jaka nagrywarka DVD±RW?

Data: 2012-01-17 14:38:55
Autor: Szyk
jaka nagrywarka DVD±RW?
Witam

Jestem zmuszony do zainwestowania w napęd DVD±RW. Stąd moje pytanie:

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

dzięki i pozdro
Szyk

Data: 2012-01-17 14:47:10
Autor: Santana
jaka nagrywarka DVD±RW?

Użytkownik "Szyk" <szyk100@o2.pl> napisał w wiadomości news:jf3tnb$8ra$1mx1.internetia.pl...
Witam

Jestem zmuszony do zainwestowania w napęd DVD±RW. Stąd moje pytanie:

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

LG, Sony. Byle nie Samsung :)

Data: 2012-01-17 15:06:52
Autor: Vituniu
jaka nagrywarka DVD±RW?
LG, Sony. Byle nie Samsung :)

To Sony produkuje jeszcze jakies napedy optyczne??

BTW: moj Asus DVR-1608P3S jest pudelkowa wersja Pioneer'a DVR-111 wyprodukowana przez Buffalo jako DVSM-XL516FB... Ot - globalizacja ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Kierowanie sie metka w swiecie, gdzie wszystko i tak zjezdza z jednej linii produkcyjnej w przyslowiowych Chinach, a jedynym zmartwieniem glownego technologa jest jak najdokladniejsze zastosowanie w praktyce "planned obsolescence" jest cokolwiek smieszne... Niestety. :/

Data: 2012-01-17 15:48:42
Autor: Dawid
jaka nagrywarka DVD±RW?
W dniu 2012-01-17 15:06, Vituniu pisze:
LG, Sony. Byle nie Samsung :)

To Sony produkuje jeszcze jakies napedy optyczne??

Tak i robi to dosyć dobrze.
http://www.ceneo.pl/;szukaj-nagrywarka+sony
Czy składane w Chinach, wszystko możliwe, takie czasy.

Data: 2012-01-17 15:53:09
Autor: Santana
jaka nagrywarka DVD±RW?

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4f15807f$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
LG, Sony. Byle nie Samsung :)

To Sony produkuje jeszcze jakies napedy optyczne??

Nie wiem czy produkuje, ale napewno firmuje i pewnie doglada jakości :)

[...]

Natomiast kierowanie się statystyką zwrotów reklamacyjnych jest cokolwiek mniej śmieszne choć dla niektórych może być trudne do pojęcia ;)

Data: 2012-01-17 18:51:27
Autor: Szyk
jaka nagrywarka DVD±RW?

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

LG,

Mam dwie nagrywarki DVD±RW LG z 2007 roku i w obu padła obsługa CD - więc raczej odpada...

Sony.

No właśnie, Sony są szybkie i tanie. Przynajmniej w porównaniu do Asusa.

Byle nie Samsung :)

Data: 2012-01-17 18:57:50
Autor: qwerty
jaka nagrywarka DVD±RW?
UĹĽytkownik "Szyk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jf4cg6$4h2$1@mx1.internetia.pl...
Mam dwie nagrywarki DVD±RW LG z 2007 roku i w obu padła obsługa CD - więc raczej odpada...

To niczego nie dowodzi. Mam napęd LG GSA-H12L(2006-2007 r) i pracuje idealnie.

No właśnie, Sony są szybkie i tanie.

Szybkie i tanie to mogą być dziwki. ;)

Data: 2012-01-17 18:58:23
Autor: Santana
jaka nagrywarka DVD±RW?

Użytkownik "Szyk" <szyk100@o2.pl> napisał w wiadomości news:jf4cg6$4h2$1mx1.internetia.pl...

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

LG,

Mam dwie nagrywarki DVD±RW LG z 2007 roku i w obu padła obsługa CD - więc raczej odpada...

Masz pretensje że 4-5 letnia nagrywarka padła? :) Każda padnie po takim czasie, a wiele jeszcze wcześniej. Chcesz przedłużyć trwałość, to kup zewnętrzną i podłączaj tylko wtedy kiedy będzie potrzebna.

Data: 2012-01-17 19:02:02
Autor: Zenek
jaka nagrywarka DVD±RW?
W dniu 2012-01-17 18:51, Szyk pisze:

[...]

