jaka korba za ~600PLN?

Data: 2009-04-09 19:40:17
Autor: jacs
jaka korba za ~600PLN?
Czesc.

Wlasnie koncze skladac rowerek i zastanawiam sie nad korba.
I z tego co widze, w przedziale cenowym 500~600 nie ma konkurencji dla tegorocznej XT.

No i wlasnie czy ktos z Was moze ma jakis pomysl na cos co jest porownywalne jakosciowo, wagowo i cenowo i nie jest XT?

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-04-09 12:53:31
Autor: Kuba Abuk
jaka korba za ~600PLN?
On Apr 9, 7:40 pm, "jacs" <jacek.szymbor...@gmail.com> wrote:

No i wlasnie czy ktos z Was moze ma jakis pomysl na cos co jest porownywalne
jakosciowo, wagowo i cenowo i nie jest XT?

Czyżby SLX? ;-)

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-09 22:06:39
Autor: jacs
jaka korba za ~600PLN?
Czyżby SLX? ;-)

Zgadzam sie, byloby idealne, gdyby nie to, ze staram sie by rower byl dosc anorektyczny :)

Jacek

Data: 2009-04-09 22:28:47
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Kup slx i wymień blaty, ramiona to to samo co xt a ważą właśnie blaty (jakaś stal tam jest). Np 2x9 se zrób:)

Data: 2009-04-09 23:00:59
Autor: dobrov
jaka korba za ~600PLN?
amrac wrote:
Kup slx i wymień blaty, ramiona to to samo co xt a ważą właśnie blaty (jakaś stal tam jest). Np 2x9 se zrób:)

Widziałem zdjęcia roweru, w którym koleś spiłował blaty tu i ówdzie coby
zbić nieco gramów. Całkiem sporo tego spiłował, ciekawe czy wyważył :)

Data: 2009-04-09 23:25:34
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka korba za ~600PLN?

"amrac" <szymekto@o2.pl> wrote in message news:grllq1$6d2$1inews.gazeta.pl...

Kup slx i wymień blaty, ramiona to to samo co xt a ważą właśnie blaty (jakaś stal tam jest)

na zębatce 22z to się tyle gramów zaoszczędzi, że hoho... ;)

pozdr

Data: 2009-04-09 20:52:38
Autor: Flash
jaka korba za ~600PLN?
On 9 Kwi, 23:25, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:
"amrac" <szyme...@o2.pl> wrote in message

> Kup slx i wymień blaty, ramiona to to samo co xt a ważą właśnie blaty
> (jakaś stal tam jest)

na zębatce 22z to się tyle gramów zaoszczędzi, że hoho... ;)

pozdr

Wystarczy ja calkiem odkrecic ;)

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-04-10 09:55:41
Autor: Coaster
jaka korba za ~600PLN?
wrote:
[...]

Najlepiej odkrecic wszystko, zeby nie bylo niczego ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-10 10:47:40
Autor: dziki
jaka korba za ~600PLN?
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:grllq1$6d2$1inews.gazeta.pl...
Kup slx i wymień blaty, ramiona to to samo co xt a ważą właśnie blaty (jakaś stal tam jest). Np 2x9 se zrób:)

swietny pomysl; to moze napisz jeszcze jakie blaty tak zeby bylo wagowo porownywalnie z xt a cenowo mniej, bo IMO za sensowna srodkowa tarcze i blat to ~200zl spokojnie wydasz.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-10 20:52:41
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
dziki pisze:
[...]

Panowie, po pierwsze primo - dokształćcie się po co się robi 2x9 (to do przedmówców). Po drugie primo (secundo naczy) gdybym ja teraz składał napęd to sprzedałbym xt nówki i kupiłbym inne koronki Specialites 28/42 lub 30/42 lub 30/44 (w zależności od nogi) na ten przykład. Wag nie porównywałem ale raczej wyjdzie lżej, zresztą tak jak zasugerowałem na początku - nie po to się robi 2x9.

