jaka karta graficzna-pytanie laika

Data: 2010-12-11 13:59:44
Autor: Joanna
jaka karta graficzna-pytanie laika
mam problem z komputerem , wszystko wskazuje na uszkodzenie
zintegriwanej karty graficznej na plycie K8M800-M2.

Chce kupic nowy komputer, ale to nienajlepszy moment dla mnie na duzy
wydatek.
Po przeanalizowaniu sytuacji padlo na to ze najlepiej bedzie upolowac
jakas karte graficzna.

prosze wiec Was o rade jaka mam karte wybrac.

Na komputerze odpalam czasem CS3, tak ze dobrze byloby, zeby karta
sobie  z tym poradzila.
Moglaby tez miec 2 wyjscia na 2 monitory.

Niestety moje pojecie nt konfiguracji sprzetu praktycznie nie
istnieje, dlatego bardzo chcialabym Was prosic o pomoc

z gory dziekuje,

Data: 2010-12-11 22:32:18
Autor: Michal Lukasik
Dnia 11.12.2010, Joanna napisał(a):

mam problem z komputerem , wszystko wskazuje na uszkodzenie
zintegriwanej karty graficznej na plycie K8M800-M2.

Z ciekawo¶ci. Co dokładnie na to wskazuje?
Może zwyczajnie radiator Ľle przylega? Albo z innych powodów (jak ciasnota
w budzie) się przegrzewa?

Po przeanalizowaniu sytuacji padlo na to ze najlepiej bedzie upolowac
jakas karte graficzna.

W zasadzie to szukaj czegokolwiek na AGP tak wydajnego jak tylko pozwala
budżet.

Na komputerze odpalam czasem CS3, tak ze dobrze byloby, zeby karta
sobie  z tym poradzila.

Skoro działało to na integrze VIA to IMO nie potrzebujesz niczego
specjalnie wydajnego. Wolisz nVidia czy ATI/AMD?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2010-12-12 00:22:07
Autor: Joanna
jaka karta graficzna-pytanie laika
On 11 Gru, 22:32, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:
Dnia 11.12.2010, Joanna napisa (a):

> mam problem z komputerem , wszystko wskazuje na uszkodzenie
> zintegriwanej karty graficznej na plycie K8M800-M2.

Z ciekawo ci. Co dok adnie na to wskazuje?
Mo e zwyczajnie radiator le przylega? Albo z innych powod w (jak ciasnota
w budzie) si przegrzewa?

> Po przeanalizowaniu sytuacji padlo na to ze najlepiej bedzie upolowac
> jakas karte graficzna.

W zasadzie to szukaj czegokolwiek na AGP tak wydajnego jak tylko pozwala
bud et.

> Na komputerze odpalam czasem CS3, tak ze dobrze byloby, zeby karta
> sobie  z tym poradzila.

Skoro dzia a o to na integrze VIA to IMO nie potrzebujesz niczego
[...]

Michal,
Dzieki za odpowiedz,
Uwazam, zeto nie problem radiatora.
Komputer w czasie pracy pokazuje bialy ekran podzielony zwykle
czarnymi cienkimi liniami.
Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..
Co do ciasnoty w mojej obudowie, to pewnie tez nie, bo ten zestaw
dlugo jaz tak chodzil i nie bylo zadnych problemow

W kwestii NVidii/Ati to w kilku zrodlach wyczytalam ze Nvidia jest
lepsza, ale to ma byc przejsciowy komputer wiec....

Zastanawiam sie nad jedna sprawai bylabym wdzieczna gdyby ktos mogl mi
doradzic:
znalazlam wydaje mi sie, ze calkiem fajna karte: 6800GT Graphics Card,
WinFast A400 GT TDH (256 MB)
ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.
Wyczytalam, wszystko o plycie glownej i nie wyczytalam tam nic na ten
temat, wiec pewno moja plyta glowna na to nie pozwala.
Jako ze rozkladanie komputera na czynniki pierwsze i ponowne jego
skladanie z uwzglednieniem wiedzy na ten temat nie sa moimi domenami
chcialabym poprosic was o sprawdzenie czy aby na pewno nie podlacze do
mojej plyty glownej karty wymagajacej wlasnego zasilania:
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k8-series/k8m800/

gnebi mnie jeszcze temat dwoch monitorow,
Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,
pozwalajacym na rozdzielenie sygnalu?

z gory serdecznie dziekuje za Wasze sugestie

z gory serdecznie dziekuje

Data: 2010-12-12 10:15:32
Autor: miab
W dniu 2010-12-12 09:22, Joanna pisze:
[...]

