze w pierwszym okresie zginie wiecej ludzi niz ginie obecnie. czyli zmiany beda kontrskuteczne.

Hmmm... - to by znaczyło, że treść i termin wejścia w życie nowych przepisów zostaną ujawnione wyłącznie ortodoksyjnym pieszym, nie posiadającym żadnych pojazdów - ciekawe jak rząd i parlament sobie z tym poradzą, to będzie musiała być jakaś tajna akcja.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-17 22:35:08
Autor: andal
On Tue, 17 Dec 2019 18:59:53 +0000, Budzik wrote:

Użytkownik  rowerex@op.pl ...

[...]

jak zgina to kierowcy poszukaja mowych

Data: 2019-12-17 08:20:07
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

No horror. Są trzy opcje:
- w końcu się ogarniesz
- utrupisz pieszego/rowerzystę i do lochu
- hulajnoga

Data: 2019-12-17 18:59:53
Autor: Budzik
jak widać pieszych w deszczu nocą
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

Mowisz ze jak na ponad milion kilometrów mam kilka takich sytuacji to powinienem sie ogarnac? hmm...

- utrupisz pieszego/rowerzystę i do lochu

Nie, bo przy predkosci rzedu 20km/h po prostu go walne i bedzie go bolec.

- hulajnoga
Wole rower!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-12-17 20:22:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB28C3A152A57budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

No - profilaktycznie zwolnic w ogole i przed przejsciami bardziej :-P

- utrupisz pieszego/rowerzystę i do lochu
Nie, bo przy predkosci rzedu 20km/h po prostu go walne i bedzie go bolec.

Oj ... byly przypadki, ze dwa rowerzysta zderzyl sie z pieszym czy drugim rowerzysta, przypadkowo zlamana reka ... i czyn zagrozony kara do lat 5 ...

A jak sie ma pecha ... tu chyba nawet nie bylo 20
https://tvn24.pl/pomorze,42/torun-15-latek-moze-odpowiedziec-jak-dorosly-za-potracenie-staruszki,965055.html

J.

Data: 2019-12-18 09:59:50
Autor: Budzik
[...]

Jakbym zwolnił bardziej to bym stanał.
Ze wzgledu na przyzwyczajenia dotyczace wozenia niestabilnego towaru, zakrety wykonuje powiedziałbym wrecz slamazarnie :)

[...]

Jasne, zdarza sie ze sie przewrócisz na rowerze przy mniejszej predkosci i sie zabijesz.
Ale prawdopodobinestwo niewielkie a i trudno byłoby mi zarzucic nadmierna predkosc gdybym rowerzyste z predkoscia 20km/h walnał.

Ale nie o tym był temat. Mowiłem o bezsensownym egzekwowaniu własnego pierwszenstwa.

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2019-12-17 17:17:01
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 12:59, Budzik pisze:

[...]

A ja mam nie wrażenie a twarde dane, że jest inaczej w każdym kraju który to wprowadził. Twierdzisz, że jesteśmy wyjątkiem na skalę swiatową? W sensie debilami na globalną skalę?

--
Shrek

Data: 2019-12-17 18:59:52
Autor: Budzik
[...]

Napisałem ze nie chodzi o debilizm a o roszczeniowośc i udowadnianie sobie na złosc tego ze mamy racje. Zgodnie z zasada zena złosc rodzicom odmroze sobie uszy.
Chociaz jak czytam statystyki biblioteki narodowej co do czytelnictwa to moze masz troche racji... :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2019-12-17 20:16:21
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

[...]

Jeszcze raz - w _każdym_ kraju statystyki się poprawiły. _Każdym_ jednym. Naprawdę myślisz, że jesteśmy wyjątkowi na skalę globalną?

Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!
To może Czechy, spece od browarów - za kulturalni!
To może Litwini, drogowi barbarzyńscy - drabina!

;)
--
Shrek

Data: 2019-12-17 21:01:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df92984$0$554$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A kiedy tam wprowadzili pierwszenstwo pieszego ?

Starych austryjackich statystyk pewnie juz nie znajde, ale jesli mnie skleroza nie myli, to w latach ok 1990-2010 mieli duzy i bardzo rownomierny spadek wypadkow.
Ciekawe czemu ...

Cos tam znalazlem
https://www.bmvit.gv.at/themen/strasse/verkehrssicherheit/vsf/berichte_programme/jahresbericht2010.html

rok 1990 i 1993 - ok 1500 zabitych, 2010 - 600.
Ale to wszyscy - nie tylko piesi.

P.S.

