jak wpływa na rynek darmowość rozmów

Data: 2010-06-18 12:51:03
Autor: tl
jak wpływa na rynek darmowość rozmów

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvf3kl$h21$1news.onet.pl...

http://technowinki.onet.pl/artykuly/ciekawostki/darmowe-rozmowy-szansa-na-sukces,1,3244794,artykul.html

"Wystarczy wprowadzić Stan Darmowy, by natychmiast zwiększyć liczbę użytkowników. Według statystyk to właśnie Play zdobył w pierwszych miesiącach tego roku najwięcej klientów telefonów na kartę. I nic dziwnego, bo przecież każdy lubi rozmawiać za darmo. Lub prawie za darmo."

Autor upiera się, że Stan Darmowy kosztuje 30 pln. a to nie jest prawdą.
To bonus za doładowanie konta. Tak samo jak 1000 smsów.
To coś w stylu voipowego Betamaxa w komórkach.

Data: 2010-06-18 15:56:40
Autor: SDD

Użytkownik "tl" <tl111@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hvfsm3$25l$1news.onet.pl...

Autor upiera się, że Stan Darmowy kosztuje 30 pln. a to nie jest prawdą.
To bonus za doładowanie konta. Tak samo jak 1000 smsów.
To coś w stylu voipowego Betamaxa w komórkach.

Powinno byc: koszt 0 zl, niezbedny wydatek: 30 zl.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-18 23:15:19
Autor: astro
On Fri, 18 Jun 2010 15:56:40 +0200, SDD wrote:
Powinno byc: koszt 0 zl, niezbedny wydatek: 30 zl.

"Uzytkownicy Play Fresh, ktorzy nie chca dokonywac doladowania 30 zl, w
celu uruchomienia Stanu Darmowego, od 18 czerwca 2010 moga skorzystac z
nowej Oferty Promocyjnej Play Fresh - nieograniczonych rozmów w Play za
jedyne 10 zl."
www.media2.pl/telekomunikacja/65536-nieograniczone-rozmowy-w-play-za-10-zl.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-06-18 17:23:00
Autor: J.F.
[...]

Tylko jeszcze trzeba miec na co wydac te 30zl, co moze byc trudne
Bo bez tego to sie okazuje ze darmowe rozmowy jednak kosztuja :-)

Sa gdzies dostepne statystyki przejsc miedzyoperatorskich ?
W sumie to UKE powinien je udostepniac,  w ramach troski o klienta

J.

Data: 2010-06-18 22:25:29
Autor: niusy.pl
jak wpływa na rynek darmowość rozmów

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Tylko jeszcze trzeba miec na co wydac te 30zl, co moze byc trudne
Bo bez tego to sie okazuje ze darmowe rozmowy jednak kosztuja :-)

Sa gdzies dostepne statystyki przejsc miedzyoperatorskich ?

To się jakoś ma do np moich połączeń ?

Data: 2010-06-18 22:41:53
Autor: tl

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvg30g$lci$1news.onet.pl...
[...]

Nie bawiłeś się nigdy betamaxem i voipem ? Tam doładowujesz konto 10 euro netto i masz
ok 120 dni wolność w rozmowach na stacjonarki. 10 euro z konta wydajesz na komórki lub
po upływie tych 120 dni na stacjonarki. Widzisz analogie ?

Data: 2010-06-18 23:35:10
Autor: Piotr M
W dniu 18 czerwca 2010 17:23, J.F. pisze:
Tylko jeszcze trzeba miec na co wydac te 30zl, co moze byc trudne

Biedactwo z Ciebie. Zawsze możesz je później wydzwonić bez "stanu darmowego". lub wysłać smsy charytatywne. Akurat Twoje powiedzenie to strzał kulą w płot, bo Play pierwszy wprowadził zasadę, co nie trzeba robić skarbonki z konta, aby mieć aktywny numer na wychodzące.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-19 09:24:23
Autor: J.F.
jak wpływa na rynek darmowoœć rozmów
On Fri, 18 Jun 2010 23:35:10 +0200,  Piotr M wrote:
W dniu 18 czerwca 2010 17:23, J.F. pisze:
Tylko jeszcze trzeba miec na co wydac te 30zl, co moze byc trudne

Biedactwo z Ciebie. Zawsze możesz je później wydzwonić bez "stanu darmowego"

Moge, ale wtedy srednia cena minuty rosnie :-)

lub wysłać smsy charytatywne.

Czyli rozmowy sa za darmo, ale placic jednak trzeba :-)

Akurat Twoje powiedzenie to strzał kulą w płot, bo Play pierwszy wprowadził zasadę, co nie trzeba robić skarbonki z konta, aby mieć aktywny numer na wychodzące.

