jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji

Data: 2009-04-27 09:58:41
Autor: venioo
jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji
Potrzebuję do firmy kilka drukarek laserowych mono spełniających rolę drukarek zbiorczych (po 3-4 stanowiska podłączone do drukarki).
Rozdzielczość nieistotna, bo to będą papiery typu f.vat itp. inne księgowe zestawienia.
Fajnie jakby miały moduł sieciowy, lecz nie jest to koniecznością.
Bardzo istotną sprawą jest żywotność - ok.2500str/mies.
Najważniejsze jednak, by była tania w eksploatacji, czyli tanie zamienniki tonerów lub jeszcze lepiej możliwość napełniania proszkiem.

Jakie macie typy? Co sprawdziło się u Was, lub też ew. jakie drukarki odradzacie i dlaczego?
--
venioo

Data: 2009-04-27 10:11:42
Autor: Marrcino
venioo pisze:
[...]

   Ja do takich zastosowań używam Brotherów HL-5250DN, drukarka kosztuje ok. 850zł., posiada moduł sieciowy i duplex. Toner (bez bębna) wymienia się do 7-8 tys. stron, regenerowany koszule mnie około 150zł. Bęben teoretycznie wymienia się co 25 tys. stron ale u mnie robią już 3 przebieg i jest ok.
   Drukarka sama w sobie jest mocna i bezproblemowa w użyciu, mam takich 7 czy 8 i jedyne interwencje są przy wymianie tonera i resecie bębna.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-04-27 10:31:48
Autor: tomek
[...]

Samsung ML2010PR cena około 250 zł. bez modułu sieciowego. Mam to podłączone do routera WiFi z wbudowanym printserwerem. Toner 150g w butelce jakieś 20 zł.

Data: 2009-04-27 01:40:10
Autor: micoud81
On 27 Kwi, 10:31, "tomek" <to...@nie.mam> wrote:
> [...]

do routera WiFi z wbudowanym printserwerem. Toner 150g w butelce jakieś 20

Ja proponuję ci wziąć taką HP LaserJet P1005 http://www.skapiec.pl/site/cat/6/comp/263700
Solidna i tania drukarka. Do tego wystarczy dokupić jakiś printserwer
i można podpinać do sieci.

Data: 2009-04-27 11:46:21
Autor: venioo
micoud81@gmail.com pisze:
Ja proponuję ci wziąć taką HP LaserJet P1005 http://www.skapiec.pl/site/cat/6/comp/263700
Solidna i tania drukarka. Do tego wystarczy dokupić jakiś printserwer
i można podpinać do sieci.

Printserwer nie jest mi niezbędny, mogę zrobić normalne udostępnianie drukarki, gdyż użytkownicy siedzą w jednym pomieszczeniu.
Sama drukarka nie musi być najtańsza, chodzi bardziej o koszty użytkowania. Mam HPLJ1010 i tak średnio w firmie jestem zadowolony. To dobra drukarka jak do użytku domowego albo dla 1 stanowiska. Do pracy z 3-4 komputerami raczej średnio się nadaje (przynajmniej dla moich potrzeb).

venioo

Data: 2009-04-29 08:04:48
Autor: venioo
tomek pisze:

Samsung ML2010PR cena około 250 zł. bez modułu sieciowego. Mam to podłączone do routera WiFi z wbudowanym printserwerem. Toner 150g w butelce jakieś 20 zł.

chyba wezme jedno takie urzadzenie na probe :)

--
venioo

Data: 2009-04-27 14:47:55
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 27.04.2009 venioo <venioo.usunto@poczta.fm> napisał/a:
[...]

Muszą być nowe?
Po 150/200zł kupisz polizingowe hp laserjet 5 (bez l/n/p) za kilka zł do tego
net i duplexer, za 50zł toneru na 5000 stron. Aha za 200zł to już z
pełnym tonerem i nowym bębnem znajdziesz. Co do reszty elementów w tej
drukarce to nie ma się co tam psuć - ukute z metalu. Szybka, tania, tania
w druku, jedyna wada to nie nowa i duża. Aha 2500str to ona w tydzień
przewali i nie czknie. Sa też do niej dodatkowe zasobniki, ryza w nią wejdzie.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-27 17:49:32
Autor: Tomasz Minkiewicz
jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji
On Mon, 27 Apr 2009 14:47:55 +0000 (UTC)
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

> [...]