,,Achtung Zebra - Schauen rettet Leben" - stadt Wien
Mit der Schutzwegoffensive ,,Achtung Zebra" widmete sich die Stadt Wien rechtzeitig vor Schulbeginn mittels Verteileraktionen und Plakaten verstärkt dem Thema Zebrastreifen. Den AutofahrerInnen sollte erneut ins Gedächtnis gerufen werden, dass FußgängerInnen am Schutzweg Vorrang haben. Außer-dem erhielten Kinder Tipps und Informationen, wie man sich am Zebrastreifen richtig verhält, um Gefahren situationen zu vermeiden.

W Wiedniu zrobili akcje plakatową aby przypomniec kierowcom ze piesi maja pierwszenstwo ... Schutzweg to przejscie ?
Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.

J.

Data: 2019-12-17 21:18:18
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 21:01, J.F. pisze:

Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!

A kiedy tam wprowadzili pierwszenstwo pieszego ?

Od dawna.

Starych austryjackich statystyk pewnie juz nie znajde, ale jesli mnie skleroza nie myli, to w latach ok 1990-2010 mieli duzy i bardzo rownomierny spadek wypadkow
Ciekawe czemu ...

Przez dwie dekady to chyba każdemu w bloku zachodnim spadło.

W Wiedniu zrobili akcje plakatową aby przypomniec kierowcom ze piesi maja pierwszenstwo ... Schutzweg to przejscie ?

"bezpieczne przejście" - tak

Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.

U nas cały czas uczą dzieci.

--
Shrek

Data: 2019-12-17 21:54:32
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Dec 2019 21:18:18 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Ale 3 razy ?
To poczekajmy i my :-P

W Wiedniu zrobili akcje plakatową aby przypomniec kierowcom ze piesi maja pierwszenstwo ... Schutzweg to przejscie ?
"bezpieczne przejście" - tak

"Bezpieczna droga" bardziej ... co maja na mysli ?

Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.
U nas cały czas uczą dzieci.

A oni widac nie, skoro zrobili taka akcje :-P

P.S. Tam jest tabelka - ilosc ofiar na milion mieszkancow.
Austria 76, Polska ... 120. Nie tak znow zle ... w 2010

J.

Data: 2019-12-17 23:29:33
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 21:54, J.F. pisze:

Przez dwie dekady to chyba każdemu w bloku zachodnim spadło.

Ale 3 razy ?
To poczekajmy i my :-P

Sprytne...

Ale tez zrobili akcje szkoleniowa dla dzieci.
U nas cały czas uczą dzieci.

A oni widac nie, skoro zrobili taka akcje :-P

Czyli u nas byłoby jeszcze bezpieczniej:P

P.S. Tam jest tabelka - ilosc ofiar na milion mieszkancow.
Austria 76, Polska ... 120. Nie tak znow zle ... w 2010

Prawie dwa razy więcej ofiar to nie jest źle?

--
Shrek

Data: 2019-12-18 03:39:42
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Dec 2019 23:29:33 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 17.12.2019 o 21:54, J.F. pisze:
Przez dwie dekady to chyba każdemu w bloku zachodnim spadło.

Ale 3 razy ?
To poczekajmy i my :-P

Sprytne...

U nas tez spadalo
P.S. Tam jest tabelka - ilosc ofiar na milion mieszkancow.
Austria 76, Polska ... 120. Nie tak znow zle ... w 2010

Prawie dwa razy więcej ofiar to nie jest źle?

Ja licze, ze tylko poltora raza wiecej :-)

Poza tym jak widac u nich to bylo po 15 latach spadkow ...

J.

Data: 2019-12-18 06:37:45
Autor: Shrek
jak widać pieszych w deszczu nocą
W dniu 18.12.2019 o 03:39, J.F. pisze:

Ale 3 razy ?
To poczekajmy i my :-P

Sprytne...

U nas tez spadalo.

Akurat chyba najpierw wzrosło. Ale tak jak już napisałem - sprytne;)

P.S. Tam jest tabelka - ilosc ofiar na milion mieszkancow.
Austria 76, Polska ... 120. Nie tak znow zle ... w 2010

Prawie dwa razy więcej ofiar to nie jest źle?

Ja licze, ze tylko poltora raza wiecej :-)

Zależy z której strony patrzyć:)

Poza tym jak widac u nich to bylo po 15 latach spadkow ...

Co było?

--
Shrek

Data: 2019-12-18 09:59:50
Autor: Budzik
[...]

Chciałbym zebys miał racje.

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2019-12-18 17:02:14
Autor: Shrek
W dniu 18.12.2019 o 10:59, Budzik pisze:

[...]

Pożyjemy zobaczymy. Ale odnoszę wrażenie, że nawet jak wprowadzą, nawet jak będą lepsze statsy, to o tak będzie że propaganda i ktoś po nocy sprząta trupy z przejść;) Ja obstawiam, że na początku się specjalnie nie zmienie a potem spadnie więcej niż wynika z ogólnego trendu.