Eh dziecioku inwestycja to byla jak nagrywarki kosztowaly 1500zl nie 50zl. A SONY powiem ci ze robi np zajebiste napedy do swihc konsol padaja jak muchy po gwarancji tak ze SONY to wiesz tylko Ĺ‚adna naklejka jest.
Kup cokolwiek byleby mialo jak najdgluzsza gwarancje.

Data: 2012-01-17 19:24:30
Autor: qwerty
jaka nagrywarka DVD±RW?
UĹĽytkownik "Zenek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jf4d2o$gc3$1@news.dialog.net.pl...
Eh dziecioku inwestycja to byla jak nagrywarki kosztowaly 1500zl nie 50zl.

Pamiętam jak za 600 zł kupiłem 8x4x32. Za 510 zł była 4x4x32 (którą można było przerobić na wyższy model).

Data: 2012-01-17 20:26:59
Autor: Waldek
jaka nagrywarka DVD±RW?

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jf4ebn$n5o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co Ty tam pamietasz ....
- wspomnienie radosci z poprawnego wypalenia plytki CD
z podwojna predkoscia - bezcenne ;)

Data: 2012-01-18 08:33:41
Autor: qwerty
jaka nagrywarka DVD±RW?
UĹĽytkownik "Waldek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jf4i23$2jj$1@node2.news.atman.pl...
Co Ty tam pamietasz ....
- wspomnienie radosci z poprawnego wypalenia plytki CD
z podwojna predkoscia - bezcenne ;)

Co Ty tam pamiętasz...
Ja na prędkości 8x wypalałem ponad 60 płyt. Zajęło mi to coś koło 12 godzin. :)

Data: 2012-01-18 08:54:58
Autor: Vituniu
jaka nagrywarka DVD±RW?
Co Ty tam pamiętasz...
Ja na prędkości 8x wypalałem ponad 60 płyt. Zajęło mi to coś koło 12
godzin. :)

MĹ‚odyĹ›... ;)

Yamaha CDR-102, caddy, spalenie dwoch"zlotych" kodakow
pod rzad (ktos pamieta po ile one wtedy byly?) i teskne spojrzenia
na cenniki dyskow SCSI...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-20 01:47:50
Autor: Padre
jaka nagrywarka DVD±RW?
W dniu 2012-01-18 08:54, Vituniu pisze:
[...]

Jak nabyłem za 100% pensji pierwszą nagrywarkę to najtańsza czysta CD kosztowała 35zł a oryginalna z muzyką 50zł :) Warto było skopiować najwyżej drogą grę:)
Całe szczęście już za pół roku czyste zeszły bodaj już poniżej 10zł.
Wstyd się przyznać ale po pół roku nagrywarka się zwróciła:)
A po roku skończyła :)

Data: 2012-01-20 08:08:26
Autor: qwerty
jaka nagrywarka DVD±RW?
UĹĽytkownik "Padre"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jfadla$nf3$1@mx1.internetia.pl...
Jak nabyłem za 100% pensji pierwszą nagrywarkę to najtańsza czysta CD kosztowała 35zł a oryginalna z muzyką 50zł :) Warto było skopiować najwyżej drogą grę:)

Ja mam jeszcze cd-rw 4x BASF (EMTEC) z ~1998 roku i jeszcze działa. Nie to co nowsze cd-rw...

Całe szczęście już za pół roku czyste zeszły bodaj już poniżej 10zł.
Wstyd się przyznać ale po pół roku nagrywarka się zwróciła:)
A po roku skończyła :)

Pamiętam jak ~7 lat temu wypalałem dla znajomych na płytach po ok 0,35 zł (w hurtowni brałem po 200 sztuk). Dla siebie zawsze paliłem na verbatimach.

Data: 2012-01-21 22:55:25
Autor: Padre
jaka nagrywarka DVD±RW?

[...]

Zapewne niedługo ruszy gigantyczna produkcja płyt BR i stanieją do złocisza za sztukę. Wszystko to dzięki CIPA, PIPA, SOPA i DUPA. Zyskają na tym również stosunki międzyludzkie, znów będzie się chodziło do znajomych z flaszeczką i kilkoma czystymi płytkami żeby pozyskać nowości z dziedziny filmu i muzyki że o software nie wspomnę.

Jak mawiał Szwejk: Na dworcach kradło się zawsze i będzie się kradło dalej. Inaczej nie można.

Data: 2012-01-18 07:53:18
Autor: Mrzafka
jaka nagrywarka DVD±RW?
Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:jf3u4q$faf$1usenet.news.interia.pl...

