jaka kuchenka gazowa

Data: 2012-05-03 12:15:42
Autor: Monia
jaka kuchenka gazowa
Nie znam się na tym zupełnie. Mam w tej chwili w bloku starą-antyczną już prawie kuchenkę firmy Wromet, nie wiem jaki model, gdyż nie ma oznaczenia lub starło się przez lata. Wygląda mniej więcej tak jak ta na znalezionym zdjęciu w sieci:
http://img405.imageshack.us/img405/8696/ewam.jpg
ale nie jest z nią identyczna. Napis Wromet mam po prawej, ale ułożenie palników i "piękny" brązowy kolor się zgadza.
Piec już dawno przestał działać, oraz jeden palnik mam nieczynny, a teraz na dodatek czuć gdzieś przeciek gazu, więc czas wymienić ten zabytek.
Pytanie tylko na jaką? Widziałam  że są różne typy; gazowe, elektryczne, gazowo-elektryczne, wspomagane elektrycznie?
Dla mnie jest chyba taka ze wszystkim na gaz, ale to wspomaganie, co to? Chociaż w piecu jest jakaś żarówka, więc jest to niby gdzieś podłączane do prądu? Na co mam uważać przy zakupie i co możecie polecić? Budżet to maksymalnie 1200zł. Z góry dziękuje za pomoc :)

Data: 2012-05-05 14:17:03
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
Monia <monia33@mam.pl> napisał(a):
[...]
Jak nie masz wielodzietnej i wielopokoleniowej rodziny i nie gotujesz na obiad
pięciu litrów zupy i pięciu kilogramów kartofli, bo tylko w takim przypadku
jest opłacalność gotowania na gazie. Oraz jeśli masz dostatecznie dużo prądu.
Czyli odpowiednio grube przewody w ścianie. To zastanów się na kuchenką
elektryczną. Jak zużywasz mało gazu to więcej płacisz za różne przesyły,
abonamenty niż za gaz. Zrezygnowaliśmy z kuchenki gazowej na rzecz
elektrycznej. Oczywiście opłata za prąd wzrosłą, ale nie o tyle co płaciliśmy
za gaz. W sumie różnica jest małą i nie bierzemy jej pod uwagę. Ale jest na
pewno bezpieczniej z elektryczną. Komfort gotowania według mnie większy.
Pomimo że to kuchenka z płytkami to o wile łatwiej ją utrzymać w czystości niż
gazową. Nie przyłażą co roku jacyś dziwni ludzie i nie sprawdzają szczelności.
Wiesz co jeszcze zauważyłem? Teflonowa patelnia po dwóch latach wygląda jak by
przed chwilą była przyniesiona ze sklepu, chociaż używana jest praktycznie
codziennie. I to nie jest super patelnia za 300 złotych tylko najtańsza jaka
była w markecie. Po wielu latach gotowania na gazie uważam że to był błąd. --

Data: 2012-05-05 16:46:28
Autor: quent
jaka kuchenka gazowa
On 2012-05-05 16:17, kogutek wrote:
Po wielu latach gotowania na gazie uważam że to był błąd.

To jest kwestia tego jak komu się lepiej gotuje.
Ja nie wyobrażam sobie pichcić na prądzie. Probowałem kilka razy - porażka.
Do tego raz jak mi wykipiało na płytę to potem garnka nie mogłem domyć.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-05-05 15:44:27
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
quent <xx@xx.com> napisał(a):
On 2012-05-05 16:17, kogutek wrote:
> [...]

Do tego raz jak mi wykipiało na płytę to potem garnka nie mogłem domyć.

Tak jak wszystkiego to i gotowania na kuchence z płytkami trzeba się nauczyć.
Wypadki zdarzają się wszędzie. Mnie też czasami coś wykipi. Na gazowej jeszcze
gorzej. Zdejmowałeś kiedyś osłonę pod palnikami. Syf z gilem pod nią jest.
Robactwo chyba tylko ze względu na temperaturę tam się nie lęgnie. Jak
rozkręcałem elektryczną bo zachciało mi się dołożyć do jednej płytki
zewnętrzny regulator temperatury to tam było tak jak w fabryce zakręcili. Przy
gazowej nie ma szans na założenie takiego regulatora a przy takiej z płytkami
to proste. I do tego bardzo użyteczne. Na początku dostałem w domu informacje
że gównami się zajmuję a teraz się okazuje że jak by dwie płytki miały taki
regulator to by było dopiero dobrze. --

Data: 2012-05-05 20:18:41
Autor: quent
jaka kuchenka gazowa
W dniu 2012-05-05 17:44, kogutek pisze:
Tak jak wszystkiego to i gotowania na kuchence z płytkami trzeba się nauczyć.
Wypadki zdarzają się wszędzie. Mnie też czasami coś wykipi. Na gazowej jeszcze
gorzej.

Właśnie odwrotnie.
To co wykipi na płycie el. od razu się spieka i przywiera do gara - masakra.
W gazowej stoi spokojnie w obniżeniu i jak skończysz gotować to to myjesz.

Zdejmowałeś kiedyś osłonę pod palnikami. Syf z gilem pod nią jest.

Tak. Średnio raz w miesiącu zdejmuje aby umyć te czopki ;-)
Pod nimi mam czysto a używam tej kuchenki 7 rok.

www.elipsa.info

Data: 2012-05-05 18:40:25
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
quent <xx@xx.com> napisał(a):
> [...]

Tak. Średnio raz w miesiącu zdejmuje aby umyć te czopki ;-)
Pod nimi mam czysto a używam tej kuchenki 7 rok.

Nie wierzę że co miesiąc rozkręcasz kuchenkę żeby wyczyścić tam gdzie rurki i
zawory.

Data: 2012-05-05 21:16:23
Autor: quent
jaka kuchenka gazowa
W dniu 2012-05-05 20:40, kogutek pisze:
Nie wierzę że co miesiąc rozkręcasz kuchenkę żeby wyczyścić tam gdzie rurki i
zawory.

Chyba się nie zrozumieliśmy.
Zdejmuję te czarne grzybki - przykrywki palników - i je myję.
Pod nimi jest czysto.
Co Ty jeszcze chciałbyś rozkręcać?

www.elipsa.info

Data: 2012-05-05 19:46:26
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
quent <xx@xx.com> napisał(a):
> [...]
> zawory.

Chyba się nie zrozumieliśmy.
Zdejmuję te czarne grzybki - przykrywki palników - i je myję.

To odkręć osłonę rurek i zaworów. Na podstawie tego co tam jest można by
określić co jadłeś od kiedy masz kuchenkę. --

Data: 2012-05-05 21:55:12
Autor: quent
jaka kuchenka gazowa
W dniu 2012-05-05 21:46, kogutek pisze:
To odkręć osłonę rurek i zaworów. Na podstawie tego co tam jest można by
określić co jadłeś od kiedy masz kuchenkę.

Pod grzybkiem jest tylko dysza planika, jest tam czysto więc nie rozumiem o czym w ogóle piszesz.

www.elipsa.info

Data: 2012-05-05 20:18:55
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
quent <xx@xx.com> napisał(a):
> [...]
> określić co jadłeś od kiedy masz kuchenkę.

Pod grzybkiem jest tylko dysza planika, jest tam czysto więc nie rozumiem o czym w ogóle piszesz.

Może masz jakąś inną niż widziałem lub miałem. W tych co znam była biała
emaliowana tłoczona blacha. W niej otwory z których wystawały palniki. Pod tą
blachą były rurki doprowadzające gaz do zaworów i z zaworów do palników. Syfu
tam zawsze było do oporu.  --

Data: 2012-05-06 09:59:11
Autor: Marek Dyjor
jaka kuchenka gazowa
kogutek wrote:
quent <xx@xx.com> napisał(a):

[...]

to kwestia kultury...  :)

u mnie tam był tylko kurz :)

Data: 2012-05-06 09:58:35
Autor: Marek Dyjor
jaka kuchenka gazowa
quent wrote:
[...]

kogutek też nie wie, on sobie wyobraża podobnie jak w innych przypadkach...

też nie wiem co by miało być z jedzenia w środku kuchenki, chyba że gotują jakieś wyjątkowe fleje co cały czas zalewają kuchenkę na full tak ze sie syf przelewa do środka :)

Data: 2012-05-05 19:49:18
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa

Data: 2012-05-06 01:15:09
Autor: BQB
jaka kuchenka gazowa
quent<xx@xx.com>  napisał(a):

On 2012-05-05 16:17, kogutek wrote:
[...]

Od regulacji temperatury w gazowej masz pokrętło - większy-mniejszy płomień i jak Ci naprawdę nie pasuje, to możesz wymienić dyszę. Czym się różni ten regulator od skręcania wielkości płomienia, bo jakoś nie kojarzę.

Data: 2012-05-06 00:10:05
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):

> [...]

Od regulacji temperatury w gazowej masz pokrętło - większy-mniejszy płomień i jak Ci naprawdę nie pasuje, to możesz wymienić dyszę. Czym się różni ten regulator od skręcania wielkości płomienia, bo jakoś nie kojarzę.
To spróbuj gotować na kuchence gazowej regulując pokrętłem, zupę jarzynową w
temperaturze 75 stopni przez 8 godzin. Gulasz robiony w temperaturze 85 stopni
też inaczej smakuje niż taki co jak się gotował to bulgotał. Wrzenie nie jest
niezbędne do tego żeby coś się ugotowało. Bulgotanie w garnku to puszczanie
pary w gwizdek i pozbywanie się kasy na grzanie atmosfery. Znajdź w necie ile
energii potrzeba na przemianę fazową wody. Przy gotowaniu przemiana fazowa
wody jest do niczego nie potrzebna. Oszczędności w złotówkach wynikające z
tego że nie wrze a ma temperaturę bliską wrzenia są duże. A co istotne
jedzenie jest smaczniejsze. Nie mam pojęcia dlaczego kuchnie elektryczne nie
są fabrycznie wyposażone w regulator temperatury z czujnikiem wkładanym do
garnka.    --

Data: 2012-05-07 16:44:35
Autor: BQB
jaka kuchenka gazowa
W dniu 2012-05-06 02:10, kogutek pisze:

[...]

Aż tak czułych kubków smakowych nie mam, ale któregoś dnia spróbuję.

Data: 2012-06-13 20:15:06
Autor: Jolanta
jaka kuchenka gazowa
kogutek <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a): > W dniu 2012-05-05 17:44, kogutek pisze:

porażka
Do gotowania używam kuchni gazowo-elektrycznej Amica.Mam ją od pół roku i jestem z niej zadowolona.Jedynym  jej minusem jest problem z utrzymaniem idealnego wyglądu.Jest ona srebrna i widać na niej brud, szczególnie ,kiedy "coś wykipi z garnka".Proszę o radę jakim środkiem można czyścić blat i drzwiczki.
Pozdrawiam
.

Data: 2012-05-06 09:56:22
Autor: Marek Dyjor
jaka kuchenka gazowa
quent wrote:
On 2012-05-05 16:17, kogutek wrote:
[...]

dlatego najlepsza jest indukcja.

poprzednio miałem gaz...

teraz od trzech lat mam indukcję i nie zmieniłbym tego na inną kuchnie.

