Data: 2011-09-21 10:23:52 | |
Autor: Chris | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5c2cb$f94$1inews.gazeta.pl...
zepsuła się i trafiła do servisu, trzymają ponad miesiąc juz, i A co ciebie interesuje to ?? serwis ma 2 tyg a naprawę albo wymianę, jak nie są w stanie naprawić mają obowiązek dać posmo o nienaprawialości sprzętu i z tym pismem idziesz do sklepu gdzie kupiłeś a tam już nowa sztuka albo zwrot kasy (tio już jak się dogadasz ze sklepem). Poczytaj prawo konumenta i wracaj do serwisu a nie lamętuj jaki to sprzęt jest zły ... wszystko się psuje niezależnie od tego kto to wyprodukował, po prostu miałeś pecha i już. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 11:46:10 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jakďż˝ nawigacjďż˝ do 1500zďż˝? | |
W dniu 2011-09-21 10:23, Chris pisze:
Uďż˝ytkownik "Amir"<didotomSPAM@gazeta.pl> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci Podaj podstawÄ prawnÄ . -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-21 13:06:48 | |
Autor: Chris | |
jakďż˝ nawigacjďż˝ do 1500zďż˝? | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w wiadomoĹci news:j5cbp4$qpt$1news.dialog.net.pl...
Podaj podstawÄ prawnÄ . http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 Art. 8. 1. JeĹźeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umowÄ , kupujÄ cy moĹźe ĹźÄ daÄ doprowadzenia go do stanu zgodnego z umowÄ przez nieodpĹatnÄ naprawÄ albo wymianÄ na nowy, chyba Ĺźe naprawa albo wy- miana sÄ niemoĹźliwe lub wymagajÄ nadmiernych kosztĂłw. Przy ocenie nadmiernoĹci kosztĂłw uwzglÄdnia siÄ wartoĹÄ towaru zgodnego z umowÄ oraz rodzaj i stopieĹ stwierdzonej niezgodnoĹci, a takĹźe bierze siÄ pod uwagÄ niedogodnoĹci, na jakie naraziĹby kupujÄ cego inny sposĂłb zaspokojenia. 2. NieodpĹatnoĹÄ naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, Ĺźe sprzedawca ma rĂłwnieĹź obowiÄ zek zwrotu kosztĂłw poniesionych przez kupujÄ cego, w szczegĂłlnoĹci kosztĂłw demontaĹźu, dostarczenia, robocizny, materiaĹĂłw oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. 3. JeĹźeli sprzedawca, ktĂłry otrzymaĹ od kupujÄ cego ĹźÄ danie okreĹlone w ust. 1, nie ustosunkowaĹ siÄ do tego ĹźÄ dania w terminie 14 dni, uwaĹźa siÄ, Ĺźe uznaĹ je za uzasadnione. ResztÄ poczytaj sam. -- www.bezwypadkowy.net - SprawdĹş historiÄ auta i zobacz czy nie byĹo wrakiem. www.automo.pl - SprawdĹş VIN auta, jego wyposaĹźenie, przebieg, historiÄ wypadkowÄ . |
|
Data: 2011-09-21 13:47:20 | |
Autor: MM | |
jakďż˝ nawigacjďż˝ do 1500zďż˝? | |
Dnia 21-09-2011 o 13:06:48 Chris <actchris@gazeta.pl> napisał(a):
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:j5cbp4$qpt$1news.dialog.net.pl... Fajnie masz, stosujesz przepisy które w tym przypadku nie obowiązują |
|
Data: 2011-09-21 14:08:37 | |
Autor: Chris | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.v15po6rapq3u2rtech...
