jaka karta do platnosci zagranicznych

Data: 2013-12-31 00:47:29
Autor: Titus Atomicus
jaka karta do platnosci zagranicznych
Witam,
Jakie sa dobre karty do platnosci zagranicznych? Znaczy z dobrym przelicznikiem?
Zarowno do platnosci bezgotowkowych, jak i wyplat z bankomatow/
Bo karty mbanku calkiem sie skompromitowaly.
Na razie do wyboru - Alior Sync, VW, Polbank... moze cos jeszcze?
--
TA

Data: 2013-12-31 01:11:51
Autor: RobertS
[...]

KK z Polbanku, ostatnio kombinowałem z kartą z Mille i kurs niekorzystny

RobertS

Data: 2013-12-31 06:57:35
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-31 01:11, RobertS pisze:

Jakie sa dobre karty do platnosci zagranicznych? Znaczy z dobrym
przelicznikiem?

KK z Polbanku,

ale tylko MC, Visa ma 3% opłaty

Sławek

Data: 2013-12-31 08:18:19
Autor: RobertS
jaka karta do platnosci zagranicznych

KK z Polbanku,

ale tylko MC, Visa ma 3% opłaty

Sławek

tak jak piszesz, korzystam z MC i to chyba najlepsza opcja jaką można mieć

RobertS

Data: 2013-12-31 14:42:37
Autor: pwz
W dniu 2013-12-31 00:47, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z konta walutowego, bez przewalutowania.
pwz

Data: 2013-12-31 14:51:08
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-31 14:42, pwz pisze:
[...]

taaa...
np. Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Litwa i parę innych?
Też tak rewelacyjnie działa?
I jakie opłaty za utrzymanie?

Sławek

Data: 2013-12-31 19:14:48
Autor: pwz
W dniu 2013-12-31 14:51, Slavekk pisze:
[...]

Nie wiem, o co ci chodzi. AKantor daje możliwość płacenia kartą w wielu różnych walutach; po kursie kantorowym, bez przewalutowania. A jeżeli w egzotycznej walucie, to można zrobić przelew, także w HUF (sprawdź: https://kantor.aliorbank.pl/forex). Ostatecznie, w super-nietypowych walutach możesz zapłacić byle jakim plastikiem, tylko pytanie - po co? Najbardziej popularne systemy płatności i transferów międzynarodowych obsługują EUR, USD itp.
pwz

Data: 2013-12-31 20:48:56
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-31 19:14, pwz pisze:
[...]

Widzę
Cytat ze strony Aliora "Do rachunków w _najpopularniejszych_ walutach obcych możesz zamówić kartę debetową" "Walutowe karty debetowe dostępne w EUR, GBP i USD"
(podkreślenie moje)
Twoje stwierdzenie "kupujesz tyle ile chcesz waluty" jest nieprawdziwe bo nie każdej waluty tylko trzech a praktycznie tylko EUR można przyjąć jako często przydatną (jeszcze GBP na zmywaku ale tam się zarabia w tej walucie i kantor nie potrzebny)
Ta "rewelacyjna" karta jest kompletnie nieprzydatna choćby w wymienionych krajach (dorzucę jeszcze taki cele turystyczne jak Egipt Turcja, Chorwacja)

AKantor daje możliwość płacenia kartą w wielu
różnych walutach; po kursie kantorowym, bez przewalutowania.

yyy, jak?
Jestem w sklepie w Budapeszcie i jak zapłacę w tej "egzotycznej walucie" kartą AK?

A jeżeli w
egzotycznej walucie, to można zrobić przelew, także w HUF (sprawdź:
https://kantor.aliorbank.pl/forex).

Przelew jak jestem w Rumunii/Węgrzech i potrzebuję po prostu zapłacic w sklepie?

Ostatecznie, w super-nietypowych
walutach możesz zapłacić byle jakim plastikiem, tylko pytanie - po co?
Najbardziej popularne systemy płatności i transferów międzynarodowych
obsługują EUR, USD itp.

Ale o czym ty mówisz turyście będącemu za granicą?
Żeby się podrapał lewą nogą w prawe ucho?

Sławek

Data: 2014-01-01 17:19:23
Autor: AS
[...]

W krajach, gdzie waluta jest inna niż EUR czy GBP należy posługiwać się kartą kantoru alior w walucie USD. Lokalna waluta przeliczana jest na USD po kursie mastercard bez dodatkowej prowizji. Oczywiście na koncie USD trzeba mieć środki kupione wcześniej po kursie aliorkantor. Sprawdzone praktycznie na Węgrzech i w Chorwacji.

Data: 2014-01-01 20:56:14
Autor: Chris94
Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:19:23 +0100, AS napisał(a):

[...]

Czy środki na koncie karty Aliorkantoru mogą pochodzić tylko z
Aliorkantoru, czy też mogę je sobie kupić gdzieś indziej i wpłacić na to
konto?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-01-02 16:31:33
Autor: xbartx
Dnia Wed, 01 Jan 2014 20:56:14 +0100, Chris94 napisał(a):

Czy środki na koncie karty Aliorkantoru mogą pochodzić tylko z
Aliorkantoru, czy też mogę je sobie kupić gdzieś indziej i wpłacić na to
konto?

Może a dlaczego niby nie. To zwykłe konto walutowe, które dodatkowo powiązane jest z kantorem.

