jaka ksiazka dla poczatkujacego

Data: 2009-03-27 04:26:30
Autor: Titus Atomicus
jaka ksiazka dla poczatkujacego
Witam,
Kolega gadzeciarz zakupil ostatnio lustrzanke (dSLR Olympus E-330+double kit). Wymyslil sobie, za taka kase zdjecia beda wychodzily lepiej niz robione kompaktami, ktore mial poprzednio.
Nie wychodza.
Kolega pstryka w trybie auto, o istnieniu glebi ostrosci, ustawien przyslony/czasu, kompozycji nie ma pojecia...
Jaka ksiazke mozna mu polecic?
Zeby te rzeczy byly lopatologicznie wytlumaczone...
Starego Kreysera czy moze Barchacza?
Przy okazji: co jest warta ta nowa ksiazka tego ostatniego? Droga jakas strasznie :-)
Pozdrav
TA

Data: 2009-03-27 08:10:21
Autor: Kokos

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-00B6FE.04263027032009news.onet.pl...
[...]

Na poczatek polecam instrukcje do aparatu, tam jest wszystko do czego służy przysłona, głębia ostrosci itp

Data: 2009-03-27 11:34:12
Autor: Titus Atomicus
jaka ksiazka dla poczatkujacego
In article <gqhu57$ebc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
 "Kokos" <kokos@kokos.com> wrote:

Na poczatek polecam instrukcje do aparatu, tam jest wszystko do czego służy przysłona, głębia ostrosci itp

Nie jest.
Pewnie nie zagladales do instrukcji. Albo masz jakas dziwna instrukcje.
Na przyszlosc zalecam bardziej merytoryczne wypowiedzi.

TA

Data: 2009-03-27 13:01:34
Autor: Vituniu
jaka ksiazka dla poczatkujacego
Na poczatek polecam instrukcje do aparatu, tam jest wszystko do czego
służy
przysłona, głębia ostrosci itp

Nie jest.

LOL... faktycznie - 30 stronicowa broszurka... ;)

Pewnie nie zagladales do instrukcji. Albo masz jakas dziwna instrukcje.
Na przyszlosc zalecam bardziej merytoryczne wypowiedzi.

Nie unos sie... praktycznie kazdy aparat jaki trzymalem w reku,
a ktory nie byl malpka "za trzy dychy" mial dolaczona normalna instrukcje.
Nie nasza wina, ze Olympus oszczedza na papierze :P

Poszukaj sobie na Diplodocs manuala chocby do K200D...

Natomiast co do ksiazek - w dowolnej ksiegarni polka
poswiecona fotografii wrecz ugina sie od tomisk
wszelakiego kolorytu. Jesli maja byc tam wyjasnione
takie treminy jak przyslona czy glebia ostrosci to zaryzykuje
twierdzenie, ze znajdziesz kilkanascie pozycji spelaniajacych
ten warunek, wiekszosc bedzie miala "cyfrowa" w tytule.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-03-27 13:31:23
Autor: Titus Atomicus
jaka ksiazka dla poczatkujacego
In article <gqiff9$8ds$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> wrote:

> [...]

a ktory nie byl malpka "za trzy dychy" mial dolaczona normalna instrukcje.
Nie nasza wina, ze Olympus oszczedza na papierze :P

Czy w takiej instrukcji jest napisane, co to jest przyslona, jak wplywa zmiana przyslony na pozostale parametry ekspozycji, co to jest glebi ostrosci. Jak komponowac kadry?

LOL nie osmieszaj sie.

[...]

Zadalem konkretne pytania.
Widze ze masz klopoty z czytaniem tekstu.
pa,
TA

Data: 2009-03-27 13:47:50
Autor: bans
jaka ksiazka dla poczatkujacego

Czy w takiej instrukcji jest napisane, co to jest przyslona, jak wplywa zmiana przyslony na pozostale parametry ekspozycji, co to jest glebi ostrosci.

Tak. Krótko i treściwie, każdy z tych problemów jest podsumowany jednym zdaniem - właśnie dla początkującego, informacje w formie "mała liczba przysłony = nieostre tło". Nie znam Olympusa, ale zadałem sobie trud znalezienia instrukcji w necie i sprawdzenia.

IMHO chcącemu początkującemu na początek wystarczy. A jak komuś się nie chce, to nie zmusisz go do przeczytania nawet najbardziej łopatologicznej książki z obrazkami.

Jak komponowac kadry?

