jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?

Data: 2010-09-12 22:21:01
Autor: dobrov
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
witam

Muszę ojcu doradzić rower a na tej kategorii sprzętu znam się słabo.
Będzie to rower crossowy i musi mieć miękko pod zadem.
Ten ostatni warunek może zostać (i zapewne tak będzie) spełniony przez amortyzowaną
sztycę - być może kupioną osobno.

Znalazłem jednego krossa:
http://www.kross.pl/rower/82-Crow_Rubble.html

Ale IMHO jakoś bez sensu skonfigurowany i za dużo waży jak na tę cenę.
Nie wiem np. po co tam wepchali np. przerzutkę XT z tyłu i LX z przodu zamiast dać dwie deorki.
Hamulce HS-11 natomiast to chyba ciężki kloc i żadna rewelacja.
Na plus ma amortyzowaną sztycę i regulowany wspornik kierownicy - to też się przyda, żeby w plecach nie łupało.

Czy ktoś może zna producentów (niekoniecznie bardzo kultowych :), którzy robią fajne, sensownie skonfigurowane crossy w przedziale 1000-2000 ?

pozdrawiam

Data: 2010-09-12 22:26:21
Autor: Dominik Mirowski
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
dobrov wyklepał(a) :

Czy ktoś może zna producentów (niekoniecznie bardzo kultowych :),
którzy robią fajne, sensownie skonfigurowane crossy w przedziale
1000-2000 ?

Unibike :)
http://www.unibike.pl/vipergts.html

--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-09-12 23:15:42
Autor: dobrov
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
Dominik Mirowski wrote:
dobrov wyklepał(a) :

[...]

Ta... te też są interesujące.
Dzięki

Data: 2010-09-13 05:43:16
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 12 Sep 2010 22:26:21 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

http://www.unibike.pl/vipergts.html

Jednego Unibike'a już mam: Flite. Sam z chęcią bym zakupił bym jakiegoś crossa(lub zamienił na szosówkę) wagowo coś bliżej 11kg ale bez przesady z ceną. Szczerze wątpię czy coś znajdzie się. Są może crossy z ramą cieniowaną? Bo się zastanawiam czy jakby unibike takie ramy dorzucał czy nie było by lżejsze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-13 12:21:12
Autor: Ktotek (K.P.)
On 2010-09-13 07:43, piecia aka dracorp wrote:
[...]
Jasne, że są crossy z ramami cieniowanymi, średnia i wyższa półka crossów z każdej chyba firmy ma takie, nawet Unibike w modelach Xenon i Zethos ma hydroformowane i cieniowane ramy, tak przynajmniej podają w specyfikacjach. Jednak rama to nie wszystko. Póki crossy są tak składane, że mają takie "walory" jak regulowane mostki, amortyzowane sztyce i kiepskie, amortyzowane widelce, lekkie nie będą. Wymieniając te elementy można znacznie odchudzić rower prawie bez odchudzania kieszeni. Niestety w handlu jest niewiele sensownie złożonych rowerów - ot. chociażby na sztywnym widelcu, zamiast kiepskiego amortyzatora, którego przydatność i kultura pracy w takim rowerze jest IMHO mocno dyskusyjna.

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Data: 2010-09-13 11:36:37
Autor: piecia aka dracorp
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
Dnia Mon, 13 Sep 2010 12:21:12 +0200, Ktotek (K.P.) napisał(a):

I to poniekąd motywuje to złożenia samemu roweru.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-14 01:39:24
Autor: Tomasz Zych
On 13 Wrz, 13:36, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

I to poniekąd motywuje to złożenia samemu roweru.

Tyle, że to nie jest tanie. Dwa lata temu składałem crossa/ trekkinga,
bo plan był taki, żeby do wypadów za miasto zdejmować bagażnik i
błotniki, ale życie pokazało, że mnie się nie chce. :)
Co do ramy, to się uparłem na tarcze, więc szukałem takiej co haki do
zacisku ma wewnątrz tylnego trójkąta. Kolega mnie znalazł w rzeszy
ramę Vortlieb i nawet dosyć tania była (160 EURO). Z amorem już nie
miałem problemów i Gregorio zakupiłem najwyższy model Marcoka do
trekingów. Reszta już bez zbędnych szaleństw: SLX, Accent, Crosso. No
i wyszło ponad 4k PLNów, ile dokładnie; nie liczyłem, bo budżet był
właśnie ustalony na 4k PLNów, a jak przekroczyłem, to stwierdziłem, że
nie ma co się stresować i liczyć każdą złotówkę. :)
Rower całkiem fajny wyszedł, wygodny, szybki i nie za ciężki. Bardzo
zadowolony z niego jestem.

