jak zainstalować XP na netbook'u?

Data: 2012-06-28 09:39:55
Autor: Vza Vizenza
jak zainstalować XP na netbook'u?
Chciałabym zainstalować MS Windows XP na netbook'u Toshiba nb250,
użyłam WintToFlash i przetransferowałam instalacyjn± płytę (SP3 ze
zintegrowanymi sterownikami SATA) na PenDrive i ładnie się z tego
PenDrive'a boot-uje i zaczyna instalację w trybie tekstowym. Problem
jednak w tym, że jak instalator (nadal tekstowy) dochodzi do momentu:
  "Instalator uruchamia system Windows"
to po tym pojawia się "niebieski ekran" z totalna awari± sprzętow±, z
napisami m.in. w 3-ciej linijce:
 SESSION3_INITIALIZATION_FAILED
a w ostatniej:
*** STOP: 0x0000006F (0xFFFFFFFFC00000034, 0x0000000000000000,
0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Ten sam problem występuje nawet kiedy zaznaczę opcję "SATA Controler
Mode = Compatibility" (czyli nie AHCI). Ja już wiem, że chodzić może o
sterowniki SATA lecz przecież nie pomaga opcja w BIOSie oraz fakt, iż
instalator jest już zintegrowany ze sterownikami AHCI - zreszt± na
normalnym laptopie ze stacj± DVD ten Windows XP zaintalował się bez
najmniejszego problemu.
Proszę o konkretn± pomoc! :)

Data: 2012-06-28 19:10:45
Autor: PiteR
Vza Vizenza pisze tak:

normalnym laptopie ze stacj± DVD ten Windows XP zaintalował się
bez najmniejszego problemu. Proszę o konkretn± pomoc! :)

kilka razy użyłem WinSetupUSB ale szkoda nerwów.

Przyczaj się na promocję w kerfurze na stację zewn.

--
Piter

Data: 2012-06-28 10:28:20
Autor: Vza Vizenza
On 28 Cze, 19:10, PiteR <em...@fauszywy.pl> wrote:
Vza Vizenza pisze tak:

> [...]

kilka razy użyłem WinSetupUSB ale szkoda nerwów.

Przyczaj się na promocję w kerfurze na stację zewn.

Ale przypuszczam, że problem pojawi się taki sam, bez względu na to z
jakiego medium się instaluje. Przypuszczam, że ta Toshiba ma jakie¶
dodatkowe utrudnienie dla instalowania MS Windows XP, zwłaszcza jesli
mamy AHCI na my¶li...

Data: 2012-06-28 20:32:04
Autor: BartekK
jak zainstalować XP na netbook'u?
W dniu 2012-06-28 18:39, Vza Vizenza pisze:
użyłam WintToFlash i przetransferowałam instalacyjną płytę (SP3 ze
zintegrowanymi sterownikami SATA) na PenDrive i Ĺ‚adnie siÄ™ z tego
PenDrive'a boot-uje i zaczyna instalacjÄ™ w trybie tekstowym. Problem
jednak w tym, ĹĽe jak instalator (nadal tekstowy) dochodzi do momentu:
   "Instalator uruchamia system Windows"
to po tym pojawia się "niebieski ekran" z totalna awarią sprzętową, z
Ten sam problem występuje nawet kiedy zaznaczę opcję "SATA Controler
Mode = Compatibility" (czyli nie AHCI). Ja już wiem, że chodzić może o
sterowniki SATA lecz przecieĹĽ nie pomaga opcja w BIOSie oraz fakt, iĹĽ
instalator jest juĹĽ zintegrowany ze sterownikami AHCI - zresztÄ… na
normalnym laptopie ze stacją DVD ten Windows XP zaintalował się bez
najmniejszego problemu.
Konkretną pomoc to byś zapewne dostał na grupie poświęconej XP, a nie sprzętowi, a tutaj to ci tylko mogę odpowiedzieć - na 100% problem NIE wynika z SATA/ahci, tylko z tego że bootujesz XP z pendrive, czego XP nie umie (w standardzie). Zrobić bootowalny Pen z XP to trzeba się namęczyć, to że "początkowy-dosowo-tekstowy" instalator rusza, to o niczym nie świadczy.
Instalator XP zna tylko i wyłącznie napędy CD (na ide, może być przez sata, może być scsii jak pokombinujesz, nawet może być to CD/dvd podłączony przez USB), a nie zna USB-pendrive, i nie umie z nich się uruchomić. Dopiero chyba 7 (może już vista?) potrafi się bootować (i w ogóle zainstalować) na nośniku typu pendrive.