Tu już jest gorzej, ale może kilka internetowych stron wystarczy?
Nie ma co pytać o jakieś specjalne książki, tego typu kolorowych poradników dla początkujących to leży w księgarniach na tony i nic innego na początek nie potrzeba.

--
bans

Data: 2009-03-27 16:02:16
Autor: Vituniu
jaka ksiazka dla poczatkujacego
Czy w takiej instrukcji jest napisane, co to jest przyslona, jak wplywa zmiana przyslony na pozostale parametry
ekspozycji, co to jest glebi ostrosci.

Tak. Jest. Z obrazkami wlacznie. Podac linka do PDF'a?

Jak komponowac kadry?

Nie.
LOL nie osmieszaj sie.

Ja?
Zadalem konkretne pytania.
Widze ze masz klopoty z czytaniem tekstu.

Dostales konkretna odpowiedz.
Zeby opanowac podstawy techniczne
starczy instrukcja obslugi. Kropka.

A zeby robic dobre zdjecia.... coz...
Jednemu wystarczy zasugerowac zasade zlotego podzialu, drugiemu nie wystarczy ASP i lata podgladania przykladow...

Moja opinia - kupilbym cokolwiek traktujacego o podstawach. Cokolwiek, byle BEZ tak fascynujacych rozdzialow jak "zgrywanie zdjec z karty" czy "jak klikac w PhotoShopie".

Dopiero po opanowaniu tematu przyslona-czas-czulosc
zajalbym sie kompozycja... Na bazie jak najwiekszej ilosci ksiazek poswieconych tylko temu jednemu zagadnieniu,
oraz jak najwiekszej ilosci albumow zdjec ludzi, ktorzy robia to znacznie lepiej ode mnie. W miare czasu i mozliwosci starajac sie bezczelnie kopiowac ich pomysly... a co :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-03-28 00:01:25
Autor: Titus Atomicus
jaka ksiazka dla poczatkujacego
In article <gqiq1s$2p5$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
> [...]

> ekspozycji, co to jest glebi ostrosci. Tak. Jest. Z obrazkami wlacznie. Podac linka do PDF'a?

Tak.

Mialem w zyciu kilka aparatow roznych firm i tam takich rzeczy nie bylo.

> Jak komponowac kadry?

Nie.  > LOL nie osmieszaj sie.

Ja?

Tak, ty.

> Zadalem konkretne pytania.
> Widze ze masz klopoty z czytaniem tekstu.

Dostales konkretna odpowiedz.
Zeby opanowac podstawy techniczne
starczy instrukcja obslugi. Kropka.

Brednie.

W instrukcji masz napisane jak wlozyc baterie, wlaczyc aparat, ustawic przyslone, migawke, program.
Ale tego o co pytalem - nie ma.

A zeby robic dobre zdjecia.... coz...
Jednemu wystarczy zasugerowac zasade zlotego podzialu, drugiemu nie wystarczy ASP i lata podgladania przykladow...

Pytalem o ksiazke traktujaca o podstawach.

Moja opinia - kupilbym cokolwiek traktujacego o podstawach. Cokolwiek, byle BEZ tak fascynujacych rozdzialow jak "zgrywanie zdjec z karty" czy "jak klikac w PhotoShopie".

Tu jest lista ksiazek:
http://www.digart.pl/forum/temat/75427/jakie_ksiazki.html

Jak na razie nie powiedziales nic konkretnego.
Czy potrafisz czytac ze zrozumieniem?
Jesli tak to wroc do mojego poczatkowego postu.
Jesli nie, to juz sie nie przemeczaj.

TA

Data: 2009-03-28 11:53:03
Autor: Marcin Debowski

http://www.olympusamerica.com/files/EVOLT_E-330_Advanced_Manual_EN.pdf

--
Marcin

Data: 2009-03-27 08:17:21
Autor: Jakub Jewuła
[...]

"Jak skutecznie sprzedawac na allegro" - niech sprzeda dSLRa,
kupi kompakt a za reszte wypasiona komorke.

Nie kazdy musi przeciez byc fotoamatorem...

Data: 2009-03-27 15:15:45
Autor: Matusz
jaka ksiazka dla poczatkujacego
Jaka ksiazke mozna mu polecic?

Z nowych:
- Hedgecoe John - Nowy podręcznik fotografii
- Freeman John - Fotografia

Z starych:
- Płażewski Jerzy - Fotografowanie nie jest trudne

Matusz

-- -
knipsel.franciszkanie.zabrze.pl

Data: 2009-04-01 10:42:21