jak zamontować bagażnik Crosso?

Data: 2010-09-24 22:26:53
Autor: R.Madejski
jak zamontować bagażnik Crosso?
Czy ktoś mógłby zamieścić zdjęcia jak powinien być zamontowany bagażnik tylny Crosso? Ewentualnie skan/zdjęcie instrukcji montażu?

Nigdy nie montowałem i mam dylemat jak zamocować pręty do rury podsiodłowej: czy po przykręceniu do rury powinny zbiegać się wzdłuż dłuższej osi bagażnika:

mocowanie       ->  -  -- -- -- -- -|
                     | \___      |
rura podsiodłowa -> O  ___      |
                     | /         |
mocowanie       ->  -  -- -- -- -- -|

I drugie pytanie: do czego służą trójkątne kształtki po obu stronach bagażnika zamocowane na dwa wkręty do szkieletu? Czy nimi się coś reguluje?

RM

Data: 2010-09-24 22:49:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jak zamontować bagażnik Crosso?
R.Madejski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
I drugie pytanie: do czego służą trójkątne kształtki po obu stronach bagażnika zamocowane na dwa wkręty do szkieletu?

To są zaczepy do haków sakw. No i w te blaszki się wsadza śruby, które
przykręca się w okolicy osi koła. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-24 22:54:58
Autor: R.Madejski
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Dzięki! Czy w takim razie w tym bagażniku nic się nie reguluje w kontekście kół 26"/28" (takie miałem przypuszczenie)? Nie odkręca się tych blaszek i nie przesuwa albo cosik w tym stylu?

RM

Data: 2010-09-24 23:17:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Nic.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-24 23:13:21
Autor: R.Madejski
jak zamontować bagażnik Crosso?
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
Tak żeby pasowało i wyglądało solidnie;p Opcji jest kilka, bo system
mocowania jest fajny i można zamieniać elementy stronami/obracać je.
W alu ramie pasowało tak jak przyszedł oryginalnie złożony.
Dla stalowej ramy z szerzej rozstawionymi mocowaniami najlepszą opcją
był taki montaż:
http://tinyurl.com/35fjpbj
http://tinyurl.com/37arbpe

Chodzi o to,żeby pręty były jak najdalej od siebie - sztywność
bagażnika (przynajmniej tak mi się wydaje).

Dzięki! U mnie rama jest aluminiowa i rozstaw mocowania do rury podsiodłowej jest mniejszy niż na drugim zdjęciu. Skoro pręty mają być jak najdalej to poeksperymentuję z tym (o ile nie ma innych "wytycznych" montażu).

I drugie pytanie: do czego służą trójkątne kształtki po obu stronach
bagażnika zamocowane na dwa wkręty do szkieletu? Czy nimi się coś reguluje?

Do mniejszych kół niż 28" można zamówić krótsze blaszki.

Kurcze, na stronie Crosso nie wspominają o tym. Myślałem, że jak napisali "Bagażnik jest przystosowany do rowerów z kołami 26 i 28 cali" to oznacza, że nic nie trzeba dodatkowo kupować. Nie widzę też blaszek pod koła 26" w ich ofercie. Serio ten bagażnik należy "zmodować" do roweru MTB 26"?

RM

Data: 2010-09-24 22:31:15
Autor: Menel
R.Madejski <rmadejski@a-- -- co.com> napisał(a):
Nie widzę też blaszek pod koła 26" w ich ofercie. Serio ten bagażnik należy "zmodować" do roweru MTB 26"?

Kiedyś sprzedawali bagażniki w 2 rozmiarach, potem osobno blaszkę wartą 50 groszy z 20PLN a teraz nawet tego im się nie chce.
Crosso to jednak fajansiarze.

Data: 2010-09-25 00:52:15
Autor: Wojtek Paszkowski
"Menel " <menel13@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i7j8ri$it2$1inews.gazeta.pl...

Kiedyś sprzedawali bagażniki w 2 rozmiarach

kiedy? Chyba mylisz z Tubusem Cargo...

potem osobno blaszkę wartą 50
groszy z 20PLN a teraz nawet tego im się nie chce.

przecież mają w ofercie:
http://sklep.crosso.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=33&zenid=29ead41c78e0edc9a2605f5d07edd5dc

I za ciut mniej niż 20zł. Jak obstawiasz, ile kosztowałaby taka sama blaszka sprzedawana pod logo Tubusa?

pozdr

Data: 2010-09-24 23:17:02
Autor: MadMan
Dnia Fri, 24 Sep 2010 23:13:21 +0200, R.Madejski napisał(a):

Chodzi o to,żeby pręty były jak najdalej od siebie - sztywność
bagażnika (przynajmniej tak mi się wydaje).

Dzięki!

Czemu ja nie widzę posta na który odpisujesz?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-24 23:22:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jak zamontować bagażnik Crosso?
MadMan bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
[...]

Krecik!

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-24 23:37:24
Autor: R.Madejski
Michał Rzeźnik wrote:
On 24 Wrz, 21:13, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
[...]

Wspominają jak się do nich napisze:) pytałem się o to przy zakupie, te
na 26" są 2cm niższe (jakby otwory były położone bardzo nisko). Jeśli
teraz pasuje do ramy to nie ma się co martwić:)

W takim razie też do nich napiszę. Bagażnik da się zamocować do dolnych otworów w ramie, ale nie wiem czy przy obciążaniu podczas wycieczki nie ujawni się brak krótszych blaszek.

W sumie to wątpliwości moje wzbudza fakt, że pręty mocowane do rury podsiodłowej nie układają się równolegle do podłoża (te pręty o które pytałem wcześniej). Pytanie: czy muszą?

RM

Data: 2010-09-25 14:41:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Nie muszą.
Tzn: może muszą, ale nierównoległe ustawienie nie powoduje obniżenia
stabilności. Wiem z doświadczenia, nie z teorii. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-25 21:01:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jak zamontować bagażnik Crosso?
Michał Rzeźnik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
On 25 Wrz, 12:41, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Tzn: może muszą, ale nierównoległe ustawienie nie powoduje obniżenia
stabilności. Wiem z doświadczenia, nie z teorii. :-)
Z mojego doświadczenia to sakwy przesuwają się wtedy w tył i haki
szurają po spawie.

Jeżdżę z sakwami Crosso już długo i jeszcze nigdy nie udało mi się tak
ustawić sakw, żeby nie jeździły hakami po spawach. To w ramach ciekawostki.
;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-25 14:42:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
On 24 Wrz, 21:37, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
W sumie to wątpliwości moje wzbudza fakt, że pręty mocowane do rury
podsiodłowej nie układają się równolegle do podłoża (te pręty o które
pytałem wcześniej). Pytanie: czy muszą?
Pręty mocujące nie muszą być równolegle, tylko te samego bagażnika.

Choć trzeba powiedzieć, że nie trzeba tam skakać z wasserwagą (aka
poziomicą). Mój bagażnik jest mniej-więcej równolegle ustawiony i nie widzę
najmniejszych problemów w związku z tym. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-25 00:56:24
Autor: Wojtek Paszkowski
"R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> wrote in message news:4c9d1475$0$25670$c3e8da3news.astraweb.com...

[...]

jeśli poprzestaniesz na oryginalnych blaszkach, to po prostu będziesz mieć środek ciężkości te 2 cm wyżej - czyli tak, jak pewnie 99% użytkowników tych bagażników jeżdżących na rowerach 26''. Ewentualnie to samo możesz uzyskać dzięki 5 min zabawy z wiertarką i pilnikiem (uprzednio sprawdziwszy, czy niżej zamocowany bagażnik nie będzie kolidował z zaciskiem czy specyficznymi hakami ramy).

pozdr

jak zamontować bagażnik Crosso?