Tak samo jakbyś do zwykłego komputera podłączył pendrive, i na niego usiłował zainstalować XP - może i instalator wykryje ci pena jako jakaś literę dysku i na niego XP wrzuci, ale nie wystartuje ci taki system po pierwszym restarcie instalatora.

Data: 2012-06-28 12:03:57
Autor: Vza Vizenza
On 28 Cze, 20:32, BartekK <s...@drut.org> wrote:

nie  wynika z SATA/ahci, tylko z tego że bootujesz XP z pendrive, czego XP
nie umie (w standardzie). Zrobić bootowalny Pen z XP to trzeba się
namęczyć, to że "pocz±tkowy-dosowo-tekstowy" instalator rusza, to o
niczym nie ¶wiadczy.

A czy możesz podać jaki¶ odno¶nik jak to zrobić?
Chcę zabrać tego netbook'a na wczasy a Windows7 działa na nim
straszliwie ociężale!

Data: 2012-06-28 21:45:27
Autor: T.F.
jak zainstalować XP na netbook'u?
"Vza Vizenza" ...

Chcę zabrać tego netbook'a na wczasy a Windows7 działa na nim
straszliwie ociężale!

Sprobuj Windows 8

--
T.F.

Data: 2012-06-28 13:13:45
Autor: Vza Vizenza
jak zainstalować XP na netbook'u?
On 28 Cze, 21:45, "T.F." <tom_...@USUNTO.wp.pl> wrote:

Sprobuj Windows 8

Też co¶! nie mam na to kasy, naprawdę nie da się zainstalować Winodws
XP na tym netbook'u?

Data: 2012-06-28 22:43:18
Autor: BartekK
jak zainstalować XP na netbook'u?
W dniu 2012-06-28 22:13, Vza Vizenza pisze:
Sprobuj Windows 8
Też coś! nie mam na to kasy, naprawdę nie da się zainstalować Winodws
XP na tym netbook'u?
Oczywiście że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do niego, i zainstaluje się bez problemu.

Data: 2012-06-28 13:47:42
Autor: Vza Vizenza
On 28 Cze, 22:43, BartekK <s...@drut.org> wrote:
W dniu 2012-06-28 22:13, Vza Vizenza pisze:>> Sprobuj Windows 8
> Też co¶! nie mam na to kasy, naprawdę nie da się zainstalować Winodws
> XP na tym netbook'u?

Oczywi¶cie że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do
niego, i zainstaluje się bez problemu.

Teraz nie mam gdzie tego kupić. A czy nie da się przy pomocy pendrive?

Data: 2012-06-29 00:14:58
Autor: JoteR
"Vza Vizenza" napisała:

Oczywi¶cie że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę
z XP do niego, i zainstaluje się bez problemu.

Teraz nie mam gdzie tego kupić. A czy nie da się przy pomocy pendrive?

Owszem, da się. Tu jest parę co ¶mieszniejszych sposobów:
http://walendowski.com/2009/02/19/instalacja-windows-xp-z-usb-pendrive-a-karty-pamieci-flash/
http://www.forum.tweaks.pl/Instalacja-systemu-Windows-XP-z-pendrive-t47618.html
http://www.vista.pl/porady/974_jak_zainstalowac_windows_xp_z_pendrive_usb_.html
Parę lat temu skorzystałem z tej ostatniej metody i nawet zadziałało, ale to głupiego robota. Najprostsza (przynajmniej jak dla mnie) jest metoda podana przez Przemka, ale tu trzeba się trochę orientować w poleceniach DOS (fdisk, format, sys, copy)

JoteR

Data: 2012-06-29 08:29:18
Autor: Vza Vizenza
On 29 Cze, 00:14, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
[...]

Ta druga metoda to przecież WintToFlash o której napisałam na wstępie.

Parę lat temu skorzystałem z tej ostatniej metody i nawet zadziałało, ale to

Spróbowałam własnie tej trzeciej metody lecz rezultat jest dokładnie
ten sam: "SESSION3_INITIALIZATION_FAILED" tak więc zaczynam
podejrzewać, że jak kupię zewnętrzny napęd DVD na USB to także pojawi
się ten sam bł±d, bo może bierze się on z samego instalatora który nie
chce współpracowac z tym netbook'iem Toshiba nb250?

Data: 2012-07-09 11:31:59
Autor: Grzegorz S
Vza Vizenza <viazenza@gmail.com> wrote:
> [...]
> niego, i zainstaluje się bez problemu.

