jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?

Data: 2020-09-28 20:57:10
Autor: Maciek
jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?
Jak to cholerstwo zabezpiueczyć? pomalować przed spawaniem?

Zabezpieczyć dopiero po spawaniu. Valvoline Tectyl ML teraz chyba zmienili nazwę na TECTYL CAVITY WAX AMBER.

Kilka lat temu czyściłem spory kawałek rantów drzwi z rdzy gdzie użyta była fabrycznie niewłaściwa masa powodująca korozję.
Zabezpieczałem to tym woskiem z preparatem antykorozyjnym. Do dzisiaj Nic się z tym nie dzieje.
Wlewam to również w profile zamknięte (progi) i po 20 latach bez problemów żyją nie wykazując oznak korozji (Focus MK1).
Bardzo dobre środki i tam gdzie nie trzeba wyglądu dają dobrze radę.

Data: 2020-09-28 23:51:22
Autor: sirapacz
[...]

na gołą blachę? zawsze uważałem, że musi być polakierowana czymkolwiek by na to móc lać woski

Data: 2020-09-29 08:18:37
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2020-09-28 o 23:51, sirapacz pisze:
[...]

Przecież są pomalowane.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-09-29 10:14:58
Autor: Maciek
jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?
na gołą blachę? zawsze uważałem, że musi być polakierowana czymkolwiek by na to móc lać woski

Tak, tak zrobiłem w ramach testu (spód drzwi) i tak już zostało. Ściągnąć wosk rozpuszczalnikiem jest bardzo prosto więc praktycznie nic nie ryzykowałem.

Wyczyściłem rdzę, odtłuściłem powierzchnię i przejechałem Tectylem 2/3 (już nie pamiętam dokładnie bo to było dawno) cienkie warstwy z odparowaniem rozpuszczalnika pomiędzy.

Na innym kawałku (rant klapy maski) pociągnąłem podkładem epoksydowym Novola i dopiero Tectylem. Efekt taki sam czyli nic się z tym nie dzieje.

Po roku prysnąłem jeszcze jedną warstwę dla pewności jakby były jakieś mikropęknięcia na powierzchni i to tyle.
No a do progów wlew robię średnio co 4 lata.

Data: 2020-09-29 11:15:19
Autor: sirapacz
jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?

Po roku prysnąłem jeszcze jedną warstwę dla pewności jakby były jakieś mikropęknięcia na powierzchni i to tyle.
No a do progów wlew robię średnio co 4 lata.

dzienx
toi jeszcze pytanie pomocnicze... ile wychodzi puszek 500ml tectyla na samochód (albo na progi)?

Data: 2020-09-29 16:48:27
Autor: Maciek
jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?
dzienx
toi jeszcze pytanie pomocnicze... ile wychodzi puszek 500ml tectyla na samochód (albo na progi)?

Do progów na pierwszy raz kupowałem 4 puszki w sprayu i jedną sondę z głowicą rozbryzgującą.
Z progów wylewało się konkretnie, było to przesadzone ale taki efekt chciałem uzyskać.

Na kolejny raz kupowałem 1L na pistolet pod sprężarkę i to było sporo wydajniejsze od 2 puszek w sprayu. Sonda jednak jak na progi IMO gorsza w manewrach, gruba.

W następnej aplikacji poszła puszka w sprayu na próg, co wystarczyło na jego przelanie.

Pod otwory odpływowe można podstawić małe pojemniki i to co ścieknie wykorzystać jeszcze potem na pędzel lub pistolet.

jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?