jak zmusic nabywce...

Data: 2010-12-13 16:28:39
Autor: marek
jak zmusic nabywce...
do przerejestrowania samochodu.
pol roku temu sprzedalem auto. facet nie przerejestrowal do dzisiaj. skad wiem?
wlasnie dostalem fotke z fotoradaru. niby nic, tyle ze to juz 7 raz. a to fotka, a to wezwanie za zle parkowanie itp. mam juz tego dosyc. w dodatku na wezwaniach pisza ze w razie nie zgloszenia sie bla bla bla.
co z tym zrobic ? jak pojade na wakacje i sie nie zglosze to mi dowala jakas kare czy chgw.
dodam ze sprzedaz zgloszona w wk w tym samym dniu.

Data: 2010-12-13 16:37:33
Autor: Big Jack
jak zmusic nabywce...
W wiadomości
*marek* napisał(-a):

[...]

W odpowiedzi wysyłaj ksero umowy z poświadczeniem z WK

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-12-13 16:50:41
Autor: marek
jak zmusic nabywce...
W odpowiedzi wysyłaj ksero umowy z poświadczeniem z WK

ok ale w przypadku wezwan na policje np w sprawie parkowania dostaje wezwanie do osobistego stawiennictwa pod rygorem kary wiec wysylanie kopii umowy tylko w przypadku fotoradarow.
poza tym chcialbym leczyc przyczyne nie skutki :)

Data: 2010-12-13 17:05:40
Autor: Robert_J
jak zmusic nabywce...
co z tym zrobic ?

Załóż facetowi sprawę w sądzie. W powództwie napisz że ponosisz realne koszty stawiennictwa w różnych miejscach i udowadniania że jesteś niewinny. Poza tym łamie Ustawę PoRD, w której na przerejestrowanie auta jest określony czas. Jak teraz gościu będzie musiał się fatygować do sądu w Twoim miejscu zamieszkania to może wreszcie zmądrzeje ;-). Fajnie by było gdybyś sprzedał auto faciowi z drugiego końca Polski ;-)

Data: 2010-12-13 17:35:47
Autor: Big Jack
jak zmusic nabywce...
W wiadomości
*Robert_J* napisał(-a):

Jak
teraz gościu będzie musiał się fatygować do sądu w Twoim
miejscu zamieszkania to może wreszcie zmądrzeje

A mnie się zdawało, że pozew składa się do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-12-13 18:16:20
Autor: 'Tom N'
jak zmusic nabywce...

*Robert_J* napisał(-a):

[...]

Zależy -- jest właściwość ogólna, przemienna i wyłączna: w tym przypadku
IMHO pasuje Art. 34. Powództwo o ustalenie istnienia umowy, o jej wykonanie, rozwiązanie
lub unieważnienie, jako też o odszkodowanie z powodu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy wytoczyć można przed sąd miejsca jej ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wykonania. W razie wątpliwości miejsce wykonania umowy powinno być
stwierdzone dokumentem.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-12-25 10:49:45
Autor: MarcinJM
jak zmusic nabywce...

*Robert_J* napisał(-a):

[...]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A oni zawarli umowe na przerejestrowanie, czy na przeniesienie wlasnosci auta?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-13 18:16:52
Autor: Darek
jak zmusic nabywce...

co z tym zrobic ?

Ukraść gościowi tablice :)

Darek

Data: 2010-12-14 00:16:19
Autor: Przemek V
jak zmusic nabywce...

Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości news:ie5ke3$caq$1news.onet.pl...

co z tym zrobic ?

Ukraść gościowi tablice :)

Dobre!!!

Data: 2010-12-13 21:06:19
Autor: kml
jak zmusic nabywce...

Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości news:ie5e3c$3qs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja bym poszedł, wyjaśnił co i jak a nastepnie napisał pismo do wszystkich instytucji którą się "czepiają" z odbitkami umowy etc. _do wiadomości_ tego kolesia. Nie wiem na ile jest to możliwe, aby poprosić ich o dołączenie tego do akt sprawy. List wysłany poleconym za potwierdzeniem odebrania do urzędu. Dużo nie kosztuje a może coś ułatwi.

kml

Data: 2010-12-13 21:46:18
Autor: Kazimierz Uromski
jak zmusic nabywce...
On 13.12.2010 16:28, marek wrote:
[...]

