jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?

1 Data: Marzec 13 2009 13:27:35
Autor: Nod
jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?
Witam,

Jaka grozi mi kara za wydrukowanie raportu dobowego z kasy fiskalnej po terminie? Po pierwszym miesiącu działalności wydrukowałem raport 14stego zamiast pierwszego dnia miesiąca. US wykrył to podczas gruntownej kontroli którą przeprowadził... wezwanie mam na poniedziałek.

Nod

2 Data: Marzec 13 2009 13:29:03
Autor: Nod
Re: jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?

Użytkownik "Nod" <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpdjfo$823$1inews.gazeta.pl...

Jaka grozi mi kara za wydrukowanie raportu dobowego..>

przepraszam, chodziło mi o raport miesięczny :)

Nod

3 Data: Marzec 13 2009 13:35:53
Autor: gasper
Użytkownik "Nod" <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpdjii$8i2$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Nod" <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpdjfo$823$1inews.gazeta.pl...

Jaka grozi mi kara za wydrukowanie raportu dobowego..>

przepraszam, chodziło mi o raport miesięczny :)

a miało to jakiś wpływ na wielkość sprzedaży? w mojej kasie czy raport wydrukuje dziś czy za rok będzie miał identyczne wartości

4 Data: Marzec 13 2009 14:46:12
Re: jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?
a miało to jakiś wpływ na wielkość sprzedaży? w mojej kasie czy raport wydrukuje dziś czy za rok będzie miał identyczne wartości

To dziwny jest Twoj sprzęt fiskalny i raport m-czny. Na spotykanych przeze mnie urządzeniach przy raporcie na wydruku jest data jego drukowania i tą wartością się się różnią od siebie wydrukowane 1 i 14 danego miesiaca.

5 Data: Marzec 13 2009 14:52:24
Autor: Tomek
Dnia 13-03-2009 o 14:46:12 <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):

[...]

Chodziło o wartości a nie o daty. Skoro nic nie uszczuplił to nic wielkiego
się nie stało.

Tomek

6 Data: Marzec 13 2009 15:13:54
Autor: gasper
Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uqqgtmpml60ql1unk...
[...]

pewnie jakaś 100 mandatu chyba, że minął okres przedawnienia dla wykroczen

7 Data: Marzec 13 2009 14:52:51
Autor: gasper
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:49ba639f$1news.home.net.pl...
[...]

data to nie wartość tylko data :)

8 Data: Marzec 13 2009 14:53:25
Autor: PiotrB.
[...]

i co z tego?

Piotr

9 Data: Marzec 13 2009 17:10:56
Autor: Ania
Nod pisze:

Użytkownik "Nod" <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpdjfo$823$1inews.gazeta.pl...

Jaka grozi mi kara za wydrukowanie raportu dobowego..>

przepraszam, chodziło mi o raport miesięczny :)

to raporty miesieczne nalezy drikowac? dobowe nie wystarcza?

10 Data: Marzec 13 2009 17:27:45
Autor: Nod

Użytkownik "Ania" <anin22@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpe0ig$ani$1inews.gazeta.pl...
Nod pisze:

[...]

niestety tak (z tego co mi wiadomo).

Nod

11 Data: Marzec 13 2009 21:01:20
Autor: Ania

Nod pisze:

[...]

ooo rozwincie troche temat, bo ja same dobowki drukuje i wprowadzam do rejestru vat :(
w raportach zerujacych mam tylko dobowy
w czytajacych mam miesieczny pelny i miesieczny podsumowanie

po co te raporty, gdzies je trzeba wpinac?
miesieczny mozna wydrukowac w dowolnej chwili, w naglowku ma niefiskalny

12 Data: Marzec 13 2009 21:14:32
Autor: Nod

Użytkownik "Ania" <anin22@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpee2h$fsd$1inews.gazeta.pl...

po co te raporty, gdzies je trzeba wpinac?
miesieczny mozna wydrukowac w dowolnej chwili, w naglowku ma niefiskalny

"Rozporządzenie MF w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą
odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez
podatników.

§ 5.
1. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z
zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do:[...]
2) sporządzania raportu fiskalnego dobowego po zakończeniu sprzedaży za
dany dzień, nie później jednak niż przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w
dniu
następnym, oraz sporządzania raportu fiskalnego za okres miesięczny po
zakończeniu sprzedaży w ostatnim dniu miesiąca, nie później jednak niż
przed rozpoczęciem sprzedaży w następnym miesiącu,[...]"

niestety trzeba drukować miesięczne, tak jak dobowe :/

Nod

13 Data: Marzec 13 2009 21:19:33
[...]

I - co ważne - fiskalne. Powinnaś mieć właściwą opcję

14 Data: Marzec 13 2009 22:50:02
Autor: gasper
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:49babfa2$1news.home.net.pl...
[...]

na szczęście u mnie sie tego nie czepiali - sprawdzali tylko, czy są obowiązkowe przeglądy kasy bo  o nich najczęściej sie nie pamięta...

15 Data: Marzec 13 2009 17:14:35
Autor: witek
Nod wrote:

niestety trzeba drukować miesięczne, tak jak dobowe :/

jak ja się cieszę, że firmy w Polsce nie zakładałem.

Żadnych rejestracji, wydruków o północy i innych pierdu pierdu.
Po prostu zaczyna się używać w życiu nazwy firmy i na tym formalności się kończą.

16 Data: Marzec 16 2009 09:24:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 13 Mar 2009, witek wrote:

Nod wrote:

[...]