Ale w polaczeniu ze stanem darmowym to sie jednak i tak moze zrobic
skarbonka :-)

J.

Data: 2010-06-19 09:33:19
Autor: Grzegorz Krukowski
On Fri, 18 Jun 2010 23:35:10 +0200, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

[...]
Pierdolenie o Szopenie ;) Właśnie na twoich oczach Play, również jako
pierwszy, wprowadził skarbonkę dla tych co korzystają z stanu
darmowego. A to w końcu jest mocny punkt ich oferty.
Innymi słowy, niezależnie co Plejowcy piszą, Pley również tak
konstruuje ofertę żeby zarobić. A że haczyki umieszcza w innym miejscu
to jawi się dla klientów W3 niczym zbawca ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-19 11:05:49
Autor: Jacek Czerwinski
Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Naprawde? A ja myslałem ze oni tak z dobroci serca...

Musze isc do psychoanalityka (ew. juz na serio niech ida nawiedzeni "religijni" zwolennicy czego/kogokolwiek z operatorami GSM wlacznie).

Data: 2010-06-19 09:10:03
Autor: tomekjot
> [...]
> to jawi się dla klientów W3 niczym zbawca ;)

Naprawde? A ja myslałem ze oni tak z dobroci serca...

a co mają gest?! :)))

A że przy okazji zarobią na innych usługach to dobrze.

Data: 2010-06-19 11:20:08
Autor: Grzegorz Krukowski
On Sat, 19 Jun 2010 11:05:49 +0200, Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:

Naprawde? A ja myslałem ze oni tak z dobroci serca...
Hę? No jak się tak czyta zwolenników wiadomej sieci, to odnoszę
wrażenie, że to Robin Pleywood przeciwko szeryfowi z W3ngham.
Za to dla zwolenników W3 Pley to taki natrętny komar, brzęczy, kłuje
wymuszając jakieś akcje zabezpieczające ale właściwie nieszkodliwy w
małych ilościach.

Musze isc do psychoanalityka (ew. juz na serio niech ida nawiedzeni
Oj nie, nie - ja bym wysłał Usenet z forami ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-19 13:42:42
Autor: tl

Może nie zwolenników sieci ale działań ( w tym marketingowych ) które pokazują realne możliwości  niedojenia przez operatora telekomunikacyjnego swoich klientów. BTW co powiesz na to http://www.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/jazdatestowa/index.html ? Lubię powpierdalać "darmowe mięsko" w "lasku sherwood" skoro "robin" chce mnie poczęstować.

Za to dla zwolenników W3 Pley to taki natrętny komar, brzęczy, kłuje
wymuszając jakieś akcje zabezpieczające ale właściwie nieszkodliwy w
małych ilościach.

Zwolenników ? Raczej pracowników. Choć bywają też ludzie zmanipulowani ... Tych do psychiatry jak najszybciej.

Data: 2010-06-19 18:39:32
Autor: Grzegorz Krukowski
jak wpływa na rynek darmowo¶ć rozmów
On Sat, 19 Jun 2010 13:42:42 +0200, "tl" <tl111@poczta.gazeta.pl>
wrote:

Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d82p16p1ll27sc6dj8hgv5bqbtr510pkab4ax.com...
On Sat, 19 Jun 2010 11:05:49 +0200, Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:

Naprawde? A ja myslałem ze oni tak z dobroci serca...
Hę? No jak się tak czyta zwolenników wiadomej sieci, to odnoszę
wraĹźenie, Ĺźe to Robin Pleywood przeciwko szeryfowi z W3ngham.

MoĹźe nie zwolennikĂłw sieci ale działań ( w tym marketingowych ) ktĂłre pokazujÂą realne moĹźliwoÂści  niedojenia przez operatora telekomunikacyjnego swoich klientĂłw. BTW co powiesz na to http://www.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/jazdatestowa/index.html ?

Na to powiem, şe jak nie mam nikogo w pewnej sieci to niczym nie róşni
się to dla mnie od oferty W3, a nawet gorzej bo wszyscy mają sporo
drożej. I nie zrekompensuje tego mi 60 minut za free przez pół roku. A
jak jeszcze pomyślę sobie, że dzięki podwójnemu doładowaniu mam
roaming kosztujący 60% ceny nominalnej, to zastanawiam się jak można
wciskać tak słabą ofertę ;)

--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-19 10:19:50
Autor: tomekjot
jak wpływa na rynek darmowo¶ć rozmów

Na to powiem, że jak nie mam nikogo w pewnej sieci to niczym nie różni
się to dla mnie od oferty W3,

No ale tak jest w każdej sieci, premiowane sa połączenia wewnątrz
sieciowe.