--
Tomasz Zych (zdyboo)
przez www

Data: 2010-09-13 18:49:45
Autor: arturbac
W dniu 2010-09-13 12:21, Ktotek (K.P.) pisze:
Niestety w handlu jest niewiele sensownie złożonych rowerów - ot.
chociażby na sztywnym widelcu, zamiast kiepskiego amortyzatora, którego
przydatność i kultura pracy w takim rowerze jest IMHO mocno dyskusyjna.

Kellys Stylus ~1000zl + ~1000zl wymiana na kasete i naped LX -> 11 kg

Data: 2010-09-13 16:51:02
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-13, arturbac wrote:
W dniu 2010-09-13 12:21, Ktotek (K.P.) pisze:
Niestety w handlu jest niewiele sensownie złożonych rowerów - ot.
chociaĹźby na sztywnym widelcu, zamiast kiepskiego amortyzatora, ktĂłrego
przydatność i kultura pracy w takim rowerze jest IMHO mocno dyskusyjna.

Kellys Stylus ~1000zl + ~1000zl wymiana na kasete i naped LX -> 11 kg

A toto ma główkę 1" czy 1 1/8"?

Data: 2010-09-13 23:37:26
Autor: arturbac
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
W dniu 2010-09-13 18:51, Jan Srzednicki pisze:
A toto ma główkę 1" czy 1 1/8"?

nie wiem.

Data: 2010-09-13 20:13:08
Autor: jacek duma
Ktotek (K.P.) pisze:
On 2010-09-13 07:43, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Zapytaj w Bikershopie. Kupiłem rok temu crossa ze sztywnym widelcem. Może jeszcze mają w swojej ofercie. Marin Larkspur. Cena też była sensowna, spełniająca Twoje założenia nawet bliżej 1000 zł.
jd

Data: 2010-09-13 20:20:22
Autor: jacek duma
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
Dodam że jeszcze zastanawiałem się wtedy nad taką Koną.
http://allegro.pl/kona-dew-plus-52cm-2010-miejski-cena-hurt-wawa-i1224269413.html
jd

Data: 2010-09-13 21:34:29
Autor: biodarek
Ktotek (K.P.) pisze:
Niestety w handlu jest niewiele sensownie złożonych rowerów - ot. chociażby na sztywnym widelcu, zamiast kiepskiego amortyzatora, którego przydatność i kultura pracy w takim rowerze jest IMHO mocno dyskusyjna.

Ale kiepski amortyzator można z czasem wymienić sobie na lepszy. Jest ich z każdym rokiem coraz więcej. Natomiast sztywny widelec można wymienić tylko na inny sztywny widelec.

--
biodarek

Data: 2010-09-13 22:45:17
Autor: MadMan
Dnia Mon, 13 Sep 2010 21:34:29 +0200, biodarek napisał(a):

Natomiast sztywny widelec można wymienić tylko na inny sztywny widelec.

Gdyż? Coś oprócz geometrii ramy?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-13 12:29:29
Autor: biodarek
Dominik Mirowski pisze:
Unibike :)
http://www.unibike.pl/vipergts.html

Nie wiem jak w tym roku, ale kiedy rok temu kolega szukał crossowego Unibika w czerwcu, to już były problemy z dostępnością. Akurat miał szczęście i znalazł w Polsce 2 Zethosy w swoim rozmiarze.

Teraz sprawdziłem szybko na allegro i Zethosów nie ma, a Viper - resztki   w jednym rozmiarze.

Więc rowery fajne, ale trudno dostępne.

--
biodarek

Data: 2010-09-13 12:31:04
Autor: biodarek
biodarek pisze:
Nie wiem jak w tym roku, ale kiedy rok temu kolega szukał crossowego Unibika w czerwcu, to już były problemy z dostępnością. Akurat miał szczęście i znalazł w Polsce 2 Zethosy w swoim rozmiarze.