Raczej z zasilacza.
Po co taka mocna, a zarazem grzejąca się, głośna i wymagająca mocniejszego zasilania.
Praktycznie wszystkie karty które spotkasz będą mocniejsze od tego co miałaś.
Tu sobie możesz porównywać:
http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html
Ta którą miałaś powinna być poniżej najsłabszej S3.
http://www.notebookcheck.net/VIA-S3G-UniChrome-Pro.6947.0.html
Raczej szukaj takiej której wystarcza radiator bez wentylatorka, który może być przyczyna uciążliwego hałasu.

[...]

Do dwu monitorów powinny być dwa gniazda na karcie. W szczególności do monitora z wejściem cyfrowym DVI(dającym wyższa jakość obrazu w natywnej rozdzielczości) musi być takie gniazdo na karcie.

miab

Data: 2010-12-12 11:44:38
Autor: Michal Lukasik
Dnia 12.12.2010, Joanna napisał(a):

[...]

My¶lałem o radiatorze na chipsecie nie CPU.

znalazlam wydaje mi sie, ze calkiem fajna karte: 6800GT Graphics Card,
WinFast A400 GT TDH (256 MB)

Skoro to "przej¶ciowy" komputer to po co zaraz taka "grzałka"? ;D
IMO skoro dot±d wystarczała Ci wydajno¶ć tego co masz, to np. taki
GF4MX440 z pasywnym chłodzeniem będzie aż nadto (na Aledrogo kupisz za
na¶cie PLN). Z ATI wystarczyć powinien R9200, choć lepszy byłby trochę
droższy R9550 (unikaj wersji SE).

ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.

Z zasilacza. Skoro zasilacz nie ma takiej wtyczki to zakładam, że mógłby
się okazać za słaby do "uci±gnięcia" takiej karty, gdyby jednak to było
co¶ markowego i o realnej mocy 350W i wyżej to nie ma problemu z
zastosowaniem przej¶ciówki ze standardowego molexa zasilaj±cego HDD.
W każdym razie w Twoim przypadku nie polecam tego i uważam za zbędny
wydatek.

gnebi mnie jeszcze temat dwoch monitorow,
Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,
pozwalajacym na rozdzielenie sygnalu?

Przy zastosowaniu "złodziejki" (nie jest to proste, ale możliwe do
zrobienia) będziesz mieć ten sam obraz na wszystkich monitorach, a nie o
to chyba Ci chodzi. [???]
AFAIR tylko karty Matrox miały standardowo co¶ na kształt "złodziejki"
czyli jedno gniazdko do którego można było podł±czyć kabelek z dwoma
niezależnymi wyj¶ciami monitorowymi.
Je¶li chcesz podł±czyć więcej monitorów to szukaj karty z dwoma wyj¶ciami
i teraz w zależno¶ci jakie to monitory szukaj DVI albo DSUB (polecam te
pierwsze, bo w razie potrzeby możesz zastosować przej¶ciówkę). Większo¶ć
kart z tych jakie wymieniłem powyżej będzie miało po jednym wyj¶ciu DVI,
DSUB i TV.

z gory serdecznie dziekuje za Wasze sugestie

NP.

BTW. Byłoby miło jakby¶ cięła niepotrzebne cytaty i wrotkę - wygodniej się
czyta. ;D   http://netykieta.pl/137
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-12-12 06:16:59
Autor: Joanna
jaka karta graficzna-pytanie laika
On 12 Gru, 11:44, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:
Dnia 12.12.2010, Joanna napisa (a):

> [...]
> Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
> wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..

My la em o radiatorze na chipsecie nie CPU.

> znalazlam wydaje mi sie, ze calkiem fajna karte: 6800GT Graphics Card,
> WinFast A400 GT TDH (256 MB)

Skoro to "przej ciowy" komputer to po co zaraz taka "grza ka"? ;D
IMO skoro dot d wystarcza a Ci wydajno tego co masz, to np. taki
GF4MX440 z pasywnym ch odzeniem b dzie a nadto (na Aledrogo kupisz za
na cie PLN). Z ATI wystarczy powinien R9200, cho lepszy by by troch
dro szy R9550 (unikaj wersji SE).

> ale ona wymaga zrodla zasilania z plyty glownej.