--
Shrek

Data: 2019-12-15 23:09:07
Autor: Poldek
W dniu 2019-12-14 o 22:23, ToMasz pisze:
[...]

Chodzi o ułatwienie kierującemu podjęcia decyzji o niezapierdalaniu.

Data: 2019-12-17 08:16:07
Autor: Miroo
W dniu 2019-12-14 o 21:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ziew. Przecież auto z naprzeciwka się zatrzymało więc gdybyś walnął pieszego to pudło murowane.

Który przepis nakazuje się zatrzymać, gdy zatrzymuje się samochód jadący z przeciwka?

Pozdrawiam

Data: 2019-12-17 17:19:01
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 08:16, Miroo pisze:
[...]

Jak pierdolniesz pieszego? To o pierwszeństwie pieszego na przejścu. Poważnie nie wiedziałeś?

--
Shrek

Data: 2019-12-17 20:24:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df8fff4$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale pieszego na przejsciu jeszcze nie bylo.

A jak wejdzie, to kwestia ...
-czy go zauwazysz (noc, pogoda, rozkojarzenie, itp),
-jaka bedziesz mial predkosc - a paradoksalnie - jak duza, to mozesz zdazyc przed nim.

J.

Data: 2019-12-17 21:08:18
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 20:24, J.F. pisze:

[...]

Zostawiłem pierwszą linijkę, żeby ustalić o czym tu rozmawiamy. "gdybyś walnął". Oczywistym jest, że gdyby pieszego nie było, to by nie walnął. A skoro był, to należało mu pierwszeństwa ustąpić. Zatrzymujące się z przeciwka samochody mogą stanowić istotną wskazówkę. Oczywiscie można ją zignorować i pytać potem w sądzie czemu niby miałby się zatrzymywać - jak ktoś bardzo lubi starać się na siłę o wyższy wyrok to czemu nie.

--
Shrek

Data: 2019-12-18 09:05:15
Autor: Miroo
W dniu 2019-12-17 o 17:19, Shrek pisze:
[...]

Chodziło mi o to, co do tego pod względem _prawnym_ ma zatrzymujący się samochód z przeciwka. Jak się walnie pieszego, który już przeszedł prawie całą jezdnię, to ten stojący samochód niewiele chyba zmienia.

W takich sytuacjach (noc, deszcz) zawsze trzeba mocno zwolnić, bo uwno widać, gdy samochód z przeciwka oślepia, zwłaszcza jak ma światła ustawione "po polsku" w niebo.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-18 17:07:33
Autor: Shrek
W dniu 18.12.2019 o 09:05, Miroo pisze:

Chodziło mi o to, co do tego pod względem _prawnym_ ma zatrzymujący się samochód z przeciwka. Jak się walnie pieszego, który już przeszedł prawie całą jezdnię, to ten stojący samochód niewiele chyba zmienia.

Zminienia dużo. Jak ktoś się zatrzymuje przed przejściem to nie ma, że się nie spodziwałeś.
--
Shrek

Data: 2019-12-17 20:36:58
Autor: mk4
On 2019-12-14 21:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
Ziew. Przecież auto z naprzeciwka się zatrzymało więc gdybyś walnął pieszego to pudło murowane. Nie widzisz nie jedziesz wciąż obowiązuje.

Nie pitol - nie możesz wyprzedzać tego co się zatrzymał ani go ominąć. Ale w takiej sytuacji wymijasz i nie masz obowiązku się zatrzymać.

Poza tym w ogóle nie masz obowiązku się zatrzymać. Masz udzielić pierwszeństwa pieszemu w niektórych sytuacjach i nie oznacza to wcale konieczności zatrzymania się (bo udzielenie pierwszeństwa nie narzuca takiej konieczności).

A poza tym to wszyscy maja racje z tą beznadziejną widocznością w rożnych sytuacjach a ty po prostu trolujesz i bijesz piane. Zamiast spróbować poszukać zrównoważonego i przede wszystkim realizowalnego rozwiązania problemu.

--
mk4

Data: 2019-12-17 21:46:18
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Dec 2019 20:36:58 +0000, mk4 napisał(a):
On 2019-12-14 21:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Jesli jednak pieszego trafisz, a on wyszedl z lewej strony,
to byl na przejsciu, i mial pierwszentwo.
I nie wszedl "bezposrednio pod pojazd".

Wiec uratowac cie moze nagranie z kamery jak pieszy przebiega.

A poza tym to wszyscy maja racje z tą beznadziejną widocznością w rożnych sytuacjach a ty po prostu trolujesz i bijesz piane.

