jaka karta wielowalutowa?

Data: 2019-11-07 02:40:38
Autor: japanizer
jaka karta wielowalutowa?
Ostatnio zrobił się w bankach wysyp kart wielowalutowych.

Czy jest jakaś, która spełnia poniższe wymagania:

- brak opłaty miesięcznej (może być po uzyskaniu jakiegoś obrotu)

- przeliczenie bezpośrednio z waluty obcej do PLN (bez pośrednich przeliczań przez USD czy EUR)

- przeliczenie po kursie Visa / MC

- brak prowizji za przewalutowanie

- w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu

W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).

Data: 2019-11-07 02:55:17
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 11:40:40 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
Ostatnio zrobił się w bankach wysyp kart wielowalutowych.

Wysyp to kilku walutowych.
Jest jedna prawdziwie wielowalutowa i dwie po prostu normalne złotówkowe (pozostałe złotówkowe są patologiczne ;)

Czy jest jakaś, która spełnia poniższe wymagania:

Wszystkie spełnia mc z żubra.
Do rozważenia jeszcze visa z getoutu oraz wielowalutowa z kantoru aliora.

- brak opłaty miesięcznej (może być po uzyskaniu jakiegoś obrotu)
- mc żubr: darmowa przy 1000zł wpływu i 1 pyk/mc
- visa getout: darmowa przy 5 pyk/mc
- IKA wielow.: darmowa po wykonaniu 1 transakcji

- przeliczenie bezpośrednio z waluty obcej do PLN (bez pośrednich przeliczań przez USD czy EUR)
- mc żubr: na PLN
- visa getout: na PLN
- IKA wielow.: na EUR (! - ale możesz je kupić u nich po dobrym kursie)

- przeliczenie po kursie Visa / MC
- mc żubr: pojedynczy kurs mc dla usd, podwójny dla innych walut (nie pytaj dlaczego)
- visa getout: kurs visa
- IKA wielow.: kurs mc

- brak prowizji za przewalutowanie
- mc żubr: brak
- visa getout: brak
- IKA wielow.: brak

- w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu
- mc żubr: darmowa wszystkie w dowolnej ilości
- visa getout: nie wiem
- IKA wielow.: darmowa jedna wypłata w miesięcu, kolejne 9zł

W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).
Tu jako bonus dla wielowalutowej z kantoru aliora - jeśli chcesz, może mieć konto w japońskich jenach, tajskich bahtach i hong-kongskich dolarach (a skoro mowa o Azji, to jeszcze szekle izraelskie, liry tureckie, ruble rosyjskie - i dolary australijskie ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

Data: 2019-11-07 03:08:29
Autor: japanizer
jaka karta wielowalutowa?
On Thursday, November 7, 2019 at 7:55:19 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> - przeliczenie po kursie Visa / MC
- mc żubr: pojedynczy kurs mc dla usd, podwójny dla innych walut (nie pytaj dlaczego)
- visa getout: kurs visa
- IKA wielow.: kurs mc

W jakim znaczeniu "podwójny kurs"? Nie bardzo rozumiem. Zakładając płatność w JPY?

> [...]
Tu jako bonus dla wielowalutowej z kantoru aliora - jeśli chcesz, może mieć konto w japońskich jenach, tajskich bahtach i hong-kongskich dolarach (a skoro mowa o Azji, to jeszcze szekle izraelskie, liry tureckie, ruble rosyjskie - i dolary australijskie ;) - i płacić bezpośrednio nimi bez żadnego przewalutowania.

O, to ciekawe.
Czyli jak w kantorze aliora mam kartę wielowalutową, konto w JPY, i wymienię złotówki na JPY - płatności w Japonii będą obciążać konto w JPY? Myślałem, że karta wielowalutowa zawsze obciąża konto EUR, ale może jestem w błędzie?

Data: 2019-11-07 03:36:46
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:08:31 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> [...]
> - IKA wielow.: kurs mc

W jakim znaczeniu "podwójny kurs"? Nie bardzo rozumiem. Zakładając płatność w JPY?