Jestem zmuszony do zainwestowania w napęd DVD±RW. Stąd moje pytanie:

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

LG, Sony. Byle nie Samsung :)

A co masz do Samsunga?
Do firmy zamawiałem i zamawiam komputery
zazwyczaj z nagrywarkami Samsunga (od około 5 lat).
Do tej pory żadna nie padła i mają się dobrze.
Sam uĹĽywam modelu SH-S223B SATA
Nie mam najmniejszych powodĂłw do narzekania,
a wypalam sporo płyt CD i DVD.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2012-01-17 21:32:02
Autor: Rafal Lukawski
jaka nagrywarka DVD±RW?
On 2012-01-17 14:38, Szyk wrote:
Witam

Jestem zmuszony do zainwestowania w napęd DVD±RW. Stąd moje pytanie:

Jakiego producenta napędów DVD±RW byście polecili?

Podstawowe pytanie - jak intenstywne tego bedziesz uzywal? Jezeli od swieta, to dowolny naped.. polecalbym unikanie baardzo tanich modeli, bywaja niewygodne nawet od swieta (glosne etc.) mam jakies sony, ktore kupilem tylko dlatego by bylo. za ta sama kase (w sumie grosze) samsung pewno bylby znacznie przyjemniejszy

Data: 2012-01-18 16:50:01
Autor: PL(N)umber_One
jaka nagrywarka DVD?RW?
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
mam jakies sony, ktore kupilem tylko dlatego by bylo. za ta sama kase (w sumie grosze) samsung pewno bylby znacznie przyjemniejszy
Witam
Co ciekawe, to "jakie¶ Sony" może tak naprawdę być Liteonem :), bo kilka modeli firmowanych przez Sony - było produkcji Liteon.
Jeżeli chcesz się bawić, to ciekawa strona o nagrywarkach, tuningu itp.
http://codeguys.rpc1.org/index.html
PP --

Data: 2012-01-18 16:57:24
Autor: Gil
jaka nagrywarka DVD?RW?
PL(N)umber_One  <pawprac.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Co ciekawe, to "jakie¶ Sony" może tak naprawdę być Liteonem :), bo kilka modeli

Parę lat temu Sony przejeło on NEC dział nagrywarek. NEC robił dobre modele
ale dzieci tego zwi±zku - Optiarc były chyba najgorszymi nagrywarkami w historii.

Data: 2012-01-18 18:01:43
Autor: qwerty
jaka nagrywarka DVD?RW?
Użytkownik " Gil"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jf6tlk$m6a$1@inews.gazeta.pl...
Parę lat temu Sony przejeło on NEC dział nagrywarek. NEC robił dobre modele
ale dzieci tego zwi±zku - Optiarc były chyba najgorszymi nagrywarkami w historii.

A co z Plextor? Kilka lat temu były żarty, że wypali na wszystkim - nawet płycie chodnikowej. :)

Data: 2012-01-18 17:43:19
Autor: PL(N)umber_One
jaka nagrywarka DVD?RW?
Reasumuj±c, tak jak przedpi¶cy uważam, że jeżeli nie planujesz masowego wypalania płyt, to nie ma co specjalnie wybrzydzac na konkretn± markę, czy szukać ekstra nowo¶ci. Tym bardziej, że według go¶ci z przytoczonej przeze mnie wcze¶niej strony - sporo nowych modeli, to ten sam hardware co w poprzednim modelu, tylko z poprawionym oprogramowaniem. Zatem przy pomocy prostych programów (dostępne na ww stronie) można sobie niejednokrotnie "przerobić" na nowszy model.
PP  --

Data: 2012-01-22 00:09:34
Autor: Michal
jaka nagrywarka DVD?RW?
W dniu 2012-01-18 18:01, qwerty pisze:

A co z Plextor? Kilka lat temu były żarty, że wypali na wszystkim -
nawet płycie chodnikowej. :)