Co by nie mowic, to widocznosc pieszego po nocy na tle swiatel
samochodu z przeciwka jest taka sobie.
Wiec lepiej, zeby ten pojazd nie byl taki uprzejmy :-)

J.

Data: 2019-12-17 23:33:09
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 21:46, J.F. pisze:

Jesli jednak pieszego trafisz, a on wyszedl z lewej strony,
to byl na przejsciu, i mial pierwszentwo.
I nie wszedl "bezposrednio pod pojazd".

Wiec uratowac cie moze nagranie z kamery jak pieszy przebiega.

Z naciskiem na "może". Ale raczej nie uratuje. Jakbyś nie miał możliwości przewidzieć... ale zatrzymujące się przed przejściem pojazdy są na tyle mocną wskazówką, że jak nie jesteś sędzią dobrej zmiany to powodzenia nie wróżę.

--
Shrek

Data: 2019-12-14 22:57:51
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.prawo ąćęłńóśźż pisze tak:

Wczoraj gdy byłem już na pasach niemal nie rozjechał mnie samochód.
Sqrwysyn miał tylko jedno światło przednie.

Jak przechodzę

-gdziekolwiek jeśli nic nie jedzie, najlepiej w stadzie np dzieci
-na czerwonym idę i patrzę na sygnalizator samochodów
-na czerwonym przechodzę za pierwszym samochodem
-kiedy korek stoi staram się przed policja, autobusem i innym rozumnym
-patrzę kierowcy w oczy -murzyni -brodacze
-uwazam na rowery i hulajnogi i jadących pod prąd
-uważam na samochody bez świateł

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-12-14 21:37:56
Autor: z
jak widać pieszych w deszczu nocą
To ma być na obronę Najsztuba? ;-)

Data: 2019-12-14 22:07:17
Autor: andal
On Sat, 14 Dec 2019 20:59:37 +0100, ToMasz wrote:

[...]

nie bujasz w oblokach ?

zdjecie/video zrobione pod swiatlo i bez fitra !

Data: 2019-12-15 09:09:42
Autor: kk
On 2019-12-14 23:07, andal wrote:
[...]

I co, myślisz, że kierowcy w oczy nie świeciło albo miał filtr?

Data: 2019-12-15 19:48:37
Autor: andal
On Sun, 15 Dec 2019 09:09:42 +0100, kk wrote:

On 2019-12-14 23:07, andal wrote:
[...]

mysle ze gdyby video bylo zrobione ze strony kierowcy to piszy bylby na nim bardziej/wczesniej widoczny

Data: 2019-12-15 21:09:58
Autor: kk

On 2019-12-14 23:07, andal wrote:
[...]

E tam, z pozycji kierowcy bywa dokładnie tak samo a może i gorzej.

Data: 2019-12-15 09:15:30
Autor: ToMasz
jak widać pieszych w deszczu nocą

zdjecie/video zrobione pod swiatlo i bez fitra !

oczy też miałem pod światło. przejście jest na "górce", więc wszystko (większość) co jedzie z przeciwka świeci idealnie po oczach. Mokre ulice odbijają światło. Pieszy mimo że staje się na chwile uczestnikiem ruchu, nie ma, nie musi mieć żadnych elementów oświetleniowych ani odblaskowych. a swiecący ekran, w telefonia ma.
ToMasz

Data: 2019-12-15 01:07:48
Autor: przemek.jedrzejczak
jak widać pieszych w deszczu nocą
Taki mamy klimat.

Data: 2019-12-15 18:04:23
Autor: Irokez
W dniu 2019-12-14 o 23:07, andal pisze:
[...]

Czas panowie sobie wszczepić w rogówkę filtr polaryzacyjny. A najlepiej jakaś ustawa dla kierowców z obowiązkowym bio-ulepszeniem.

--
Irokez

Data: 2019-12-14 23:04:38
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2019 o 20:59, ToMasz pisze:

[...]

Trzeba lepszą kamerkę kupić, bo nic nie widać - nie tylko pieszych.

--
Shrek

Data: 2019-12-14 23:32:43
Autor: Uncle Pete
On 2019-12-14 23:04, Shrek wrote:
[...]

Zdjąłeś mi to z języka (klawiatury). Jednak widzimy w nocy lepiej, niż taka kamerka.

Data: 2019-12-15 09:08:18
Autor: kk
On 2019-12-14 23:32, Uncle Pete wrote:
On 2019-12-14 23:04, Shrek wrote:
[...]

Gość, który nie zobaczył pieszego przysłał Ci tu obraz z jego kamerki. Może Ty masz jakiś wyjątkowy wzrok, ale normalni ludzie tak właśnie widzą.