Przecież pisałem, żebyś nie pytał! ;P
Ja też nie wiem, dlaczego - pytałem banku, odpowiedzieli "bo tak"..
Po prostu ten model tak ma.
Jak płacisz w $, to jest przeliczenie wg kursu MC PLN->USD.
Jak płacisz w innej walucie niż złotówki i $, to są dwa przeliczenia:
- z waluty transakcji na USD po kursie MC
- z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie jest po kursie banku).

> [...]

Czyli jak w kantorze aliora mam kartę wielowalutową, konto w JPY, i wymienię złotówki na JPY - płatności w Japonii będą obciążać konto w JPY? Myślałem, że karta wielowalutowa zawsze obciąża konto EUR, ale może jestem w błędzie?

Wtedy ta karta nie byłaby wielowalutowa.
Ostatnio to pisałem, ale powtórzę:
a) jeśli masz konto w walucie płatności i wystarczające środki - obciążane jest konto w tej walucie, bez żadnych dodatkowych kosztów,
b) jeśli a) nie jest spełnione oraz masz wystarczająco dużo euro (bo konto w euro musisz mieć, żeby tą kartę zamówić) to obciążane jest konto w EUR po kursie MC,
c) jeśli nie są spełnione ani a) ani b), ale masz wystarczająco dużo złotówek, to obciążane jest konto w PLN po kursie aliora (tak, to jest pułapka, kurs fatalny)
d) a jak nic z powyższych, to transakcja jest odrzucana.

A jak chcesz zapasową, darmową kartę z niemieckiego banku, która przelicza wszystkie transakcje na EUR po kursie MC, to polecam N26 - możesz założyć z mojego polecenia przez link https://n26.com/r/dawidr0508
Wszystko załatwiasz przez komputer i apkę.
Jedyna wada to prowizja 1,7% za wypłaty z bankomatów poza strefą euro.
Przelewy z kantoru aliora dochodzą następnego dnia.

Data: 2019-11-07 04:01:06
Autor: japanizer
jaka karta wielowalutowa?
On Thursday, November 7, 2019 at 8:36:48 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
- z waluty transakcji na USD po kursie MC
- z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie jest po kursie banku).

OK, czyli żubr w takim razie raczej odpada.

Bardzo dziękuję za szczegółowe info o wielowalutowej karcie z kantora Aliora.

A co z wynalazkami typu Revolut?

Data: 2019-11-07 04:48:09
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:01:08 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> [...]

OK, czyli żubr w takim razie raczej odpada.

Ale w czym problem? Przeczytaj jeszcze raz, czym różni się żubr od innych - tym, że przewalutowanie z waluty rozliczeniowej USD idzie po kursie MC - czyli ok. 0,2% - a nie po kursie banku - czyli średnio 3% (a w aliorze nawet 7,5%).

Np. kredytówka MC world z santandera niby taka super, bo nie ma prowizji za przewalutowanie - ale co z tego, jak rozliczana w EUR i EUR->PLN po kursie banku, czyli 3%.
Albo milkowe - w TOiP tylko info o prowizji 2%, są i visy, więc można się nabrać na urban legend o tym, że visy są rozliczane w PLN - a to nieprawda, milkowe rozliczane są w EUR i dodatkowo kurs 3% - co daje w sumie 5%.
A jak masz rozliczane naprawdę w PLN - np. kredytówki citka - to prowizja 5,8%...

Więc żubr jest naprawdę niezły ze swoimi max. 0,4% - bo np. tyle brała też do niedawna visa za przeliczanie walut na PLN.. Miło - przeliczenie jakieś waluty na euro 0,2%, ale przeliczenie tej samej na PLN - już 0,4%. Wiesz już teraz, dlaczego visa naciskała na banki, aby wprowadziły rozliczanie w PLN?
Część wprowadziła, odpowiednio podnosząc prowizje - np. śp. VW bank z 2% na 5%, mBąk z 3% na 6% - ale że zaczęło to odstraszać klientów (choć wcześnie i tak płacili tyle samo) to banki zaczęły to odkręcać..

Ogólnie trend idzie w tym kierunku, by wszystkie karty były rozliczane tak korzystnie jak żubrowy mc i getoutowa visa - ale to jeszcze ze 2 lata, póki co banki próbują z tymi kartami "kilkuwalutowymi" i liczą na to, że klient pojedzie gdzieś, gdzie nie płaci się EUR, USD, GBP czy CHF.