Muszą być nowe?
Po 150/200zł kupisz polizingowe hp laserjet 5 (bez l/n/p) za kilka zł do tego

Mieszasz. HP LJ 5* to były trzy wyraźnie różne konstrukcje drukarek
i zapis „l/n/p” nie ma sensu, bo bierze po jednym modelu z każdej
z nich.

Modele 5/5d/5n/5dn/5m (i chyba jeszcze parę innych kombinacji literek)
to to samo, tylko z dołożonymi (lub nie) modułami dodatkowymi. To była
najwyższa półka (i najcięższa! ze 20 kilo to cudo waży).
5p/5mp (a w zasadzie teĹź 6p/6mp) to rĂłwnieĹź ta sama drukarka, ale
inna od tamtej – używają innych tonerów (za to tych samych simmów
z postscriptem i RAMem) i nie było do nich duplexu i modułu sieciowego.

Wszystkie powyższe były niezniszczalne i godne polecenia, natomiast
5l (i 6l) to co innego – rupieć straszliwy, nie sięgający tamtym
jakością do pięt, używający jeszcze innych tonerów, nie mający slotów
na simmy i z totalnie spieprzonym mechanizmem pobierania papieru.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-27 16:14:44
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 27.04.2009 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał/a:
[...]

Dlatego pisałem że _bez_ dodatkowych literek, nie wiedziałem że d,n,dn i m to
wyposażenie.

[...]

Tak to własnie wiem, kupiłem najpierw do firmy 5-tkę po wielu niepowodzeniach z
wieloma różnymi plastikami. A później też do domu kupiłem, mimo ze duża,
ale jakoś ją schowałem pod stół. Za to nie ma problemu książkę wydrukować :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-27 17:55:07
Autor: d530

"Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote in message news:slrngvbh90.lsg.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...

w druku, jedyna wada to nie nowa i duża. Aha 2500str to ona w tydzień
przewali i nie czknie. Sa też do niej dodatkowe zasobniki, ryza w nią wejdzie.

potwierdzam
Performance
      Maximum duty cycle  35,000 pages per month (duplexed pages count as two pages)

Data: 2009-04-27 19:33:05
Autor: Michal Kawecki
jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji
Dnia Mon, 27 Apr 2009 14:47:55 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
napisał(a):

[...]

Ewentualnie nieco droższe HP 4000/4050 (jakieś 300 zł z nowym tonerem).
Sieć kosztuje 50 zł. Toner regenerowany 100 zł brutto/6000 kartek lub
150 zł/10.000. Drukarki nie do zarżnięcia.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-04-28 08:51:36
Autor: icek2
Michal Kawecki pisze:

Ewentualnie nieco droższe HP 4000/4050 (jakieś 300 zł z nowym tonerem).
Sieć kosztuje 50 zł. Toner regenerowany 100 zł brutto/6000 kartek lub
150 zł/10.000. Drukarki nie do zarżnięcia.
potwierdzam,

kupiłem z rok temu
4050

z duplexem, dodatkowym podajnikiem, siecią i extra pamiecią
z roczną gwarancją dalem z 450zł brutto

tonerów z allegro nie polecam
kupiłem 3 razy i juz nigdy wiecej
będen miał byc nowy a nie był
i po 2-3 tys stron szmelc nie wydruk :(

za to toner z nowym bębnem Activejet jest ok
a cena ~150 brutto na 10k kartek jest ok

--
pozdros
icek

Data: 2009-04-27 15:03:54
Autor: nom
jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji
Kyocera FS - 920N  - bęben na 150 tys., tonery na 6 tys., startowy na 3 tys., nie ma dupleksu, ale ma sieć.

Data: 2009-04-27 20:00:31
Autor: Strebor
venioo pisze:
[...]

Aktualnie używam Brothera HL-5270 DN Toner na ok 7000 stron regeneracja kasety 85 pln, zregenerowana kaseta ok 120 można tez kupic proszek. Ma wbudowaną sieć i duplex. Jak na razie jestem zadowolony.
Poprzednio używałem Kyocer FS 1000/1010 sam dosypywałem proszek bębny wydajność 100 tys stron i tyle wytrzymały. Jak jest w nowszych modelach kyocer z samodzielnym uzupełnianiem tonera niestety nie wiem.

jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji