jaka nawigacja ????

Data: 2016-03-14 17:46:44
Autor: P.B.
jaka nawigacja ????
Dnia Mon, 14 Mar 2016 08:11:15 +0100, posscon napisał(a):

witam
poleccie jakas dobra nawigacje do samochodu.

Jeżeli chodzi o aplikacje na telefon:
- najczę¶ciej używam Automapy na Adroida, bo prowadzi pod drzwi domu nawet
w jakich¶ dziurach zabitych dechami. ¦wietna baza POI: wpisujesz Bank BPH
Reda i prowadzi pod drzwi. Informacje o korkach zwykle ma całkiem z bani:
omija ulice, które s± puste od kilku godzin i pcha w największy korek,
który powstał przed godzin±.
- Here Maps - przyzwoicie wyznacza trasy, baza adresów zno¶na. Fajna, bo
offline i za darmochę, co bywa pożyteczne za granic±.
- Google Maps - darmowe. Chyba najlepsze informacje o korkach i
utrudnieniach. Za to jako nawigacja do nieznanych miejsc, to jest dramat.
Prowadzi według algorytmu opracowanego chyba przez pijanego taksówkarza -
do adresu dwie ulice dalej każe jechać dookoła całego miasta. I co
najgorsze: jak nie znajdzie ulicy Słonecznej w Bolszewie, to wesoło
prowadzi na Słoneczn± w Wejherowie - tu tylko Automampa jest wiarygodna.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-03-15 12:10:45
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Mon, 14 Mar 2016 17:46:44 +0100, w
<1us2eb4t72nwt.1k6o10eyv5gjb$.dlg@40tude.net>, "P.B." <pbernat@wp.pl>
napisał(-a):

- Google Maps - darmowe. Chyba najlepsze informacje o korkach i

Tutaj wtr±cę, bo od kilku dni jeżdżę z Google Maps.

Informacje o korkach ma na poziomie najwyżej dobrym.
Raczej lepsze od Automapy (tu wystawiam ocenę dostateczn±), ale na pewno dużo
gorsze od Naviexperta (tutaj wystawiam ocenę bardzo dobr± minus).
(w niedzielę Google wpakował mnie przy wjeĽdzie do Wrocławia w największy
korek).
Czas dojazdu jest w GM jest już słaby, urywam spokojnie ze 20% po mie¶cie (w NE
mam różnice pojedycznych minut)

Zalet± GM jest baza POI (jak to Google...), tutaj razem z AM s± bardzo dobre,
NE odstaje na minus.

Podsumowuj±c -- pojeżdżę sobie z GM jeszcze tydzień i wracam do NE.

Data: 2016-03-15 19:03:38
Autor: Tom N
jaka nawigacja ????
radekp@konto.pl w <news:91rfebp4puhj677ieiu0qh9bf35is0lips4ax.com>:

(w niedzielę Google wpakował mnie przy wjeĽdzie do Wrocławia w największy
korek).

Dowody masz? Znaczy, że inna droga była "szypsza"...

--
'Tom N'

Data: 2016-03-16 12:40:40
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Tue, 15 Mar 2016 19:03:38 +0100, w
<160315.190338.pms.3576.51@int.dyndns.org.invalid.160315.invalid>,
<44.160315@16.190338.invalid> (Tom N) napisał(-a):

> [...]

> korek).

Dowody masz? Znaczy, że inna droga była "szypsza"...

Mam, bo widziałem przz okno :).

GM w ogóle potrafi zmienić trasę, gdy wykryje korek?

Data: 2016-03-16 13:37:47
Autor: szerszen
jaka nawigacja ????
On Wed, 16 Mar 2016 12:40:40 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

GM w ogóle potrafi zmienić trasę, gdy wykryje korek?

Oczywi¶cie że tak. Często na skrzyżowaniach w miejscach gdzie występuje alternatywna trasa pokazuje Ci j± wraz z różnicami czasowymi i możliwo¶ci± wyboru. A je¶li na wyznaczonej trasie zdaży się co¶ co j± wydłuży to dostajesz komunikat wizualny i dĽwiękowy o możliwo¶ci zmiany trasy na krótsz± czasowo. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-16 13:40:57
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Wed, 16 Mar 2016 13:37:47 +0100, w
<20160316133747.75dfd957a5d755e0583cb397@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> [...]

Oczywi¶cie że tak. Często na skrzyżowaniach w miejscach gdzie występuje alternatywna trasa pokazuje Ci j± wraz z różnicami czasowymi i możliwo¶ci± wyboru. A je¶li na wyznaczonej trasie zdaży się co¶ co j± wydłuży to dostajesz komunikat wizualny i dĽwiękowy o możliwo¶ci zmiany trasy na krótsz± czasowo.

No to jeszcze tego nie do¶wiadczyłem, choć raz mógł się wykazać.
Poczekam, może się doczekam.
Na razie widzę, że przewidywane czasy dojazdów s± mniej lub bardziej z
kapelusza.

Data: 2016-03-16 13:48:54
Autor: szerszen
jaka nawigacja ????
On Wed, 16 Mar 2016 13:40:57 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

No to jeszcze tego nie do¶wiadczyłem, choć raz mógł się wykazać.

Do¶wiadczyłem rok temu w trasie po polsce.
Na razie widzę, że przewidywane czasy dojazdów s± mniej lub bardziej z
kapelusza.

Nie wiem o jakich trasach mówisz, ale w moim przypadku zarówno te miejskie, jak i te pozamiejskie, s± jak najbardziej wiarygodne.

A do tego od jakiego¶ czsu wreszcie wprowadzili oznakowanie pasów ruchu, co na węzłach i innych tego typu problematycznych miejscach nieĽle się sprawdza. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-17 22:20:58
Autor: jerzu.xyz
jaka nawigacja ????
On Wed, 16 Mar 2016 13:37:47 +0100, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

[...]

Ani razu takowego komunikatu nie usłyszałem. Owszem, jakie¶ tam niby
alternatywne trast s±, ale co z tego, skoro GM z uporem maniaka trzyma
się tej wyznaczonej na pocz±tku.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-03-18 08:34:13
Autor: szerszen
jaka nawigacja ????
On Thu, 17 Mar 2016 22:20:58 +0100
jerzu.xyz@irc.pl wrote:

Ani razu takowego komunikatu nie usłyszałem.

Ja dwa razy w zeszłym roku, raz nie bardzo wiedziałem o co chodzi, drugi raz miałem więcej czasu na zainteresowanie się komunikatem i skorzystałem z rady. Oba razy w trasie, po mie¶cie też się nie zdarzyło.. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-16 15:16:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
jaka nawigacja ????
Hello Radekp,

Wednesday, March 16, 2016, 12:40:40 PM, you wrote:

> [...]
Dowody masz? Znaczy, że inna droga była "szypsza"...
Mam, bo widziałem przz okno :).
GM w ogóle potrafi zmienić trasę, gdy wykryje korek?

Dynamicznie - nie zauważyłem. Natomiast podczas wyboru trasy bierze pod uwagę korki.

Jeśli potrzebujesz zmian trasy, to może jednak Automapa na Androida?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-03-16 15:20:55
Autor: szerszen
jaka nawigacja ????
On Wed, 16 Mar 2016 15:16:15 +0100
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Dynamicznie - nie zauważyłem.

Dynamicznie też.

szerszeń

Data: 2016-03-16 15:35:07
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Wed, 16 Mar 2016 15:16:15 +0100, w
<931828029.20160316151615@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> Mam, bo widziałem przz okno :).
> GM w ogóle potrafi zmienić trasę, gdy wykryje korek?

Dynamicznie - nie zauważyłem. Natomiast podczas wyboru trasy bierze pod uwagę korki.

Je¶li potrzebujesz zmian trasy, to może jednak Automapa na Androida?

Mam Naviexperta, robi to lepiej niż dobrze. Automapę miałem i podziękowałem po
latach.

Data: 2016-03-16 16:41:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
jaka nawigacja ????
Hello Radekp,

Wednesday, March 16, 2016, 3:35:07 PM, you wrote:

> [...]
Jeśli potrzebujesz zmian trasy, to może jednak Automapa na Androida?
Mam Naviexperta, robi to lepiej niĹĽ dobrze.

Miałem Naviexperta i szybko podziękowałem.

Automapę miałem i podziękowałem po latach.

A ja nie narzekam za bardzo. Przed miśkami ostrzega, alternatywne
trasy wyznacza. Szkoda tylko, ĹĽe czasem jest nadgorliwa w
alternatywach.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-03-17 09:45:05
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Wed, 16 Mar 2016 16:41:27 +0100, w
<1276575173.20160316164127@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> Mam Naviexperta, robi to lepiej niż dobrze.

Miałem Naviexperta i szybko podziękowałem.

Bo?

> Automapę miałem i podziękowałem po latach.

A ja nie narzekam za bardzo. Przed mi¶kami ostrzega, alternatywne
trasy wyznacza. Szkoda tylko, że czasem jest nadgorliwa w
alternatywach.

Czytam i forum Automapy i Naviexperta.
Jeżeli chodzi o ostrzeganie, to chyba piszesz o stałych punktach, bo jeżeli
chodzi o ostrzeganie dynamiczne, to w AM to po prostu nie działa.

Data: 2016-03-17 11:11:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
jaka nawigacja ????
Hello Radekp,

Thursday, March 17, 2016, 9:45:05 AM, you wrote:

> Mam Naviexperta, robi to lepiej niĹĽ dobrze.
Miałem Naviexperta i szybko podziękowałem.
Bo?

Bo mi nie odpowiadał.

> [...]
Jeżeli chodzi o ostrzeganie, to chyba piszesz o stałych punktach, bo jeżeli
chodzi o ostrzeganie dynamiczne, to w AM to po prostu nie działa.