Za: http://www.motofakty.pl/artykul/spozniona_rejestracja.html
[dość stare, ale nic się w tej kategorii nie zmieniło]
Jak mówi asp. Zbigniew Paszkiewicz z poznańskiej drogówki, zgodnie z prawem o ruchu drogowym „w razie uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim [dowodzie rejestracyjnym] zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu”, policjant może jedynie zatrzymać dowód rejestracyjny i wystawić kierowcy stosowne zaświadczenia na 7 dni. W tym czasie bez problemu zdążymy nadrobić zaległości i przerejestrować auto.

Dołącz więc do każdego Twojego wyjaśnienia, zeznania, czegokolwiek informację/skargę/wniosek (jak zwał tak zwał) o ww. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, jako że niedopełnienie przez kupującego obowiązku rejestracji pojazdu oddziałuje negatywnie na Twoje zasoby czasowe i finansowe.

Data: 2010-12-14 08:13:43
Autor: ToMasz
jak zmusic nabywce...
marek pisze:
do przerejestrowania samochodu.
(...) dowala
jakas kare czy chgw.
wydaje mi sie ze nie dowalą Ci kary. Kara jest za wykroczenie, a dowodem
wykroczenia jest fakt ze CIEBIE ktoś złapał. jak złapał niby twój
samochód, to fakt ten wskazuje na Ciebie. W związku z tym proszony
jesteś o wyjaśnienia. jeśli jesteś w szpitalu, na wczasach to wyjaśnień
nie złożysz. Czeka Cie niestety sprawa w sądzie. ale to moze być lepsze
niż mandat, ale dalej nieprzyjemne.

dodam ze sprzedaz zgloszona w wk w tym samym dniu.

no to jesteś "kryty" Zmusić faceta nie możesz. mozesz mu jedynie mocno
utrudnić życie, wycofując polise ubezpieczeniową. Może sie to nie udać,
ale nie koniecznie. - spróbuj. Możesz też zarządać zwrotu auta, skoro
jest dalej Twoje. jak ma umowę i pokaże ją policji to dostanie nagrodę
dla spóźnialskich. ( ta sytuacja moze oznaczać ze zgubił umowę!)

ToMasz

PS w 90siątym roku dałem dupy w podobny sposób (nie zgłaszając w WK), bo
niby mój pojazd posłużył do jakiejś kradzieży, wiec musiałem sie ostro
bujać po sądach. Teraz znajomy tak jeździ na cudzy rachunek biorąc
mandaty za parkowanie. Nieodpowiedzialność innych ludzi sprawia nam
problemy.

Data: 2010-12-14 12:43:46
Autor: Jarek Andrzejewski
jak zmusic nabywce...
On Mon, 13 Dec 2010 16:28:39 +0100, "marek" <spierdalaj@org.pl> wrote:

do przerejestrowania samochodu.

A dopełniłeś obowiązaku powiadomienia o zbyciu pojazdu?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-12-14 12:00:46
Autor: Wmak
jak zmusic nabywce...
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):
On Mon, 13 Dec 2010 16:28:39 +0100, "marek" <spierdalaj@org.pl> wrote:

>do przerejestrowania samochodu.

A dopełniłeś obowiązaku powiadomienia o zbyciu pojazdu?

A przeczytałeś chociaż ten pierwszy list do końca ??

Data: 2010-12-14 14:43:15
Autor: Jarek Andrzejewski
jak zmusic nabywce...
On Tue, 14 Dec 2010 12:00:46 +0000 (UTC), " Wmak"
<w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):
A dopełniłeś obowiązaku powiadomienia o zbyciu pojazdu?

A przeczytałeś chociaż ten pierwszy list do końca ??

przeczytałem, ale nieuważnie.
Chyba rzeczywiście pozew przeciw nabywcy powinien go przekonać.

A tak w ogóle: co nabywca odpowiedział na żądanie dopełnienia przez
niego obowiązku zgłoszenia nabycia i urząd na pytanie o brak
aktualizacji CEPiK?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-12-15 09:27:17
Autor: MarcinJM
jak zmusic nabywce...
W dniu 2010-12-13 16:28, marek pisze:
[...]

No to cos nie tak, niech w WK poprawia, bo nie powienienes figurowac tam jako wlasciciel pojazdu (sprawdzone).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

jak zmusic nabywce...