Data: 2016-09-30 07:55:55 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
http://ifotos.pl/z/arhsaex/
http://ifotos.pl/z/arhsane/ Cześć Szukam informacji jak wygląda sprawna panewk po przebiegu 100tys? Wszędzie gdzie spojrzę pokazane są panewki przytarte lub wręcz zatarte. Ale ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie. Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu |
|
Data: 2016-09-30 09:00:10 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Jak zdjecie nie przeklamuje to czop zbyt dobrze nie wyglada. Taki nie zatarty powinien byc swiecacy, wyglaskany a nie szaro matowy z rysami.
|
|
Data: 2016-09-30 09:45:47 | |
Autor: Bolko | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu piątek, 30 września 2016 16:55:56 UTC+2 użytkownik Slawek h napisał:
http://ifotos.pl/z/arhsaex/ TSI z VW? Napewno są zdjęcia panewek na forum octavii. Poszukaj postów z silnikami TSI Octavia II do 2010 roku Paru gości rozkręcało silniki własnie koło 100 własnie żeby sprawdzić jak wygladają panewki bo te silniki do 2010 roku miały ten problem. |
|
Data: 2016-09-30 14:47:03 | |
Autor: mysiur | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Wal jest przytarty. Od biedy mozesz probowac zalozyc nowe panewki i zobaczyc jak bedzie, ale dlugo to nie bedzie jezdzic. Jaki to silnik i do czego? Moze da sie znalezc wal albo caly silnik z rozbitka. |
|
Data: 2016-09-30 17:34:46 | |
Autor: PiteR | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak:
http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Na youtubie sobie popatrz jak Amerykańce albo Ruscy z nudów rozbierają silniki. Na lekkie lśniące dwa ślady mówią ze jeszcze dobra. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-09-30 18:09:15 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cdd7149b-b45e-40fe-9c4e-035b56d733a8@googlegroups.com...
http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Tomasz czy inny rajdowiec ? No bo kto by rozbieral sprawny silnik z dobrymi panewkami :-) Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Na moj gust to w miare przyzwoicie wygladaja, ale ja sie nie znam. Przy czym - jesli juz masz rozebrane, to moze panewki nowe dac. Drogie nie sa. Szlif to juz wieksze koszta. Tylko nie wiem czy znajdziesz dobry wymiar. J. |
|
Data: 2016-09-30 19:07:54 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
jak wyglÄ da sprawna panewka po przebiegu 1 00kkm | |
W dniu .09.2016 o 16:55 Slawek h <slawekh31@gmail.com> pisze:
Cześć Po co zaglądać do panewek przy tak małym przebiegu? - pytam, bo nigdy by mi to nie przyszło do głowy. 100kkm to prawie nówka sztuka nieśmigania. TG |
|
Data: 2016-09-30 12:03:28 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w misce.
|
|
Data: 2016-10-03 11:19:06 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup
Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w misce. Ja kiedys w sierra rozwalilem miske na kamieniu. W dolnej czesci. A tu ciekawostka - kaluza oleju pod autem, a cisnienie oleju jest, lampka gasnie. No to jezdze autem dalej, choc juz drugie kupuje. Po kilkuset km lomot jakis spod maski. Podjezdzam drugim aby na zlom zaholowac, schylam sie linke gdzies zaczepic ... i widze urwana rure wydechowa. A sierra dalej jezdzi na resztce oleju :-) J. |
|
Data: 2016-09-30 13:31:33 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow. Za to gdyby wspolczesny silnik zalac tamtym olejem to do szlifu bylby po drugiej zmienie oleju pod warunkiem ze by do tej zmiany dozyl. I tamtem fiat i dzisiejsze samochody z taniego segmentu byl i sa robione na max 150 tysiecy kilometrow. Co nie wyklucza ze jakis kapelusznik zrobi i 300 tysiecy. Jesli zdjecie nie przeklamuje to wal jest do szlifowania na wymiar naprawczy. Wal ktory ze wzgledu na zuzycie kwalifikuje sie do szlifowania na wymiar naprawczy, ale niezatarty, bedzie pomimo widocznych golym okiem lagodnych poprzecznych falistosci blyszczacy.