Teraz nie mam gdzie tego kupić. A czy nie da się przy pomocy pendrive?

http://wintoflash.com/home/en/

wintoflash potrafi zrobic bootowalny pendrive z instalk± XP

w wersji najnowszej wy¶wietla jakies reklamy ale jest darmowy, starsze wersje pozbawione
s± reklam i też działaj±.

--
gs

Data: 2012-06-28 22:50:14
Autor: Przemek
W dniu 2012-06-28 22:43, BartekK pisze:
Oczywiście że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do
niego, i zainstaluje siÄ™ bez problemu.

można też próbować nagrać instalkę na hdd, odpalić DOS'a z tego hdd i z niego winnt.exe z instalki XP.
Przem

Data: 2012-07-02 00:00:00
Autor: Tomasz Jasiński
jak zainstalować XP na netbook'u?
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 28 Jun 2012 22:50:14 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <jsig65$rst$1@inews.gazeta.pl>  od Przemek <raz@onet.pl>  :
[...]

IODD 2501(emulacja FDD, Virtual HDD, CD/DVD:
http://www.i-odd.com/tiki-index.php?page=iodd2501
lub odpowiednik(nieco okrojony, tylko emulacja CD/DVD) Zalman
ZM-VE200:
http://www.zalmanshop.pl/p95,zewnetrzna-kieszen-na-dysk-twardy-zalman-zm-ve200-sata-srebrna.html
lub IsoStick(beta):
http://reboot.pro/15475/
http://www.kickstarter.com/projects/elegantinvention/isostick-the-optical-drive-in-a-usb-stick

Mam 2501, bardzo ładnie działa ale wykonanie kiepskawe.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2012-07-02 00:23:42
Autor: Przemek
jak zainstalować XP na netbook'u?
Mam 2501, bardzo ładnie działa ale wykonanie kiepskawe.

Z tymi emulacjami USB trzeba uważać. Działaj± w zależno¶ci od BIOSu, czasem tak, czasem nie, niestety.
Przem

Data: 2012-07-03 19:37:22
Autor: Tomasz Jasiński
jak zainstalować XP na netbook'u?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 02 Jul 2012 00:23:42 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <jsqipr$c9m$1@inews.gazeta.pl>  od Przemek <raz@onet.pl>  :
Mam 2501, bardzo ładnie działa ale wykonanie kiepskawe.

Z tymi emulacjami USB trzeba uważać. Działaj± w zależno¶ci od BIOSu, czasem tak, czasem nie, niestety.

S± kłopoty na starym sprzęcie(np. takim, który nie ma w biosie
odpowiednich opcji bootowania z USB), na sprzęcie nie obsługuj±cym
multiple LUN(np. ustawiamy emulację HDD i CD jednocze¶nie, a bios
proponuje boot wył±cznie z emulowanego HDD), seria płyt Alix nie chce
się bootować z emulowanego CD, poza tym same zalety - zamiast wora CD
masz w domu tylko mał± kieszeń HDD(oczywi¶cie pomijaj±c oryginały
płytek, które trzeba trzymać, na szczę¶cie to się powoli kończy).

Przem
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2012-06-29 01:31:11
Autor: T.F.
jak zainstalować XP na netbook'u?
"Vza Vizenza" ...

Sprobuj Windows 8

nie mam na to kasy

jest gratis!

--
T.F.

Data: 2012-06-29 08:31:00
Autor: Vza Vizenza
jak zainstalować XP na netbook'u?
On 29 Cze, 01:31, "T.F." <tom_...@USUNTO.wp.pl> wrote:
"Vza Vizenza" ...

> nie mam na to kasy

jest gratis!

Poważnie? Podałby¶ może jakie¶ szczególy i dlaczego jest za darmo i na
jak długo? A może istniej± jakie¶ "koszta ukryte"? ;)

Data: 2012-06-30 02:33:20
Autor: T.F.
jak zainstalować XP na netbook'u?
"Vza Vizenza" ...

> nie mam na to kasy

jest gratis!

Poważnie?

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso

--
T.F.

Data: 2012-06-29 07:00:37
Autor: qwerty
jak zainstalować XP na netbook'u?
Użytkownik "Vza Vizenza"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f4d92d44-5731-4ae6-87fb-952678820c9e@l17g2000vbj.googlegroups.com...
Też co¶! nie mam na to kasy

Na XP jako¶ miałe¶...