Z zasilacza. Skoro zasilacz nie ma takiej wtyczki to zak adam, e m g by
si okaza za s aby do "uci gni cia" takiej karty, gdyby jednak to by o
co markowego i o realnej mocy 350W i wy ej to nie ma problemu z
zastosowaniem przej ci wki ze standardowego molexa zasilaj cego HDD.
W ka dym razie w Twoim przypadku nie polecam tego i uwa am za zb dny
wydatek.

> gnebi mnie jeszcze temat dwoch monitorow,
> Czy jakosc pracy na karcie majacej dwa wyjscia bedzie wyzsza niz na
> karcie z jednym wyjsciem i podlaczona "zlodziejka" kablem,
> pozwalajacym na rozdzielenie sygnalu?

Przy zastosowaniu "z odziejki" (nie jest to proste, ale mo liwe do
zrobienia) b dziesz mie ten sam obraz na wszystkich monitorach, a nie o
to chyba Ci chodzi. [???]
AFAIR tylko karty Matrox mia y standardowo co na kszta t "z odziejki"
czyli jedno gniazdko do kt rego mo na by o pod czy kabelek z dwoma
niezale nymi wyj ciami monitorowymi.
Je li chcesz pod czy wi cej monitor w to szukaj karty z dwoma wyj ciami
i teraz w zale no ci jakie to monitory szukaj DVI albo DSUB (polecam te
pierwsze, bo w razie potrzeby mo esz zastosowa przej ci wk ). Wi kszo
kart z tych jakie wymieni em powy ej b dzie mia o po jednym wyj ciu DVI,
DSUB i TV.

> z gory serdecznie dziekuje za Wasze sugestie

NP.

BTW. By oby mi o jakby ci a niepotrzebne cytaty i wrotk - wygodniej si
[...]

Hej,
Dzieki za rady.
Pierwsza sprawa to wyczytalam, ze moja karta miala 128 MB, wiec
pomyslalam ze 256MB moglaby ja swietnie zastapic.
Przejsciowy komputer oznacza, ze moza podzialac nawet rok.
Wlasnie konczy mi sie umowa o prace, a nie znalazlam jeszcze innej
alternatywy.
Niemniej czasem mam zlecenia na projekty graficzne, stad potrzeba
mocniejszej karty niz standardowa

Michal,
piszesz o radiatorze na plycie glownej,
Mysle ze go znalazalam, ma wmyiary 2cm x 2m i w sumie dosc podobna
wyskosc.
Zamontownay jest na dwie srobki,
Probowalam je odkrecic zeby wyczyscisc pod spodem, ale jedna z nich
zamontowana jest w bardzo niedostepnym miejscu i trudno ja choc troche
przesunac.
Moze macie jakis pomysl?

Mam mozliwosc kupienia karty na angielskim ebay,gdzie takie rzeczy z
drugiej reki kosztuja naprawde niewiele, w tym ta 6800GT.

Czy po uwzglednieniu faktu, ze ona bedzie tania, a komputer ma sluzyc
czasem do pracy w photoshopie i corelu nadal mam myslec o innych
innych kartach?

raz jeszcze dziekuje za Wasz czas poswiecony na pomoc w rozwiazniu
mojego problemu,

Data: 2010-12-12 06:20:10
Autor: Joanna
On 12 Gru, 14:16, Joanna <joa...@showafrica.co.uk> wrote:
> [...]

innych kartach?

raz jeszcze dziekuje za Wasz czas poswiecony na pomoc w rozwiazniu

ach dodam jeszcze, ze moj zasilacz pozwoli na zasilenie dodatkowej
karty

Data: 2010-12-12 15:19:11
Autor: Michal Lukasik
[...]

¦róbki? Trochę to dziwne. Przeważnie taki radiator jest mocowany na
plastikowe kołeczki (albo sprężysty drut zaczepiany o "uszy" płyty
głównej), żeby je zdj±ć wystarczy lekko ¶cisn±ć od spodu płyty głównej
(niestety czasem trzeba j± najpierw wymontować z obudowy, choć nie zawsze
jest to konieczne).
Może nie ¶ci±gaj go jeszcze, a sprawdĽ czy się grzeje podczas pracy
komputera, je¶li tak to przewodnictwo ciepła chipset>radiator jest w
porz±dku i nie trzeba czy¶cić i wymieniać pasty.

Mam mozliwosc kupienia karty na angielskim ebay,gdzie takie rzeczy z
drugiej reki kosztuja naprawde niewiele, w tym ta 6800GT.

W tej chwili na AGP widzę tylko 3 takie. ;D

Czy po uwzglednieniu faktu, ze ona bedzie tania, a komputer ma sluzyc
czasem do pracy w photoshopie i corelu nadal mam myslec o innych
innych kartach?

