jak zapisac przychod z najmu mieszkania?

Data: 2010-04-20 15:06:08
Autor: wromek
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
witam,
mam umowe na wynajem mieszkania i w niej mam zapisane, ze najemca ma placic do konca kazdego miesiąca za miesiac przyszly.
wlasnie wypelniam PIT 37 - mam zapisac wplate 29. grudnia za styczen 2010 na rok 2009 i dolaczyc do akutalnego pitu czy dopiero za rok?

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-20 15:30:50
Autor: SDD

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqk8s9$pnl$1news.onet.pl...
[...]

Hmmmm - dlaczego PIT-37?
Jak najem, to PIT-36.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-20 15:55:11
Autor: wromek
[...]

a widzisz, czyalem czytalem i nie doczytalem ma byc 36 ale czy to wazne jaki pit?!
to jest najem okazjonalny, prywatny, nie firmowy-rozliczanie na zasadach ogolnych a nie ryczaltem. a odpowiesz na moje pytanie? :)
pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-21 07:54:19
Autor: jureq
Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:55:11 +0200, wromek napisał(a):

to jest najem okazjonalny, prywatny, nie firmowy-rozliczanie na zasadach
ogolnych a nie ryczaltem. a odpowiesz na moje pytanie? :) pozdrawiam,

Przy najmie decyduje data fizycznego otrzymania kasy.

Data: 2010-04-21 10:28:09
Autor: SDD

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:hqmavb$738$3news.onet.pl...
[...]

A jak to teraz jest - watkotworca powinien taka umowe zglosic, obliczac i odprowadzac zaliczki?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 13:26:51
Autor: wromek
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
Przy najmie decyduje data fizycznego otrzymania kasy.

A jak to teraz jest - watkotworca powinien taka umowe zglosic, obliczac i odprowadzac zaliczki?

jak rozmawialem z pania w US to mi powiedziala, ze nie musze zglaszac umowy. z tego co wiem to nie ma takiej opcji. mam obowiazek wplacac zaliczki po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku..

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-21 14:12:31
Autor: SDD

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqmne4$n9r$1news.onet.pl...

jak rozmawialem z pania w US to mi powiedziala, ze nie musze zglaszac umowy. z tego co wiem to nie ma takiej opcji. mam obowiazek wplacac zaliczki po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku..

No to wiadomo, ze po przekroczeniu dopiero.
Ale pamietaj, ze jezeli pracujesz na etacie, to powinienes to zglosic pracodawcy i wycofac oswiadczenie PIT-2, zeby nie pomniejszano CI podatku o kwote wolna, gdyz teraz rozliczasz ja w ramach najmu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-21 17:08:27
Autor: wromek
[...]

mam DG ale dzieki za pomoc...

Data: 2010-04-21 19:07:53
Autor: SDD

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqn4dl$48k$1news.onet.pl...
jak rozmawialem z pania w US to mi powiedziala, ze nie musze zglaszac

mam DG ale dzieki za pomoc...

A jak opodatkowana?

Pozdarwiam
SDD

Data: 2010-04-21 23:19:39
Autor: SDD
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqnk7b$usu$1news.onet.pl...

KPIR - o to chodzi?

To nie dostarcza pelni informacji :)
Liniowo czy progresywnie?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-22 10:49:41
Autor: wromek
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
KPIR - o to chodzi?

To nie dostarcza pelni informacji :)
Liniowo czy progresywnie?

progresywnie...a o co chodzi?

Data: 2010-04-22 10:58:25
Autor: SDD
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqp2jc$9ud$1news.onet.pl...

progresywnie...a o co chodzi?

No ze w takim ukladzie przy obliczaniu zaliczek bedziesz musial (chyba) sumowac dochod i z najmu i z DG.
Tak jak to kiedys sie na PIT-5 robilo (teraz to mozesz robioc na kartce w kratce lub w Excelu)
Bo masz tylko jedna kwote wolna - a zrodla dwa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-22 11:22:24
Autor: wromek
[...]

spoko, z tym nie ma problemu bo DG mam tak jakby uspioną wiec liczenia nie jest duzo.

dzieki, pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-22 12:58:32
Autor: wromek
[...]

wyslalem do Ciebie maila na priv ale mi zwraca (odspamowalem).
zmieniles maila?
pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-22 15:32:19
Autor: SDD

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqpa57$62r$1news.onet.pl...

wyslalem do Ciebie maila na priv ale mi zwraca (odspamowalem).
zmieniles maila?
pozdrawiam, wromek

Nie zmienilem.
Jestes pewien, ze wszystko wycialoes?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-02 21:08:12
Autor: ąćęłńóśźż
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
Przy czym u wielu pracodawców jesteś wtedy "podejrzany" i w razie czego w pierwszej kolejności do odstrzału.

-- -- -

Data: 2010-04-21 14:24:09
Autor: radekp@konto.pl
jak zapisac przychod z najmu mieszkania?
Tue, 20 Apr 2010 15:06:08 +0200, w <hqk8s9$pnl$1@news.onet.pl>, "wromek"
<wromek@...poczta.onet.pl> napisał(-a):

wlasnie wypelniam PIT 37 - mam zapisac wplate 29. grudnia za styczen 2010 na rok 2009 i dolaczyc do akutalnego pitu czy dopiero za rok?

Data wpłaty. Czyli PIT za 2009.

jak zapisac przychod z najmu mieszkania?