Przyklad:

mam numer po plus miks załadowany na maksa, po to aby nie płacić 0,72
a 0,29, jestem teraz w simplus ale za cholere nie moge skorzystać z
tańszych połączen w plus.
Mam jeszcze orange pop a tam juz mi sie opłaca korzystać z pakietów.

Data: 2010-06-19 19:37:21
Autor: Grzegorz Krukowski
jak wpływa na rynek darmowo?ć rozmów
On Sat, 19 Jun 2010 10:19:50 -0700 (PDT), tomekjot
<tomaszjedrzejewski29@gmail.com> wrote:

Na to powiem, że jak nie mam nikogo w pewnej sieci to niczym nie różni
się to dla mnie od oferty W3,

No ale tak jest w każdej sieci, premiowane sa połączenia wewnątrz
sieciowe.

Ale ja to wiem. Tyle że kolega powżej znowu wyskoczył z ewangelizacją
aby ratować zbłąkaną duszyczkę a tu nici z tego ;)

Plej ma na dziś dwie fajne cechy - długa aktywność karty po
doładowaniu, co jest dużym plusem dla naprawdę mało dzwoniących i stan
darmowy któy jest b. fajną rzeczą jak masz na co wydać ,,resztę''
doładowania, w przeciwnym przypadku nic nie zyskujesz (czytaj, nie
masz problemu z wykorzystaniem tych 30 zł na inne usługi oraz
dzwonieie poza sieć). W reszcie nie różni się diametralnie od W3. W3
ma za to taką wadę, że sekuje P.

Realną ofertę poznamy i tak po okresie asymmetrii MTR bo i P nie
będzie miał forów a i W3 nie będzie miała wymówek. Mi na razie
wystarcza pośredni wpływ P na rynek.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-19 21:47:53
Autor: Piotr M
W dniu 19 czerwca 2010 19:37, Grzegorz Krukowski pisze:

Plej ma na dziś dwie fajne cechy - długa aktywność karty po
doładowaniu, co jest dużym plusem dla naprawdę mało dzwoniących

g. prawda, jakoś jak kilka lat byłem w taktaku i simplusie i gadałem i pisałem jakoś normalnie, to i tak przychodził moment, że musiałem doładować bo bym nie miał "wychodzących"

[...]

g. prawda, kompletnie nielogiczne myślenie. Jak masz problem z wydaniem 30zł na karcie, to o co Ci stan darmowy, aby wykonać 3 rozmowy jednominutowe na tydzień?

Może przestań teoretyzować, a zajmij się praktyką.

W reszcie nie różni się diametralnie od W3. W3
ma za to taką wadę, że sekuje P.

Zejdź na ziemię. Powyższe cechy są diametralnie wyróżniające od konkurencji, co i ona zaczęła i musiała się na nich wzorować. Już nie wspominając o darmowych smsach.
Jak dla ciebie darmowe rozmowy, darmowe smsy i brak ważności konta, to nie są diametralne różnice i niczym nowym, to choć trochę poszerz swoją wiedzy i zapoznaj się z ofertą prepaid operatorów z ostatnich lat.

Realną ofertę poznamy i tak po okresie asymmetrii MTR bo i P nie
będzie miał forów a i W3 nie będzie miała wymówek. Mi na razie
wystarcza pośredni wpływ P na rynek.

Znów poszerz swoją wiedzę. Bo stajesz się mądrzejszy od UOKiK. Ale oczywiście nikt Ci tego nie zabrania..

Data: 2010-06-19 22:03:00
Autor: Grzegorz Krukowski
On Sat, 19 Jun 2010 21:47:53 +0200, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

[...]

No popatrz, z reguły mam termin na wychodzące rok do przodu i już
dawno mnie to nie ograniczyło.

[...]

Ależ to samo piszę co ty? Osssso chodzi.

[...]

Darmmowe rozmowy i smsy daje teraz każda sieć

[...]

Ależ ja piszę ze swojego punktu widzenia, i nikogo do niczego nie
zmuszam. Dla mnie P nie wnosi nic nowego przy moim sposobie
korzystania i profilu dzwonienia. Tylko tyle.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-19 22:45:31
Autor: Piotr M
W dniu 19 czerwca 2010 22:03, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Powtarzam, zejdź na ziemię. Przykładowo jakim sposobem 3 lata temu mogłeś w Orange czy Plusie mieć aktywność konta na wychodzące na rok?

[...]

Nie, nie to samo.
Piszesz że stan darmowy jest fajną rzeczą pod warunkiem, że ktoś nie ma problemu z późniejszym wydaniem tych 30zł. Mało tego, piszesz, że w przeciwnym wypadku nic nie zyskujesz. To ja się pytam, jakim przeciwnym wypadku? I drugie pytanie, na Twoją logikę, pytam się po co Ci stan darmowy, skoro nie dzwonisz i masz problem z wydaniem kasy na koncie?