A co z wynalazkami typu Revolut?

Nie mam, a opisuję tylko to, co mam i znam.

Data: 2019-11-07 04:49:38
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
Aha, i w żubrze, jako w chyba jedynym, masz bezpłatne bankomaty na całym świecie - chyba jeszcze tylko visa świat z mBąka na to pozwala - w sumie też możesz rzucić okiem, na pół roku można mieć za darmo w promo razem z wymaganym mKontem intensive.

Data: 2019-11-07 23:10:48
Autor: radekp@konto.pl
jaka karta wielowalutowa?
Thu, 7 Nov 2019 04:01:06 -0800 (PST), w
<bd123842-0b80-4187-97af-38d95e7eebd8@googlegroups.com>,
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

A co z wynalazkami typu Revolut?

Traktuj z rezerwą jako dodatek.
Lubią zablokować konto bez powodu, de facto są parabankiem. Ryzyko trzymać dużą
kasę.
Podobno Curve lepsze, bo w momencie płatności obciążają twoją kartę, więc nie
trzeba najpierw zasilać konta jak w Revolucie.

Data: 2019-11-07 12:46:10
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Czyli typowa karta rozliczana w dolarach.

-- -- -

Data: 2019-11-07 04:37:44
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:46:12 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
> - z USD na PLN - też po kursie MC (choć w takich sytuacjach zwykle przeliczenie jest po kursie banku).

Czyli typowa karta rozliczana w dolarach.

Sam jesteś "typowy" - w stylu "typ spod ciemnej gwiazdy" ;P

Data: 2019-11-07 13:54:19
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Jesteś typkiem spod gwiazdy Dawida?

-- -- -
Sam jesteś "typowy" - w stylu "typ spod ciemnej gwiazdy"

Data: 2019-11-07 05:01:22
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:54:21 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Jesteś typkiem spod gwiazdy Dawida?

I dlatego potrafię czytać i liczyć.
Przeczytaj jeszcze raz, czym różni się przewalutowanie z USD na PLN w żubrze od innych banków i przestań bredzić o "typowej karcie".

Data: 2019-11-07 14:06:44
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Rozliczana przez dolary - "od wieków" tak było, choć kursy może lepsze, bo organizacji płatniczej a nie banku "wg tabeli dewiz" (zwykle duży spread).

-- -- -
czym różni się przewalutowanie z USD na PLN w żubrze

Data: 2019-11-07 05:11:53
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 14:06:47 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Rozliczana przez dolary - "od wieków" tak było, choć kursy może lepsze, bo organizacji płatniczej a nie banku "wg tabeli dewiz" (zwykle duży spread).

A niech sobie rozliczają przez juany, rembidi czy specjalne prawa ciągnienia, co to kogo obchodzi - ważne, że płatność kosztuje 0,4% a nie 4%.
"Kursy może lepsze", dobre sobie.

Data: 2019-11-07 12:48:19
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Wydaje mi się, że debetówka w PKO BP umożliwia płacenie bezpośrednio w walucie jeżeli podepniesz do niej rachunek walutowy, a uruchomili też kantor.

Data: 2019-11-07 12:50:56
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Czy jest podobna możliwość zasilania N26 przelewem z kantoru PKO (w ogóle jakoś mało o nim mówimy, podobnie jak o byłym BZWBK)?

-- -- -
Przelewy z kantoru aliora dochodzą następnego dnia.

Data: 2019-11-07 04:39:52
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 12:51:17 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Czy jest podobna możliwość zasilania N26 przelewem z kantoru PKO (w ogóle jakoś mało o nim mówimy, podobnie jak o byłym BZWBK)?

Możesz sobie przelać na to konto wszystko, co chcesz - euro z dowolnego banku, a także każdą inną walutę z dowolnego banku, o ile godzisz się na przewalutowanie na euro po kursie albo banku nadawcy (jeśli zlecisz przelew w euro - opłaci się, bo będzie to SEPA, więc tańszy) albo N26 (jeśli zlecisz przelew w walucie rachunku źródłowego).

Kantor aliora ma tą zaletę, że wymienione u nich waluty pozwala przelewać ZA DARMO. I choć w przypadku przelewu SEPA jest to oszczędność 5zł - to też warto.