Data: 2009-04-10 21:13:22
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
amrac pisze:

Panowie, po pierwsze primo - dokształćcie się po co się robi 2x9 (to do przedmówców).

Do roweru MTB? Głównie po to, by nie używać go zgodnie z przeznaczeniem...

[...]

ja tam nie wiem... ale kiedy mam 6km w beskidach nonstop pod górę to i 22-34 czasami wydaje się za mało, zwłaszcza jak jest +28st i jest to trzeci podjazd dnia...

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-11 14:03:18
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek pisze:

Do roweru MTB? Głównie po to, by nie używać go zgodnie z przeznaczeniem...

Uważasz, że jazda pod górę po korzeniach i kamieniach to nie jest przeznaczenie roweru MTB? Przyznaj się, że po prostu masz mniej pod butem:P

ja tam nie wiem...

To wiele tłumaczy:P

Data: 2009-04-11 16:54:34
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
amrac pisze:
Wojtek pisze:

Do roweru MTB? Głównie po to, by nie używać go zgodnie z przeznaczeniem...

Uważasz, że jazda pod górę po korzeniach i kamieniach to nie jest przeznaczenie roweru MTB? Przyznaj się, że po prostu masz mniej pod butem:P

o taaak
zdecydowanie nie jestem cudownym dzieckiem dwóch pedałów... nie jestem bohaterem dwóch kółek... ;)

ale powiem Ci, jakoś od 1994 roku (bo wtedy zacząłem jeździć w górach) nikt mnie nie wyprzedził pod górę na większej tarczy od tej, na której jechałem... chyba, że akurat luzowałem się podziwiając widoki

cóż, albo sami "cieniarze" albo jednak takie 22 się przydaje, znaczy oczywiście w praktyce

ja tam nie wiem...

To wiele tłumaczy:P

witam teoretyka :)

Data: 2009-04-12 18:47:21
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek pisze:
ja tam nie wiem...

To wiele tłumaczy:P

witam teoretyka :)

Praktyka, jak jak już pisałem: jeśli jest sucho to albo podjedziesz coś stromego na 28+32 a jeśli nie to znaczy, że szybciej będzie podbiec. Jeśli jest mokro to i tak 22 łapie chainsuck więc pożytek żaden i muszę jechać nie na 28+32 a na 32+32 :P

Data: 2009-04-11 17:04:26
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
aaa i żeby nie było

weź te swoje 28 czy tam 30 i wpedałuj np na klimczok (dojazd dogodny, z bielska nartostradą (czerwony) na szyndzielnię a potem parę ruchów korbą i jesteśmy) - powieś następnie film w sieci a wtedy gorąco przeproszę i się połajam publicznie :)

Data: 2009-04-12 18:44:17
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek pisze:
aaa i żeby nie było

weź te swoje 28 czy tam 30 i wpedałuj np na klimczok (dojazd dogodny, z bielska nartostradą (czerwony) na szyndzielnię a potem parę ruchów korbą i jesteśmy) -

Nie znam hopy ale mniemam, że chodzi o coś stromego. Wychodzę z założenia, że jeśli nie da się tego podjechać na 28+34 to szybciej będzie podbiec.

powieś następnie film w sieci a wtedy gorąco przeproszę i się połajam publicznie :)

No z takimi petycjami to do Mikiego:P

Data: 2009-04-14 10:23:56
Autor: dziki
jaka korba za ~600PLN?
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:grt5p6$j10$1inews.gazeta.pl...

Nie znam hopy ale mniemam, że chodzi o coś stromego. Wychodzę z założenia, że jeśli nie da się tego podjechać na 28+34 to szybciej będzie podbiec.

stromego i stosunkowo dlugiego. Ty jestes non stop na zawodach czy jak?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-12 20:10:08
Autor: Solar
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek pisze:
[...]

Mój kumpel, na Cannondale, 66 całkiem z przodu, 2 tarcze, rockring zasuwa w górę  równie dobrze jak w dół.

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0708/imagepages/image22.html

W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2009-04-12 20:11:02
Autor: kml
jaka korba za ~600PLN?