|
|
Data: 2016-10-01 00:18:12 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-09-30 o 22:31, Zenek Kapelinder pisze:
Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow. Tylko taki silnik z kredensa miał z 18KM i z 25Nm z cylindra, obecne silniki mają po 70KM i po 100Nm z cylindra :) Taka tam skromna różnica ;) Aczkolwiek zgadzam się że przy obecnej technice i materiałach chcąc można zrobić silnik, który bez problemu przejechałby 300kkm bez najmniejszego zużycia ale to się nie opłaca... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-09-30 15:35:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie. Pytam co jest. A znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze pilka do metalu mozna przeciac jak sie ktos uprze. Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala, pilnik czy pilka nie robily na nim zadnego wrazenia. W tamtych czasach gdyby nie to ze zworznie byly w komplecie z tlokami to przy remoncie mozna bylo stare zakladac. Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach.
|
|
Data: 2016-09-30 21:04:19 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Ja nie rozumiem jednego. Ten wal wyglada jak porysowany lecz pod palcem jest jak lustro. Nic sie nie wyczuwa gladko. A wydaje mi sie ze takie rysy bylyby wyczuwalne a jednak nie. Dlaczego.
|
|
Data: 2016-10-01 18:55:02 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-01 o 00:35, Zenek Kapelinder pisze:
Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie. Pytam co jest. A znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze pilka do metalu mozna przeciac jak sie ktos uprze. Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala, pilnik czy pilka nie robily na nim zadnego wrazenia. W tamtych czasach gdyby nie to ze zworznie byly w komplecie z tlokami to przy remoncie mozna bylo stare zakladac. Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach. Po prostu teraz nie opłaca się robić silników które się nie psują, a już na pewno nie po 100kkm. A jest to technologicznie możliwe. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-01 10:49:20 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Oplaca sie robic i sie robi ale nie do tanich samochodow. Producenci maja wszystko sprawdzone. Wiedza ile kilometrow robi samochod w kazdej klasie. Dla tanich jest to ok 170 tysiecy i ma isc na zlom. Byl kiedys program jak robic zeby caly samochod zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy.
|
|
Data: 2016-10-02 00:13:13 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-01 o 19:49, Zenek Kapelinder pisze:
Oplaca sie robic i sie robi ale nie do tanich samochodow. Producenci maja wszystko sprawdzone. Wiedza ile kilometrow robi samochod w kazdej klasie. Dla tanich jest to ok 170 tysiecy i ma isc na zlom. Byl kiedys program jak robic zeby caly samochod zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy. Wystarczy popatrzeć ile wytrzymują nowe silniki w dużych świeżych wozach za gruby hajs typu BMW, Audi, Mercedesach etc. Zerknij sobie na stronę gości od wymiensilnik.pl Tam często wrzucają kwiatki najnowszej technologii. Rekordzista to chyba ich prywatny bus w którym piec trzeba było wymienić po niespełna 20kkm :) A tak to standard 50-150kkm -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-01 16:34:43 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
To trzeba astry kupowac bo one pol miliona kilometrow robia, przynajmniej tak niektorzy twierdzili, skodzianki tez sa podobno wytrzymale. Skad wiesz ze oni jak jezdzili busem to jak przy kazdym ruszeniu dym spod kol nie poszedl to sie zatrzymywali i ruszali jeszcze raz. Z wyjatkiem silnika okretowego jestem w stanie zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy.. Strona sie na tablecie nie otwiera.
|
|
Data: 2016-10-02 09:35:30 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 01:34, Zenek Kapelinder pisze:
To trzeba astry kupowac bo one pol miliona kilometrow robia, przynajmniej tak niektorzy twierdzili, skodzianki tez sa podobno wytrzymale. Skad wiesz ze oni jak jezdzili busem to jak przy kazdym ruszeniu dym spod kol nie poszedl to sie zatrzymywali i ruszali jeszcze raz. Z wyjatkiem silnika okretowego jestem w stanie zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy. Strona sie na tablecie nie otwiera. Dobra nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-02 01:09:11 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć?
|
|
Data: 2016-10-02 01:57:20 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Elementy typu cylinder czy wal sa utwardzane powierzchniowo. Im glebiej tym metal bardziej miekki. Kiedys fabryczne instrukcje to opisywaly i dla pierwszego szlifu bylo to ok 70% nominalnego przebiegu. Dla drugiego ok 50% dla trzeciego 30%.
|
|
Data: 2016-10-02 10:15:04 | |
Autor: RadoslawF | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze:
Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć?Trzeba zrobić to dobrze. Może być ciężko znaleźć fachowca, kiedyś było to normalne, dziś łatwiej, taniej i szybciej kupić silnik z jakiegoś rozbitka. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-10-02 11:43:13 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze:
Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć? A pokaż mi teraz mechanika który wie co robi składając silnik ;) A z resztą nie tylko składając silnik... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-02 01:43:12 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy. Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik.
