jaka krta graficzna do edycji zdjęć i montażu filmów ?

Data: 2009-09-10 01:19:20
Autor: Marek
jaka krta graficzna do edycji zdjęć i montażu filmów ?
Mam komputer z E7400, 4 GB RAM, win XP. Do tego będzie photoshop i jeszcze
jaki¶ (w cenie do 3500 netto -jaki?, ) program do  montażu filmów i
authoringu DVD. Materiał będzie z kamery HD sony hdr xr 200ve (1080i ) lub
karty telewizyjnej ;) Komputer ma zintegrowana karte graficzna, zastanawiam
sie, jaka kupic, by photoshop dostal skrzydeł.

Czy konwersja materiału HD (1080i) na zwykły PAL jest kłopotliwa, czy
lepiej od razu nagrywać w "normalnym" formacie Czy warto inwestować w kamerę 1080p ? Jeżeli tak, to jak± ?

Data: 2009-09-12 02:56:29
Autor: Krzysiek
On 10 Wrz, 01:19, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

PS nie jest do montazu filmow. A powaznia to kazda karta przyspieszy
twoj komputer. Jaka? to zalezy od softu na jakim racujesz. Do Sony
Vegas s± np. efekty, ktore licza sie na zywo na GPU karty i wymagaja
jej szybkiej, ale nie wypasionej za np. 1000 zl. Za 250-500 wystarczy
i to bez wiatraka. Generalnie kazda karta jaka teraz jest mozliwa do
kupienia (najtansza oczywiscie) dla grafiki 2D to wypas!

Czy konwersja materiału HD (1080i) na zwykły PAL jest kłopotliwa, czy
lepiej od razu nagrywać w "normalnym" formacie

W Sony Vegas mozesz kompilowac material dowolnie. Na HD, na DVD,
Internet. Im lepsze zrodlo tym lepiej.

Czy warto inwestować w kamerę 1080p ? Jeżeli tak, to jak± ?

Nie wiem. Ja uzywam tasiemek DV i panasonic GS-500. Im lepszy sprzet
tym drozszy. Wazny jest obiektyw.

jaka krta graficzna do edycji zdjęć i montażu filmów ?