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:grtard$aoc$1news.onet.pl...
połajam publicznie :)

Mój kumpel, na Cannondale, 66 całkiem z przodu, 2 tarcze, rockring
zasuwa w górę  równie dobrze jak w dół.

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0708/imagepages/image22.html

--

Bo jak się ma z czego jechać to się jedzie a nie pisze rozprawę o 34 vs 30 etc. Ja uważam, że 22 -> 30 jest ok a jak jest za mało to lepiej iść.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-13 10:35:07
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
kml pisze:

Mój kumpel, na Cannondale, 66 całkiem z przodu, 2 tarcze, rockring
zasuwa w górę  równie dobrze jak w dół.

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0708/imagepages/image22.html

Jeżeli ma 30 na młynku i jeszcze 30 z tyłu to pogratulować pary.

Data: 2009-04-14 10:21:59
Autor: dziki
jaka korba za ~600PLN?
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:grqbjm$aim$1news.onet.pl...

[...]

ja tak z ciekawosci na jesien zeszlego roku sobie podjechalem z siodla na 32:32 AFAIK (nie pamietam jaka mam najwieksza zebatke w kasecie). Moznaby twardziej, ale po co? W koncu bylem na wycieczce i po sezonie :)
Po kamieniach na Klimczok tez na hardtailu na bardziej miekkim przelozeniu nie podjedziesz, bo ci sie kolko przekreci i staniesz w poprzek;.
Najmniejszej zebatki z przodu praktycznie nie uzywam.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-10 09:01:59
Autor: Przemek M
jaka korba za ~600PLN?

Użytkownik "jacs" <jacek.szymborski@gmail.com> napisał w wiadomości news:grlkis$ni$1news.onet.pl...
Czyżby SLX? ;-)

Zgadzam sie, byloby idealne, gdyby nie to, ze staram sie by rower byl dosc anorektyczny :)

Jacek

W tej chwili jest na alledrogo korba Coda 2x9 z zebatkami Stronglighta zekomo z suportem 744gr - chyba lzej ciezko bedzie cos znalezc w normalnej kwocie, pewnie po zmiane zebatek na extralite/specialites mozna zejsc jeszcze w dol. A jak uda sie sie znalezc suport Dura-Ace pod ta korbe (109,5mm) to znowu pare gr mniej. No ale to jednak sprzet uzywany, choc mowia ludzie tez ten stary sprzet byl najmocniejszy :P

Data: 2009-04-09 21:41:44
Autor: cztery
jaka korba za ~600PLN?
No i wlasnie czy ktos z Was moze ma jakis pomysl na cos co jest porownywalne jakosciowo, wagowo i cenowo i nie jest XT?

SLX ? :-)

Data: 2009-04-10 10:12:20
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
jacs pisze:
[...]

Bierz XT!
Miałem przyjemność z FSA oraz z RaceFacem Evolve XC (oidp). Łapały dziady chainsucki notorycznie.

Data: 2009-04-10 10:33:34
Autor: jacs
jaka korba za ~600PLN?

Bierz XT!
Miałem przyjemność z FSA oraz z RaceFacem Evolve XC (oidp). Łapały dziady chainsucki notorycznie.

No i chyba tak zrobie, mam doswiadczenia glownie z truvativem, bontragerem i starymi shimano. Z sh z tego co pamietam najmniej problemow mialem.
Zastanawialem sie czy Warto sie szarpnac na RF Deus, ale w zasadzie nie widze zadnej wartosci dodanej.

Jacek

Data: 2009-04-10 10:51:39
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
jacs pisze:

[...]

