jaka Octavia

Data: 2009-08-31 18:41:49
Autor: Radek
jaka Octavia
Witam
Mam pytanko do znawców Skody - jaką Octavię w dieslu byście polecili (oczywiście wersja I) - jaki rocznik był najlepszy bo widziałem kilka desek rozdzielczych więc i jakieś liftingi były:
jeżdżę głownie po mieście (95%, 5% to wakacje  - jakieś 1000KM)
mam około 16 000 PLN na nią do wydania.

i pytanko - które wersje miały wycieraczkę na tylnej szybie? - bo widuję takie z i bez.

fajnie gdyby miała: elektryczne szyby - przynajmniej przód, ABS, co najmniej 2 poduszki, klima albo szyberdach z naciskiem na KLIMĘ (skoda chyba nie montuje szyberdachu :)

dzięki
radek

Data: 2009-08-31 17:40:48
Autor: to
jaka Octavia
Radek wrote:

Witam
Mam pytanko do znawców Skody - jaką Octavię w dieslu byście polecili

Jakąś podstawową wersję, będzie łatwiej wyprać.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-31 18:40:42
Autor: Cavallino
jaka Octavia
Użytkownik "Radek" <nby.ciach@o2.ciach.pl> napisał w wiadomości news:h7gu9v$nv3$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam pytanko do znawców Skody - jaką Octavię w dieslu byście polecili

Matchboxa, najlepsze resory ma.
Trzeba tylko na skalę uważać, żeby się do tego diesla zmieściła.

Data: 2009-08-31 19:17:58
Autor: marjan
jaka Octavia
Cavallino pisze:
[...]

E, przesadzasz. W kombi w dizlu praktycznie każdy produkowany rozmiar by się zmieścił. Chociaż fakt - Radek nie napisał czy chce w kombi czy w innej wersji nadwoziowej..

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-01 00:41:43
Autor: AL
jaka Octavia
marjan pisze:
Cavallino pisze:
[...]

wazne, by wycieraczka byla z tylu ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-01 11:45:15
Autor: kamil
jaka Octavia

"marjan" <klero8.tk9@gmail.com> wrote in message news:h7h0k6$lal$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
[...]

No i nie wiemy czy w ksenonach i skorze?

Data: 2009-09-11 10:52:35
Autor: kogutek
jaka Octavia
> [...]

Matchboxa, najlepsze resory ma.
Trzeba tylko na skalę uważać, żeby się do tego diesla zmieściła.
Trzeba uważać bo do jakiegoś 1979 roku robili koła na cienkich ośkach do
jeżdżenia po torach, i na grubych do ręcznego napędu. Po 70 na grubych ośkach
nie widziałem. --

Data: 2009-09-01 00:56:18
Autor: Artur
jaka Octavia

Użytkownik "Radek" <nby.ciach@o2.ciach.pl> napisał w wiadomości news:h7gu9v$nv3$1inews.gazeta.pl...
Mam pytanko do znawców Skody - jaką Octavię w dieslu byście polecili
(..)
chyba nie montuje szyberdachu :)

noooo... to chyba z salonu.
Tylko zastanów się po co Ci diesel jak 95% po mieście.

Pozdro

Data: 2009-09-01 10:19:15
Autor: Robert_J
jaka Octavia
Tylko zastanów się po co Ci diesel jak 95% po mieście.

A to dieslem nie wolno jeździć po mieście? ;-)))

Data: 2009-09-01 08:55:39
Autor: Lopez
jaka Octavia
Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał(a):
> Tylko zastanów się po co Ci diesel jak 95% po mieście.

A to dieslem nie wolno jeździć po mieście? ;-)))

Można, można nawet taczką, zreszta wrażanie dość podobne, zwłaszcza w Octavi

--
Pozdro
Lopez

Data: 2009-09-01 11:32:28
Autor: Robert_J
jaka Octavia
Można, można nawet taczką, zreszta wrażanie dość podobne, zwłaszcza w Octavi

Ja jakoś jeżdżę od 4 lat i nie narzekam. Tyle że dla mnie auto to nie świątynia, obiekt marzeń, kultu ani cel życia ;-). A jeśli chodzi Ci o hałas to bez przesady, nie jest źle. Octavia jest zdecydowanie głośna na zewnątrz, to fakt, ale w środku jest jak w każdym dieslu :-).

Data: 2009-09-01 15:13:04
Autor: Maverick
jaka Octavia
Robert_J pisze:
[...]

Raczej chodzi o powolne nagrzewanie sie wnetrza w zimie i duzo wieksze spalanie na krotkich trasach.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-09-01 15:29:14
Autor: Roman
jaka Octavia
Użytkownik "Maverick" :
[...]

duzo wieksze od czego? od cieplego diesla? bo na pewno nie od benzynowcow

Data: 2009-09-01 17:00:58
Autor: Maverick
jaka Octavia
Roman pisze:
Użytkownik "Maverick" :
[...]