|
|
Data: 2016-10-02 11:42:18 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 10:43, Zenek Kapelinder pisze:
Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy. Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik. Ale sam przed chwilą pisałeś że sworzeń z malucha trzeba było dłuuugo piłować szlifierką a w obecnych wozach zwykłym brzeszczotem się tną... Więc teraz nikt się nie stara o to by to było trwałe ;) Historię o passacie 2.0tdi i wycierającej się zębatce napędu pompy oleju słyszałeś? ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-03 11:11:45 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Ale przebieg tego silnika ? Moze przejechal juz tyle, ze lepszego sworznia naprawde nie trzeba ... Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Nikomu sie nie zdarzylo bez oleju jechac ? J. |
|
Data: 2016-10-02 11:34:51 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-01 o 00:18, Lewis pisze:
W dniu 2016-09-30 o 22:31, Zenek Kapelinder pisze: Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na współczesnych dobrych materiałach. Nazywa się 1HZ Nie mylić z 1Hz ;) Silnik obliczony na trwałość 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;) Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie. Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim. Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie spełniają różnych kretyńskich norm :( -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-02 02:52:01 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna.
|
|
Data: 2016-10-02 11:56:20 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 11:52, Zenek Kapelinder pisze:
Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna. Zgadza się. Ale silnik do pojazdu Heavy Duty miał (i ma, bo nadal produkowany) spełniać trzy założenia: 1/ niezawodność 2/ niezawodność 3/ niezawodność A brak wysilenia, to jedna z recept. Poza tym to silnik w zasadzie wielopaliwowy - oczywiście nie w ścisłym znaczeniu. Może raczej: odporny na "dziwne" afrykańskie czy południowo-amerykańskie płyny nazywane tam paliwem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-02 03:50:35 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Slowo klucz na dlugowiecznosc silnika to brak wysilenia a nie marka rodzaj paliwa.
|
|
Data: 2016-10-10 10:01:37 | |
Autor: Maciek | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Dnia Sun, 2 Oct 2016 02:52:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna. Mniej więcej, chyba 30 KM z litra. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-10-10 07:27:48 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Zenek nie do konca wiem oczym piszesz. Czy mam rozumiec ze jak odkrecilem główke korbowodu to mam teraz dac nowe panewki?
|
|
Data: 2016-10-10 10:29:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. Jak bys zmierzyl srednice otworu pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. Przy skrecaniu panewka jest sciskana. Zapewnia to wlasciwa sile z jaka jest osadzona. Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki. Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych nie ma zamkow. I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie sie panewki. W nich nawet jak ktos sklada silnik i zalozyl nowe panewki i z jakis wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik nie nie byl odpalony to panewki sa do wyrzucenia i trzeba zalozyc nowe.
|
|
Data: 2016-10-10 12:22:04 | |
Autor: laisar | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu poniedziałek, 10 października 2016 19:29:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki Nieprawda - http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamkow8221 |
|
Data: 2016-10-10 12:49:51 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Napisali dokladnie to samo co ja. Ale jak jakis kutasek chce sie pomadrzyc to wytnie jedno zdanie. Teraz mozesz udac sie na drzewo banany prostowac.
|
|
Data: 2016-10-10 13:09:59 | |
Autor: laisar | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu poniedziałek, 10 października 2016 21:49:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Napisali dokladnie to samo co ja Bynajmniej - dokładnie przeciwnie: Zenek Kapelinder napisał: Kiedys byly w panewkach _zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki_. http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamkow8221 Zamki panewkowe, _nie mają na celu (jak się szeroko sądzi) zabezpieczenie półpanewki przed obrotem_ |
|
Data: 2016-10-10 19:37:08 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
No to co teraz roboc. Mam zdjete dwie pokrywy korbowodow z panewkami.
jeszcze cos |
|
Data: 2016-10-10 19:52:37 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Cd.
moge wal zostawic a dac nowe nominalne panewki skoro starych nie moge uzyc na nowo? A jaka jest przyczyna ze po szlifie walu korba wychodzi bokiem. Bardzo duzo slyszalem o takich przypadkach. |
|
Data: 2016-10-11 05:44:59 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Duzo to ile? Przez cale zycie slyszalem o jednym przypadu a jeden widzialem.. Uwazam ze to nie jest duzo a raczej tyle co nic. Fabryka szlifuje wal na wymiar i korbowody z tego powodu sie nie urywaja. To jak szlifuja na wymiar naprawczy i jak napisales pokazywanie kopytka jest czeste to przyczyny szukal bym w okolicach szlifowwania a nie w niesprawnosci alternatora. Inna sprawa ze przewaznie miastowe wyscigowki to samochody dla kapelusznikow i ostra jazda moze im szkodzic bez wzgledu na to czy byly jakies szlify czy ich nie bylo.
|
|
Data: 2016-10-11 10:02:04 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
No dobra masz rację a przynajmniej przekonuje mnie to.