Dlatego przepisy dające pieszemu pierwszeństwo to bzdura. Powinno się wymagać od pieszego ustępowania pierwszeństwa. Wszystko co można od kierowcy wymagać to zwolnienia.

Data: 2019-12-15 11:43:11
Autor: Uncle Pete
[...]

Jeżeli mój wzrok jest wyjątkowy, to teraz będzie się bał po ciemku jeździć wśród ślepców.

Chociaż czekaj... Pieszego na filmiku widać od dziewiątej sekundy, kiedy wszedł na przejście. I kierowca z naprzeciwka nie miał problemów z jego zobaczeniem. Może po prostu jak jedziesz w deszczu po ciemku, to należy uważnie patrzeć, co się dzieje na każdym przejściu?

Data: 2019-12-15 11:51:32
Autor: Shrek
W dniu 15.12.2019 o 11:43, Uncle Pete pisze:

[...]

W nocy pieszy zły bo go nie widać, w dzień pieszy zły bo słońce oślepia. Ciężkie życie kierowcy. Skoro tak ciężko to może by się na pieszych (którym tak dobrze) przekwalifikowali?

--
Shrek

Data: 2019-12-15 19:25:13
Autor: kk
On 2019-12-15 11:51, Shrek wrote:
[...]

Jeśli z kimś coś jest nie tak to z tymi co nie widzą realnego problemu i chcą przekwalifikowywać innych.

Data: 2019-12-15 19:22:22
Autor: kk
On 2019-12-15 11:43, Uncle Pete wrote:
[...]

Ja Ci mówię, że jakby pieszy przepuścił samochód to nie musiałbyś go wypatrywać a Ty pier...sz, że będziesz wypatrywał, ale to Ci się tylko zdaje bo powypatruesz, ppwypatrujesz aż w końcu kogoś przejedziesz i tyle będzie z tego.

Data: 2019-12-16 09:02:43
Autor: pueblo
jak widać pieszych w deszczu nocą
Witaj kk, 15 gru 2019 w news:qt5tl1$t7v$1news.icm.edu.pl
On 2019-12-15 11:43, Uncle Pete wrote:

[...]

He, he, dobre. Poza tym nerwicy będzie można dostać od tego ciągłego wypatrywania pieszych, którzy przecież nie muszą się tak napinać, żeby zobaczyć samochód. A człowiek za kierownicą i tak już na jakimś wyższym poziomie adrenaliny, czy tam napięcia nerwowego. Pamiętam, jak się zdziwiłem jadąc z kimś, kto nigdy nie okazuje nerwowości i braku kultury, ale w jakiejś tam błahej sytuacji na drodze zaczął wyklinać innego kierwocę, aż mi uszy zwiędły.

Data: 2019-12-16 16:05:12
Autor: andal
On Mon, 16 Dec 2019 09:02:43 +0000, pueblo wrote:

[...]

od niepamietnych czasow kazdy kierowca byl chrzczony: "ty baranie"

Data: 2019-12-17 10:44:26
Autor: ąćęłńóśźż
jak widać pieszych w deszczu nocą
A jak wrzeszczeć do idiotek: "ty baranico" czy "ty owco"?

-- -- -
kazdy kierowca byl chrzczony: "ty baranie"

Data: 2019-12-17 11:18:46
Autor: Mateusz Viste
2019-12-17 o 10:44 +0100, ąćęłńóśźż napisał:
> kazdy kierowca byl chrzczony: "ty baranie"   A jak wrzeszczeć do idiotek: "ty baranico" czy "ty owco"?

"ty maciorko", jeśli już ma być konsekwentnie.

Mateusz

Data: 2019-12-17 11:43:53
Autor: collie
jak widać pieszych w deszczu nocą

kazdy kierowca byl chrzczony: "ty baranie"

A jak wrzeszczeć do idiotek: "ty baranico" czy "ty owco"?

"ty maciorko", jeśli już ma być konsekwentnie.

W chlewie, a nie w owczarni. Baranie wełniany.

https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

Data: 2019-12-17 13:33:38
Autor: collie
W dniu 16.12.2019 o 17:05, andal pisze:

[...]

Niestety nie ma żeńskiego odpowiednika dla tego wezwania,
tak jak nie ma odpowiednika dla żeńskiego kierowcy (dobra
byłaby kierownica, ale słowo już zajęte). W tej sytuacji
pozostaje oślica, bo baranica zupełnie co innego znaczy.
W polszczyźnie osioł symbolizuje głupotę, tępotę (osioł
skończony - kompletny głupiec, dureń), więc żeńska oślica
w sam raz w miejsce męskiego barana na drodze.

