jak zrobic wlasnego taniego DreamBoxa 500 HD ...

Data: 2010-11-22 17:01:56
Autor: pw
jak zrobic wlasnego taniego DreamBoxa 500 HD ...
Witam,
roznica w cenie pomiedzy DM 500 a DM 500HD to okolo 1000zl to jest duzo, wszystko w zasadzie przez to, ze do dekodowania HD potrzeba solidnej maszyny - kodek h264 ...

pomyslalem wiec, dlaczego nie wykorzystac do tego komputera? tuner FTA HD juz mam, czytnik kart phoenix rowniez, brakuje mi tylko modulu CI, wiem ze mozna wykorzystac sasc-ng, ale nie obsluguje kodowania nagra 3 (polsat), dlatego wlasnie szukam CI na USB

czy ktos z was spotkal modul CI na USB dzialajacy pod linuksem? jaki CI jest zamontowany w DM?

Data: 2010-11-22 16:25:56
Autor: bufi
pw wrote:

czy ktos z was spotkal modul CI na USB dzialajacy pod linuksem? jaki

Chyba nie ma takiego urz±dzenia. Mogê siê myliæ. Te co s±, pod³aczasz
specjalnym kablem do karty TV w kompie. A nawet jak znajdziesz to
pewnie siê oka¿e, ¿e nie dzia³a pod Linuksem bo 'co¶tam' zamkniête
stery.

CI jest zamontowany w DM?

W DM chyba nie ma wej¶cia CI. Mo¿e w tych nowszych, dro¿szych modelach.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 17:18:00
Autor: konieczko
jak zrobic wlasnego taniego DreamBoxa 500 HD ...
W dniu 2010-11-22 17:01, pw pisze:
DM 500HD

W Dm CI jest realizowany programowo.

Data: 2010-11-22 18:48:58
Autor: [MF] PL
2010-11-22 18:11, pw napisal (a):
On 11/22/2010 05:18 PM, konieczko wrote:
W dniu 2010-11-22 17:01, pw pisze:
DM 500HD

W Dm CI jest realizowany programowo.

i jest nagra 3?

Żeby uruchomić kartę polsatu w DM musisz mieć do niej odpowiedni boxkey. Polsat paruje karty z tunerami/modułami.

Nagra3 oczywiście działa.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 19:22:10
Autor: pw
jak zrobic wlasnego taniego DreamBoxa 500 HD ...
On 11/22/2010 06:48 PM, [MF] PL wrote:

Nagra3 oczywiście działa.

ale dziala w postaci modulu CI czy programowo?

Data: 2010-11-22 18:31:50
Autor: bufi
pw wrote:

On 11/22/2010 06:48 PM, [MF] PL wrote:

> Nagra3 oczywiście działa.

ale dziala w postaci modulu CI czy programowo?

Skoro nie masz CAM; w którym jest to oprogramowanie, to w DM działa
programowo. Ale jak wcześniej napisał kolega, potrzebujesz boxkeya z
CAMu polsatowskiego który, jest przypisany do karty.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 20:28:49
Autor: pw
On 11/22/2010 07:31 PM, bufi wrote:
pw wrote:

[...]

przeszukalem zrodla dreamboxa, i okazuje sie ze nie ma tam zadnego systemu kodowania, jest natomiast #include <lib/dvb/dvbci.h> wiec jak najbardziej posiada modul ci tylko wewnatrz(na stale) i go nie widac ...

Data: 2010-11-22 20:41:23
Autor: [MF] PL
pw wrote:

[...]

Małe nieporozumienie. Są moduły CI (conax, seca itp.), które posiadają własne oprogramowanie i instaluje się je w tunerach posiadających gniazda na moduły CI. DM nie ma gniazda na moduł, ma wbudowany czytnik (moduł) jak zawał tak zwał obsługiwany przez oprogramowanie tunera.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 18:44:13
Autor: [MF] PL
2010-11-22 17:01, pw napisal (a):
[...]

Dreambox ma wbudowany czytnik, nie ma gniazda na moduły.
Co to wszystko ma wspólnego z Dreamboxem?
Dreambox to enigma/enigma2, nie uruchomisz tego na pc.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 19:26:42
Autor: pw
On 11/22/2010 06:44 PM, [MF] PL wrote:
2010-11-22 17:01, pw napisal (a):
[...]

ale do dreamboxa sa zrodla

http://www.digsat.net/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=49925

wiec mozna przekompilowac na x86, jesli nagra 3 bylaby faktycznie realizowana programowo, to mozna to podlaczyc do sasc-ng ...

Data: 2010-11-22 20:05:32
Autor: [MF] PL
2010-11-22 19:26, pw napisal (a):
[...]

Enigma to system napisany do pracy w tunerze sat. Sama kompilacja nic nie da, musiałbyś zmienić kod źródłowy.

Skystar(2) HD Technisata ma możliwość podłączenia karty na moduły CI. Kupujesz moduł z kartą od Polsatu i oglądasz.
Jest też dostępna wersja pod USB "SkyStar USB 2 HD CI" ale nie wiem jak działa pod linuxem.

Data: 2010-11-22 20:11:00
Autor: [MF] PL
2010-11-22 20:05, [MF] PL napisal (a):
2010-11-22 19:26, pw napisal (a):
[...]

W zasadzie to mam Skystara HD i taką kartę na moduły do niego. Nie używam go od m/w 1,5 roku więc chętnie się go pozbędę (czytaj sprzedam).

Pozdrawiam

Data: 2010-11-22 20:18:03
Autor: pw
On 11/22/2010 08:05 PM, [MF] PL wrote:
2010-11-22 19:26, pw napisal (a):
[...]

skystar HD nie jest polecany na linuksa, ma fatalne sterowniki

Data: 2010-11-22 20:44:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

No to ja mogę opchnąć Twinhana sp-400 + CI.

Data: 2010-11-22 20:55:11
Autor: pw
On 11/22/2010 08:44 PM, Cavallino wrote:
[...]

wszystkie karty HD na USB majace dobre wsparcie dla linuksa sa na stronie

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-S2_USB_Devices

z tego najlepsza i dostepna w polsce jest tevii s660 ...

Data: 2010-11-22 21:01:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości news:icehqv$8fd$1news.vectranet.pl...
[...]

wszystkie karty HD na USB

Akurat ten twinhan nie jest usb.

jak zrobic wlasnego taniego DreamBoxa 500 HD ...