Je¶li cena Ci odpowiada to zdecyduj sama.
6800GT - W PS i Corelu na niewiele się zda szybka akceleracja 3D tej karty
(ta karta pokaże wyższo¶ć w grach). Choć z drugiej strony nowy PS podobno
wykorzystuje akcelerację OpenGL (nie sprawdziłem, bo do pracy nie
potrzebuję a w domu wolę wolny soft jak np. GIMP. ;D).
Na minus tyle, że jest trochę pr±dożerna i będzie się grzać bardziej od
wcze¶niej wymienionych a co za tym idzie wentyl będzie nieustannie "wył" -
choć zdarzaj± się karty z niereferencyjnym chłodzeniem jak np. ta * -
wygl±da jak ArcticCooling a ten jest naprawdę cichy (i taki bym polecał -
minus jest taki, że chłodzenie dodatkowo blokuje s±siedni slot, trzeba
brać pod uwagę jak się ma dodatkowe karty i mało miejsca w budzie).

* http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250738022195
--
 _____ __________________________

Data: 2010-12-12 16:33:38
Autor: JoteR
jaka karta graficzna-pytanie laika
"Michal Lukasik" napisał:

¦róbki? Trochę to dziwne.

W ¶wietle poniższego - i owszem ;->
http://www.sjp.pl/co/%B6rubka

Przeważnie taki radiator jest mocowany na plastikowe kołeczki

i żeby nie trzeba było przy demontażu ¶ciskać ich od spodu, stosuje się w charakterze rozpórek owe "¶rubki".

JoteR

Data: 2010-12-12 16:30:55
Autor: Michal Lukasik
Dnia 12.12.2010, JoteR napisał(a):

"Michal Lukasik" napisał:

¦róbki? Trochę to dziwne.

W ¶wietle poniższego - i owszem ;->
http://www.sjp.pl/co/%B6rubka

Na usprawiedliwienie napiszę, że poleciałem "owczym pędem". ;P
Zamontownay jest na dwie srobki,

i żeby nie trzeba było przy demontażu ¶ciskać ich od spodu, stosuje się w charakterze rozpórek owe "¶rubki".

Ale standardowo montowane przez producenta? Kto tak robi?
Widziałem takie przy Zalmanach, ale ECS o to nie podejrzewam.
Na fotkach z Google nie wygl±da mi to na ¶rubkę.
http://www.google.co.uk/images?q=K8M800-M2

BTW. Karta z podanego przeze mnie linku osi±gnęła IMO "kosmiczn±" cenę -
nie dałbym. To już w podobnej cenie a nawet taniej wolałbym HD2600Pro.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-12-12 18:39:32
Autor: BartekK
jaka karta graficzna-pytanie laika
W dniu 2010-12-12 17:30, Michal Lukasik pisze:
i żeby nie trzeba było przy demontażu ściskać ich od spodu, stosuje się w
charakterze rozpórek owe "śrubki".
Ale standardowo montowane przez producenta? Kto tak robi?
Widziałem takie przy Zalmanach, ale ECS o to nie podejrzewam.
Na fotkach z Google nie wygląda mi to na śrubkę.
Nie zdziwiłbym się widziałem już kilka płyt w których radiator czipsetu był właśnie przykręcony przez jakiegoś rzeźnika-naprawiacza ... na śruby do drewna/gipsu (!), wkręcane od dołu w płytę gł. (otwór ma 3.3-3.5mm więc jest większy niż śruba) i trzymające się aluminium radiatora jak w drewno (samogwintująco). Zero amortyzacji/miękkiego siadania na czipset, jedynie warstwa pasty (zapewne za gruba) robiła za korektę nierównomiernego dokręcenia

Data: 2010-12-12 13:46:50
Autor: Joanna
jaka karta graficzna-pytanie laika
Dziekuje za wszystkie Wasze odpowiedzi i przepraszam za gafe z
cytowaniem tekstu oraz gwintowana ortografia.
Dawno nie kozystalam z usnetu, a szkoda bo atmosfera, poziom
komunikacji i zawartosc merytoryczna dyzkusji zwykle rozni sie od tych
z forow dyskusyjnych.
Postaram sie juz bardziej nie obnizac poziomu:)

W kwestii "srUbki" : po dokladnych ogledzinach i kilkakrotnym
przestudiowaniu powyzszych rad odkrecilam plyte gl i to co z gory
wygladalo na srubki okazalo sie zgodnie z Waszymi sugestiami
plastikowymi rozporowymi kolkami.
Niemniej nawet calkowite uwolnienie ich od spodu plyty glownej nie
pozwala mi ruszyc radiatora.
Moze macie jakis pomysl?