Data: 2019-12-17 15:42:38
Autor: andal
On Tue, 17 Dec 2019 13:33:38 +0100, collie wrote:

[...]

wnioskuje ze nigdy nie slyszales/spotkalem kobiety z penisem

Data: 2019-12-17 18:42:58
Autor: collie
W dniu 17.12.2019 o 16:42, andal pisze:

wnioskuje ze nigdy nie slyszales/spotkalem kobiety z penisem

Chwalisz się, czy żalisz?

Data: 2019-12-17 10:29:58
Autor: przemek.jedrzejczak
jak widać pieszych w deszczu nocą
Kwik suwerena im bliżej nowych przepisów tym głośniejszy ;-)

https://youtu.be/DRNF9uWm1aQ

Data: 2019-12-17 20:09:52
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01412c17-92f2-45df-a3c8-f1b378350db1@googlegroups.com...

Kwik suwerena im bliżej nowych przepisów tym głośniejszy ;-)
https://youtu.be/DRNF9uWm1aQ

Jeden kwiczy, dziesieciu jest przeciw :-)

Cos w tym jest ... dobra ilustracja jak to wyglada w terenie ... pod Warszawą ?
.... ale ... moze nie sprawial wrazenia pojazdu przepuszczajacego pieszego, szczegolnie jak wyszedl na jezdnie :-)

A znaku przejscia nie zaslonil swoim pojazdem ?
Co prawda zebra dobrze widoczna, ale czy w nocy po deszczu tez ? To tak w kwestii pierwszenstwa pieszego.

Ale:
-gdzie wojt, czemu tam swiatel nie ma,
-gdzie policja, mogla by akcje uswiadamiajaca zrobic.

-ciekawe jak dzieciak odebral to trabienie,
-chlopak sprawial wrazenie, jakby mial ochote przebiec w jakiejs luce .... i nieszczescie gotowe,

-czy pojazdy jechaly caly czas, czy po ~30 sekundach byla luka ?
  Dla przestrzegania przepisow to nie ma znaczenia ... ale moze swiatla niepotrzebne :-)

-gdzie nauczyciele i rodzice ... czy nie powinien chlopak przejsc jednego pasa i sie pokazac wyrazniej ... z bezpiecznego miejsca.
choc jak zaczna sobie w w d* wjezdzac, to bezpiecznie nie bedzie :-)

J.

Data: 2019-12-17 20:18:29
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 20:09, J.F. pisze:

... ale ... moze nie sprawial wrazenia pojazdu przepuszczajacego pieszego, szczegolnie jak wyszedl na jezdnie :-)

Nie ma znaczenia co sprawiał. Każdemu należy się 500PLN i 10 punktów. Nie widzisz, to się kurwa na przejściu nie omija.

Gdzie rozum u kierowców?

--
Shrek

Data: 2019-12-17 20:28:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df92a03$0$554$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W zasadzie masz racje.

Ale jak widac - kultura warszawskich kierowcow konczy sie przed przejsciami :-)

Ale:
-gdzie wojt, czemu tam swiatel nie ma,
-gdzie policja, mogla by akcje uswiadamiajaca zrobic. [...]

Gdzie rozum u kierowców?

To osobna kwestia - ale wprowadz tu pierwszenstwo pieszego, i powiedz mu, ze moze sobie isc, a samochody sie zatrzymaja.

Ile czasu bedzie do pierwszego wypadku ?
Na oko to jakies pare minut :-)

J.

Data: 2019-12-17 21:03:52
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 20:28, J.F. pisze:

W zasadzie masz racje.

Ale jak widac - kultura warszawskich kierowcow konczy sie przed przejsciami :-)

Niestety tak. Nie wszystkich i z roku na rok lepiej, ale dalej nie bójmy się nazwać rzeczy po imieniu chujowo. Będzie z roku na rok lepiej. Dekadę temu idea suwaka też budziła obiekcje a od kilku lat działa i ma się dobrze.

[...]

Mieszasz systemy walutowe. Oczywiście że minister ani premier nie nakazują wpierdalać się pod jadący samochód (a nawet jakby, to przecież jak ci każą skoczyć w ogień to nie skoczysz). Chodzi o to, że będzie jasno określone piewszeństwo i za jego nieustąpienie będą konkretne sankcje. Równie dobrze możesz kontestować instytucje świateł, że każą ci iść na zielonym, a szwagier może jechać.

