jaka KK na wyjazd do usa?

Data: 2013-10-28 22:14:48
Autor: marek
jaka KK na wyjazd do usa?
 witam,
jade turystycznie do usa
ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?
(przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)
--
mm

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-10-28 17:07:44
Autor: witek
jaka KK na wyjazd do usa?
marek wrote:
  witam,
jade turystycznie do usa

powodzenia

ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?

taka, których s± dwie sztuki

(przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)

visa elektron kiepsko się sprawdza, ale da sie przezyc.
czasami nie przechodzi i mozesz zostać z palcem w d.. jak nie bedziesz miał gotówki,

ten palec bedzie mógł wejsc głeboko, jak bedziesz wieczorem w szemranej dzielnicy a pani pomysli sobie ze karta kradziona.

wez, dwie wypukle karty, z roznych bankow  tak, zeby jedn± z nich dało się jeszcze wypłacać z bankomatu gotówkę.

Reszta zalezy czy jedziesz do cioci, ktora w razie czego cie utrzyma, to wystarczy ci to co powyzje i jakies 200 dolarów w gotówce na drobne wydatki

czy tez
jestes kasiasy i zamierzasz mieszkac w hotelach, wypozyczac samochody i trochę poszaleć w kasynach.
wówczas wzi±łbym jaki¶ czek bankierski i zdeponował w tamtejszym banku i otworzył sobie konto z lokaln± kart± bo szkoda kasy na prowizje.

Data: 2013-10-28 22:41:24
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jaka KK na wyjazd do usa?
marek pisze:

jade turystycznie do usa
ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?
(przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)

Jak rozliczana w PLN, to Polbank MC (nie Visa).
Jak rozliczana w USD, to karta walutowa do kantoru Aliora.
Ewentualnie do kompletu debetówka Citi podpięta do rachunku USD (darmowe
wypłaty gotówki w bankomatach Citi w USA).

--
MiCHA

Data: 2013-10-30 16:23:09
Autor: jakson
jaka KK na wyjazd do usa?
Jak rozliczana w USD, to karta walutowa do kantoru Aliora.

Troche OT:
Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.

Karta Alior Kantor EUR testowana w kilku krajach Europy
w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).

Data: 2013-10-30 09:12:39
Autor: mucher
jaka KK na wyjazd do usa?
On Wednesday, October 30, 2013 4:23:09 PM UTC+1, jakson wrote:
> [...]

w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).

Dziwne - nie miałem żadnych problemów z kartami z Aliora - kantorowymi. Korzystałem z USD i EUR - a nie, jedyny problem to buraki w Hiszpanii wciskaj±ce bez pytania przyciski od DCC w terminalu - co skutkuje 2/3 krotnym przewalutowaniem w niektórych przypadkach.

nb. w USA bankomaty doliczaj± swoj± prowizję (1.5-2.5 dolara) - czasem to się bardziej opłaca - np. db.net unikał tej prowizji w bankomatach Bank of America.

mucher

Data: 2013-10-30 12:27:39
Autor: witek
jaka KK na wyjazd do usa?
mucher@gmail.com wrote:

[...]

w stanach nie widdz± co to dcc wiec i tak wszystko pojdzie w dolarach.

koszt transakcji bezgotowkowej to przelicznik USD/PLN jesli nie masz karty w USD plus prowizja pobrana przez twoj bank.
bankomat wychodzi jednak drozej, bo bankomat policzy swoja prowizje, bank swoja za wyplate gotowki, ktora jest zwykle wyzsza niz prowizja za transakcje bezgotowkowe plus przelicznik USD/PLN.

Swego czasu bardzo sie sprawdzaly karty z pekoa sa.

http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kredytowe/pozostale_karty/

unikasz przewalutowania, wydasz tylko tyle ile zaplanujesz, karta widziana jak kredytowa i nikt nie robił cyrków z wypozyczeniem np samochodu. tak samo nikt sie w hotelach nie dziwił. bo karta jest wypukła i wyglada jak zwykła kredytówka.

Data: 2013-10-30 20:38:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jaka KK na wyjazd do usa?
mucher@gmail.com pisze:

Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA. Karta Alior Kantor EUR testowana w kilku krajach Europy
w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).
Dziwne - nie miałem żadnych problemów z kartami z Aliora - kantorowymi. Korzystałem z USD i EUR - a nie, jedyny problem to buraki w Hiszpanii wciskające bez pytania przyciski od DCC w terminalu - co skutkuje 2/3 krotnym przewalutowaniem w niektórych przypadkach.

Też to miałem w Hiszpanii w hotelu. Nawet na wydruku pojawiła się piękna
formułka (i to po angielsku), że niby rzekomo zostałem poinformowany i
wyraziłem zgodę na obciążenie w PLN. Karta była "na podpis", więc
wziąłem wydruk, bezczelnie napisałem na nim "Rejected" i oddałem
recepcjoniście. Potem przez 2 godziny się motali jak to odkręcić... :-)

--
MiCHA

Data: 2013-10-30 15:44:17
Autor: witek
jaka KK na wyjazd do usa?
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
mucher@gmail.com pisze:

[...]

A w Polsce grzecznie sie pytaja czy chce w złotówkach czy w Euro.

Zauwazylem, tylko ze Paypass sie nie pyta jak płacisz w ten sposób. idzie w złotówkach.

Data: 2013-10-30 17:00:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jaka KK na wyjazd do usa?
jakson pisze:

[...]

Nie miałem problemów z akceptacją KK od Aliora w USA.

--
MiCHA

Data: 2013-11-13 09:04:19
Autor: WAM
jaka KK na wyjazd do usa?
On Wed, 30 Oct 2013 16:23:09 +0100, "jakson" <john.smith@example.org>
wrote:

Jak rozliczana w USD, to karta walutowa do kantoru Aliora.

Troche OT:
Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.
Nie miałem żadnego problemu z fizycznym użyciem karty Alior Kantor w
USA. Metody autoryzacji były różne ale zawsze skuteczne. Można
stwierdzić że karta nie jest zbyt bezpieczna w przypadku jej
kradzieży:
1. Automat biletowy w metrze w NY - podawało się jakikolwiek kod
pocztowy i przechodziła autoryzacja (bez PIN)
2. Automat biletowy na autobusy w LV - poszło za trzeci± prób± (nie
pamiętam czy pytało o pin czy o kod pocztowy).
3. Automat parkingowy w LA - poszło bez pytań o cokolwiek
4. Sklepy i restauracje:
a) W większo¶ci przypadków szło na podpis składany na ekranie, nie
porównywany z kart± bo po przeci±gnięciu karty, przed podpisaniem,
zd±żyłem j± zawsze schować.
b) raz chyba poszło bez niczego, żadnego podpisu i pinu. c) raz w sklepie przed płatno¶ci± pani spytała czy debit czy credit -
pokazałem że karta jest debit ale jej co¶ nie grało, nie o to jej
chodziło - wybrała opcję debit i nie przeszła płatno¶ć. Powiedziała że
jej terminal nie ma komunikacji z moim bankiem i musi mi to pu¶cic
jako credit i zaż±dała okazania id. Jako credit poszło bez problemu
(już nie pamiętam czy w tym wypadku z podpisem czy nie).

Nie udało mi się dokonać zakupu kart± przez stronę www (citypass na
atrakcje w NY) - mimo ¶rodków i odpowiedniego limitu na płatno¶ci
internetowe. WAM

jaka KK na wyjazd do usa?