jak zapłacić kartą chipową ?

Data: 2010-01-01 22:49:16
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
jak zapłacić kartą chipową ?
Niech ktoś mi wyjasni jak w kasie na dw, Cenralnym w Warszawie (hol główny)
płacić kartą
chipową ? bo nie udało się, brak autoryzacji, mimo iż limity dostępne,
kwota jest na rachunku, karta maestro ING, kasjerka zasugerowała mi użycie
innej karty, i uzyłem bezchipowej, ale potem zobaczyłem, że te PIN-pady
wystawione poza
okienko mają miejsce gdzie wkładam karte, czy więc chipowej karty nie
nalezy dawać kasjerce ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Remont na trasie W-Z
http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

Data: 2010-01-01 22:54:27
Autor: MK
jak zapłacić kartą chipową ?
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:hhlql1$lj9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak ja tam ostatnio kupowalem... a bylo to juz dosc dawno, to mieli POSy Pekao, a Pekao nie wie co to chip ;). Generalnie dostepne teraz na rynku pinpady maja wejscie na karte mikroprocesorowa, ale czesto jej nie obsluguja, ze znanych mi to np. Carrefour, Auchan, a w Realu karta musi zostac najpierw przeciagnieta przez czytnik magnetyczny. Proponuje zakupu biletow dokonywac przez Internet :).

MK

Data: 2010-01-02 09:19:58
Autor: Valdi
jak zapłacić kartą chipową ?
"J_K_K" news:hhlrjr$lsj$1speranza.aioe.org

Się mylisz.
W zeszłym roku wysyłali wznowione karty
debetowe / bankomatowe już z logo Unicredit
jak najbardziej z chip'em.

Się kolega myli - wydawanie kart z chipem a ich obsługa w swoich terminalach
(transakcja realizowana z chipa a nie z paska) to dwie zupełnie inne bajki.

Data: 2010-01-02 11:21:44
Autor: MG
jak zapłacić kartą chipową ?
"Valdi" napisał:
[...]

Obaj macie rację. Pekao, wie co to EMV (wniosek racjonalizatorski - używajmy tego zamiast słowa 'chip', które nic nie znaczy i nie występuje w języku polskim), ale sieć akceptacyjna nie jest jeszcze gotowa. Raczej nie jest to jednak odległa przyszłość.
Niedługo wszystkie centra powinny być już mniej lub bardziej zgodne z EMV. 'Mniej lub bardziej' rozumiem zarówno przez zróżnicowany stosunek urządzeń zgodnych do niezgodnych, jak i inne małe grzechy związane z urządzeniami teoretycznie zgodnymi.

--
MG

Data: 2010-01-02 11:50:30
Autor: Valdi
jak zapłacić kartą chipową ?
"MG" <no@spam.com> news:hhn56d$6ns$1news.interia.pl

[...]
jednak odległa przyszłość.

Jest to jedyne z liczących się centr rozliczeniowych na rynku, które nie
oferuje swoim klientom akceptacji kart EMV.
Syndrom Bieleckiego wiecznie żywy czy co? ;)

Data: 2010-01-02 12:43:09
Autor: MG
jak zapłacić kartą chipową ?
"Valdi" napisał:
Jest to jedyne z liczących się centr rozliczeniowych na rynku, które nie
oferuje swoim klientom akceptacji kart EMV.
Syndrom Bieleckiego wiecznie żywy czy co? ;)

Nie mam wiele wspólnego z Pekao, za to mam sporo z EMV, więc z tej perspektywy się wypowiadam.
Z punktu widzenia klientów (akceptantów) nie jest wielce istotnym brak obsługi EMV, ponieważ obecnie karty są (i jeszcze przez pewien czas będą) hybrydowe. Dla centrów rozliczeniowych wdrożenie EMV ma raczej znaczenie z powodu ponoszenia kosztów tych oszustw, których EMV pozwala uniknąć. Ma to, prawdę mówiąc, znacznie większy oddźwięk w przypadku bankomatów niż terminali, choć w terminalach pozwala uniknąć pewnych problemów z transakcjami akceptowanymi offline.
Pisząc o liczących się centrach patrzysz przez pryzmat terminali, zapominając o bankomatach. W tej działce jest w Polsce jeszcze nieco do zrobienia, choć przez ostatnie dwa lata działo się naprawdę dużo.

--
MG

Data: 2010-01-02 14:22:50
Autor: RobertS
jak zapłacić kartą chipową ?

w Realu karta musi zostac najpierw przeciagnieta przez czytnik magnetyczny.

jakoś w Realu sam wkładam kartę do czytnika i przeciągnięcie przez czytnik nie jest konieczne, identycznie jest w Lidlu

Proponuje zakupu biletow dokonywac przez Internet :).

i to jest najlepsza koncepcja!

RobertS

Data: 2010-01-02 01:27:00
Autor: Marcin Mokrzycki
jak zapłacić kartą chipową ?
On Fri, 1 Jan 2010 22:49:16 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

Niech ktoś mi wyjasni jak w kasie na dw, Cenralnym w Warszawie (hol główny)
płacić kartą
chipową ?

27 listopada płaciłem KK Aliora (MC Silver) i wszystko poszło ok -  pani
przeciągnęła kartę u siebie, ja wklepałem PIN na wystawionym pinpadzie
(kasa w holu głównym dworca Centralnego w Warszawie).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-01-02 09:22:07
Autor: Valdi
jak zapłacić kartą chipową ?
"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:hhlql1$lj9$1inews.gazeta.pl

[...]

A czy przypadkiem opisywana przez ciebie sytuacja nie była związana z jakąś
awarią po stronie ING. Często byłem świadkiem jak i też doświadczyłem tego,
że karty z logo lwa nie chciały mi działać mimo, że na koncie były środki by
zapłacić za dany towar czy usługę... Inne karty (hybrydki albo z samym
paskiem) ratowały sytuację. Jako, że takich sytuacji nie lubię z ING się
pożegnałem bez żalu.

Data: 2010-01-02 18:49:18
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
jak zapłacić kartą chipową ?
Dnia Sat, 2 Jan 2010 09:22:07 +0100, Valdi napisał(a):

A czy przypadkiem opisywana przez ciebie sytuacja nie była związana z jakąś
awarią po stronie ING.

blokada na kwotę tkwi na rachunku ING
może to i awaria, będę to wyjaśniał z bankiem

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
DTP 2006
http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

Data: 2010-01-03 12:23:56
Autor: Jacek Osiecki
jak zapłacić kartą chipową ?
Dnia Fri, 1 Jan 2010 22:49:16 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
Niech ktoś mi wyjasni jak w kasie na dw, Cenralnym w Warszawie (hol główny)
płacić kartą
chipową ? bo nie udało się, brak autoryzacji, mimo iż limity dostępne,

Ostatnio jak płaciłem KK Citi (chipową) w kasie IC to autoryzacja była
podpisem - najwyraźniej albo na sztywno tak mają ustawione albo przynajmniej
preferencja podpisu.

okienko mają miejsce gdzie wkładam karte, czy więc chipowej karty nie
nalezy dawać kasjerce ?

Stojąc w kilkunastoosobowej kolejce widziałem jak parę osób płaciło kartami
(w tym niektóre chipowymi) - ani raz pinpady nie były w użyciu... Choć to
nie musi być żaden wyznacznik :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944