Fajnie masz, stosujesz przepisy które w tym przypadku nie obowiązująPodaj podstawę prawną.http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 Bo w temacie nie było nic o obrocie profesjonalnym, dopiero potem poszła informacja o sprzedaży na FA -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 13:11:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 14:08:37 +0200, Chris napisał(a):
Fajnie masz, stosujesz przepisy które w tym przypadku nie obowiązująPodaj podstawę prawną.http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 ale jeszcze oprócz tego masz poważne problemy ze zrozumieniem tekstu który sam cytujesz. O ogólnej znajomości przepisów nawet nie chce mi się pisać. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-09-21 14:40:18 | |
Autor: Chris | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1tuhtz11ysx7z$.dlglepper.institute.com...
ale jeszcze oprócz tego masz poważne problemy ze zrozumieniem tekstu któryBo w temacie nie było nic o obrocie profesjonalnym, dopiero potem poszłaFajnie masz, stosujesz przepisy które w tym przypadku nie obowiązująPodaj podstawę prawną.http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 I tu się mylisz .... poza tym nie spamuj ... -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 14:03:57 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 14:40:18 +0200, Chris napisał(a):
ale jeszcze oprócz tego masz poważne problemy ze zrozumieniem tekstu który no tak, jeszcze używanie słów których się nie rozumie. Nie wygląda to dobrze, oj nie... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-09-21 14:42:19 | |
Autor: Amir | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
> ale jeszcze oprócz tego masz poważne problemy ze zrozumieniem tekstu który
sam cytujesz. Jak Ty byś to rozegrał sprawę, aby oddali produkt sprawny nie przeginając z czasem serwisowania kilkumiesięcznym? |
|
Data: 2011-09-21 14:05:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 14:42:19 +0200, Amir napisał(a):
Jak Ty byś to rozegrał sprawę, aby oddali produkt sprawny nie przeginając Po pierwsze nie odpowiadałem tobie. Po drugie - ciężko powiedzieć. Na pewno trzeba zacząć od przeczytania - DOKŁADNEGO - warunków gwarancji. Bo to może być kluczowe. I jeszcze co napisali na kwitku przyjęcia do naprawy. Po trzecie, sprawdzić na fakturze, czy wyłączyli rękojmię. W zasadzie nie mieli podstaw, więc można próbować w tą mańkę. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-09-21 15:24:35 | |
Autor: Chris | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:dbumh3gjstdd.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 21 Sep 2011 14:42:19 +0200, Amir napisał(a): Jak Ty byś to rozegrał sprawę, aby oddali produkt sprawny nie przeginającPo pierwsze nie odpowiadałem tobie. Napisać to sobie mogą co chcą, ważne jest prawo i KS a nie czyjeś bazgroły. Po trzecie, sprawdzić na fakturze, czy wyłączyli rękojmię. W zasadzie nie Jako że sprzedaż była na poziomie profesjonalnym mogli wyłączyć więc nie pieprz bzdur: art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 14:53:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak? nawigacj? do 1500z?? | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 15:24:35 +0200, Chris napisał(a):
Napisać to sobie mogą co chcą, ważne jest prawo i KS a nie czyjeś bazgroły. widzę, że usilnie usiłujesz coś udowodnić. Powiem więcej - jesteś nawet tego bardzo blisko. Nie, żeby to zaraz był powód do dumy, ale widzę, że to akurat ci zupełnie nie przeszkadza. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-09-21 22:41:03 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jakďż˝ nawigacjďż˝ do 1500zďż˝? | |
W dniu 2011-09-21 13:06, Chris pisze:
