jak zrobić łóżko podwieszane

Data: 2012-05-20 02:08:27
Autor: lamia
jak zrobić łóżko podwieszane
Czy jest duży ambaras zrobić spanie pod sufitem, a'la łóżko piętrowe, tyle że bez dołu (umocowane do sufitu i ¶cian).
Jednoosobowe, może odrobinę szersze.
Jakie elementy knstrukcyjne zastosować? (Musi być mega pewna konstrukcja).

Dizęki za pomocne uwagi

Data: 2012-05-20 00:48:42
Autor: kogutek
lamia <lamia3c@powietrze.pl> napisał(a):
Jakie elementy knstrukcyjne zastosować? (Musi być mega pewna konstrukcja).

Dizęki za pomocne uwagi

Do mega pewnej konstrukcji to trzeba użyć mega pewnych elementów. W NASA
popytaj. Tylko jak znam życie to chuje spytaj± jaki tam sufit. Bez pytania o
sufit to tylko wróżka Ci zostaje. Niedrogo. W telewizji kilka urzęduje w
dostępnych dla wszystkich godzinach. Od jakiego¶ czasu oczekuję na niusach
pytania " Czy używany papier toaletowy można prać, a je¶li można to jaki
program nastawić". Twoje pytanie utwierdza mnie w przekonaniu że się doczekam. --

Data: 2012-05-20 11:35:29
Autor: Andy Niwinski

"lamia" <lamia3c@powietrze.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jp9cle$udg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Kogutkowi ziarna nie podsypali. Looknij tutaj:
http://www.wnetrza.webzine.pl/wyszukaj/?cx=partner-pub-9437783573201988%3A9km0ay5rier&cof=FORID%3A11&ie=utf-8&q=%C5%82%C3%B3%C5%BCka+wisz%C4%85ce&sa=Szukaj&siteurl=www.wnetrza.webzine.pl%2F

dużo pomysłów.
 Tu też
http://deccoria.pl/galeria,id,64409,1,wiszace-lozka-lozka-pod-sufitem.html

http://www.youtube.com/watch?v=XMRRGrVnFjg

Data: 2012-05-20 10:56:14
Autor: kogutek
Andy Niwinski <andyniwinski@interia.pl> napisał(a):

> [...]
y5rier&cof=FORID%3A11&ie=utf-8&q=%C5%82%C3%B3%C5%BCka+wisz%C4%85ce&sa=Szukaj&si

Oj jak pomogłe¶. Zwłaszcza daj±c informacje o tych mega pewnych elementach .
Normalnie doktorat można zrobić. --

Data: 2012-05-20 10:56:42
Autor: kogutek

Data: 2012-05-20 13:13:36
Autor: Andy Niwinski
jak zrobić łóżko podwieszane

"kogutek" >>
Oj jak pomogłe¶. Zwłaszcza daj±c informacje o tych mega pewnych elementach .
Normalnie doktorat można zrobić.

Po co? Wystarczy się zwrócic do Kogutka. Ten za pomoc± wagi sprężynowej do ważenia ryb ustali wszelkie parametry elementów i stwierdzi, że jego czajnik i tak jest lepszy....

:))))))))))))))))))))))))

Data: 2012-05-20 13:36:01
Autor: Dziobak
jak zrobić łóżko podwieszane
Użytkownik "Andy Niwinski"  napisał

Wystarczy się zwrócic do Kogutka.

Nie , jeżeli czytałe¶ to wystarczy koło 15.000 zł i łóżko jak marzenie; tylko projekt jakby lekko kradziony - zmodyfikowany.  ;)

Dziobak

p.s. Czy Andy Niwinski to drugie wcielenie Marka Dyjora  ?  :>>

Data: 2012-05-20 18:12:23
Autor: Andy Niwinski

"Dziobak" <dziobak@hot.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4fb8d71b$1news.home.net.pl...
[...]

Oddzyndzolcie sie odemnie. Jestem tylko i wył±cznie swoim własnym wcieleniem.

Data: 2012-05-20 21:08:49
Autor: Dziobak
jak zrobić łóżko podwieszane
Użytkownik "Andy Niwinski"  napisał

Oddzyndzolcie sie odemnie.