Xenocide

Data: 2014-01-03 02:58:53
Autor: C.
jaka karta do platnosci zagranicznych
taaa...np. Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Litwa

Akurat do Czech i temu podobnych stosuję z powodzeniem kartę dolarową w kantorze Aliora a to dlatego że dla nietypowych walut typu czeskie korony transakcje i tak byłyby rozliczone najpierw na dolary (dlatego że to jest waluta rozliczeniowa kart Mastercard Aliora). Co istotne kurs przeliczenia jest (a przynajmniej jeszcze niedawno był) całkiem dobry. Z resztą samemu można podejrzeć tutaj https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/ wybierając dzień rozliczenia i dolara jako  base currency

Całe rozliczenie wygląda tak, że transakcja dajmy na to w czeskich koronach przeliczana jest na dolary i to już koniec rozliczenia. Dla innych walut będzie pewnie podobnie. Jedyna kwestia to żeby wcześniej kupić sobie dolary po korzystnym kursie wtedy i ostateczny przelicznik będzie całkiem ok.

C.

Data: 2013-12-31 16:35:17
Autor: RobertS
jaka karta do platnosci zagranicznych

Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z
konta walutowego, bez przewalutowania.
pwz

a po jakim kursie możesz kupić? przeliczniki przy KK Polbank Visa są czasem lepsze niż średnia w NBP

RobertS

Data: 2013-12-31 19:10:47
Autor: pwz
W dniu 2013-12-31 16:35, RobertS pisze:
a po jakim kursie możesz kupić?

https://kantor.aliorbank.pl/
pwz

Data: 2013-12-31 20:56:32
Autor: Titus Atomicus
jaka karta do platnosci zagranicznych
In article <l9uo7l$ret$1@sunflower.man.poznan.pl>,
 RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

> [...]
> pwz

a po jakim kursie możesz kupić? przeliczniki przy KK Polbank Visa są czasem lepsze niż średnia w NBP

To w koncu Polbank Visa czy MC?
--
TA

Data: 2013-12-31 21:06:04
Autor: Imka
jaka karta do platnosci zagranicznych
Dnia Tue, 31 Dec 2013 20:56:32 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

[...]

Polbank MC (znaczy teraz juĹź Rajfi).

Visa może i ma lepsze przeliczniki, ale Polbankowa Visa jest obłożona
trzyprocentowym haraczem "prowizja za przewalutowanie Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji", który powoduje że jakość
przelicznika przestaje mieć znaczenie. Dla MC w Rajfim takiej prowizji
jeszcze nie wprowadzili.

--
Imka

Data: 2013-12-31 12:42:23
Autor: krzysztofsf
W dniu wtorek, 31 grudnia 2013 21:06:04 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

>>> pwz

Polbank MC (znaczy teraz już Rajfi).

[...]

Po popsuciu Visy polbankowej, kupuje teraz za granica (USD) korzystajac z przelicznikow PayPal. Naturalnie tylko internetowo. Wychodzi okolo 10gr drozej za dolara niz kursy sprzedazy NBP.

Data: 2014-01-03 02:20:40
Autor: jakson
jaka karta do platnosci zagranicznych
Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z konta walutowego, bez przewalutowania.

Ostatnio placilem w EUR debetowka Alior Sync
i kurs wyszedl korzystniejszy od Alior Kantor.
Zdziwilem sie, i to kilka razy.

Data: 2014-01-03 18:55:51
Autor: xbartx
Dnia Fri, 03 Jan 2014 02:20:40 +0100, jakson napisał(a):

Ostatnio placilem w EUR debetowka Alior Sync i kurs wyszedl
korzystniejszy od Alior Kantor.
Zdziwilem sie, i to kilka razy.

Ale kurs rozliczonej transakcji czy tylko blokady?

Xenocide

Data: 2014-01-01 16:40:44
Autor: xbartx
Dnia Tue, 31 Dec 2013 00:47:29 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

[...]

No pola do popisu już coraz mniej. Jak już kilka osób wspomniało na pewno karty starego Polbanku (tylko MC) mają dobry przelicznik. Z TOiP i regulaminów wynika również, że w Getin dla VISA transakcje przeliczana są bezpośrednio na PLN, ale niestety jeszcze jakoś nikt się nie pokwapił aby to sprawdzić.
Pozostaje jeszcze każda inna karta walutowa i zakup w kantorze internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a później rezygnujesz i znowu wyrabiasz), kantor Alior (jedna transakcja i karta jest darmowa), karty z Citi. W mBanku masz chyba wszystkie darmowe wypłaty z bankomatów, w kantor Alior tylko jedną w miesiącu, w Citi jest za to duża elastyczność.

Xenocide

Data: 2014-01-02 14:14:36
Autor: Tomasz Chmielewski
jaka karta do platnosci zagranicznych
On Wed, 1 Jan 2014 16:40:44 +0000 (UTC)
xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

Pozostaje jeszcze każda inna karta walutowa i zakup w kantorze internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a
później rezygnujesz i znowu wyrabiasz)

Walutowe karty mBanku nie bardzo, jesli chodzi o platnosci w walutach
innych niz EUR (dla karty w EUR) czy GBP (dla karty w GPB) - doliczaja
3% za przewalutowanie.
mBank karty walutowej USD nie oferuje.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2014-01-03 02:22:06
Autor: jakson
jaka karta do platnosci zagranicznych
internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a później
rezygnujesz i znowu wyrabiasz), kantor Alior (jedna transakcja i karta
jest darmowa)

Warto dodac, ze transakcja "internetowa" rowniez zwalnia z oplaty za karte.

jaka karta do platnosci zagranicznych