No i na miejscu, w sklepie firmowym, też nie było.

--
biodarek

Data: 2010-09-12 22:50:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
dobrov bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Hamulce HS-11 natomiast to chyba ciężki kloc i żadna rewelacja.

AFAIK wymiana klocków z HS-11 jest, pardon my French, kur*wnie
skomplikowana.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-12 23:17:11
Autor: dobrov
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Tego nie wiem ale kiedyś dosyć dawno temu kumpel to miał i klamy chodziły
tak ciężko, że u mnie w canti blokadę koła można było osiągnąć mniejszą siłą.

Data: 2010-09-12 23:47:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Ja macałem tylko HS-33 u pewnego francuskiego trekkera. Chodziły tak
płynnie, że miałem ochotę się rozpłynąć. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-12 23:00:51
Autor: AL
dobrov pisze:
[...]

ale tyle zazwyczaj waza.
Dodatkowo amortyzator wielowahaczowy pod siodelkiem to tak ok 0.5kg masz dodatkowej wagi (choc sam amortyzator jest ok)

Do jakiej wagi chcesz zejsc?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-09-12 23:08:33
Autor: dobrov
AL wrote:

ale tyle zazwyczaj waza.
Dodatkowo amortyzator wielowahaczowy pod siodelkiem to tak ok 0.5kg masz dodatkowej wagi (choc sam amortyzator jest ok)

Do jakiej wagi chcesz zejsc?

Niekoniecznie chcę zejść, ale utyskuję, że ładują bez sensu jakieś XT-ki
do rowerka trochę nie z tej klasy, podbijają jego cenę na 2200 czy 2300
a waga ta sama co u rowera za połowę tej ceny.
Konfigurację przerzutek XT+LX to się ładuje do górali HT za 4tys, ważących
11kg - i to rozumiem.

Data: 2010-09-12 23:11:57
Autor: biodarek
dobrov pisze:
Znalazłem jednego krossa:
http://www.kross.pl/rower/82-Crow_Rubble.html

Hmmm... ciekawe jaka najgrubsza opona wejdzie do tyłu...

A Authory?
W limicie cenowym mieści się chyba 5 modeli i jakby trochę lżejsze katalogowo.
Od Horizona: http://www.velo.pl/rowery/?id=462
po Zenitha: http://www.velo.pl/rowery/?id=454

--
biodarek

Data: 2010-09-13 13:33:58
Autor: Ignac
[...]

   Stanowczo odradzam AUTHORA...jeżdzę na takim tarcze korb totalne badziewie
   (mimo jazdy po asfalcie)wysiadły razem z łańcuchem choć kaseta jeszcze by    pojechała po 12kkm...gdzie korby powinny wytrzymac wymiane 2 jak nie 3
   kaset i łańcuchów...a ile sie naszukałem zamiennika korb.
   Kupuj rower wyłącznie z korbami shimano i dodatkowo wymiennymi tarczami bo
   to jest minimum jakościowe.
      Ignac

Data: 2010-09-13 21:49:50
Autor: biodarek
Ignac pisze:
[...]

Chodzi o korby Suntour czy Prowheel? Pewnie Suntour. Nie wiem, nie znam.
Ale myślę, że 12 tys. km na jednym łańcuchu, to bardzo dobry wynik. Czy pierwsze padną zębatki w korbie czy też w kasecie, to i tak bez znaczenia, bo przecież wymienić trzeba cały komplet.

Jasne, że lepiej mieć korbę z wymiennymi tarczami. I jak się skończy fabryczna, to można sobie wymienić na lepszą. Ale z wymianą tarcz nie jest tak rewelacyjnie tanio. Wymiana 2 zębatek w Deore (32z i 44z) to ~74pln. Cała nowa korba Alivio 87pln na wyprzedaży teraz. Może i nie do końca "grupowe" porównanie, ale często właśnie suma poszczególnych tarcz zbliża się do kosztu całej korby. Może tylko w wersji korb ze zintegrowanym środkiem suportu jest to bardziej opłacalne.

