jak wyj±æ euro w PL

Data: 2020-03-10 20:27:22
Autor: Robert Tomasik
jak wyj±æ euro w PL
W dniu 10.03.2020 o 09:15, Zyga pisze:

Czy jest sposób na wyjêcie euro w Polsce z karty walutowej?
Mam kartê euro w Tmobile.
Mam te¿ konto w walutomacie, revoluta, curve.
Potrzebujê euro w gotówce. Da siê to jako¶ ogarn±æ, czy nie kombinowaæ i
kupiæ w kantorze?

Na lotniskach, a czasem w innych miejscach bywaj± bankomaty wyp³acaj±ce
w EURO. Jak nie masz daleko do granicy, to mo¿esz wybraæ pieni±dze tam,
gdzie EURO jest normaln± walut±. Ja wybieram przy okazji na S³owacji,
ale to drobne kwoty, wiêc nie patrzê na koszty. Ostatecznie zostaje Ci
faktycznie oddzia³ banku, ale tu przy wyp³acie z obcego konta koszty
mog± byæ okrutne.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-10 20:53:41
Autor: Alf/red/
jak wyj±æ euro w PL
Na lotniskach, a czasem w innych miejscach bywaj± bankomaty wyp³acaj±ce
w EURO.

Euronet ma du¿o bankomatów które umi± w euro - ale UWAGA nie korzystaæ!! Bo toto nie potrafi zdj±æ po prostu z konta w euro, a tylko wy³±cznie i jedynie z konta z³otówkowego.

--
Alf/red/

Data: 2020-03-10 22:00:25
Autor: Michal Jankowski
jak wyj±æ euro w PL
W dniu 10.03.2020 o 20:53, Alf/red/ pisze:
[...]

Wydajemisie, ¿e umie z dowolnego konta nie-euro, je¿eli takie konto jest powi±zane z dan± kart±, to znaczy np. z dolarowego. Co oczywi¶cie nijak nie pomo¿e.

   MJ

Data: 2020-03-11 01:44:31
Autor: Dawid Rutkowski
jak wyj±æ euro w PL
W dniu wtorek, 10 marca 2020 22:00:40 UTC+1 u¿ytkownik Michal Jankowski napisa³:
> Wydajemisie, ¿e umie z dowolnego konta nie-euro, je¿eli takie konto jest powi±zane z dan± kart±, to znaczy np. z dolarowego. Co oczywi¶cie nijak nie pomo¿e.

Umie z absolutnie dowolnego konta - równie¿ konta w euro.
Tyle ¿e euronet NIE WYP£ACA euro, a SPRZEDAJE euro za z³otówki po w³asnym kursie.
A jeszcze "milej" jest, gdy te z³otówki na zakup euro trzeba od banku kupiæ za walutê z konta powi±zanego z kart±, i to po kursie banku.
Wynikaj± z tego takie "fajne" sytuacje, gdy wk³adasz do takiego bankomatu (a tak naprawdê "kantoru wymiany walut") kartê do konta w euro - np. z kantoru aliora - i potem siê okazuje, ¿e zap³aci³e¶ za t± operacjê ponad 10% warto¶ci wyp³aconej sumy (jakie¶ 4% dla euronetu za zakup euro za z³otówki i 7,5% dla aliora za zakup z³otówek za euro).

Inna sprawa, ¿e nie widujê ju¿ na bankomatach euronetu tych takich papierowych nadstawek z napisem "tu wyp³acisz euro" - pokradli to, czy te¿ zabronili im ewidentnie k³amliwej reklamy czy te¿ w ogóle przestali ³adowaæ euro do bankomatów, bo nie sz³o, a miejsc zabiera³o?

Data: 2020-03-11 18:57:38
Autor: Alf/red/
jak wyj±æ euro w PL
Umie z absolutnie dowolnego konta - równie¿ konta w euro.
Tyle ¿e euronet NIE WYP£ACA euro, a SPRZEDAJE euro za z³otówki po w³asnym kursie.

Czyli nie umie. Pisa³em.

--
Alf/red/

jak wyj±æ euro w PL