Patrzac na ten wal http://ifotos.pl/z/arhsane/ mige zalozyc panewki w nominale? |
|
Data: 2016-10-11 11:35:38 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Nie w nominale a nominalne. Trzeba zmierzyc. Trzeba tez czop doprowadzic do stanu w jakim powinien byc. Musi miec metaliczny kolor a nie jakis szary. Wez nowe zwykle lozysko kulkowe i popatrz jak wygladaja powierzchnie. Tak ma wygladac czop. Bez szlifowania bardzo drobnym papierem sciernym nie da sie tego zrobic. Potem trzeba zmierzyc czop i wtedy sie okaze czy mozna zalozyc panewki nominalne. Nie wiem jak teraz ale kiedys byly panewki co na nie mowiono ze na miedzyszlif sa. Mialy w plusie 0,05mm. Co ciekawe zdarzaly sie w nowych silnikach. I to niekoniecznie wszystkie a np na trzech czopach nominalne a na jednym grubsze. W fabrykach tez robia braki i jak da sie uratowac tania panewka to dobrze.
|
|
Data: 2016-10-11 12:09:49 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Nominalne czy w nominale - wiadomo o co chodzi. Rizumem ze chcesz powiedziec ze wał nie nadaje się do dalszej eksploatacji?
|
|
Data: 2016-10-11 12:54:01 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Ps. Zapytam jeszcze inaczej. Jak sprawdzić wał i panewke ktorym zabrakło smarowania z powodu małej ilości oleju w misce? Czy te na zdjęciach można do tego zaliczyć?
|
|
Data: 2016-10-11 18:14:19 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Moze i znaczy to samo ale jedno jest po Polsku a drugie po polskiemu. Skad do kurwy nedzy moge wiedziec czy wal ze zdjec sie nadaje? Przyteleporuj go do mnie jutro w godzinach 11 - 13 to zmierze i powiem.
|
|
Data: 2016-10-11 19:32:56 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Nie wiem gdzie?
A pytanie moje szło w kierunku: Mówiłeś ze wał ma wyglądać jak lustro. Ten tak nie wygląda choć pod palcem, ręką w dotyku jest gładko jak po szkle. |
|
Data: 2016-10-12 01:57:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Teraz to pierdolisz. Nie pisalem ze jak lustro a w pewnym momencie dalem latwo dostepny wzorzec do porownania. Za moment zlozysz bez zmierzenia cos sie upierdoli i bedziesz mial do mnie pretensje. Wycofuje sie z wszystkiego co wczesniej napisalem. Wlasciwa osoba do wydania opinii jest szlifierz pracujacy przy szlifowaniu walow korbowych i wykorbionych.
|
|
Data: 2016-10-12 02:53:37 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
on Dlatego też starałem się coś dowiedzieć bo ja umiem przyznać że za wiele wałów nie widziałem w życiu. A myslałem ze tzw. zenek to człowiek na miejscu i coś sobą reprezentujący, ależ się pomyliłem. A oceniam to po pierwszym zdaniu. A jeśli chodzi o pomiary to mnie się udało, luz wynosi 0.06mm tylko to i tak nikogo nie interesuje. |
|
Data: 2016-10-12 07:09:00 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
I chuj ci w dupe i kamieni kupe. Zycie cie wynagrodzilo za zly stosunek do mnie. 6 setek luzu to wal do szlifu. Jak bys mial jeszcze jakies pytania to nie licz ze pod ksywka jaka tutaj masz cos sie ode mnie dowiesz.
|
|
Data: 2016-10-12 17:54:44 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63322901-260f-4f06-a8bd-b4261306654f@googlegroups.com...