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w To teraz masz zadanie domowe: Jakie sÄ róşnice miÄdzy: a) gwarancjÄ producenta b) rÄkojmiÄ c) niezgodnoĹciÄ towaru z umowÄ Referat w piÄciu zdaniach, wygĹosisz na jutrzejszej lekcji. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-22 01:07:14 | |
Autor: Chris | |
jakďż˝ nawigacjďż˝ do 1500zďż˝? | |
W dniu 2011-09-21 22:41, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
To teraz masz zadanie domowe: Poszukaj sobie sam, mi siÄ nie chce :) poza tym to nie ta grupa, jak chcesz wiedzieÄ idĹş na prawo :) -- www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdĹş jego historiÄ. |
|
Data: 2011-09-21 11:54:01 | |
Autor: Amir | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
> A co ciebie interesuje to ?? serwis ma 2 tyg a naprawę albo wymianę, jak nie
są w stanie naprawić mają obowiązek dać posmo o nienaprawialości sprzętu i z tym pismem idziesz do sklepu gdzie kupiłeś a tam już nowa sztuka albo zwrot kasy (tio już jak się dogadasz ze sklepem). Poczytaj prawo konumenta i wracaj do serwisu a nie lamętuj jaki to sprzęt jest zły ... wszystko się psuje niezależnie od tego kto to wyprodukował, po prostu miałeś pecha i już. Chyba nie zadziała to tak jak wydaje się ze to powinno działać. Zakup był na firmę , obrot profesjonalny obu stronnie. Co zrobisz? cywilną sprawę zakładać mam o 1600zł? w gwrancji mają nawet taki zapis, ze to moze trwac dlugo. Prawo konsumenta przy zakupie obustronnnie profesjonalnymnie działa i doskonale oni sobie z tego zdają sprawę. A nawet jak by to co zrobisz? owszem poczekam jeszcze troche wyśle pismo ze zwrotką, ale znając zycie nic to nie da. Coraz więcej jest tego typu firm, co sprzedają chłam z chin i aby utrzymać sie na rynku to odrzucają 90% serwisów mozna walczyć, co bardziej zawziętemu odpuszczą i może wymienią. tak buduje się polska gospodarka. Korzystałeś z takich porad rzecznika praw konsumentów? Ci na państwowym etapie mają do w głębokim poważaniu, temat przerabiałem z butami za 400zł, które po 2miesiącach się rozpadły, sprawa toczy się juz 8 miesięcy buty w sklepie leżą, a rzecznik przeciąga jak tylko może. |
|
Data: 2011-09-21 13:12:26 | |
Autor: Chris | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5cc7o$cij$1inews.gazeta.pl...
A co ciebie interesuje to ?? serwis ma 2 tyg a naprawę albo wymianę, jaknie Chyba nie zadziała to tak jak wydaje się ze to powinno działać. I tak i nie ... nawet przy sprzedaży profesjonalnej obowiązuje 14 dni roboczych na decyzję w sprawie wymiany/naprawy. Nie dotyczy to towarów z zewętrzą gwarancją producenta bo wtedy sprzedawca nie musi tego przyjmować do sibie na gwarancji. Nie wiem czy tutaj oddałeś sprzęt do sprzedawcy czy do wydzilonego serwisu. Prawo konsumenta przy zakupie obustronnnie profesjonalnymnie działa Przyciśnij ich ... siedzę w obrocie profesjonalnym już ładnę parę lat i wiem że takie praktyki nie są zgodne z prawem, paragrafów teraz nie pamiętam niestety ... Coraz więcej jest tego typu firm, co sprzedają chłam z chin i aby 99% towaru jest z Chin :) mozna walczyć, co bardziej zawziętemu odpuszczą i może wymienią. Ja większośc kupuję z FA a resztę wywalam bo za 20-50 zł nie chce mi się biegać :) wiem powinienm reklamować ale szkoda mi czasu i paliwa na to :) druga sprawa że kupuję w sprawdzoych firmach gdzie nie robią problemu z serwisem. |
|
Data: 2011-09-21 14:10:26 | |
Autor: Amir | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
>
Coraz więcej jest tego typu firm, co sprzedają chłam z chin i aby prawda i nie mam nic przeciwko sam importuję :) ale nie elektronikę, tylko coś co się raczej nie psuje, albo naprawa łatwa. mozna walczyć, co bardziej zawziętemu odpuszczą i może wymienią. Pismo dziś napisałem do nich narazie w delikatniej formie ze zwrotką, i prośbą o odp. pisemną, ale co poźniej? Zleją się bo tego jestem pewnien, nieraz to przerabiałem. Do radcy prawnego się udać? warto? z doświadczenia wiem, ze lepiej delikatnie to zalatwiac, chociaż dokumentację zbieram juz. NavRoad zrobił się z PL znany, sporo na reklamę wydają a tu masz taki numer odwalają. Z jedną firmą męczę temat przez kancelarię juz 3 rok, sprawa ma sie o kilka tys i dupa jak narazie. |