Po sprawdzeniu tego radiatora, jeli bedzie taka potrzeba przemysle
zakup jednej z poleconych przez Was kart z pasywnym chlodzeniem.
Bardzo serdecznie dziekuje za Wasza cierpliwosc w udzielaniu
odpowiedzi, profesjonalna wiedze i przyspieszony kurs znajomosci
hardware.
pozdrawiam,

Data: 2010-12-13 01:50:28
Autor: Michal Lukasik
jaka karta graficzna-pytanie laika
Dnia 12.12.2010, Joanna napisał(a):

Niemniej nawet calkowite uwolnienie ich od spodu plyty glownej nie
pozwala mi ruszyc radiatora.
Moze macie jakis pomysl?

Delikatnie obracać radiatorem. Nie podważać.
Jak będziesz go zakładać to pasty daj, tylko troszkę na sam ¶rodek,
rozsmaruj dociskaj±c i delikatnie, pół obrotu obracaj±c radiator.

http://forum.dobreprogramy.pl/nakladanie-pasty-termoprzewodzacej-cpu-polecane-pasty-t72248.html
Tu opis ile pasty powinno się dać na CPU - w przypadku chipsetu jest tak
samo.

Data: 2010-12-13 18:13:56
Autor: solar
W dniu 2010-12-13 02:50, Michal Lukasik pisze:

Delikatnie obracać radiatorem. Nie podważać.

Ewentualnie podgrzać delikatnie radiator suszark± do włosów...

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam i¶ć.

Data: 2010-12-16 10:29:07
Autor: Joanna
jaka karta graficzna-pytanie laika
Raz jeszcze dziekuje wszystkim za pomoc.
Sporo sie nauczylam nt budowy komputera.
niestety pewno jeszcze dluga droga przede mna i potrzebuje nowego
komputera, gdyz teraz wstaje juz tylko wiatrak, i naped DVD, pewno
uszkodzilam procesor lub plyte glowna....

pozdrawiam i jeszcze raz wielekie dzieki

Data: 2010-12-16 20:59:36
Autor: animka
W dniu 2010-12-16 19:29, Joanna pisze:
[...]

Do odważnych świat należy.
Następnym razem będzie lepiej :-)

--
animka

Data: 2010-12-12 15:40:30
Autor: BartekK
W dniu 2010-12-12 15:16, Joanna pisze:
Niemniej czasem mam zlecenia na projekty graficzne, stad potrzeba
mocniejszej karty niz standardowa
Jakież to programy używasz, które używają karty graficznej? Jeśli Corel/Photoshop/itp - to nie ma najmniejszej różnicy między najtańszą najsłabszą kartą a najmocniejszą, bo karta graficzna (wbrew pozorom) nie obrabia grafiki :) a przynajmniej nie w takich programach. Tam wszystko liczy procesor. Moc karty graficznej ma odzwierciedlenie tylko w GRACH 3D (no i nowszych kart w dekodowaniu wideo, w innych zastosowaniach, ale to zupełnie inna sprawa i ciebie pewnie nie dotyczy)

Data: 2010-12-12 15:44:01
Autor: solar
jaka karta graficzna-pytanie laika
Nadal nie tniesz zbędnego tekstu. :)

Czyscilam w miedzyczasie radiator i uzupelnilam paste pod prockiem,
wiec to raczej nie oni sa ospowiedzialniza problem..

Co to znaczy "uzupełniłam"? Tam pasty ma być tyle, co nic. Tyle, aby wypełnić nierówności/zarysowania, a nie by utworzyła warstwę.

W kwestii NVidii/Ati to w kilku zrodlach wyczytalam ze Nvidia jest
lepsza, ale to ma byc przejsciowy komputer wiec....

Skoro to ma być do CS3, nie jest Ci potrzebna super karta, lepiej dołożyć pamięci RAM.
Z kart za 60-70 zł możesz poszukać Radeona 9550. Ma być 128 bitowy, może mieć 128 albo 256 MB pamięci. Ja ostatnio kupiłem takiego z pasywnym chłodzeniem (radiatorem), a nie wentylatorkiem i właśnie dołożyłem pamięci RAM do zabawy z Gimpem.

"Wieko trumny od strony uĹĽytkownika nie jest ozdobne."
                                      StanisĹ‚aw Jerzy Lec

jaka karta graficzna-pytanie laika