Diesel ma wieksza mase (blok silnika) oraz wieksza sprawnosc - wiec wnetrze w 90% przypadkow bedzie sie wolniej nagrzewac.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-09-02 08:39:38
Autor: Robert_J
jaka Octavia
Raczej chodzi o powolne nagrzewanie sie wnetrza w zimie

Że co??? To musiałeś jeździć popsutą :-). Nie wiem jak w I, ale II nagrzewa się w środku bardzo szybko. Oczywiście mówię o nagrzewaniu wnętrza, a nie samego silnika. W mojej zimą ciepło robi się po 2-3 km. Nie gorąco, ale z nawiewów leci wyraźnie ciepłe powietrze. MZ to auto nagrzewa się dużo szybciej niż moje poprzednie benzynowe...

duzo wieksze spalanie na krotkich trasach.

Czyli ile? Bo moja na krótkich pali jakieś 6-6,3. średnie spalanie do tej wartości spada już po kilku minutach jazdy, tyle że jeżdżę z głową, a nie po ułańsku ;-))).

Data: 2009-09-01 06:12:59
Autor: Radek
jaka Octavia
ok uściśle:
NIE kombi,
diesel po mieście - a dlaczego nie?! teraz mam escorta B+G i wiecej nie chce juz samochodu z gazem - pozar pod maską skutecznie zniecheca do zakupu drugiego auta z gazem...
moze i turbina nie bedzie za czesto pracować ale dam se rade ;)

a co do wycieraczki - mialem malucha i tam nie bylo, teraz mam escorta i jest i jest zajebiś... przepraszam bardzo praktyczna... a widzialem ze niektore octavie maja a inne nie i zastanawia mnie dlaczego...

Data: 2009-09-01 06:33:28
Autor: to
jaka Octavia
Radek wrote:

[...]

TDI to fajny silnik, ale w tym przypadku ma dwie wady. Po pierwsze Octavia jest słabo wyciszona więc bardzo go słychać, po drugie pewnie co druga Octavia TDI w takiej cenie ma przejechane z pół miliona.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-01 08:00:14
Autor: Vlad The Ripper
jaka Octavia

Użytkownik "Radek" <nby.ciach@o2.ciach.pl> napisał w wiadomości news:h7i70d$nod$1inews.gazeta.pl...
[...]

Szukaj wersji 90KM, wystarczy na to auto, jak mocy zbraknie -> chipowanie zdrowego silnika na około 115-120KM. Chyba żaden z tych silników nie miał turbiany o zmiennej geometrii, więc przy miejskiej jeździe odpada ci problem zamulajacej sie turbiny.

a co do wycieraczki - mialem malucha i tam nie bylo, teraz mam escorta i
jest i jest zajebiś... przepraszam bardzo praktyczna... a widzialem ze
niektore octavie maja a inne nie i zastanawia mnie dlaczego...

Zgaduję. Chyba wszystkie octavie kombi mają tylną wycieraczkę, a w liftbackach/sedanach była jako opcja i kto zamówił i dopłacil, ten ma.

Data: 2009-09-01 08:03:49
Autor: Rafal
jaka Octavia
Radek pisze:
[...]

Ty pewnie że dasz radę, ale turbina już niekoniecznie. Turbina będzie pracować w bardzo niekorzystnych warunkach - ciepło, zimno.
Dodatkowo nie rozgrzejesz diesla w mieście, czyli cały silnik również nie będzie pracował w optymalnych warunkach.
Poza tym kto powiedział że benzyna = gaz? a nawet.. ja osobiście nie spotkałem się z pożarem pod maską, a miałem kilka zagazowanych samochodów, przyczyna pożaru na pewno nie była w samym fakcie posiadania instalacji gazowej.

a co do wycieraczki - mialem malucha i tam nie bylo, teraz mam escorta i jest i jest zajebiś... przepraszam bardzo praktyczna... a widzialem ze niektore octavie maja a inne nie i zastanawia mnie dlaczego...

Ha! Sam się zdziwiłem ostatnio... Nie jestem pewien czy na wycieraczkę ma to wpływ, ale wydaje się że tak, chodzi o rodzaj nadwozia sedan i hatchback. Z zewnątrz bardzo podobne.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-09-01 06:29:45
Autor: to
jaka Octavia
Rafal wrote:

[...]

To tak w usenetowej teorii, a w praktyce wersja 110 konna pali 6-7l po Warszawie i ma się dobrze.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-01 16:16:34
Autor: z
jaka Octavia
Rafal pisze:

Ha! Sam się zdziwiłem ostatnio... Nie jestem pewien czy na wycieraczkę ma to wpływ, ale wydaje się że tak, chodzi o rodzaj nadwozia sedan i hatchback. Z zewnątrz bardzo podobne.

Sugerujesz że octawie były też sedanami tak jak toledo?
Pierwsze słyszę

Data: 2009-09-11 10:40:46
Autor: Zorka
jaka Octavia
Radek pisze:
Witam
Mam pytanko do znawców Skody - jaką Octavię w dieslu byście polecili

Chyba miało by: jaki diesel w Octavi?

jaka Octavia