Ktoś Cie zmusza aby wpłacić 30zł aby mieć stan darmowy, z którego nie korzystasz, a później nie wiesz co zrobić z tą kwotą na koncie? Oddaj telefon biednym.

[...]

No coś Ty? Plus dla Ciebie ze chociaż wiesz co teraz się dziej na rynku.

[...]

Ależ ja piszę że Twój punkt widzenia to o kant dupy rozbić. Bo ani nielogiczny ani nie podparty faktami.

Data: 2010-06-19 13:55:24
Autor: tomekjot
jak wpływa na rynek darmowo?ć rozmów
Darmmowe rozmowy i smsy daje teraz każda sieć

to interesujące

doładowanie aby mieć stan darmowy co miesiąc jest dobrowolny. w W3 i
tak za te 25 poniekąd co miesiąc  trzeba doładować, a żeby dać bonus
to nie pomyśleli, wręcz przeciwnie.

Już nie będziesz miał problemu aby wykorzystac te swoje 30 zł. Przez
kolejne 3 miesiące możesz jeszcze rozmawiać za "darmo"

Data: 2010-06-20 00:22:02
Autor: Grzegorz Krukowski
On Sat, 19 Jun 2010 22:45:31 +0200, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Ech, to jeszcze raz. Wystarczy, że użyszkodnik wykonuje prawie
wszystkie rozmowy dwóch,trzech numerów w sieci i tylko korzysta z
rozmów. Niech wygada 1000 minut na miesiąc, po normalnej taryfie jest
to 290zł, w stanie darmowym 0zł + 30zł do skarbonki, bo przecież nie
dzwoni poza sieć i nie wykorzysta tej kwoty. I co to jest jak nie
skarbonka, tak wyszydzana przez Plejowców. To, że efektywnie płaci
mniej, to oczywiste, ja się tu biję *o skarbonkę*, któraż podobno jest
złem wcielonym.

[...]

Naprawdę? 1,60/0,75 jest mniej niż 0,6*(1,79/0,85)->~1,00/0,50,
prawda? A mi większość kosztów generuje roaming.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-20 01:04:51
Autor: SDD

Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości news:8veq16l7bo9djin6lj5bf0p9h2espiqe514ax.com...

[...]

W trzech nastepnych miesiacach moze skorzystac z alternatywnej wersji Stanu Darmowego za 10 zl.
Wydzwoni wiec skarbonke.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-20 09:49:58
Autor: tl

Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości news:fgvp16d7ksluiv7ggaoaj8am587o0ja2jo4ax.com...
[...]

Kolego poniżej, z historii powinieneś wiedzieć, że ewangelizacja terenów nad Wisłą była jedynym skutecznym motorem postępu cywilizacyjnego jego mieszkańców i obroną przed zakusami wielkich współczesnego swiata. Jak to mówią - historia nauczycielką życia. Wtedy jednak wierzenia w różne bóstwa tępiono siłą. Ty masz obecnie prawo modlić się do swojego bóstwa o łaskę "podwójnego doładowania". Twój wybór i Twoja duszyczka. Ja mam to bez łaski.

[...]

Swoje postrzeganie rynku zawężasz jedynie do prepaidów?

[...]

Play już na początku roku zgłaszał gotowość do przejścia na model kosztowy, a wcześniej do wyzerowania MTR ów. W3 broni się przed tą drugą opcją jak diabeł przed ewangelizacją. Realną ofertą w Playu , po przyjęciu opcji zerowej , byłyby połączenia po 5 gr/min za wychodzące i przychodzące.

Data: 2010-06-20 09:53:29
Autor: tl

wrote:

[...]

pokazuj? realne możliwo?ci  niedojenia przez operatora telekomunikacyjnego
?

[...]

Ja piszę w konekście sieci operatorskich i dostępnych rozwiązaniach w oparciu o ich oferty, a nie o Twoim konkretnym przypadku - singla często wyjeżdżającego za granicę.

Data: 2010-06-19 09:02:15
Autor: tomekjot
jak wpływa na rynek darmowość rozmów

Tylko jeszcze trzeba miec na co wydac te 30zl, co moze byc trudne
Bo bez tego to sie okazuje ze darmowe rozmowy jednak kosztuja :-)

są sposoby żeby wydać 30 zł, jezeli nie masz teraz weny masz na to
całe  12 m-cy:)))

Data: 2010-06-19 18:48:39
Autor: Piotr M
W dniu 19 czerwca 2010 18:02, tomekjot pisze:

[...]

Wenę na pewno ma, natomiast umiaru w biadoleniu i czepianiu sie psa ogona i co by było gdyby babcia miało wąsy, na pewno nie :)