jaka niedroga p艂yta pod AM3+

Data: 2013-05-23 11:59:33
Autor: Michal
jaka niedroga p艂yta pod AM3+
W dniu 2013-05-22 17:58, m7marek pisze:
Niestety pad艂 mi zasilacz i poci膮gn膮艂 za soba p艂yt臋 kt贸r膮 lubia艂em i
kt贸ra mia艂a niemal wszystko GA-MA78GM-S2H jak na tak malutk膮 p艂yt臋.
Procesor AMD Athlon II X2 250 przetrwa艂 i jeszcze troch臋 mog艂em na tym
poci膮gn膮膰, Teraz staj臋 przed wyborem.

Ale przejd臋 do sedna.
Potrzebuj臋 niedrogiej p艂yty (wg priorytet贸w):
- z podstawk膮 AM3+
- by obs艂u偶y艂a na razie AMD Athlon II X2 250
- a w przysz艂o艣ci co艣 takiego jak AMD X6 FX-6300
- mia艂a cho膰 jedno z艂膮cze SATA3
- 2x stare PCI (ostatecznie 1)
- dobrze by by艂o zeby mia艂a PATA (bo jako艣 nie ufam przej艣ci贸wkom
SATA<>PATA)
- przyda艂o by si臋 USB3
- mo偶e PCI Express x16 w wersji 3.0
- 4 sloty DDR3
- i tu si臋 zastanawiam czy ma mie膰 wbudowan膮 grafik臋 VGA i HDMI, stara
p艂yta mia艂a i w艂a艣ciwie by艂em zadowolony, ale do tej pory na gry nie
mia艂em czasu, ale tak musia艂bym jak膮s kupi膰 ju偶 teraz.

Jak nie musi mie膰 koniecznie wbudowanej grafiki to niedroga (spokojnie do kupienia bez szukania za ~280 z艂), bardzo fajnie zaprojektowana je艣li chodzi o z艂膮cza (w tym PCI-E x16 x2 mechanicznie: elektrycznie x16 + x4 lub 2x x8 do CF/SLI) jest MSI 970A-G45:
http://pl.msi.com/product/mb/970A-G45.html

Asusa mam serdecznie do艣膰 (zawsze s膮 jakie艣 drobne problemy - na obecnej M4A77TDPRO mam problem z dziwnym zachowaniem USB), zaprzyja藕nione sklepy nie najlepiej wypowiadaj膮 si臋 o serwisie Asusa
i Gigabyte, za to chwal膮 MSI, na tyle 偶e powa偶nie rozwa偶am zmian臋 na ten model: je艣li nie ci膮gnie si臋 za Tob膮 ogon kompatybilno艣ci PATA i grafika zewn臋trzna prze偶y艂a to bardzo fajnie zaprojektowana p艂yta za ma艂e pieni膮dze i z przyzwoit膮 sekcj膮 zasilania. Teraz spokojnie w艂o偶ysz tego Athlona, a potem uci膮gnie bez problemu i 8-modu艂owce, zw艂aszcza jak wstrzymasz si臋 z szersz膮 dost臋pno艣ci膮 w PL nowych rewizji poprawiaj膮cej b艂臋dy poprzednik贸w.

--
/MB

Data: 2013-05-26 00:12:10
Autor: m7marek
jaka niedroga p艂yta pod AM3+

U偶ytkownik "Michal" <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:knkps4$bi7$1mx1.internetia.pl...

[...]

jednak ju偶 nie do kupienia, szuka艂em w sklepach internetowych i na allegro i nie ma nigdzie od r臋ki.

Data: 2013-05-26 11:37:18
Autor: Michal
jaka niedroga p艂yta pod AM3+
W dniu 2013-05-26 00:12, m7marek pisze:

[...]

U mnie na miejscu jeszcze s膮 i te sprawdza艂em, dlatego poda艂em akurat ten model. Z kupnem bardzo podobnej wersji G46, kt贸ra zast膮pi艂a G45 nie powinno by膰 problemu. Tu jest specyfikacja:
http://pl.msi.com/product/mb/970A-G46.html#/?div=Basic

--
/MB

jaka niedroga p艂yta pod AM3+