I chuj ci w dupe i kamieni kupe. Zycie cie wynagrodzilo za zly stosunek do mnie. Na stusunek to sobie od lat sumiennie zapracowujesz. 6 setek luzu to wal do szlifu. Jak bys mial jeszcze jakies pytania to nie licz ze pod ksywka jaka tutaj masz cos sie ode mnie dowiesz. Hm, da nowe panewki, to pewnie bedzie mniejszy. I co wtedy ? Bo czy dostanie jakies "nadwymiarowe" o te 0.05 grubsze, to nie wiem J. |
|
Data: 2016-10-12 15:23:34 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Ty ogolnie malo wiesz, typowe dziecko neostrady jestes.
|
|
Data: 2016-10-13 08:05:42 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Moze i do szlifu jednak sam producent przewiduje max 0.071 !
A nie chcesz to nie mow |
|
Data: 2016-10-12 11:23:36 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:675b39a3-0763-4edc-8162-1fe68b1c8391@googlegroups.com...
Teraz to pierdolisz. Nie pisalem ze jak lustro a w pewnym momencie dalem latwo dostepny wzorzec do porownania. on a) ma interes, zeby powiedziec "do szlifu", b) ma takie sobie doswiadczenie w ocenie stanu walow - wal do niego przychodzi z dyspozycja "do szlifu", wychodzi oszlifowany, klient z reklamacja nie wraca, widac szlif byl dobry. Lepszy bylby mechanik, co sie nie boi klientowi powiedziec - moge zamontowac jak jest, ile wytrzyma nie wiem. No ale moze szlifierz ma mikrometr do sprawdzenia nierownomiernosci zuzycia walu. J. |
|
Data: 2016-10-10 19:51:38 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. A ile musi pracowac ? Jak bys zmierzyl srednice otworu pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. A jak sie ma stary silnik i zamki ? I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie sie panewki. Brzmi rozsadnie ... tylko jak sprawdzic luz na wale tymi plastikowymi precikami ? J. |
|
Data: 2016-10-10 12:15:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Jak nie ma zamkow to luzu sie nie sprawdza waleczkami. Szlifuje sie wal na wymiar podany przez fabryke i musi byc dobrze. Zamki to dupochron przed obroceniem panewki w przypadku zatarcia. Taki relikt lat minionych. Jak sie zatarlo to walu nie da sie obrocic. W czasie pracy sie nie zaciera. Bedzie sie tluklo. Zaciera sie po wylaczeniu jak spadaja obroty i nie ma smarowania. Jak nie ma zamkow i wal jest zlutowany z panewkami to jak by silnik dal sie uruchomic to zniszczyl by blok albo korbowody. Chwile by popracowal i bylo by duzo czesci do wymiany, jak by ktos mial pecha to blok do wyrzucenia. Wspolczesna panewka ma kilka warstw. Jest stalowa blacha nosna. Potem jest warstwa brazu i na koncu nakladany galwanicznie stop cyny. Przy zatarciu najpierw ulega zniszczeniu stop cyny i wal pracuje na brazie. Polaczenie stal braz ma spora odpornosc na zatarcie w warunkach niedostatecznego smarowania. Ale wieczne nie jest. Od zapalenia sie kontrolki cisnienia oleju i zmiany dzwieku silnika warstwa brazu umozliwia bezpieczne wylaczenie silnika bez fizycznego zatarcia go.
|
|
Data: 2016-10-02 11:00:35 | |
Autor: Budzik | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...
Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na współczesnych dobrych materiałach. Ile pali? |
|
Data: 2016-10-02 04:24:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Pewno z 250g na konia na godzine.
|
|
Data: 2016-10-02 13:57:30 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 13:00, Budzik pisze:
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ... To nie jest dobre pytanie. W tamtejszych warunkach - czyli jakieś sawanny, lasy tropikalne, czy inne takie "okoliczności przyrody", jakie często statystycznemu europejczykowi się nie śniły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomocą wyciągarki. Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędkości ok. 120 km/h nie powinno przekraczać 12 l / 100 km. Ale tu też zastrzeżenia: - kwestia, czy jedziemy z włączonym napędem na 1 czy 2 osie - kwestia przełożeń - który model samochodu - na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton) No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny HZJ70. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-02 06:32:00 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50 lilometrow w srodowisku miejsko drogowym.
|
|
Data: 2016-10-02 16:40:17 | |
Autor: Budzik | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palilyI mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go kupic? Hmm... Po co? Dla samego trucia? bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużoną zywotnosc. |
|
Data: 2016-10-02 09:47:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Nie koleguj sie z tym co Ci powiedzial ze ja powiedzialem ze chcialbym takim jezdzic. On klamie.