--
biodarek

Data: 2010-09-13 00:41:13
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:i6jcnd$v56$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ja moge polecić kelly's axis
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/84/Kellys.Axis.red.yellow/
- na moją tłustą tylną część nadaje się idealnie, osprzęt alivio co prawda, ale daje rade nawet w mocno błotnistych warunkach, bez problemu wlazły opony 2,5 cala, sztyca amortyzowana też się przydała. Zadziwiła mnie wytrzymałość ramy, wcześniej jeżdziłem na cro-mo, to był pierwszy alu na którego wsiadałem "z pewną taką nieśmiałością" - po dwóch latach nabrałem zaufania a i rowerek przeszedł trochę, naprawdę - choć oczywiście to dolna półka, tylko trochę wyżej od makrokeszów, to jestem z niego b. zadowolony. Kupiłem go za 1200 w ramach wyprzedaży, trochę dołożyłem (mostek, pedały, sztyca, przerzutka przód - na alivio, hamulce wymieniłem na deore) - ale z tymi swapami wyszło ok. 1550 i jeździ bez problemów, regularnie konserwowany i przesmarowany zrobił już parę tysięcy km i nie chce się zepsuć ;-) Do tego oczywiście wymiana opon, bo fabryczne przejechały 700 km i zrobiły się całkiem łyse.
B. wytrzymałe koła, amorek, choć to nie szczyt technologicznej finezji, przeszedł swoje i nawet nie ma luzów. Byłem nastawiony na powazniejsze wydatki w związku z klasą cenową sprzętu, ale nie było takiej potrzeby - poza fatalnym mostekiem (regulowanym, który wymieniłem na drugi dzień) i niebudzącymi zaufania plastikowymi pedałami, tudzież hamulcami, które zużyły się (klocki) po pierwszym poważniejszym zjeździe, reszta zmian czyli sztyca i przerzutka wynikały wyłącznie z mojej próżności. Bardzo dobre siodełko, manetki, choć duże i nieładne, wybierają bez zarzutu, do dziś mam oryginalny napęd, linki itd. (regularnie czyszczone i smarowane). Polecam

--
Yogi(n)

Data: 2010-09-13 00:51:36
Autor: Yogi\(n\)
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
A oczko wyżej, czyli neos (ta sama rama a przerzutki deore) jest na allegro za 1700.

--
Yogi(n)

Data: 2010-09-13 09:13:30
Autor: MaOr
[...]

ja w zeszłym roku kupiłem coś takiego:
http://tiny.pl/hrg25
na wyprzedaży posezonowej wyszło ok. 2100 po przeliczeniu, zamówiłem
mailem i odebrałem w Trzyńcu

jestem więcej niż zadowolony :)

pzdr
Maciek

Data: 2010-09-13 21:58:52
Autor: biodarek
MaOr pisze:
ja w zeszłym roku kupiłem coś takiego:
http://tiny.pl/hrg25
na wyprzedaży posezonowej wyszło ok. 2100 po przeliczeniu, zamówiłem
mailem i odebrałem w Trzyńcu

Wygląda lekko. Waga katalogowa się zgadza?
Masz równe asfalty w okolicy?

Do tej pory Superiory kojarzyły mi się z twenty-ninerami ;-)
http://www.superior.cz/pl/kolekcja-2010/29/bike.html?id=242

--
biodarek

Data: 2010-09-14 01:05:25
Autor: MaOr
On 13 Wrz, 21:58, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:
MaOr pisze:

> [...]
> mailem i odebrałem w Trzyńcu

Wygląda lekko. Waga katalogowa się zgadza?

pomiar wagą łazienkową (nie miałem innej do dyspozycji) ja z rowerem i
bez wykazał 11-11,5kg, rama 20

opony 28x1,5 ciśnienie 4,5 bar, jeżdżę po asfaltach i lekkim terenie,
jest całkiem komfortowo

--
M.

Data: 2010-09-13 16:01:41
Autor: Wojtek Sobociński
jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?
Czy ktoś może zna producentów (niekoniecznie bardzo kultowych :), którzy
robią fajne, sensownie skonfigurowane crossy w przedziale 1000-2000 ?

Kellys. Np. model Axis.

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

jaka firma robi sensowne crossy w cenie 1000-2000?