Przy okazji szwagra i wójta - znam to skrzyżowanie i nie jest w żaden sposób wyjątkowe - musiałbyś stawiać na każdym jednym, skoro postulujesz na tym. No i zapominasz, że światła są niebezpieczne, bo ludzie na zielonym lezą jak krowy! Prawdziwe bezpieczeństwo tylko bez pierwszeństwa, czyli na czerwonym:P

Ile czasu bedzie do pierwszego wypadku ?
Na oko to jakies pare minut :-)

Do pierwszego zapewne tyle co teraz. Do każdego następnego jak pokazują doświadxzenia innych coraz dłużej.

--
Shrek

Data: 2019-12-17 20:31:54
Autor: pueblo
Witaj J.F., 17 gru 2019 w news:5df928b3$0$510$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

[...]

Zwykle, jak widzę takie filmiki to mam nieodparte wrażenie, że za filmującym nie ma żadnego innego auta. Stoi na pasie do skrętu w prawo. Gdyby zamiast szlachetnie przepuszczać pieszego po prostu przejechał, przestałby zasłaniać przejście. No, ale wtedy nie nagrałby się fajny filmik. Wtedy chłopak mając lepszą widoczność mógłby zacząć wchodzić. Ci pędzący na drugim pasie też widzieliby go z daleka i może, może jednak jeden z nich by zastopował.

Data: 2019-12-17 21:51:15
Autor: J.F.
Dnia 17 Dec 2019 20:31:54 GMT, pueblo napisał(a):
[...]

Mozliwe. Ulica po prawej nie wydaje sie zbyt uczeszczana.

Gdyby zamiast szlachetnie przepuszczać pieszego po prostu przejechał, przestałby zasłaniać przejście. No, ale wtedy nie nagrałby się fajny filmik.

Co by jednak nie mowic - inni kierowcy maja zero respektu dla
przejscia i stojacego samochodu, zza ktorego jedna moze wyjsc pieszy.

Wtedy chłopak mając lepszą widoczność mógłby zacząć wchodzić. Ci pędzący na drugim pasie też widzieliby go z daleka i może, może jednak

Byc moze.

jeden z nich by zastopował.

A nastepny za nim nie :-)

J.

Data: 2019-12-18 19:46:15
Autor: 'TomN'
J.F. w <news:xb6r480qq8lz$.1vl2tblry7j6i$.dlg40tude.net>:

[...]

Ja mam inną propozycję -- przenieść przejście ze skrzyżowania w miejsce,
gdzie jest jeden pas, tam piesi będą mieli łatwiej, ci co chcą rydzykować to
maja prawo na skrzyżowaniu, ale juz bez przejścia to wiadomo, że...
Wilk syty owca cała, a inwalidzi i tak mogą przechadzać gdzie chcą wg
obecnych przepisów, wiec prosze nie epatować.

--
'Tom N'

Data: 2019-12-18 02:14:52
Autor: andal
On Tue, 17 Dec 2019 20:09:52 +0100, J.F. wrote:

-gdzie nauczyciele i rodzice ... czy nie powinien chlopak przejsc
jednego pasa i sie pokazac wyrazniej ... z bezpiecznego miejsca.
choc jak zaczna sobie w w d* wjezdzac, to bezpiecznie nie bedzie

zeby w d* wjechac to naprawde potrzeba duzych umiejetnosci

no i oczywiscie dobre hamulce

Data: 2019-12-17 15:44:34
Autor: andal
On Tue, 17 Dec 2019 10:44:26 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

kazdy kierowca byl chrzczony: "ty baranie"

A jak wrzeszczeć do idiotek: "ty baranico" czy "ty owco"?

patrz odpowiedz dla collie

Data: 2019-12-17 18:59:52
Autor: Budzik
jak widać pieszych w deszczu nocą
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

Kiedys kolega powiedział zdanie które zakonczyło znajomosc z pewna ładna ale mało kumata niewiastą: ty tepa dzido! Moze by sie przyjeło?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2019-12-17 20:50:07
Autor: collie
[...]

Ależ przyjęło się od dawna we współczesnej polszczyźnie,
trafiło już nawet do Wikisłownika a niebawem pewnie i do
SJP PWN.

https://zapodaj.net/fcc4fe871b064.jpg.html

Data: 2019-12-16 18:04:40
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 10:02, pueblo pisze:

He, he, dobre. Poza tym nerwicy będzie można dostać od tego ciągłego
wypatrywania pieszych
Jak kogoś prowadzenie męczy to są ubery i KM.
--
Shrek

Data: 2019-12-16 17:46:28
Autor: pueblo
Witaj Shrek, 16 gru 2019 w news:5df7b926$0$543$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

W dniu 16.12.2019 o 10:02, pueblo pisze:

He, he, dobre. Poza tym nerwicy będzie można dostać od tego ciągłego
wypatrywania pieszych
Jak kogoś prowadzenie męczy to są ubery i KM.