|
|
Data: 2016-10-02 11:07:12 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieści ze silnik po szlifie wału bardzo szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys
|
|
Data: 2016-10-03 07:40:04 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 20:07, Slawek h pisze:
Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieści ze silnik po szlifie wału bardzo szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys A ja widziałem jak silnik po remoncie szlifie cudowaniu rozjebał się po 6km. Mechanik debil odwrotnie wsadził panewki oporowe... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-02 23:41:15 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Ok ale to błąd montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem?
|
|
Data: 2016-10-03 11:27:26 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-03 o 08:41, Slawek h pisze:
Ok ale to błąd montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem? Złe spasowanie, niepoprawnie obrobiona powierzchnia, marne panewki. Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoś naprawdę głęboko go szlifuje -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-03 13:24:35 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nst8a3$9j7$1@node1.news.atman.pl...
Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoś naprawdę głęboko go szlifuje To zdaje sie wymaga podgrzania walu - nie ma ryzyka, ze sie przy tym pokrzywi ? J. |
|
Data: 2016-10-03 13:54:49 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup Skoro takie zabiegi się praktykuje to chyba jakoś sobie z tym radzą :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-03 14:45:22 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze:
W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze: Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych detale podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka przegrzania, ani zagrzania do środka - więc deformacja była wykluczona. Może tak to wygląda? -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-03 06:29:52 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest większym złem?
|
|
Data: 2016-10-03 09:43:14 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Panewki sa do wyrzucenia i to nie podlega dyskusji. Zanim wyrzucisz spisz oznaczenie jakie jest wybite na panewce. Czopy do metalicznego polysku musisz zrobic. Nie musi byc lustro. Papier scierny 600 - 800. Na olej i rysy poprzeczne. Najprosciej paskiem papieru sie to robi. I teraz to co najistotniejsze. Kiedys mozna bylo kupic waleczki do sprawdzania luzu pomiedzy walem i panewka. To waleczki grubosci sredniej igly zrobione z miekkiego tworzywa sztucznego lub twardego wosku. Umieszcza sie go pomiedzy panewka i czopem a nastepnie skreca tak jak fabryka kaze. Rozkreca sie i albo mierzy szerokosc na jaka sie waleczek rozplaszczyl i odczytuje wielkosc luzu z tabelki na opakowaniu albo w opakowaniu jest miarka odpowiednio wyskalowana. Jak zmiescisz sie z luzem w tolerancji fabrycznej to jeszcze pojezdzisz.
|
|
Data: 2016-10-03 19:11:49 | |
Autor: PiteR | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
Kiedys mozna bylo kupic waleczki do sprawdzania luzu pomiedzy http://allegro.pl/paski-pomiarowe-luzu-silnika-tuning-plastigage-spb-i5759363941.html https://youtu.be/q3pHb-qXZc8?t=4m43s -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-10-03 11:04:04 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Problem czy bedzie dobrze czy zle sam sie rozwiazal.
|
|
Data: 2016-10-04 11:32:18 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Tzn co masz na myśli. Ciekawe ze cześć mechanikow mowi ze wygląd panewek jest ok po takim przebiegu (100tys).
i badz tu mądry |
|
Data: 2016-10-04 12:30:09 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz.
|
|
Data: 2016-10-05 04:40:34 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu wtorek, 4 października 2016 21:30:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz. Ie za bardzo chodzi tu o wiarę, ale praktykę. Pytanie dodatkowe, muszę zrzucić głowicę niestety i z tego co wiem instrukcja serwisowa opla nic nie mówi na temat smarowania dokładniej zwilżania śrub nowych olejem przed montażem.. Natomiast producent śrub np elring już każe inni też. Wiec nie wiem czy muszą być zwilżone że suche? |
|
Data: 2016-10-05 06:25:36 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Moze racja ale ta sama serwisowa w innym miejscu (nie przy glowicy akurat) podkreśla smarowanie srub.