Data: 2012-06-29 08:31:48
Autor: Vza Vizenza

> Też co¶! nie mam na to kasy

Na XP jako¶ miałe¶...

raczej dostałam kiedy¶ z firmy

Data: 2012-06-30 08:17:45
Autor: Remek
jak zainstalować XP na netbook'u?
Użytkownik "qwerty" napisał:

Na XP jako¶ miałe¶...

Miał, a teraz nie ma. Dziwne? Przestań smiecić w w±tku.

Remek

Data: 2012-06-29 00:01:30
Autor: Smok Eustachy
jak zainstalować XP na netbook'u?
/.../

http://www.pclinuxos.com/?page_id=10

Data: 2012-06-28 23:45:03
Autor: nom
jak zainstalować XP na netbook'u?

Użytkownik "Vza Vizenza" <viazenza@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:bee3ab80-20fc-4154-af80-67fb638ceeecz19g2000vbe.googlegroups.com...
Chciałabym zainstalować MS Windows XP na netbook'u Toshiba nb250,

Poszukaj jak zrobić bootowalnego pendrive z obrazem Hirens Boot Disk. Wgraj na niego Hirens Boot Disk i pliki instalacyjne winXp, uruchom z pena mini WindowsXP (jest taka opcja jak zabootujesz z pena), utwórz partycje (chyba, że już s±), skopiuj na dysk instalkę XP i uruchom setup.exe.

Data: 2012-06-29 11:54:03
Autor: Q
jak zainstalować XP na netbook'u?
W dniu 2012-06-28 18:39, Vza Vizenza pisze:
> Chciałabym zainstalować MS Windows XP na netbook'u Toshiba nb250,
> użyłam WintToFlash i przetransferowałam instalacyjn± płytę (SP3 ze

Jest jeszcze jedna mozliwosc,
o ktorej niestety nikt tu nie wspomnial
i imho jest to najprostsze:
sysprep

Data: 2012-06-29 08:33:48
Autor: Vza Vizenza
On 29 Cze, 11:54, Q <n...@spam.org> wrote:
> [...]
 > Chciałabym zainstalować MS Windows XP na netbook'u Toshiba nb250,
 > użyłam WintToFlash i przetransferowałam instalacyjn± płytę (SP3 ze

To w takim razie bardzo uprzejmie proszę o nakierowanie mnie na tę
metodę abym mogła j± wykorzystac do swojego problemu!
Z góry bardzo pięknie dziękuję! :)

Data: 2012-06-29 08:54:39
Autor: Vza Vizenza
jak zainstalować XP na netbook'u?
> [...]

Przeczytałam juz jak się to robi, otóż problemem może tutaj okazać się
sk±d wzi±ć tenże sysprep? Jest on wewn±trz SP2, lecz sk±d uzyskać
Service Pack 2? A czy sysprep znajduje się także w innych pakietach
oprogramowania?

Data: 2012-07-01 14:24:44
Autor: Q
[...]

Ogolnie to wszystko jest na necie -
- z przejsciem na AHCI tez nie ma problemu
(przynajmniej ja na razie nie mialem
 a przenosilem juz system na kilkanascie roznych kompow),
tylko musisz sterowniki dodac ([SysprepMassStorage]).

Sysprepa znajdziesz na plycie instalacyjnej w
\support\tools\DEPLOY.CAB
ew. sciaginj SP3 - tam tez to jest, i to w najnowszej wersji.

Data: 2012-07-01 21:55:11
Autor: Q
jak zainstalować XP na netbook'u?
sk±d wzi±ć tenże sysprep? Jest on wewn±trz SP2, lecz sk±d uzyskać
Service Pack 2? A czy sysprep znajduje się także w innych pakietach
oprogramowania?

Ej, google, haslo: xp sp3, <enter>,
i potem np.: http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=24
odpakuj i znajdz DEPLOY.CAB.
To NTG, wiec proponuje EOT.

Data: 2012-07-07 23:15:28
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] Re: jak zainstalować XP na netbook'u?
On Thu, 28 Jun 2012, Vza Vizenza wrote:

netbook'u
PenDrive'a

  Nie bić poproszę! (że się czepiam)
  Spróbuj zastosować ten sam mechanizm, który stosujesz do *czytania*
drugiego ze słów (bo znak ' służy wła¶nie do wskazania sposobu
czytania) do pierwszego słowa, i wyjdzie czemu z tym pierwszym
co¶ jest nie tak :D
(pomijam formalizm, że przeznaczony jest dla samogłosek, ale
to IMVHO mniej ważne)

pzdr, Gotfryd

jak zainstalować XP na netbook'u?