jaka drukarka laserowa ?

Data: 2011-01-07 10:30:59
Autor: Nateysz
jaka drukarka laserowa ?
Witam,

doradzam przy zakupie drukarki (rozważaliśmy wybór urządzenia wielofunkcyjnego, ale ze względu na ich gabaryty zdecydowaliśmy się jednak na drukarkę) laserowej - podstawowym kryterium jest
jej cena (w związku z tym mówimy raczej o urządzeniu czarno-białym) oraz późniejsze koszty eksploatacji.

Sam korzystam z HP LaserJet 1018 - tonery (zamienniki) kosztujÄ…
tylko 50 zł, a do tej pory nie mam z nią większych problemów.
Niestety jest to dość stary model - w popularnym serwisie aukcyjnym
można kupić tylko używany egzemplarz...

ProszÄ™ o poradÄ™

Data: 2011-01-08 08:38:54
Autor: zbigniew
jaka drukarka laserowa ?

Użytkownik "Nateysz" <43t4@vbr.pl> napisał w wiadomości news:4d26dd53$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
[...]

kupiłem ostatnio hp 1200 tonery po ok 40 zł

Data: 2011-01-08 18:50:27
Autor: SERG
jaka drukarka laserowa ?
W dniu 2011-01-08 08:38, zbigniew pisze:

[...]

jednak na drukarkÄ™) laserowej - podstawowym kryterium jest
[...]

HP 1200 to też już tylko z drugiej ręki można kupić.
Ogólnie to tonery do starszych wersji drukarek laserowych są znacznie tańsze niż do tych obecnie produkowanych.
Ja sam jakiś czas temu kupując nową drukarkę wybrałem Brother HL 2140.
Są do niej miarę tanie zamienniki jak i proszki do uzupełniania. Startowy toner da się łatwo uzupełniać proszkiem bez montowania jakiś chipów jak to jest w przypadku wielu nowych drukarek.

Data: 2011-01-12 16:17:48
Autor: Leszek Kowalski
jaka drukarka laserowa ?

U¿ytkownik "SERG" <marcin_net@pocztaNOSPAM.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:iga84v$prd$1news.onet.pl...
HP 1200 to te¿ ju¿ tylko z drugiej rêki mo¿na kupiæ.
Ogólnie to tonery do starszych wersji drukarek laserowych s± znacznie tañsze ni¿ do tych obecnie produkowanych.
Ja sam jaki¶ czas temu kupuj±c now± drukarkê wybra³em Brother HL 2140.
S± do niej miarê tanie zamienniki jak i proszki do uzupe³niania. Startowy toner da siê ³atwo uzupe³niaæ proszkiem bez montowania jaki¶ chipów jak to jest w przypadku wielu nowych drukarek.

No niestety nowe drukarki to strach kupowaæ. Ja mam Samsunga ML1520 i proszek kosztuje jakie¶ 20z³ i starcza na 10.000 stron (oko³o). Po tym czasie mo¿na wymieniæ wa³ek który te¿ kosztuje kilkana¶cie z³otych, a wymiana jest banalnie prosta. Jedynie raz kupi³em nowy oryginalny toner aby wiêcej móc dosypaæ (bo startówka jest mniejsza gabarytowo). O ile z jako¶ci± wydruków nie ma problemów, to mechanizm pobierania papieru siê ju¿ lekko zu¿y³ i nie zawsze kartki pobiera.

A teraz w nowych drukarkach to jakie¶ chipy i inne kombinacje i z dosypywaniem tonera nie jest ju¿ tak ³atwo. Producenci wiedz± co robi± i gdy pojawiaj± siê tanie zamienniki tonerów/tuszy to wypuszczaj± nowy niekompaktybilny model. Wspomniany wy¿ej Brother jeszcze ma mo¿liwo¶æ uzupe³niania proszku, ale tam chyba wa³ek ¶wiat³oczu³y jest zintegrowany z drukark±.

Leszek Kowalski

Data: 2011-01-12 17:00:31
Autor: the_foe
jaka drukarka laserowa ?
W dniu 2011-01-12 16:17, Leszek Kowalski pisze:
[...]

to chyba jakas wada tych tanich samsungow. mialem ML-1610 i od nowosci nie zawsze papier pochlanial poprawnie. Ale ML-2010PR to juz krol problemow z podajnikiem. Druk dwustronny potrafi niezle wkurzyc. Procz tego te drukarki sa genialne.

--
the_foe

Data: 2011-01-12 19:08:44
Autor: SERG
jaka drukarka laserowa ?
Wspomniany wy¿ej Brother jeszcze ma mo¿liwo¶æ
> uzupe³niania proszku, ale tam chyba wa³ek ¶wiat³oczu³y jest zintegrowany z
> drukark±.

W Brotherze HL 2140 na szczê¶cie bêben ¶wiat³oczu³y jest oddzielnie, wiêc mo¿na go wymieniaæ osobno. Dostêpny jest nawet jego zamiennik, np tu http://allegro.pl/walek-opc-brother-dr-2115-2130-hl2140-2150-2170-i1396343165.html

P.S. To nie moja aukcja :)

Data: 2011-01-14 11:20:29
Autor: Nateysz
jaka drukarka laserowa ?
[...]

Co myślicie o tym modelu:
http://allegro.pl/drukarka-hp-laserjet-p1102-1102-toner-fv-jozefow-i1377834522.html (HP LaserJet P1102) ?

Zamienniki wydają się być stosunkowo tanie:
http://allegro.pl/toner-ce285a-p1102-p1102w-m1212-m1130-m1210-85a-i1409487181.html

jaka drukarka laserowa ?