jak wyjąć euro w PL

Data: 2020-03-10 09:15:38
Autor: Zyga
jak wyjąć euro w PL
Witam

Czy jest sposób na wyjęcie euro w Polsce z karty walutowej?
Mam kartę euro w Tmobile.
Mam też konto w walutomacie, revoluta, curve.

Potrzebuję euro w gotówce. Da się to jakoś ogarnąć, czy nie kombinować i kupić w kantorze?

pzdr
Zyga

Data: 2020-03-10 01:57:22
Autor: japanizer
jak wyjąć euro w PL
On Tuesday, March 10, 2020 at 5:15:39 PM UTC+9, Zyga wrote:
[...]

Powinieneś mieć możliwość wypłaty waluty oddziale twojego banku, który prowadzi obsługę kasową w EUR.. Czy to się da z Tmobile, to nie wiem.

Jak jakieś drobniaki to pewnie w kantorze najszybciej.

Data: 2020-03-10 10:02:25
Autor: Mirek Ptak
jak wyjąć euro w PL
On 2020-03-10 09:15, Zyga wrote:
Witam

[...]

Kiedyś wypłacałem w Aliorze, ale z Kantoru Aliora tylko - nie wydaje mi się, żeby była możliwość wypłaty z T-Mobile.
Możesz zawsze przelać do kantoru i wypłacić jak sądzę.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-03-10 10:16:09
Autor: Zyga
jak wyjąć euro w PL
W dniu 2020-03-10 o 10:02, Mirek Ptak pisze:
Kiedyś wypłacałem w Aliorze, ale z Kantoru Aliora tylko - nie wydaje mi się, żeby była możliwość wypłaty z T-Mobile.
Możesz zawsze przelać do kantoru i wypłacić jak sądzę.

Nie mam konta w alior kantorze.
Wypłacasz z alior kantora w placówce aliora? Bez karty?

Zyga

Data: 2020-03-10 03:00:54
Autor: Dawid Rutkowski
jak wyjąć euro w PL
W dniu wtorek, 10 marca 2020 10:16:12 UTC+1 użytkownik Zyga napisał:
> [...]

Nie mam konta w alior kantorze.
Wypłacasz z alior kantora w placówce aliora? Bez karty?

Jeśli masz konto w t-mobile to od konta w kantorze aliora dzieli Cię tylko rejestracja i wybór walut, dla jakich chcesz mieć konta (PLN i bodajże EUR są obowiązkowe, pozostałe 21 opcjonalne - ale wszystkie darmowe).
Będziesz miał nawet ten sam identyfikator CIF - bo klientem aliora już jesteś (gdybyś nie wiedział - t-mobile to alior).
Masz więc jeszcze prościej niż ktoś, kto konta w aliorze/różowym T nie ma - ale tylko trochę prościej, bo w kantorze weryfikujesz się przelewem, więc też nie trzeba nigdzie łazić (chyba że każą przyjść podpisać FACTA - i jeszcze wtedy chcą xerować dowód).

A euro za darmo wypłacasz w kasie, OIDP do 2k od ręki, większe kwoty trzeba awizować, ZTCP można przez ST. Tylko musisz znaleźć oddział aliora z kasą - a o to coraz trudniej ostatnio, likwidują niestety.

Są też inne banki z obsługą kasową w euro, nawet darmową - ale z kantorem aliora będzie najłatwiej.
Aha, przelew euro z t-mobile do kantoru oczywiście darmowy i natychmiastowy.

Oraz możesz zapytać jeszcze na infolinii, czy przypadkiem i z konta w t-mobile nie wypłacą Ci za darmo w kasie w aliorze (dla większych sum też będzie potrzebna awizacja).

Data: 2020-03-10 19:11:25
Autor: szsz
jak wyjąć euro w PL
W dniu 2020-03-10 o 09:15, Zyga pisze:
[...]

CitiBank dla swoich kont ma chyba bankomaty wyplacajace w euro i dolarach, ale to trzeba czasu zeby pozakladac
potwierdzam ze z Kantor Alior mozna w kasie aliora wyplacac; kilka razy z tego korzystalem

m.

Data: 2020-03-10 20:27:22
Autor: Robert Tomasik
jak wyjąć euro w PL
W dniu 10.03.2020 o 09:15, Zyga pisze:

[...]

Na lotniskach, a czasem w innych miejscach bywają bankomaty wypłacające
w EURO. Jak nie masz daleko do granicy, to możesz wybrać pieniądze tam,
gdzie EURO jest normalną walutą. Ja wybieram przy okazji na Słowacji,
ale to drobne kwoty, więc nie patrzę na koszty. Ostatecznie zostaje Ci
faktycznie oddział banku, ale tu przy wypłacie z obcego konta koszty
mogą być okrutne.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-10 20:53:41
Autor: Alf/red/
jak wyjąć euro w PL
Na lotniskach, a czasem w innych miejscach bywają bankomaty wypłacające
w EURO.

Euronet ma dużo bankomatów które umią w euro - ale UWAGA nie korzystać!! Bo toto nie potrafi zdjąć po prostu z konta w euro, a tylko wyłącznie i jedynie z konta złotówkowego.

--
Alf/red/

Data: 2020-03-10 22:00:25
Autor: Michal Jankowski
jak wyjąć euro w PL
W dniu 10.03.2020 o 20:53, Alf/red/ pisze:
[...]

Wydajemisie, że umie z dowolnego konta nie-euro, jeżeli takie konto jest powiązane z daną kartą, to znaczy np. z dolarowego. Co oczywiście nijak nie pomoże.

   MJ

Data: 2020-03-11 01:44:31
Autor: Dawid Rutkowski
jak wyjąć euro w PL
W dniu wtorek, 10 marca 2020 22:00:40 UTC+1 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> Wydajemisie, że umie z dowolnego konta nie-euro, jeżeli takie konto jest powiązane z daną kartą, to znaczy np. z dolarowego. Co oczywiście nijak nie pomoże.

Umie z absolutnie dowolnego konta - również konta w euro.
Tyle że euronet NIE WYPŁACA euro, a SPRZEDAJE euro za złotówki po własnym kursie.
A jeszcze "milej" jest, gdy te złotówki na zakup euro trzeba od banku kupić za walutę z konta powiązanego z kartą, i to po kursie banku.
Wynikają z tego takie "fajne" sytuacje, gdy wkładasz do takiego bankomatu (a tak naprawdę "kantoru wymiany walut") kartę do konta w euro - np. z kantoru aliora - i potem się okazuje, że zapłaciłeś za tą operację ponad 10% wartości wypłaconej sumy (jakieś 4% dla euronetu za zakup euro za złotówki i 7,5% dla aliora za zakup złotówek za euro).

Inna sprawa, że nie widuję już na bankomatach euronetu tych takich papierowych nadstawek z napisem "tu wypłacisz euro" - pokradli to, czy też zabronili im ewidentnie kłamliwej reklamy czy też w ogóle przestali ładować euro do bankomatów, bo nie szło, a miejsc zabierało?

Data: 2020-03-11 18:57:38
Autor: Alf/red/
jak wyjąć euro w PL
Umie z absolutnie dowolnego konta - również konta w euro.
Tyle że euronet NIE WYPŁACA euro, a SPRZEDAJE euro za złotówki po własnym kursie.

Czyli nie umie. Pisałem.

--
Alf/red/

jak wyjąć euro w PL