Tak jest , oddzydzolono , ave , sorki ;)

Dziobak

Data: 2012-05-20 22:16:24
Autor: kogutek
Dziobak <dziobak@hot.pl> napisał(a):
p.s. Czy Andy Niwinski to drugie wcielenie Marka Dyjora  ?  :>>
Nie. Dyjor to teoretyk gawędziarz. Niedużo ale co¶ wie. Andy umie obsługiwać
Google. Tylko to umie. --

Data: 2012-05-21 01:15:46
Autor: lamia
jak zrobić łóżko podwieszane
łomatko - to jest męska konstruktywna dyskusja?
podobno faceci charakteryzuj±się tym, że rozwi±zuj± problemy (w przeciwieństwie do kobiet - które je robi±) i podaj± rozwi±zania (w przeciwieństwie do kobiet - które lamentuj±). Toć jako¶ mało męsko Wam to wychodzi.

Lamia.

Data: 2012-05-21 06:19:52
Autor: Marek Dyjor
lamia wrote:
[...]

a kto ci takich głupot naopowiadał.

po drugie to jest grupa dyskusyjna i tutaj faceci przychodz± poplotkować, problemy to my rozwi±zujemy w naszej pracy zawodowej (ci co j± maj± :)

Data: 2012-05-21 06:18:35
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
Dziobak <dziobak@hot.pl> napisał(a):

p.s. Czy Andy Niwinski to drugie wcielenie Marka Dyjora  ?  :>>

Nie. Dyjor to teoretyk gawędziarz. Niedużo ale co¶ wie. Andy umie
obsługiwać Google. Tylko to umie.

ty za¶ praktyk jak cholera, umiesz wszystko, na wszystkim sie znasz, w stodole za chałupa ze szwagrem nie takie rzeczy budowałe¶

Data: 2012-05-21 11:14:38
Autor: Andy Niwinski

"kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jpbqfo$qb8$1inews.gazeta.pl...
Dziobak <dziobak@hot.pl> napisał(a):

p.s. Czy Andy Niwinski to drugie wcielenie Marka Dyjora  ?  :>>

Nie. Dyjor to teoretyk gawędziarz. Niedużo ale co¶ wie. Andy umie obsługiwać
Google. Tylko to umie.

Widzisz, kogutku - jest tylko jeden problem:

ja wiem, czego nie wiem, ty za¶ nie wiesz, że nic nie wiesz, tylko ci się wydaje.
Zachowujesz się jak taki głupiom±dry wie¶niak, co trafił na salony i głupio mu, że taki durnowaty.

Data: 2012-05-21 12:15:38
Autor: kogutek
> [...]

Zachowujesz się jak taki głupiom±dry wie¶niak, co trafił na salony i głupio mu, że taki durnowaty.
Studiuj Google. To akurat dla Ciebie poziom.

Data: 2012-05-21 06:17:08
Autor: Marek Dyjor
Dziobak wrote:
[...]

a co?

że też nie lubi  bzdetów niejakiego kogutka?

a czy normalny człowiek może trawić takie bzdety?

Data: 2012-05-21 08:02:12
Autor: kogutek
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dziobak wrote:
> [...]

a co?

że też nie lubi  bzdetów niejakiego kogutka?

a czy normalny człowiek może trawić takie bzdety?
Normalny może. jak Ty nie możesz to znaczy że nie jeste¶ normalny.

Data: 2012-05-21 12:55:39
Autor: Przesmiewca
"kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

a czy normalny człowiek może trawić takie bzdety?

Normalny może. jak Ty nie możesz to znaczy że nie jeste¶ normalny.

oj, przyznales sie :)

Data: 2012-05-21 06:28:14
Autor: Marek Dyjor
lamia wrote:
[...]

solidne...

nikt ci tutaj tego nei zaprojektuje i nie przybije piecz±tki.

jak ma być mega pewna to projekt konstruktor obliczenia  i już.

jak ma być nia mega pewna to

solidna ram drewniana, albo stalowa, albo aluminiowa, do tego elementy wieszaj±ce o kilkukrotnie większej no¶no¶ci niż ci wyjdzie z obliczeń. Warto kupować elementy z atestami, czyli nie najtańsze w sklepie za rogiem tylko w specjalistycznym sklepie.

je¶li strop jest z monolitu to prawdopodobnie wystarcz± solidne kotwy wbijane albo chemiczne, je¶li strop jaki¶ inny to warto sie zastanowić nad kotwieniem na wylot.

jako zawisia albo łańcuchy albo linki stalowe.

Data: 2012-05-21 08:01:01
Autor: kogutek
lamia wrote:
> [...]

jako zawisia albo łańcuchy albo linki stalowe.

Ale Ty pieprzysz jak potłuczony. Obliczenia uwzględniaj± współczynnik
bezpieczeństwa. No chyba że Ty liczysz, to faktycznie ze względu na niewiedzę
trzeba wszystko dać z 5 razy słabsze niż zaproponujesz. Bo jako¶ dziwnie
wychodzi że bez liczenia albo jak dyletant udaje że policzył to wszystko jest
przewymiarowane pięć do dziesięciu razy. I te gadki. Pan(i) wie ile taki
bojler waży. A on z wod± waży 100 kilogramów co daje na jeden punkt
zamocowania 50 kilogramów. I wystarcza, jak kto¶ wie jakie tam działaj± siły,
odpowiedni kołek albo kotwa o ¶rednicy sze¶ciu milimetrów je¶li s± dwa punkty
zamocowania. I tyle w temacie wytrzymało¶ci.  --

Data: 2012-05-21 10:53:04
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

a widziałe¶ już bojler który spadł ze ¶ciany?  bo ja widziałem

Data: 2012-05-21 11:32:45
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]
> zamocowania. I tyle w temacie wytrzymało¶ci.

a widziałe¶ już bojler który spadł ze ¶ciany?  bo ja widziałem
Przykład z dupy wzięty dałe¶. Już pokazałe¶ że co¶ takiego jak obliczenia
wytrzymało¶ciowe Ciebie nie dotycz±, napisałe¶ że jak policzyć to trzeba dać
kilka razy mocniejsze. Zakazu dawania mocniejszego nie ma. Ale to głupota. U
mnie bojler wisi na dwóch kawałach pręta gwintowanego M6 i jako¶ nie chce
spadać. Wystarczy wiedzieć jakie siły działaj±. Jak kto¶ nie ma o tym pojęcia
to dwudziesto centymetrowe haki będ± za małe.

Data: 2012-05-21 13:36:56
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

po prostu miałe¶ albo masz szczę¶cie...

a ja widziałem jak sie połamały i powyrywały podpory pod cały ci±g kanalizacji w nowym budynku, pan projektant Ľle policzył obci±żenie i poszło wszystko w pizdu.

Data: 2012-05-21 12:26:56
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

a ja widziałem jak sie połamały i powyrywały podpory pod cały ci±g kanalizacji w nowym budynku, pan projektant Ľle policzył obci±żenie i poszło wszystko w pizdu.
A ja widziałem słonia w karafce. I co z tego. Nic. To że swoj± fachowo¶ć
udowadniasz traumatycznymi historyjkami też nic nie znaczy. Nikt normalny, po
tym co stwierdziłe¶ o braniu kilka razy mocniejszych elementów niż wychodz± z
obliczeń, nie będzie brał poważnie tego co piszesz.`Możesz jeszcze się
ratować. Piszesz że mam szczę¶cie. udowodnij obliczeniami że gwintowany pręt
jest zbyt słaby żeby utrzymał bojler 80l. Dwa takie pręty użyłem, bo bojler ma
dwu punktowe mocowanie do ¶ciany. Liczysz, udowadniasz że nie mam racji tylko
szczę¶cie i ja wtedy zjadam myszkę. --

Data: 2012-05-21 16:20:17
Autor: JK
W dniu 2012-05-21 14:26, kogutek pisze:

[...]

Drogi kogutku, wytrzymało¶ć pręta to tylko jeden z elementów całego zamocowania. Twój pręt wbity w styropian, wyleci pod byle jakim obci±żeniem.

  Liczysz, udowadniasz że nie mam racji tylko
szczę¶cie i ja wtedy zjadam myszkę.

Pokazałem twoj± ignorancję. Teraz pisz jak smakowała mysz.

JK

Data: 2012-05-21 19:21:19
Autor: kogutek
JK <jaka857@interia.pl> napisał(a):
> [...]

  Liczysz, udowadniasz że nie mam racji tylko
> szczę¶cie i ja wtedy zjadam myszkę.

Pokazałem twoj± ignorancję. Teraz pisz jak smakowała mysz.

U mnie jest ¶ciana z cegły. Liczysz, udowadniasz że nie mam racji, zjadam
mysz. Taka jest kolejno¶ć. Ty liczysz a jak wychodzi z obliczeń że się urwie
to wtedy ja konsumuję myszkę. Powtórzyć trzeci raz czy zrozumiałe¶? Jak wbić w
powietrze to się nawet sekundy nie utrzyma sam pręt. --

Data: 2012-05-21 21:53:49
Autor: JK
W dniu 2012-05-21 21:21, kogutek pisze:
[...]

Drogi kogutku, pogr±żasz się ci±gle.
Nawet nie wiesz, że aby przeprowadzić takie obliczenia trzeba mieć przynajmniej szkic zamocowania, nie mówi±c już o parametrach materiału z którego wykonany jest  twój mityczny "gwintowany pręt".

No dawaj, jak smakuje mysz?

JK

Data: 2012-05-21 20:21:19
Autor: kogutek
> [...]

Nawet nie wiesz, że aby przeprowadzić takie obliczenia trzeba mieć przynajmniej szkic zamocowania, nie mówi±c już o parametrach materiału z którego wykonany jest  twój mityczny "gwintowany pręt".

Pręt z gwintem M6 ma 100mm długo¶ci. Ze ¶ciany wystaje 10mm. nakrętka
dokręcona sił± 15 Nm. Grubo¶ć wspornika 2mm. Odległo¶ć pomiędzy mocowaniami
300mm. Wysoko¶ć bojlera 800mm. Wspornik 150 mm licz±c od góry bojlera. Drugi
wspornik na którym opiera się bojler 500 mm niżej niż pierwszy wspornik.
Mocowanie dwu punktowe na górnym wsporniku. ¦rednica bojlera 480 mm.
Podł±czenie wężykami. Do dzieła. Rób szkic i licz. materiał ¶ruby możesz
przyj±ć dowolny pod warunkiem że będzie to stal. Może być klamkowa. Pręt
obsadzony na gips. Głodny jestem ale się nie pożywię. Jestem tego pewny. A tak
na poważnie. Jak umiesz policzyć i nigdy tego nie robiłe¶ dla takiej sytuacji
to policz. W sumie tego nawet liczyć nie trzeba. Oszacować można. Od razu
możesz policzyć jaka dla takich warunków powinna być minimalna grubo¶ć pręta
przy współczynniku bezpieczeństwa 1,3. A jak nie potrafisz oszacować to się
nie wychylaj.

Data: 2012-05-21 11:37:12
Autor: anhin
jak zrobić łóżko podwieszane

solidne...

nikt ci tutaj tego nei zaprojektuje i nie przybije pieczÄ…tki.

jak ma być mega pewna to projekt konstruktor obliczenia i już.

byłbym za. Problem konstrukcyjnie jest trudny, i pomoc doświadczonego konstruktora budowlanego (choćby w formie jednorazowej konsultacji) byłaby bardzo wskazana. Przeważająca większość stropów nie była projektowana na tak przenoszone obciążenia lokalne. Kluczowy jest problem miejscowej wytrzymałości (strop jako całość może i przeniesie ciężar, ale akurat ten fragment na którym wisi łóżko, nie wytrzyma dynamicznych obciążeń ścinających). Lokalizacja żeber, belek czy t.p. jest konieczna, ale to nie jest zadanie dla laika. Może się też np. okazać że jedyną możliwością powieszenia łoża jest dodanie dwóch podciągów, solidnie opartych na ścianach, ale nie wiem, czy takie rozwiązanie odpowiadałoby Ci estetycznie.
Konstrukcja samego łóżka to drobiazg, zamiast stać na 4 nogach może równie dobrze wisieć na 4 wieszakach, a byle łańcuchy czy nawet porządne liny przeniosą z zapasem ciężar łoża i zawartości. Tylko żeby miały na co przenieść...

Data: 2012-05-21 11:55:07
Autor: Marek Dyjor
anhin wrote:
[...]

projektowana na tak przenoszone obciÄ…ĹĽenia lokalne. Kluczowy jest
problem miejscowej wytrzymałości (strop jako całość może i przeniesie
ciężar, ale akurat ten fragment na którym wisi łóżko, nie wytrzyma
dynamicznych obciążeń ścinających). Lokalizacja żeber, belek czy t.p.
jest konieczna, ale to nie jest zadanie dla laika. MoĹĽe siÄ™ teĹĽ np.
[...]

w przypadku monolitów to bym sie nie bał ale już wszelkie wynalazki kompozytowe magą być problemem.

tak na szybko  dwie osoby to 200kg  + 100 kg solidne Ĺ‚oĹĽe z poĹ›cielÄ…  mamy 300 no 400kg /4 zawiesia mamy 100kg bezpieczniej policzyć po co najmniej te 300kg albo nawet 400 kg na zawiesie a to juĹĽ nie jest tak maĹ‚o.

Data: 2012-05-21 12:30:34
Autor: anhin
jak zrobić łóżko podwieszane

tak na szybko dwie osoby to 200kg + 100 kg solidne łoże z pościelą mamy
300 no 400kg /4 zawiesia mamy 100kg bezpieczniej policzyć po co najmniej
te 300kg albo nawet 400 kg na zawiesie a to już nie jest tak mało.

zwĹ‚aszcza wobec nieuniknionych obciÄ…ĹĽeĹ„ dynamicznych ;-) (bez gĹ‚upich domysĹ‚Ăłw, kaĹĽdy moĹĽe mieć niespokojny sen ;-)). Z tym ĹĽe nie bardzo zrozumiaĹ‚em TwĂłj skrĂłt myĹ›lowy -czego dotyczy rozróżnienie monolit/kompozyt? JeĹ›li lin, to zerknij przy okazji, jakÄ… wytrzymaĹ‚ość ma 6 mm lina z poczciwego poliestru, o wynalazkach w rodzaju kevlaru czy spektry nie wspominajÄ…c. JeĹ›li konstrukcji łóżka, ja osobiĹ›cie dla Ĺ›wiÄ™tego spokoju bym policzyĹ‚, choć wydaje mi siÄ™, ĹĽe np. jednolita pĹ‚yta ze sklejki 22 mm (kompozyt jak najbardziej ;-) i nie twierdzÄ™ ĹĽe to optymalne i sensowne rozwiÄ…zanie) jako podstawa Ĺ‚oĹĽa  wytrzymaĹ‚aby najdziwaczniejszy rozkĹ‚ad momentĂłw od wieszakĂłw. No, moĹĽe z z jakimĹ› dodatkowym usztywnieniem ;-)

Data: 2012-05-21 12:49:57
Autor: Marek Dyjor
anhin wrote:
tak na szybko dwie osoby to 200kg + 100 kg solidne łoże z pościelą
mamy 300 no 400kg /4 zawiesia mamy 100kg bezpieczniej policzyć po co
najmniej te 300kg albo nawet 400 kg na zawiesie a to juĹĽ nie jest
tak mało.

zwłaszcza wobec nieuniknionych obciążeń dynamicznych ;-) (bez głupich
domysłów, każdy może mieć niespokojny sen ;-)). Z tym że nie bardzo
zrozumiałem Twój skrót myślowy -czego dotyczy rozróżnienie
monolit/kompozyt?

no tak w domyśle zostało ze pisałem o stropach monolitycznych i kompozytowych

Data: 2012-05-21 13:07:53
Autor: anhin
jak zrobić łóżko podwieszane

no tak w domyśle zostało ze pisałem o stropach monolitycznych i
kompozytowych

Aha, nie zrozumiałem. Mnie uczyli że żelbet to kompozyt ;-) więc zrozumiałbym, gdybyś napisał o stropach płytowych i żebrowych/belkowych. W przemysłówce często stropy robi się płytowe krzyżowo zbrojone właśnie po to m. in., żeby bez problemu podwieszać tam w razie czego różne lżejsze różności. W mieszkaniówce i tzw. użyteczności jest pełna dowolność, zależy od skali budynku i rozpiętości: od płytowych, przez belkowe po gęstożebrowe (cegła żerańska i inne prefabrykaty też były gęstożebrowe wbrew pozorom). Bez szczegółowej ekspertyzy strach na tym wieszać cokolwiek cięższego od żyrandola, bo nigdy nie wiadomo czy nie trafi się w wypełnienie/pustkę między żebrami/belkami.

Data: 2012-05-21 13:19:19
Autor: Marek Dyjor
anhin wrote:
[...]

od ĹĽyrandola, bo nigdy nie wiadomo czy nie trafi siÄ™ w
wypełnienie/pustkę między żebrami/belkami.

Data: 2012-05-21 13:19:58
Autor: Marek Dyjor
anhin wrote:
[...]

wiesz nie jestem inżynierem budowlanym. bardzo łądnei to i fachowo wyłożyłaś. Dzieki.

Data: 2012-05-21 13:29:30
Autor: anhin
jak zrobić łóżko podwieszane

wiesz nie jestem inĹĽynierem budowlanym. bardzo Ĺ‚Ä…dnei to i fachowo
wyłożyłaś. Dzieki.

:-)

Data: 2012-05-22 02:15:11
Autor: Dziobak
jak zrobić łóżko podwieszane
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

kupować elementy z atestami, czyli nie najtańsze w sklepie za rogiem tylko w specjalistycznym sklepie.

Może się zdarzyć , że akurat za rogiem jest specjalistyczny; no chyba że uważasz castoramę i.t.p. za specjalistyczny  :>>

je¶li strop jest z monolitu to prawdopodobnie wystarcz± solidne kotwy wbijane albo chemiczne, je¶li strop jaki¶ inny to warto sie zastanowić nad kotwieniem na wylot.

Czy Lamia gdzies napisała ,że mieszka w domku ??
Na wylot ? A co na to s±siad ???

Uprasza sie o odrobinę logiki i wyobraĽni  :)

Dziobak

Data: 2012-05-22 13:58:06
Autor: Marek Dyjor
Dziobak wrote:
[...]

a może on(a) ma męża konstruktora, a może mieszka na barce mieszkalnej, a może jest pigmejem i waży 20 kg itd...

Data: 2012-05-23 08:45:38
Autor: Dziobak
[...]

Zapisz się do wiod±cej partii , będziesz od ręki specjalist± od PR
Stara ubecka zasada : nie masz racji to  z przeciwnika zrób idiotę.

Dziobak

Data: 2012-05-23 09:13:11
Autor: anhin
jak zrobić łóżko podwieszane

Zapisz się do wiodącej partii , będziesz od ręki specjalistą od PR
Stara ubecka zasada : nie masz racji to z przeciwnika zrĂłb idiotÄ™.

Może i stara, ale dlaczego ubecka? Argumentacja ad hominem była pod różnymi nazwami elementem retoryki już w starożytnej Grecji. Choć trzeba przyznać, że obecnie zyskała świeży wymiar: nie masz racji, to przypisz przeciwnikowi poglądy lub skłonności polityczne, jakie uważasz za hańbiące.
Przepraszam za wcinanie siÄ™, ale NMSP.

Data: 2012-05-23 16:19:54
Autor: Feahisim
jak zrobić łóżko podwieszane
Użytkownik "Dziobak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4fbc8795@news.home.net.pl...

Zapisz się do wiod±cej partii , będziesz od ręki specjalist± od PR
Stara ubecka zasada : nie masz racji to  z przeciwnika zrób idiotę.

Hmm, pasuje jak ulał do tej przeciwnej, zazdroszcz±cej wiod±co¶ci...

Feah

Data: 2012-05-23 18:00:16
Autor: Marek Dyjor
Dziobak wrote:
[...]

jakby co to ty stosujesz stara faszystowsk± metodę, obraĽ przeciwnika jak nie masz nic m±drego do powiedzenia

Data: 2012-05-24 08:29:23
Autor: Dziobak
jak zrobić łóżko podwieszane
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał

jakby co to ty stosujesz stara faszystowsk± metodę, obraĽ przeciwnika jak nie masz nic m±drego do powiedzenia

Autocenzura.

Dziobak

jak zrobić łóżko podwieszane