Już działa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-03-17 12:01:48
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Thu, 17 Mar 2016 11:11:04 +0100, w
<224597321.20160317111104@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> Jeżeli chodzi o ostrzeganie, to chyba piszesz o stałych punktach, bo jeżeli
> chodzi o ostrzeganie dynamiczne, to w AM to po prostu nie działa.

Już działa.

Chyba piszesz o Autoradarze?

Data: 2016-03-17 13:30:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
jaka nawigacja ????
Hello Radekp,

Thursday, March 17, 2016, 12:01:48 PM, you wrote:

> Jeżeli chodzi o ostrzeganie, to chyba piszesz o stałych punktach, bo jeżeli
> chodzi o ostrzeganie dynamiczne, to w AM to po prostu nie działa.
Już działa.
Chyba piszesz o Autoradarze?

Piszę o najnowszej wersji Automapy na Androida, z włączonym do niej Autoradarem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-03-17 14:26:18
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Thu, 17 Mar 2016 13:30:02 +0100, w
<24708321.20160317133002@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> Chyba piszesz o Autoradarze?

Piszę o najnowszej wersji Automapy na Androida, z wł±czonym do niej Autoradarem.

No to o tym czytałem, że nie działa :)

Data: 2016-03-17 14:53:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
jaka nawigacja ????
Hello Radekp,

Thursday, March 17, 2016, 2:26:18 PM, you wrote:

> Chyba piszesz o Autoradarze?
Piszę o najnowszej wersji Automapy na Androida, z włączonym do niej Autoradarem.
No to o tym czytałem, że nie działa :)

Gdzie i kiedy czytałeś, skoro ta wersja ma dopiero kilka dni?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-03-17 15:50:04
Autor: radekp@konto.pl
jaka nawigacja ????
Thu, 17 Mar 2016 14:53:37 +0100, w
<1138999778.20160317145337@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> No to o tym czytałem, że nie działa :)

Gdzie i kiedy czytałe¶, skoro ta wersja ma dopiero kilka dni?

O Autoradarze -- iż generalnie nie działa.
Może po zintegrowaniu co¶ się poprawi.
Chociaż i tak jestem sceptyczny.

Data: 2016-03-17 22:23:36
Autor: jerzu.xyz
jaka nawigacja ????
On Wed, 16 Mar 2016 16:41:27 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Miałem Naviexperta i szybko podziękowałem.

Kiedy¶ też miałem (jeszcze na Nokii E50 z zewnętrznym GPSem), potem
zraziłem się do wersji na WinMo. Od dwóch lat jeżdżę na NE (po AM) na
Androidzie, jestem zadowolony. Jedynie moge się przyczepić do kulawej
bazy POI.

Data: 2016-03-20 09:52:46
Autor: marko
jaka nawigacja ????
a ile mb pobiera z tel janosik na trasie np 200 km ?

Data: 2016-03-20 16:25:13
Autor: jerzu.xyz
jaka nawigacja ????
On Sun, 20 Mar 2016 09:52:46 +0100, marko <miskolnospam@wp.pl> wrote:

a ile mb pobiera z tel janosik na trasie np 200 km ?

Z 320 kilometrów, tylko ostrzeganie, bez nawigacji - niecałe 4 MB.

Data: 2016-03-21 11:03:18
Autor: marko
jaka nawigacja ????
W dniu 2016-03-20 o 16:25, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 20 Mar 2016 09:52:46 +0100, marko <miskolnospam@wp.pl> wrote:

a ile mb pobiera z tel janosik na trasie np 200 km ?

Z 320 kilometrów, tylko ostrzeganie, bez nawigacji - niecałe 4 MB.

ciekawe ile z nawigacja byc pobrało

Data: 2016-03-21 18:17:10
Autor: jerzu.xyz
jaka nawigacja ????
On Mon, 21 Mar 2016 11:03:18 +0100, marko <miskolnospam@wp.pl> wrote:

ciekawe ile z nawigacja byc pobrało

Nie wiem, nie używam Yanosika jako nawigacji. Używam NE. NE pobrał w
tym czasie niecałe 14 MB.

http://i.imgur.com/L0ahzwK.png

Data: 2016-03-15 13:42:20
Autor: J.F.
jaka nawigacja ????
Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1us2eb4t72nwt.1k6o10eyv5gjb$.dlg@40tude.net...
[...]

Taa - rok temu, bo teraz juz poprawili - wpisujesz Dlugosza Wroclaw .... i prowadzi na Zerniki Wroclawskie.

- tu tylko Automampa jest wiarygodna.

Ostroznie. Miasto - Sroda Slaska. Ulica: Polna.

wyskakuja 4 podpowiedzi, i trzeba sie w maly druk wpatrzyc, ze kazda Polna w innej wsi.

Google nie ma watpliwosci
https://www.google.pl/maps/place/Polna,+Sroda+slaska
i nic nie mowiac prowadzi do Komornik :-)

Tym razem napis jest jednak duzy :-)

Ostatnia obserwacja google maps - na telefonie nie da sie punktu posredniego ustawic.

J.

jaka nawigacja ????