|
Data: 2011-09-22 13:11:13 | |
Autor: J.F | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości I tak i nie ... nawet przy sprzedaży profesjonalnej obowiązuje 14 dni roboczych na decyzję w sprawie wymiany/naprawy. No nie bardzo - obowiazuje rekojmia - na warunkach umownych. W KC chyba nie ma sprecyzowanego ile wynosi czas, jesli nie umowiono sie inaczej. Ba - nawet z konsumentem to 14 dni jest na _ustosunkowanie_ sie do reklamacji. Sprzedawca moze powiedziec ze uznaje niezgodnosc i bedzie naprawial .... a naprawa musi potrwac :-) Nie dotyczy to towarów z zewętrzą gwarancją producenta bo wtedy sprzedawca nie musi tego przyjmować do sibie na gwarancji. Nie naciagasz troche ? Nawet firma moze reklamowac gdzie chce, najwyzej sprzedawca odpowie ze sprawa go juz nie dotyczy. A czy naprawde nie dotyczy to dopiero sady zawyrokuja ... oczywiscie o ile bedzie sie komus chcialo doprowadzac do sprawy sadowej jesli moze naprawic u gwaranta :-) Korzystałeś z takich porad rzecznika praw konsumentów? Ci na państwowym etapie mają do w głębokim poważaniu, Rzecznik jest dla konsumentow, nie dla firm :-) J. |
|
Data: 2011-09-22 13:33:54 | |
Autor: Chris | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5f54l$ler$1news.onet.pl...
No nie bardzo - obowiazuje rekojmia - na warunkach umownych.Zakup był na firmę , obrot profesjonalny obu stronnie.I tak i nie ... nawet przy sprzedaży profesjonalnej obowiązuje 14 dni roboczych na decyzję w sprawie wymiany/naprawy. To można wyłączyć art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego W KC chyba nie ma sprecyzowanego ile wynosi czas, jesli nie umowiono sie inaczej. No właśnie nie wiem do końca ale prawnik potwierdził że jest 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Ba - nawet z konsumentem to 14 dni jest na _ustosunkowanie_ sie do reklamacji. Poczytaj dokładnie, ma 14 dni na stwierdzenie czy sprzęt jest wadliwy czy nie, jeśli wadliwa ma wymienić/dać naprawiony albo zwrócić kasę, tu wybów już zależy od sprzedawcy. Nie dotyczy to towarów z zewętrzą gwarancją producenta bo wtedy sprzedawca nie musi tego przyjmować do sibie na gwarancji.Nie naciagasz troche ? Nawet firma moze reklamowac gdzie chce, najwyzej sprzedawca odpowie ze sprawa go juz nie dotyczy. Mam rację bo przy sprzedaży profesjonalnej z założenia towar jest sprzedawany do dalszej odsprzedaży i dopiero odbiorcy detalicznemu wystawina jest karta gwarancyjna podbita przez sprzedawcę a tylko detalista może reklamować z tyłułu niezgodności towaru .... Profesjonalista może jedynie przyjąć towar i ile zewnętrny serwis nie może naprawić sprzętu (np. brak części) i wystawi dokument "akceptacji wymiany drogą dystrybucyjną" A czy naprawde nie dotyczy to dopiero sady zawyrokuja ... oczywiscie o ile bedzie sie komus chcialo doprowadzac do sprawy sadowej jesli moze naprawic u gwaranta :-) O ile mi wiadomo to jeśli sprzedaż odbyła się na poziomie profesjonalnym (firma<>firma) to przegra :) Rzecznik jest dla konsumentow, nie dla firm :-)Korzystałeś z takich porad rzecznika praw konsumentów? Ci na państwowym etapie mają do w głębokim poważaniu, Dokładnie -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 16:58:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
jaką nawigację do 1500zł? | |
Hello Amir,
Wednesday, September 21, 2011, 11:54:01 AM, you wrote: >> A co ciebie interesuje to ?? serwis ma 2 tyg a naprawę albo wymianę, jak nie Kamper też na firmę? [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |