jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła

Data: 2011-05-04 12:58:43
Autor: zlotowinfo
jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła
szerokość 43,5
wysokosc 28,5

jak zrobić w miarę ładny łuk, zaokrąglenia z lewej i z prawej strony oparcia

chciałem dość lekkim kątem jechać ku górze
i dość krótkim kątem na górze skończyć
i by tak samo było z obydwu stron

Data: 2011-05-04 07:39:00
Autor: Piotr Molski
jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła
Witam,
widzialem, jak goscie robili ze sklejki deski kajtowe DIY.
Podpierali deske z obu stron, srodek obciazali, pod spodem jakis
czajnik parujacy stal (chyba).
Albo "naparowanie" sklejki i przykrecenie sciskami do formy.

Poszukaj w googlu "DIY kite boards", ew. zajrzyj na polskie/
zagraniczne fora kitowe.

Aha - jak zrobisz deske zamiast krzesla nie miej do mnie pretensji ;)

pozdr
Piotr

Data: 2011-05-04 13:27:35
Autor: gary
W dniu 2011-05-04 12:58, zlotowinfo pisze:
[...]

ja tego w ogóle nie widzę  :)
skrobnij jakiś szkic to będziemy wiedzieć o co Ci chodzi

Data: 2011-05-05 00:00:27
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "gary" <gary@cotam.pl> napisał w wiadomości news:iprc2k$rnu$1srv.cyf-kr.edu.pl...
ja tego w ogóle nie widzę  :)
skrobnij jakiś szkic to będziemy wiedzieć o co Ci chodzi

http://panel.comze.com/oparcie1.jpg
http://panel.comze.com/oparcie2.jpg
http://panel.comze.com/oparcie3.jpg

przydałby się jakiś program graficzny
z centymetrami i łukiem bym to sobie sprawdził jaki kąt
mi wygląda lepiej, druknął i odrysował

nie wiem jeszcze jak bardzo ostro iść z kątem w pionie

Data: 2011-05-05 07:51:26
Autor: gary
W dniu 2011-05-05 00:00, zlotowinfo pisze:
[...]

Zaraz zaraz
czyli tobie nie chodzi o łuk wygięcia deski (sklejki) tak żeby była wklęsła (pod plecy) tylko o łuk na linii cięcia tej deski a sama deska będzie płaska.

Jeżeli dobrze zrozumiałem intencje to

- ściągnąć inkscape
- włączyć we właściwości strony siatkę w minimetrach
- narysować swoje oparcie przy pomocy krzywych Besiera (można zastosować lustrzane odbicie połówki żeby było symetryczne)
- wydrukować
- przeprasować wydruk żelazkiem na deskę (jak druk atramentowy to na mokro)
- piłka w dłoń i jazda

Data: 2011-05-05 18:22:37
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 5 May 2011 00:00:27 +0200, zlotowinfo napisał(a):

przydałby się jakiś program graficzny
z centymetrami i łukiem bym to sobie sprawdził jaki kąt
mi wygląda lepiej, druknął i odrysował

Kurczę, no po prostu fascynujące, jak sobie radzono z "giętymi" meblami w
średniowieczu! Bez żadnych programów graficznych, drukarek??? Ale prymityw!
:->
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-05-05 19:03:35
Autor: Panslavista

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1q22clbi1epyx.eoxpbonnrf40.dlg40tude.net...
[...]

    Teraz robi się dokładnie tak samo - szablon do którego przymocowywuje się element gorący, prosto z gotowania (części umeblowania, wręgi łodzi itp.) Szablon zapewnia powtarzalność.

Data: 2011-05-08 12:50:00
Autor: Marek Dyjor
Ikselka wrote:
[...]

to idź sobie obejrzyj, tylko dokładnie te meble, że średniowiecza...

wierz mi, nie chciałabyś takiej chały w domu.

Data: 2011-05-09 12:28:55
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 8 May 2011 12:50:00 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Ikselka wrote:
[...]

Oglądałam. Bardzo mi się podobają. Dostojne, ciężkie.

wierz mi, nie chciałabyś takiej chały

Jeśli chała - to tylko rokoko. Nie ma większej.

w domu.

Meble powinny pasować do domu. Nie sądzę, aby akurat mój dom nadawał się do
sredniowiecznego umeblowania, ale już gdybym miała średniowieczny zamek, to
na pewno próbowałabym go odpowiednio umeblować :-PPP

Data: 2011-05-06 11:26:17
Autor: Shaman
Dnia 05-05-2011 o 00:00:27 zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał(a):

[...]

polecam Google Sketchup - darmowy i bardzo łatwy w obsłudze. Aby dojść do  prawy wystarczy zobaczyć kilka treningowych filmików na YouTube a potem  dostosować sobie skróty klawiaturowe do własnych potrzeb.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-04 13:29:58
Autor: Panslavista

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:iprbh5$eb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gotowanie i wygięcie do szablonu.

Data: 2011-05-08 21:24:12
Autor: tygryseek
[...]

Cienkie deseczki zwilżone wodą wyginasz na formie ,pomiędzy deseczkami klej
po wyschnięciu zachowa kształt.

Data: 2011-05-15 18:21:38
Autor: zlotowinfo