w ameryce pewnie na butelce jest instrukcja otwierania nakrętki |
|
Data: 2016-10-05 15:14:49 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-05 o 13:40, Slawek h pisze:
W dniu wtorek, 4 października 2016 21:30:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Czasami o rzeczach oczywistych (aczkolwiek może nie dla każdego) nie pisze się. Na butelce z piwem nie pisze się, że przed wypiciem zawartości trzeba ją otworzyć - podobnie nie pisze się, aby nasmarować śruby. Oczywiście nie dotyczy to śrub bądź szpilek do felg. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-05 15:29:00 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt2uc9$3br$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-10-05 o 13:40, Slawek h pisze: Pytanie dodatkowe, muszę zrzucić głowicę niestety i z tego co wiem instrukcja serwisowa opla nic nie mówi na temat smarowania dokładniej zwilżania śrub nowych olejem przed montażem. Natomiast producent śrub np elring już każe inni też. Czasami o rzeczach oczywistych (aczkolwiek może nie dla każdego) nie pisze się. Na butelce z piwem nie pisze się, że przed wypiciem zawartości trzeba ją otworzyć - podobnie nie pisze się, aby nasmarować śruby. A dlaczego felg nie dotyczy ? Skad ta oczywista oczywistosc wynika ? P.S. Smaruje sruby do felg, jeszcze nie odpadly. J. |
|
Data: 2016-10-03 15:58:16 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-03 o 15:29, Slawek h pisze:
A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest większym złem? Panewki są na tyle tanie, że lepiej je wymienić. Jednak ja już od ładnych paru lat nie robię w mechanice, nie czuję się kompetentny, aby odpowiedzieć. Zwłaszcza, nie mając detali w ręku i bez pomiarów. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-03 19:14:49 | |
Autor: J.F. | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nstjt2$927$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze: W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze: Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych detale podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka przegrzania, ani zagrzania do środka - więc deformacja była wykluczona. A to bylo azotowanie czy hartowanie powierzchniowe ? Bo azotowanie o ile wiem to proces dlugotrwaly i wysokotemperaturowy - nie da sie podgrzac tylko powierzchniowo. Podobnie naweglanie. Ale moze cos wymyslili, czytam teraz azotowanie jonowe, plazmowe ... http://www.bodycote.com/pl-PL/services/heat-treatment/ion-implantation.aspx J. |
|
Data: 2016-10-02 20:09:58 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-02 o 18:40, Budzik pisze:
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ... Euro 4 to trucie? Czy masz coś innego na myśli? Chyba, że masz na myśli jakieś współczesne "nieszczęścia" TDI, kopcące przy każdym mocnym przyśpieszeniu i wożące bombę chemiczną w postaci katalizatorów. Bojące się wjechać szybciej choćby w 10-centymetrową kałużę.
Jakie 500 tys km? Tyle to na takim silniku przejedzie bez wymiany oleju. i bez jakiegokolwiek tkania palcem. Poczytaj troszkę o Toyotach LC serii HZJ na silnikach 1HZ. Auto praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, a jeśli już, to w absurdalnych cenach. Jeśli chcesz porównywać, to w tych samych grupach - czyli bierz pod uwagę auta o masie własnej powyżej 2 ton, z napędem na obie osie i osadzone na ramie. Zostają jakieś Iveco, Mercedesy i ich klony, Pajero Classic (Pajero II chyba skończyli produkować w 2014 roku) i jeszcze kilka, może kilkanaście firm. Nie mam na myśli przeprawówki. Wystarczy auto wyprawowe, nawet nie uzbrojone - masz coś zdecydowanie lepszego w aspekcie spalania? -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-02 15:25:41 | |
Autor: Bolko | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Powiem szczerze jestem w szoku
To i tak chyba nie jest afrykańska wersja bo ma tylko 3,4 litra Ale 33 tys za 30 letnie auto http://otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-land-cruiser-j70-3-4-td-120km-ID6yyemF.html |
|
Data: 2016-10-03 10:15:50 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-03 o 00:25, Bolko pisze:
Powiem szczerze jestem w szoku W przypadku typowych aut terenowych (czyli m.in. Land Rover Seria, Land Rover Defender, Discovery, Pajero, Mercedes G, Toyota LC, niektóre Jeepy itd.) rocznik ma trzeciorzędne znaczenie. Najważniejszy jest stan ogólny i przeróbki. A wspomniana Toyotka - dobrze, że to J a nie KDJ, bo wtedy kosztowała by pewnie nie więcej, niż 10 tys. zł. ;) O Land Roverach i Mistsu mogę gadać godzinami, w Toyotkach się za bardzo nie wyznaję. Owszem, jeździłem wieloma, mam znajomych, co jeżdżą na co dzień, ale z daleka ich nie odróżniam. Poza tym ich oznaczenia są "dziwne", często nawet w serwisach są mylone. Gdzieś miałem tabelę podstawowych oznaczeń, było tego chyba ze 120 pozycji. A nie obejmowały wersji silnikowych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-09 17:35:08 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
typowych aut terenowych (czyli m.in. ...Mercedes G No nie, naprawdę? ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-10-02 13:00:48 | |
Autor: Budzik | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...
