jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa

Data: 2011-11-09 23:26:08
Autor: erg
jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa

Jest domek letniskowy - wolnostojacy.
Do masztu nadawczego w linii prostej jest okolo 8km, ale mimo relatywnie
plaskiego terenu wokol, nie jest on w polu widzenia - zaslania go dosc duza
gora. Jedna jedyna jaka jest, ale akurat stoi na drodze.
Jest jeszcze drugi maszt - odchylony od tego pierwszego o okolo 130 stopni i
rowniez go nie widac - tym razem las i zabudowania. Z obu punktow nadawany
jest sygnal roznych stacji TV.
Chcialbym w tym domku odbierac TV naziemna w mozliwie dobrej jakosci.
Pytanie mam byc moze laickie, ale jednak - jakiego typu antene mam kupic?

Zapewne najlepsza bedzie kierunkowa - np.
http://allegro.pl/antena-atx-55-dvb-t-analog-tv-80-km-hd-i1901682242.html
ale jedna szt nie zda egzaminu przy odbiorze sygnalu z obu masztow.

A zwykle anteny siatkowe - czy one sa cos warte -
http://allegro.pl/antena-siatkowa-szerokopasmowa-wzmacniacz-mc9102b-i1917252292.html ?

Bardzo prosze o ew sugestie.

Erg

Data: 2011-11-09 22:32:40
Autor:
erg <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał(a):

[...]

Dobra antena do okólna albo antena siatkowa --

Data: 2011-11-09 22:33:51
Autor: Jacek Buda
erg <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał(a): > > Jest domek letniskowy - wolnostojacy.

Data: 2011-11-10 11:03:57
Autor: adresss
jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa
On Wed, 9 Nov 2011 22:33:51 +0000 (UTC), "Jacek Buda"
<sp9tcu@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Dobra antena do okólna albo antena siatkowa

Napisz najpierw o jakie to nadajniki chodzi.

Dookolna jak juz to do radia. Siatkowe moglaby byc, ale musisz
sprawdzic szerokosc wiazki i te 120 stopni to duzo.
Skup sie wg mnie na obiorze cyfrowym, bo analogu za chwile moze nie
byc.

Lepsze sa anteny kierunkowe yagi (lub im podobne) ale do tych 8km to
wcale nie potrzeba jakiejs wielkiej anteny! (ale to zalezy tez od mocy
nadawania, wiec najpierw trzeba poznac warunki nadawania, a wtedy
mozna cos zaproponowa).

--
ThinkXtra

Data: 2011-11-10 23:11:05
Autor: erg

Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:sl7nb79kmhf6rsibf5aphgn9169bpt8t9k4ax.com...
[...]

Dziekuje za wyjasnienie. Wszystkie informacje nt obu nadajnikow moge sciagnac z internetu, ale podaj mi prosze dokladnie o jakie "warunki nadawania" chodzi? Czego mam szukac?

erg

Data: 2011-11-14 10:24:12
Autor: adresss
jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa

co to za nadajniki: kanaly, moce itp.

oraz gdzie ty to chcesz odbierac?

--
ThinkXtra

jaka antena TV naziemna - dvbt i analogowa