I tak właśnie zrób.
Też kiedyś zakochałem się w sprzęcie "no shimano". Pierwszy zimny prysznic dostała kobita...
Założyłem jej piękne FSA, efekt dwie gleby przy podjazdach w alpach. Dwie gleby w deszczu, NA ASFALCIE. Dodatkowo jak kretyn na babę się wydarłem "że niby tyle jeździ a nie potrafi obsługiwać przerzutki przy obciążeniu..."
Po tygodniu wziąłem jej rowerek na przejażdżkę regulacyjną, dopadł mnie deszcz i błoto... na odcinku jednej hołdy w Rudzie złapałem dwa chainsucki...
Próbowałem jeszcze RFa ale efekt też był nienajlepszy... Po wydaniu ponad 1k pln na eksperymenty wróciłem definitywnie do sh

Data: 2009-04-10 21:01:46
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Bierz XT!
Miałem przyjemność z FSA oraz z RaceFacem Evolve XC (oidp). Łapały dziady chainsucki notorycznie.

Tak? A xt nie? Myślisz dleczego chce 2x9? cały sezon przejeździłem nie używając młynka!

Data: 2009-04-11 14:04:13
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek pisze:
amrac pisze:
Bierz XT!
Miałem przyjemność z FSA oraz z RaceFacem Evolve XC (oidp). Łapały dziady chainsucki notorycznie.

Tak? A xt nie?

nie

Tak, widać, że w prawdziwym i długotrwałym błocie nie jechałeś, albo po prostu masz farta. Mnie w błocie zaciąga non stop.

Data: 2009-04-11 16:56:18
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
amrac pisze:
Wojtek pisze:
amrac pisze:
[...]

no to mam farta od średnio '94 roku. niezły farciarz ze mnie :)

sh zdecydowanie łapie rzadziej od tarcz fsa i rfa... chyba, że akurat giant xtc się z takimi na złość nie lubi ;)

Data: 2009-04-11 21:27:43
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka korba za ~600PLN?

"amrac" <szymekto@o2.pl> wrote in message news:grq100$u2$2inews.gazeta.pl...

Tak, widać, że w prawdziwym i długotrwałym błocie nie jechałeś, albo po prostu masz farta. Mnie w błocie zaciąga non stop.

tarcza alu czy plastikowo-stalowa?

pozdr

Data: 2009-04-12 18:48:31
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

A to były 22 plastikowe? No jasne, że alu. Rozmawiamy o 22 a nie o 32;P

Data: 2009-04-12 21:38:57
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka korba za ~600PLN?
"amrac" <szymekto@o2.pl> wrote in message news:grt613$jjj$2inews.gazeta.pl...

A to były 22 plastikowe? No jasne, że alu. Rozmawiamy o 22 a nie o 32;P

Tarcza 22 i chainsucki? Te shimanowskie alu to musi być zupełne ścierwo...

pozdr

Data: 2009-04-12 23:50:30
Autor: amrac
jaka korba za ~600PLN?
Wojtek Paszkowski pisze:
Tarcza 22 i chainsucki? Te shimanowskie alu to musi być zupełne ścierwo...

No przecie mówie to mnie jeszcze szczują jakim pagórkiem:)

Data: 2009-04-13 10:33:44
Autor: Wojtek
jaka korba za ~600PLN?
amrac pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:
Tarcza 22 i chainsucki? Te shimanowskie alu to musi być zupełne ścierwo...

No przecie mówie to mnie jeszcze szczują jakim pagórkiem:)

Nigdzie nie pisałem, że to najlepsze tarcze na świecie, ale na pewno lepsze od fsa i rfa które miałem

Data: 2009-04-10 10:55:58
Autor: dziki
jaka korba za ~600PLN?
Użytkownik "jacs" <jacek.szymborski@gmail.com> napisał w wiadomości news:grlbvm$4ms$1news.onet.pl...

Wlasnie koncze skladac rowerek i zastanawiam sie nad korba.
I z tego co widze, w przedziale cenowym 500~600 nie ma konkurencji dla tegorocznej XT.

jak juz bym mial wybierac z xt to wolalbym juz to:
http://allegro.pl/item604073799_korby_shimano_deore_xt.html
z pakietem wyjdzie chyba troche lzej, duzo taniej i starczy na duzo dluzej. Minus to, ze nie wyglada "rasowo".

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-10 21:03:56
Autor: amrac