Data: 2019-11-07 13:51:22
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Zastanawiam się nad inną rzeczą:
Czy korzystając z kantoru można wysłać do innego banku euro bez pośredniego zasilania konta w euro w kantorze?
Czyli czy PLN -> kantor -> rachunek w innym banku
czy raczej PLN -> kantor -> EUR -> rachunek w innym banku?

Data: 2019-11-07 05:00:31
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:51:26 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Jak używasz jakiegoś zewnętrznego kantoru typu cinkciarz czy walutomat, to może być pierwszy wariant.

Jeśli "wewnętrznego" kantoru w banku, to tylko drugi.
Bo cały wymysł tych "kantorów" jest analogiczny do "kart wielowalutowych" - czyli aby wciąż łapać jeleni, jednak by świadomi klienci nie odchodzili do konkurencji.
Jeleń bowiem wciąż się złapie i zrobi sobie przelew na konto walutowe, za co zapłaci po kursie banku.
A świadomy klinie o dwa razy więcej i wymieni sobie "w kantorze".

Choć i na kantor trzeba uważać - np. w mBąku kursy są "indywidualne" i potrafią się bardzo różnić dla poszczególnych klientów.

Data: 2019-11-07 05:01:59
Autor: japanizer
jaka karta wielowalutowa?
On Thursday, November 7, 2019 at 9:51:26 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Niezbyt jasne dla mnie to pytanie.

Możesz na kilka sposobów:

- wpłacić EUR, przelać z konta EUR na konto (EUR) w innym banku

- wpłacić PLN, wymienić na EUR, przelać z konta EUR na konto (EUR) w innym banku - wpłacić PLN, przelać na konto (EUR) w innym banku - inny bank pewnie zastosuje jakieś zbójeckie przeliczenie

Data: 2019-11-07 05:08:56
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 14:02:01 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

- wpłacić PLN, przelać na konto (EUR) w innym banku - inny bank pewnie zastosuje jakieś zbójeckie przeliczenie

W tym wypadku, jeśli ktoś ma ochotę na sprawienie sobie przykrości, to można zrobić sobie mniejszą, wybierając przelew SEPA i płacąc za euro po kursie banku nadawcy - przynajmniej wiadomo, jaki kurs, przelew będzie tani (ok. 5zł) i na pewno dojdzie w całości i wiadomo, jaką dokładnie kwotę otrzyma odbiorca.
Wysyłając PLN na konto EUR nie wiadomo, jaki będzie kurs - więc nie wiadomo, jaką kwotę otrzyma odbiorca.
Jak docelowe konto w polskim banku to przynajmniej pójdzie elixirem i sam przelew będzie za darmo - ale jeśli jest w banku za granicą, to pójdzie SWIFTem, a to kosztuje - albo bardzo drogo, ale przynajmniej z przelewu niczego nie uszczkną, albo drogo, ale wtedy już zupełnie nie wiadomo, ile euro znajdzie się na rachunku odbiorcy..

Data: 2019-11-07 14:09:00
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Proste:
Odwrotność ping-ponga, czyli być biednym (bez kolejnego "przychodu" czy "wpływu" czy "zasilenia"), a nie bogatym przekładającym na pokaz z lewej do prawej.

-- -- -
Niezbyt jasne dla mnie to pytanie.

Data: 2019-11-07 05:13:17
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 14:09:03 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Proste:
Odwrotność ping-ponga, czyli być biednym (bez kolejnego "przychodu" czy "wpływu" czy "zasilenia"), a nie bogatym przekładającym na pokaz z lewej do prawej.

Bez problemu znajdziesz banki z darmowymi kontami walutowymi oraz kursami "kantorowymi" - kantor aliora, mBąk.
santander nieco gorzej - trzeba mieć saldo ponad 20 jednostek waluty, inaczej płatne.

Data: 2019-11-07 15:54:38
Autor: ąćęłńóśźż
jaka karta wielowalutowa?
Chyba zawsze płatne 0,8 jednostki walutowej rachunku.
Ale nie o to chodzi, lecz o niedublowanie wpływu na rachunek.
Teoretyzując:
Dostajesz 2,5kpln, potrzebujesz euro to przerzucasz na konto eurowe i... masz przychód 5kpln (około, z uwagi na spread) no i weź się teraz kop z koniem udowadniając, że nie.