Data: 2012-05-08 13:44:31
Autor: Karol Piotrowski
jaka kuchenka gazowa
On 5 Maj, 16:17, "kogutek" <sok_marchwi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
pewno bezpieczniej z elektryczną. Komfort gotowania według mnie większy.
Chyba kwestia gustu. Zapraszam do restauracyjnej kuchni, w 99%
procentach znajdziesz kuchenki gazowe oraz takie duze elektryczne
plyty grzewcze, na ktore kladzie sie rondle pod podgrzania albo np.
rozpuszczenia masla (niewyczerpane zrodlo oparzen i radosci, jak sie
cos na to wyleje i bucha para). Kuchenka elektryczna grzanie
przechylonej patelni czy tym podobne akrobacje sa niewykonalne.
Wszystko ma swoje zastosowanie:)

Pozdrawiam,
--
Karol Piotrowski

Data: 2012-05-08 23:13:14
Autor: kogutek
jaka kuchenka gazowa
Karol Piotrowski <kropelka@gmail.com> napisał(a):
On 5 Maj, 16:17, "kogutek" <sok_marchwi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> pewno bezpieczniej z elektryczn=B1. Komfort gotowania wed=B3ug mnie wi=EA=
kszy.
[...]

Chyba w Mozambiku albo Mongolii tak jest jak piszesz. W Polsce teraz w
restauracjach całe gotowanie i smażenie idzie w piecach konwekcyjnych.
Oczywiście należy zadać pytanie co miałeś na myśli pisząc restauracja. --

Data: 2012-05-09 15:45:50
Autor: Karol Piotrowski
jaka kuchenka gazowa
On May 9, 1:13 am, "kogutek" <sok_marchwi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Chyba w Mozambiku albo Mongolii tak jest jak piszesz. W Polsce teraz w
restauracjach całe gotowanie i smażenie idzie w piecach konwekcyjnych..
Oczywiście należy zadać pytanie co miałeś na myśli pisząc restauracja.
Chcesz mi powiedziec, ze ten 25 litrowy garnek z bulionem wkladam do
pieca konwekcyjno-parowego?

Piece konwekcyjno-parowe sa doskonalymi urzadzeniami, ale nie
zastepuja calej kuchni. Prosze powiedz mi, jak sie smazy przegrzebki w
takowym, albo przewraca nalesniki (w nouvelle cousine tez czasem
pojawia sie taka wiejska i trywialna potrzeba):)

Pozdrawiam,
--
Karol Piotrowski

Data: 2012-05-15 12:30:55
Autor: Marek Dyjor
jaka kuchenka gazowa
Karol Piotrowski wrote:
[...]

kogutek w swojej restauracji takich frykasów nie podaje.

Data: 2012-05-05 15:41:06
Autor: boxfish
jaka kuchenka gazowa
W dniu 2012-05-03 12:15, Monia pisze:

Pytanie tylko na jaką? Widziałam że są różne typy; gazowe, elektryczne,
gazowo-elektryczne, wspomagane elektrycznie?

Na to pytanie sama sobie musisz odpowiedzieć.

Dla mnie jest chyba taka ze wszystkim na gaz, ale to wspomaganie, co to?

Wspomaganie to np grzałki od góry (gaz pali się na dole). Idź do sklepu i zobacz ile jest dostępnych tego typu kuchenek i wybór okaże się prosty. (Ja znalazłem w MM jedną ;-))

Data: 2012-05-06 19:36:59
Autor: c_apitan
jaka kuchenka gazowa

Użytkownik "Monia" <monia33@mam.pl> napisał w wiadomości news:4fa25ae0$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie szukaj cudów, skoro używałaś gazowej to taką kup np.:
http://www.skapiec.pl/site/cat/306/comp/970121

gazowe bez dodatków typy elektryczne zapalarki w kurkach, grill itp.
im taniej kupisz tym lepiej. Wszystkie mają zabezpieczenia i spełniają normy
bezpieczeństwa. Skoro do tej pory pitrasiłaś tylko na gazie to znaczy że że jesteś w tym mistrzynią
i z prądem się nie zadawaj (chyba że masz duuużo pieniędzy).

Miłych zakupów i pitraszenia !

Data: 2012-06-13 20:01:28
Autor: Jolanta
aa