  Ale to jeszcze zależy gdzie.
  Bo zdaje się np. we Włoszech za "kasę" ścigają bardziej niż u nas - nie
tylko prowadzącego DG, ale również klienta (za niewzięcie paragonu na
przykład).

  Inna sprawa iż ściganie za spóźniony wydruk to IMVHO przesada (skoro
i tak nie da się "podrobić").

pzdr, Gotfryd

17 Data: Marzec 16 2009 09:34:53
Autor: PiotrB.
Re: jaka kara za opóźniony wydruk raportu mies ięcznego?
Prośba do wątkodawcy: daj znać na grupie jak zakończyła się ta sprawa

18 Data: Marzec 23 2009 10:13:59
Autor: Nod

Użytkownik "PiotrB." <ppqqTowytnij@towytnijop.pl> napisał w wiadomości news:op.uqvl4fh9fjrr5npiotrb...

Prośba do wątkodawcy: daj znać na grupie jak zakończyła się ta sprawa

raport miesięczny ma byc drukowany pierwszego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni lub w dzien następny, ale przed rozpoczęciem sprzedarzy (jakoś tak to szło), jest na to odpowiednie rozporządzenie i paragrafy.

Wydrukowanie po terminie to wykroczenie karane mandatem, ja dostałem najniższy - 130zł.

Nod

19 Data: Marzec 23 2009 10:20:42
Autor: Tomek
Dnia 23-03-2009 o 10:13:59 Nod <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał(a):

[...]

A nie przedawniło się to?

Tomek

20 Data: Marzec 24 2009 15:01:16
Autor: Ania
Nod pisze:

[...]

te 130 zl to za jeden miesiac, czy ogolnie?
ja mam z 1,5 roku nie wydrukowane :(

21 Data: Marzec 24 2009 16:44:28
Autor: Nod
Re: jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?

Użytkownik "Ania" <anin22@gazeta.pl> napisała w wiadomości news:gqap39$2f2$1inews.gazeta.pl...

te 130 zl to za jeden miesiac, czy ogolnie?
ja mam z 1,5 roku nie wydrukowane :(

kara jest za 1 miesiąc, bo tylko pierwszy miesiąc działalności zapomniałem wydrukować, później drukowałem normalnie. 130zł to najniższy mandat za to wykroczenie, nie wiem jaki jest maksymalny.
Myślę, że dużo większa będzie kara gdy sami dojdą do tego, że masz nie wydrukowane, chyba lepiej się przyznać samemu - warto skonsultować z księgową itp. może da sie to jakoś wyprostować odpowiednimi korektami etc. unikając kary.

Nod

22 Data: Marzec 25 2009 16:02:56
Autor: Ania
Nod pisze:

[...]

poki co podrukowalam za cale 1,5 roku, bedziemy sie martwic na kontroli co z tym zrobic, celowow przeciez tego nie zrobilam... paranoja, zeby to sie jeszcze gdzies wpisywalo, a to po prostu ma byc wydrukowane, tym wieksza paranoja, bo przeciez rap. miesieczny mozna wydrukowac w dowolnym momencie, z dobowym inna bajka, natomiast te raporty czy je wydrukuje dzis, czy za rok beda takie same, data wydruku jedynie bedzie inna, no ale coz zyjemy w takim zabawnym kraju :(

23 Data: Marzec 25 2009 16:06:24
Autor: Tomek
Dnia 25-03-2009 o 16:02:56 Ania <anin22@gazeta.pl> napisał(a):

poki co podrukowalam za cale 1,5 roku, bedziemy sie martwic na kontroli
co z tym zrobic, celowow przeciez tego nie zrobilam... paranoja, zeby to

Może czynny żal załatwiłby sprawę - pytanie tylko czy przewinieniem było
niewydrukowanie raportu w terminie, czy teĹź to Ĺźe raport wydrukowany po terminie
jest wadliwy. Bo jeśli to drugie, to złożenie czynnego żalu zadziała do dnia złożenia,
a potem to już US będzie mógł mandatować, więc czynny żal będzie jednoznaczny z autodonosem.

Tomek

24 Data: Marzec 25 2009 16:14:29
Autor: Ania
Tomek pisze:
Dnia 25-03-2009 o 16:02:56 Ania <anin22@gazeta.pl> napisaÄšďż˝(a):

poki co podrukowalam za cale 1,5 roku, bedziemy sie martwic na kontroli
co z tym zrobic, celowow przeciez tego nie zrobilam... paranoja, zeby to

Moşe czynny şal za�atwi�by spraw� - pytanie tylko czy przewinieniem by�o
niewydrukowanie raportu w terminie, czy te̟ to ̟e raport wydrukowany po terminie jest wadliwy. Bo je�li to drugie, to z�o̟enie czynnego ̟alu zadzia�a do dnia z�o̟enia,
a potem to juş US b�dzie móg� mandatowa�, wi�c czynny şal b�dzie jednoznaczny z autodonosem.

chyba nie bede sie wychylac przed szereg, juz sie kilka razy przekonalam, ze nadgorliwosc jest gorsza od... (wiadomo czego), moze przy najblizszej okazji podpytam sie w skarbĂłwce jak najlepiej to zatalwic, cholera juz jestem glupia w tym temacie

25 Data: Marzec 13 2009 14:54:52
Autor: Tomek
Dnia 13-03-2009 o 13:27:35 Nod <pancerz.wytnij.to.@gmail.com> napisał(a):

[...]

Złapali kułaka to wzywają.
NEP przechodzi w kolektywizację, walka klasowa zaostrza sie :)

Tomek

jaka kara za opóźniony wydruk raportu miesięcznego?