-- -- -
santander nieco gorzej - trzeba mieć saldo ponad 20 jednostek waluty, inaczej płatne.

Data: 2019-11-07 07:30:11
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 15:54:40 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Chyba zawsze płatne 0,8 jednostki walutowej rachunku.

Konto24 walutowe ma w mojej TOiP tak, jak pisałem - przy saldzie ponad 20 jednostek waluty (liczonym jako średnia miesięczna) darmowe, poniżej 8zł.

[...]

Ale żeś wymyślił...
Z "zewnętrznymi" kantorami może i tak może być, bo dostajesz od kogoś przelew z zewnątrz - i nie dość, że przychód, to jeszcze darowizna.
Ale "wewnętrzne" kantory są jak przelew między własnymi kontami w tym samym banku - mam nadzieję, że takiej operacji nikt Ci do tej pory jako przychód nie zakwalifikował.

Choć przyznam, że na wyciągu z kantoru aliora wygląda to trochę dziwnie - pojawia się operacja "rozliczenie transakcji wymiany" jako odpowiednio uznanie albo obciążenie - ale jako "kontrahent" pojawia się ten sam numer rachunku jak tego rachunku, dla którego dedykowany jest wyciąg.
Czyli powiedzmy wymiana 1000 eur po 4zł i mamy:
1) na wyciągu z rachunku PLN dajmy na to o numerze 55...9900... operację "rozliczenie transakcji wymiany", obciążenie na 4000zł - ale "wysłane" na rachunek 55...9900...
2) na wyciągu z rachunku EUR dajmy na to o numerze 33...9902... operację "rozliczenie transakcji wymiany", uznanie na 1000eur - ale "przychodzące" z rachunku 33...9902...

To już nawet nie jest przelew między własnymi rachunkami a jakieś samorództwo w typie odsetek - no to ktoś się może czepić jako przychodu.

Data: 2019-11-07 13:11:32
Autor: Waldek
jaka karta wielowalutowa?
[...]

Revoluta pominąłeś - a to tez karta "wielowalutowa" ;)

Data: 2019-11-07 03:57:31
Autor: MK
jaka karta wielowalutowa?
[...]

Ja od dawna do transakcji w innych korzystam z debetowki eurobanku, waluta rozliczeniowa jest PLN, przewalutowanie po kursie VISA, bank pobiera prowizje w wysokości 1%, ale nie ma znaczenia czy to transakcja gotowkowa czy bezgotowkowa. W przypadku niektórych MMC zwrot 5% (max 60 PLN/m-c).
Sprawdz czy oferta jeszcze dostepna dla nowych. Nie warto się w zakup waluty dla 1% prowizji.

MK

Data: 2019-11-07 13:32:57
Autor: Waldek
jaka karta wielowalutowa?
W dniu 2019-11-07 o 12:57, MK pisze:

[...]

Też (jeszcze) mam i używam - tylko że już praktycznie nie ma EB ;)
i nie wiadomo jak długo Mille utrzyma tą funkcjonalność

Pozdro

Data: 2019-11-07 16:58:39
Autor: J.F.
jaka karta wielowalutowa?
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6b8153e0-43da-4af1-8d88-d78d6dc91446@googlegroups.com...
[...]

eee - tak to dzialaja zwykle karty.
Wielowalutowe sciagaja walute z odpowiedniego konta walutowego.

- przeliczenie po kursie Visa / MC
- brak prowizji za przewalutowanie

Visa w Getin. Ale ciekawe czy to nie przez zapomnienie i czy nie dopisza - bo dla MC koszta duze :-)

- w miarę tanie wyciąganie pieniędzy z bankomatu
W założeniu ma to być do użytku poza Europą (głównie różne kraje Azji).

Hi hi - Unia sie wk*, i chyba zakazala tych prowizji. Niby powinno na terenie UE, ale w mbanku

"11. Prowizja od wypłat gotówki w bankomatach za granicą 1) (obowiązuje od 12.12.2019 r.)
    0 zl

1) Dla kart Visa: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.

