jak zamurować wnękę

Data: 2010-07-02 09:29:12
Autor: P.
jak zamurować wnękę
Witam

Mam na balkonie dwie wnęki o o rozmiarach zbilizonych do drzwi, głębokie na 10 cm - jak to zamurować i wyrównać na gładko? Kombinuję, żeby najpierw wypełnić to takimi bloczkami (beton komórkowy?) a potem wygładzić, ale nie wiem, jak przykleić te bloczki, czy wypełnić wnękę cementem a na to bloczki cement i docisnąć?

pozdr,
P.

Data: 2010-07-02 09:38:32
Autor: Panslavista
jak zamurować wnękę

"P." <grupydyskusyjne@op.pl> wrote in message news:i0k4gd$c6g$1news.onet.pl...
[...]

A po co? Nie lepiej wykorzystać na schowki - jezeli nie są zalewane - wstawić półki i drzwi, albo wstawić płytę mdf na całości i otynkować na płytę - zawsze łatwiej będzie zmienić rozwiązanie w razie zmiany koncepcji. No chyba, ze masz teściową do zamurowania, albo zdradliwą żonę.

Data: 2010-07-02 09:46:40
Autor: P.
jak zamurować wnękę
[...]

Wnęka jest płytka ma max 10 cm, jest to dawne przejście pomiędzy balkonami już zamurowane, ale od mojej strony są gołe cegły ułożone byle jak; co do płyty mdf - czy to się nadaje na balkon i jak to zamontować, stelaż jakiś? Piszę o bloczkach, bo mam na stanie kilkanaście i chciałbym spożytkować.

pozdr.
P.

Data: 2010-07-02 09:57:22
Autor: Panslavista
jak zamurować wnękę

Problem czy jest to miejsce osłonięte od góry - wtedy można mdf, jezeli jednak opady padają to bloczki lepsze. Płyty kartonowo-gipsowa są jedynie do wnętrz...

Data: 2010-07-02 10:03:48
Autor: P.
jak zamurować wnękę
Problem czy jest to miejsce osłonięte od góry - wtedy można mdf, jezeli

Tak, osłonięte.

P.

Data: 2010-07-02 10:09:39
Autor: Panslavista
jak zamurować wnękę

"P." <grupydyskusyjne@op.pl> wrote in message news:i0k6h9$hol$1news.onet.pl...
Problem czy jest to miejsce osłonięte od góry - wtedy można mdf, jezeli

Tak, osłonięte.

P.

Umocuj po bokach listwy do których przykręcisz płytę tak, by po położeniu cienkiego tynku całość była gładka. Jezeli płyta będzie grubości 2cm to te listwy nie muszą być w całej wnęce, a tylko w narożach i środku długości.

Data: 2010-07-02 09:38:33
Autor: Szymon Łuczak
jak zamurować wnękę
P. pisze:
[...]

A nie rozważasz stelaża a na nim płyty kartonowo-gipsowe ? mniej roboty.

Data: 2010-07-02 09:42:14
Autor: Panslavista
jak zamurować wnękę
"Szymon Łuczak" <szymon.luczak@wp.pl> wrote in message news:i0k51n$9n0$3news.man.bydgoszcz.pl...

A nie rozważasz stelaża a na nim płyty kartonowo-gipsowe ? mniej roboty.

To jest exterior.

Data: 2010-07-02 10:16:42
Autor: Przesmiewca
jak zamurować wnękę
"P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał(a):

[...]

Moze jakis suporex? U mnie fachowiec tym domurowywal
naroznik przy drzwiach.

Data: 2010-07-02 10:21:53
Autor: Panslavista
jak zamurować wnękę
"Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> wrote in message news:128r26192fesiohd6be0nl1cci29oeov1r4ax.com...
[...]

Albo suprema. Albo glina zmieszana ze słomą.

Data: 2010-07-02 16:27:29
Autor: Jarek P.
jak zamurować wnęk

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:i0k4gd$c6g$1news.onet.pl...

[...]

Bloczki będą ok, tylko proponowałbym zamiast cementu użyc zaprawy murarskiej, cement pierwszy wiatr po okolicy rozwieje, poza tym do klejenia się raczej kiepsko nadaje.
Będziesz je jednak musiał jakoś otynkować, umiesz?

Zamist bloczków mozna tam machnąć choćby styropian i potem przelecieć całość klejem na siatce, można na przykręconych do boków wnęki kantówkach przykręcic płytę OSB), najlepiej impregnowaną.

J.

Data: 2010-07-05 10:00:05
Autor: P.
jak zamurować wnęk
można na przykręconych do boków wnęki kantówkach przykręcic płytę OSB), najlepiej impregnowaną.

chyba zrobię to na płycie - czy bezpośrednio na nią można kłaść gips, czy też jakoś nalezy ją przygotować?

pozdr.
P.

Data: 2010-07-05 10:27:38
Autor: Jarek P.
jak zamurować wnęk

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:i0s3e5$crs$1news.onet.pl...

chyba zrobię to na płycie - czy bezpośrednio na nią można kłaść gips, czy też jakoś nalezy ją przygotować?

Gips nie nadaje się do stosowania na zewnątrz.

J.

Data: 2010-07-05 10:31:43
Autor: P.
jak zamurować wnęk
Gips nie nadaje się do stosowania na zewnątrz.

no tak, miałem na myśli zaprawę mineralną;)

P.

Data: 2010-07-05 16:59:15
Autor: Jarek P.
jak zamurować wnęk

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:i0s59f$iik$1news.onet.pl...

no tak, miałem na myśli zaprawę mineralną;)

Oj, to szczerze mówiąc nie wiem. Na pewno się da, na OSB nawet glazurę ludzie kleją, to i tynk się da połozyć na pewno, ale może niech tu ktoś bardziej zorientowany w temacie się wypowie. Mi chodzi po głowie na pewno grunt, ale nie wiem, czy samo zagruntowanie wystarczy.

J.

Data: 2010-07-06 07:03:02
Autor: Fieta
jak zamurować wnęk
On 5 Lip, 16:59, "Jarek P." <jarekprzy...@gmail.com> wrote:
U ytkownik "P." <grupydyskusy...@op.pl> napisa w wiadomo cinews:i0s59f$iik$1news.onet.pl...

> no tak, mia em na my li zapraw mineraln ;)

Oj, to szczerze m wi c nie wiem. Na pewno si da, na OSB nawet glazur
ludzie klej , to i tynk si da po ozy na pewno, ale mo e niech tu kto
bardziej zorientowany w temacie si wypowie. Mi chodzi po g owie na pewno
grunt, ale nie wiem, czy samo zagruntowanie wystarczy.

J.

Gruntowanie niby-wystarcza, czyli będzie ok jeżeli potem tego nie
będziesz ruszał, albo piątka dzieci nie będzie tam przyklepywać przy
zabawie w chowanego/szukanego ;-)))
U nas terakota jest na OSB i klej trzasnął tylko tam gdzie niestabilne
łączenia płyty.

jak zamurować wnękę