A robi jeszcze kolejne, współczesne modele zwykłych nagrywarek DVD-RW? Nie ¶ledzę tego z prostego powodu - od kiedy kupiłem w 2004 albo 2005 r. Benqa DW-1640 (OEM Plextora PX-740A) nie miałem potrzeby rozgl±dać się za napędem optycznym - dział cały czas idealnie. Tak samo jak kupiony w 2000 r. za ciężkie pieni±dze TEAC CD-W 58E. Oba działaj± do dzi¶ lepiej niż niejeden nowy napęd (w międzyczasie wysiadły mi 2 Liteony i 2 Toshiby, Samsunga zawsze omijałem ze względu na bardzo kiepsk± korekcję błędów). Do TEACa CDW-58E sięgam czasem jak mam zgrać
w Exact Audio Copy z maksymaln± jako¶ci± porysowan± płytę CDAudio do MP3/FLAC, a inne napędy za bardzo sobie nie radz±. Pomimo swoich prawie 12 lat ten TEAC jest bezkonkurencyjny.
Generalnie jednak ja dbam o sprzęt i rzadko co¶ z elektroniki komputerowej u mnie się psuje, dwa że teraz prawie nie używa się napędów
optycznych. Nawet w tej chwili robię przywracanie kolekcji gier kupionych na Steamie po stawianiu od zera trzydyskowej macierzy RAID0
(z powodu rekonfiguracji, nie padu) i co większe tytuły wygodniej mi było po porostu nagrać tymczasowo na inny dysk do plików backupów Steamowych, a co mniejsze pobrać od nowa w tle przywracania backupów, nawet mimo tego, że serwery Steam dla PL maj± do¶ć marne ograniczenie
szybko¶ci, co da się odczuć nawet na typowym domowym ADSLwym ł±czu
20 mbps.
Dwa że że teraz nie robi się już takich napędów DVDRW - po prostu przy
ich obecnych cenach zbliżonych do ceny jednej czystej płyty CDR kilkana¶cie lat temu (~50 zł) te napędy maj± po prostu służyć ~2 lata tak jak jest na nie udzielona gwarancja. Lepiej jednak by przez ten czas działały dobrze - napęd optyczny z kiepsk± optyk± i korekcj± błędów potrafi napsuć krwi. Z tego powodu nie ma IMHO co się zastanawiać tylko kupić jedn± z OEMowych wersji DVDRW LG jakich
pełno w sklepach za 60-70 zł (bez LighScribe itp IMHO niepotrzebnych bajerów, no chyba że kto¶ lubi). LG generalnie robi obecnie do¶ć dobre
i tanie nagrywarki, a przy tej cenie jak dzi¶ nie ma co dzielić włosa na czworo przy zakupie za kwotę mniejsz± niż codzienne zakupy spożywcze dla 1-2 osób.

--
MB

Data: 2012-01-22 12:45:15
Autor: Petersonix
jaka nagrywarka DVD?RW?
Dnia Sun, 22 Jan 2012 00:09:34 +0100, Michal napisał(a):

> [...]

i tanie nagrywarki, a przy tej cenie jak dzi¶ nie ma co dzielić włosa na czworo przy zakupie za kwotę mniejsz± niż codzienne zakupy spożywcze dla 1-2 osób.

LG GSA-H42L po roku użytkowania ci±głe problemy z dobrym nagraniem płyt cd
i dvd, trzaski przy wypalaniu. Rok temu zakupiłem Plextora PX-L890SA SATA -
nie mam zadnych problemów z nagrywaniem płyt cd czy dvd. Jedyny minus to
cena zakupu ok 140 zł, ale warto wydać tyle kasy na tę nagrywarkę.

Petersonix

Data: 2012-01-18 17:53:26
Autor: Rafal Lukawski
jaka nagrywarka DVD?RW?
On 2012-01-18 17:50, PL(N)umber_One wrote:
Rafal Lukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisaĹ‚(a):
mam jakies sony, ktore
kupilem tylko dlatego by bylo. za ta sama kase (w sumie grosze) samsung
pewno bylby znacznie przyjemniejszy
Witam
Co ciekawe, to "jakieś Sony" może tak naprawdę być Liteonem :), bo kilka modeli
firmowanych przez Sony - było produkcji Liteon.
Jeżeli chcesz się bawić, to ciekawa strona o nagrywarkach, tuningu itp.
http://codeguys.rpc1.org/index.html

Naturalnie, przeciez Acer, HP, Sony etc nie produkuja wszystkiego tylko markuja. Wiec nie ma sie co szukac drugiego dna.

W przypadku gdy naped wykorzystuje sie srednio 1xmiesiac, w zasadzie szkoda czasu na szukanie. Po pierwsze to grosze, po drugie zanim sie zepsuje to pewno standard obslugiwany przez taki napęd przy takiej częstotliwości uzytkowania zostanie wycofany ;)

jaka nagrywarka DVD±RW?