W przypadku transakcji dokonanych kartami, na których została włączona Usługa wielowalutowa wysokość prowizji za przewalutowanie wynosi 3,5% od wartości transakcji. Nie dotyczy kart Visa PayWave wydanych do eKonta PRP.

Dla kart Mastercard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3% od wartości transakcji.

W przypadku transakcji dokonanych kartami, na których została włączona Usługa wielowalutowa wysokość prowizji za przewalutowanie wynosi 0,5% od wartości transakcji."

No i juz nie wiem ile zaplace juz za miesiac :-)

J.

Data: 2019-11-07 22:29:16
Autor: radekp@konto.pl
jaka karta wielowalutowa?
Thu, 7 Nov 2019 02:40:38 -0800 (PST), w
[...]

Bierz Getinu, spełnia wszystkie warunki - no może oprócz ostatniego bo mam
kredytową, a nie debetową.

Data: 2019-11-07 23:20:25
Autor: Waldek
jaka karta wielowalutowa?
W dniu 2019-11-07 o 22:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Heh ... i wygląda na to, że EnveloBank bije wszystkich w tym zakresie :D
Debetowka Visa - Przewalutowanie z waluty transakcji na polskie złote po kursie wymiany stosowanym przez Visę - brak prowizji

O ile pamiętam (tak było) to za 5 zeta/mc
wypłaty z bankomatów za granicą za free.

Pozdro

Data: 2019-11-09 04:02:58
Autor: jacgl
jaka karta wielowalutowa?
Dodam do Żubra:
to jest debetówka wielowalutowa, nie tylko z dobrym przelicznikiem MC na PLN. Pekao prowadzi darmowe konta walutowe dla posiadaczy "konta przekorzystnego" (tylko tego!), dostępnych jest kilka walut. Wówczas karta zachowuje się tak:
-jeżeli pełna kwota transakcji dostępna jest w danej walucie to pobiera z konta walutowego
-jeżeli kwota nie jest dostępna to pobiera w PLN z dobrym kursem
Jest też kantor Pekao z indywidualnymi kursami, ale jednak gorszymi niż inne internetowe, nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymieniać na zewnątrz np walutomat

Z kolei mam pytanie o doświadczenia z Curve. Mam podpiętą kredytówkę Citi, waluta wskazana PLN. Curve twierdzi że przeliczy dowoloną walutę na PLN po dobrym kursie i obciąży kartę w PLN. Jak potraktuje to Citi? Czy czasem nie ma prowizji za transakcję zagraniczną w PLN? Citi chyba dolicza swoją prowizję do transakcji z DCC, czy się mylę? Jakieś doświadczenia z Curve/Citi i Curve/innymi bankami?

Data: 2019-11-09 09:35:53
Autor: Dawid Rutkowski
jaka karta wielowalutowa?
Żubr ma darmowe walutowe?
Hmm, sądziłem inaczej przed zamknięciem, ale niech będzie.
Karta jest oczywiście "kilkuwalutowa", bo w porównaniu z IKA jest skromnie, choć ma oczywiście zaletę braku pułapki z PLN.
I ma to sens tylko wtedy, gdy są darmowe konta walutowe.

KK citka+curve - chyba nikt nie wie, wszyscy boją się testu zrobić ;>
Za transakcje z DCC doliczają 2% - mogą tak potraktować curve.
Inne KK powinny iść normalnie, z KK ing nawet wypłacałem w bankomacie - ale to było jeszcze na starych zasadach.
Fajne jest też "back in time" - i funkcjonalnie i jako animacja w apce :)

Data: 2019-11-10 07:34:05
Autor: mmk
jaka karta wielowalutowa?
W dniu sobota, 9 listopada 2019 18:35:54 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

KK citka+curve - chyba nikt nie wie, wszyscy boją się testu zrobić ;>

Samcik zapytał o to w Citi, odpowiedź jest tutaj (pod koniec artykułu):
https://subiektywnieofinansach.pl/citibank-na-wojnie-z-wiatrakami-revolut-na-cenzurowanym-ale-za-to-citi-simplicity/

Ale mogę potwierdzić na swoim przykładzie, że jak na razie zestaw KK Citi + Curve nie generuje żadnych opłat (KK Citi Platinum, wszystkie transakcje w PL, w PLN).

jaka karta wielowalutowa?