To nie jest dobre pytanie. Takie spalanie byłoby dośc przyzwoite. |
|
Data: 2016-10-01 00:11:49 | |
Autor: Lewis | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-09-30 o 16:55, Slawek h pisze:
http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Popchnij korbowód z tłokiem i zobacz jak wygląda górna panewka, ta w stopce nie ma żadnego wyznacznika, nie działa na nią praktycznie żadna siła. Wał jest w marnym stanie. Na 0.25mm nadwymiar powinien wydać. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-10-01 14:23:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 07:55:55 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):
http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Na oko moje panewki wyglądają lepiej. Ale tu też taka wątpliwość jak na wygląd wpływa to, że zdjęcie zostało zrobione z lampą. W dotyku raczej powinno być gładkie jak szkło. Ogóle to to się chyba nie tyle ogląda, co mierzy wymiary. Zobacz tak jak Lewis pisze - bo są dwie panewki, z czego tylko jedna pchana suwem pracy. Jak jest między nimi różnica, to to jest to zużycie. Natomiast czy to trzeba robić czy nie - to ze zdjęcia raczej nie ma szans odpowiedzieć. |
|
Data: 2016-10-01 05:50:03 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom.
|
|
Data: 2016-10-02 11:52:53 | |
Autor: Adam | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 2016-10-01 o 14:50, Zenek Kapelinder pisze:
Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom. Chodzi o różnicę w wyglądzie panewek: górna względem dolnej. Jeśli dolna jest wybita, a górna ładna - to może być kilka przyczyn, jak np. zbyt luźno spasowany wał, "kapelusznicza" jazda (notorycznie na zbyt niskich obrotach), źle ustawiony zapłon, itd. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-10-07 00:01:37 | |
Autor: Scobowski | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 30.09.2016 o 16:55, Slawek h pisze:
Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Panewki po 30zł/szt chcesz slifować? ;D Ja tam się nie znam. Zu?ęłnie, Jestem adminem. ALE coś tam w życiu rozebrałem, parę rozrządów wymieniłem i ustawiłem samodzielnie, coś zeswapowałem.. Powiem tak: takie żłobenia są imo doskoałą przesłanką do wymiany. Panewka korby (jak i korbowodów) powinna być gładzitka jak pupa żony. Czy weźmiesz +0,25 czy więcej - zależy od przebiegu ale ja bym wymienił (skoro i tak masz rozbebeszone). |
|
Data: 2016-10-06 16:00:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Widac ze sie nie znasz.
|
|
Data: 2016-10-08 21:07:22 | |
Autor: Scobowski | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
W dniu 07.10.2016 o 01:00, Zenek Kapelinder pisze:
Widac ze sie nie znasz. Weź się umotywuj i pokaż, co też w życiu rozebrałeś. Bo linków do moich fotek korb, pannewek, krzywek sprzed 10, 15, 20 lat trochę tu było. Miałem czas i rzeźbiłem. I co poskładałem, to jeździło przez lata. Ty coś pokażesz, czy tylko pierdolisz, i całe życei jeździsz skodą serisowaną w aso? |
|
Data: 2016-10-09 06:13:49 | |
Autor: Slawek h | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Nie do konca rozumiem co ty piszesz. Wiadomo ze szlifuje sie sam wał a nie panewki!
w tym przypadku nie wiem czy mozna wymienic sama panewke bez szlifu walu? Czy moze zostawic to w spokoju. Ike ludzi tyle opinii na ten temat wiec nie dziw sie ze ja sam nie wiem co robic. A wymontowanie walu to juz powazna sprawa bo silnik trzeba wyciągać. |
|
Data: 2016-10-09 09:22:49 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Panewka ktora pracowala nie moze byc uzyta jeszcze raz nawet jak wyglada jak sztuka nowka nie smigana. Powtorne uzycie panewmi nie zapewnia wlasciwego jej osadzenia.
|
|
Data: 2016-10-08 10:48:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Hello Scobowski,
Friday, October 7, 2016, 12:01:37 AM, you wrote: Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifuPanewki po 30zł/szt chcesz slifować? ;D Szlifuje się wał i wtedy wymienia panewki - ja to potraktowałem jako skrót myślowy. [...] Czy weźmiesz +0,25 czy więcej - zależy od przebiegu ale ja bym wymienił Masz rację. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |