jak wyjąć (w całości) szybę z auta?

Data: 2019-05-15 18:14:25
Autor: ToMasz
jak wyjąć (w całości) szybę z auta?
witam
Agila 1, 2003 ma rozbit± szybę w tylnej klapie. na pobliskim złomie maj± zardzewiał± klapę z dobr± szyb±. potrzebuję wyj±ć t± szybę i wkleić do auta. Star±, potrzaskan± szybę, dosłownie wyci±łem po milimetrze za pomoc± cienkiego nożyka. (nóż do tapet, rozpadał się w rękach - tyle to wymagało siły) Nie wyobrażam sobie że t± metod± dam radę wyj±ć szybę bez jej zniszczenia. Czy jest jaka¶ chemia która rozpu¶ci, zmiękczy  stary klej do szyb? A może s± jakie¶ specjalne wycinaki zrobione z jakiej¶ struny do gitary?

ToMasz

Data: 2019-05-15 18:25:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
jak wyjąć (w caĹ‚oĹ›ci) szybÄ™ z autQ1|A­ß
W dniu 2019-05-15 o 18:14, ToMasz pisze:
A może s± jakie¶ specjalne wycinaki zrobione z jakiej¶ struny do gitary?

Czy jest to struna, to nie wiem, ale dokładnie tak to robi± ci od wymiany szyb. PojedĽ z t± klap± do zakładu, to Ci to zrobi±.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2019-05-15 21:18:35
Autor: ToMasz
W dniu 15.05.2019 o 18:25, Pawel "O'Pajak" pisze:
[...]

to niestety jest choroba narodu. Kto wybił szybę? Policja nie  ma szklanej kuli. Patrzę na allegro olx, czy s± szyby. S±, ale daleko, sam transport 100zł lub więcej. Dzwonię do szyby co¶tam. 450zł. drogo. A jak przewiozę star± klapę z szyb± to wyjęcie i wklejenie będzie kosztowało....? 250zł ILE? 250zł!!!! No to chcę sam wymienić szybę.

Drogo? Tak, drogo. Mało mnie obchodzi ile płac± mu wła¶ciciele drogich aut. jak go¶ć ma "luzy" to powinien robić. Możecie napisać ze mam głupie wyobrażenie o cenach usług, ale on splajtuje bo ma zadarty nos, zarobi kto¶ elastyczniejszy. Tyle że jak wspomniałem to plaga. Rano dzwonię do chłopa - ja po klapę z agili. teraz nie mogę, zadzwoń pan o 12. odzwonię - zadzwoń pan o 15. dzwonię - zadzwon pan o 17 to ja nawet t± szybę panu wyjmę- o 17stej nawet nie oddzwonił. bo? Bo go¶ć działa bez planu. nie wiem co i o której bedzie robił. bo ma w dupie małych klientów - oni go też będ± mieli w dupie.

ToMasz

PS. jakby¶cie kiedykolwiek chcieli kupić jaki¶ drobiazg od allegrowego handlarza, to zróbcie tak:
w jego ofercie znajdĽcie co¶ cennego. silnik, co¶ co jest drogie. umówicie się na odbiór. z innego numeru telefonu zadzwońcie po to co chcecie kupić, umówcie się na 15 minut wcze¶niej lub póĽniej. dla 2 klientów znajdzie czas.

Data: 2019-05-15 14:22:25
Autor: sczygiel
W dniu ¶roda, 15 maja 2019 14:18:38 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

w jego ofercie znajdĽcie co¶ cennego. silnik, co¶ co jest drogie. umówicie się na odbiór. z innego numeru telefonu zadzwońcie po to co chcecie kupić, umówcie się na 15 minut wcze¶niej lub póĽniej. dla 2 klientów znajdzie czas.

Szefie, bladzisz.

Szyba/szklo jest tanie. Szczegolnie z jakiego nordglasa. To jakies waciki.
Drozsze sa nieco te fordowskie taka kosztuje 400pln z saloglasa.
Ty chcesz jakas popierdolke wiec sama szyba to dla wprawiacza jest jakies 100pln minus vat.

Tyle ze trzeba najpierw wyciac stara szybe, zazwyczaj struna. I to tak zeby nie uszkodzic lakieru.
Potem wyciac stara uszczelke, na tyle na ile sie da. Potem calosc umyc.
I zasmarowac nowym "silikonem". Grubo zasmarowac.

Calosc to przynajmniej godzina roboty jak nie poltorej.

Wiec sama godzina dlubania to juz jest 40-70pln za samego ziutka ci ci bedzie szybe wprawiac.
Do tego dolicz chemizne, te do odtluszczania i mycia i te co robi za uszczelke.

Wiele od tego 250pln nie urwiesz. A jeszcze trzeba hale oplacic i szefa ziutka.

Poradze ci:
Poszukaj se na alegro struny do wycinania szyb. Do kompletu kup odtluszczacz (nie jestem pewien czy zwykly rozpuszczalnik sie nada) i kup dobry klej do szyb. Jak ci sie zakupy zamkna w 150pln to jestes w domu.
Szybe wytniesz, wkleisz i bedzie git.

Na jutubie sa tutoriale, powodzenia!

Data: 2019-05-15 21:08:44
Autor: LordBluzg(R)

https://www.youtube.com/watch?v=gJ9_wp0rQoA tam jest wincyj, poszukaj.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-05-15 22:41:41
Autor: abn140
jak

ToMasz
a jak rozetniesz te klape? nie da sie tego potem rozszerzyc jakos?
katowka i heja. ostatnie pol mm brzeszczotem ostroznie...
nie wylezie?

Data: 2019-05-15 22:59:50
Autor: Budzik
jak wyj±ć (w cało¶ci) szybę z auta?
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

[...]

Jak chcesz oszczedzic to widze dwie opcje:
- wymienic cała klape.
(bedziesz miał zapasowa :)))
- sprzedac auto! ;-P

MSPANC!

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2019-05-16 19:49:09
Autor: ToMasz
jak wyjąć (w caĹ‚oĹ›ci) szybÄ™ z autQ1|A­ß
- wymienic cała klape.
tak zrobiłem. nowa klapa 100zł. wymiana - 2 nakrętki zawiasów, 4 ¶ruby sprężyn gazowych, wężyk spryskiwacza i 2 wtyczki. No i tablica rejestracyjna

Dzięki
ToMasz

Data: 2019-05-16 20:17:34
Autor: cef
W dniu 2019-05-16 o 19:49, ToMasz pisze:
- wymienic cała klape.
tak zrobiłem. nowa klapa 100zł. wymiana - 2 nakrętki zawiasów, 4 ¶ruby sprężyn gazowych, wężyk spryskiwacza i 2 wtyczki. No i tablica rejestracyjna

Pisałe¶, że klapa zardzewiała a nie nowa :-)

Data: 2019-05-17 01:32:26
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Nożyk do tapet w sumie jest spoko do wycinania szyb je¶li jest dobry dostęp do uszczelki ze wszystkich stron. Tylko trzeba popryskać trochę WD-40 i wtedy nie zacina się w przecinanej uszczelce, tylko się ¶lizga łatwo j± tn±c.

Ale najlepiej chyba użyć specjalnych drutów do wycinania szyb.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

jak wyjąć (w całości) szybę z auta?