No ale to nie zamyka tematu wypatrywania pieszych. Tam też są kierowcy. Jak się człowiek nabawi nerwicy to i jako pasażer w uberze będzie wypatrywał

Data: 2019-12-16 19:04:49
Autor: Shrek
W dniu 16.12.2019 o 18:46, pueblo pisze:

No ale to nie zamyka tematu wypatrywania pieszych. Tam też są kierowcy.
Jak się człowiek nabawi nerwicy to i jako pasażer w uberze będzie
wypatrywał

Jak masz pieszofobie to trzeba leczyć;)

--
Shrek

Data: 2019-12-17 11:36:46
Autor: BaX

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5df7b926$0$543$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 16.12.2019 o 10:02, pueblo pisze:

He, he, dobre. Poza tym nerwicy będzie można dostać od tego ciągłego
wypatrywania pieszych
Jak kogoś prowadzenie męczy to są ubery i KM.

Jak przepis wejdzie w życie to i KM i ubery będą poruszać się skokami zająca od przejścia do przejścia. Zapewne będzie to miało "ograniczony" wpływ na wqrw pasażerów tych środków komunikacji.....

Data: 2019-12-17 11:59:53
Autor: Budzik
jak widać pieszych w deszczu nocą
Użytkownik BaX nima@gmail.com ...

Jak przepis wejdzie w życie to i KM i ubery

Podobno uber od nowego roku oczekuje licencji taksówkarskiej.
Czyli wraca stare i uber umiera.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2019-12-17 17:23:18
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2019 o 11:36, BaX pisze:

Jak przepis wejdzie w życie to i KM i ubery będą poruszać się skokami zająca
od przejścia do przejścia.
I krowy przestaną mleka dawać i kury się nieść i kurwy dawać dupy i komórki zasienk straco. Tako mówi apokalipsa trola baxa:P

--
Shrek

Data: 2019-12-18 09:43:09
Autor: BaX

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5df900f5$0$501$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sam jestś trol w dodatku moczony w błocie, zobacz sobie np. ul. Podhalańska Jastrzębie-Zdrój, ~1km drogi 8 czy 9 przejść, dwa przystanki, po jednej stronie blokowisko po drugiej same 'markety' + targowisko miejskie + dworzec KM.
Tu targowisko działa cały rok, 6 dni w tygodniu, teraz w okresie przedświątecznym ludzie idą praktycznie ciągiem w jedną i drugą stronę, przejścia są bez sygnalizacji, te które mają sygnalizację w okolicy dworca i targowiska z racji skrzyżowania /jedno/ omijają i idą 50m dalej gdzie jej nie ma na przejściu.

Miejscówka nr dwa, Cieszyn ul. Stawowa/Katowicka rondo z przejściami bez sygnalizacji, obok targowisko miejskie właściwie to dwa, galeria, dworzec PKP i PKS + KM, ilość przejść ciężka nawet do policzenia w okolicy, cały ruch 'do i z miasta' idzie przez ten rejon. Przy takim ruchu pieszych w dni targowe środa/sobota miasto stanie.

To samo Ustroń, Wisła i praktycznie wszędzie ten sam problem bo najprościej było 'podnieść bezpieczeństwo' malując kilka pasów na jezdni + dwa znaki. O sygnalizacji nikt nie myślał. Ustroń i Wisła to cały sezon turyści, piesi z pierwszeńśtwem na pasach sparaliżują te miasta jak i wiele wiele innych gdzie nikt nie myślał tylko bazgrał farbą po drogach.

Ile podobnych miejsc jest w każdym małym mieście z dużym ruchem turystycznym?

Data: 2019-12-18 00:26:34
Autor: mk4
On 2019-12-15 11:43, Uncle Pete wrote:
[...]

Wszak g**** z tego wynika, ze nie miał. Po prostu z tamtej strony wyglądało to zupełnie inaczej - miał inne tło, oświetlenie strony człowieka - cokolwiek. Nawet dobrze widoczny element ubioru.

A może nagrywający miał dobrze ustawione światła a ten z przeciwka walił po gałach? Może i sam dzięki temu lepiej widział ale inni wręcz przeciwnie.

Włącz myślenie a wyłącz ćwoczenie!

--
mk4

Data: 2019-12-18 11:09:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-14 o 20:59, ToMasz pisze:
[...]

Nie sądzę, aby film rzeczywiście oddawał to, co widzi ludzkie oko.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-18 11:19:03
Autor: ąćęłńóśźż
Dziewczynki potracone na pasach
www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bartoszyce-dwie-nastolatki-potracone-na-pasach/1dep6qj
Wideo na stronie wydaje się być z innego zdarzenia (potrącona piesza).

jak widać pieszych w deszczu nocą