jaka niedroga p造ta pod AM3+

Data: 2013-05-22 17:58:13
Autor: m7marek
jaka niedroga p造ta pod AM3+
witam

Niestety pad mi zasilacz i poci庵n掖 za soba p造t kt鏎 lubia貫m i kt鏎a mia豉 niemal wszystko GA-MA78GM-S2H jak na tak malutk p造t.  Procesor AMD Athlon II X2 250 przetrwa i jeszcze troch mog貫m na tym  poci庵n望, Teraz staj przed wyborem. Nawet zastanawia貫m si nad Intelem, cho do tej pory od zamierzch造ch czas闚 pierwszego mojego procesora AMD386DX40 a do tej chwili unikam Intela. I pewnie bym wybra w ko鎍u Intela gdyby spali si r闚nie procesor.
A tak na razie poci庵n掖 bym na tym co mam.
W豉軼iwie por闚nuj帷 dwa w podobnej cenie procesory i z dobrym stosunkiem mo磧iwo軼i/cena:AMD X6 FX-6300 i Intel Core i3 3220 to chyba jednak minimalnie AMD wygrywa i mo積a go jeszcze podkr璚i, cho z drugiej strony Intel bedzie ch這dniejszy, przynajmniej tak mi si wydaje.

Ale przejd do sedna.
Potrzebuj niedrogiej p造ty (wg priorytet闚):
- z podstawk AM3+
- by obs逝篡豉 na razie AMD Athlon II X2 250
- a w przysz這軼i co takiego jak AMD X6 FX-6300
- mia豉 cho jedno z陰cze SATA3
- 2x stare PCI (ostatecznie 1)
- dobrze by by這 zeby mia豉 PATA (bo jako nie ufam przej軼i闚kom SATA<>PATA)
- przyda這 by si USB3
- mo瞠 PCI Express x16 w wersji 3.0
- 4 sloty DDR3
- i tu si zastanawiam czy ma mie wbudowan grafik VGA i HDMI, stara p造ta mia豉 i w豉軼iwie by貫m zadowolony, ale do tej pory na gry nie mia貫m czasu, ale tak musia豚ym jak御 kupi ju teraz.

Jest wog鏊e strona na kt鏎ej to wszystko m鏬豚ym wpisac i 豉dnie mi znajdzie co mam do wyboru?

--
m7marek

Data: 2013-05-22 19:16:00
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "m7marek"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:knipun$dlo$1@usenet.news.interia.pl...
mo磧iwo軼i/cena:AMD X6 FX-6300 i Intel Core i3 3220 to chyba jednak minimalnie AMD wygrywa i mo積a go jeszcze podkr璚i, cho z drugiej strony Intel bedzie ch這dniejszy, przynajmniej tak mi si wydaje.

Mam u siebie GA-970A-D3 z FX 8320 i narzekam na wydajno嗆 (potrafi przymuli). Co z tego, 瞠 w kodowaniu film闚 jest wydajniejszy od intela, skoro w autocad potrafi z豉pa czkawk (a w programie od projektowania elektrowni s這necznych starszy brat - 8150 trzeba czeka na wyniki z 15 min).
Nigdy wi璚ej AMD do powa積ych oblicze.

Data: 2013-05-22 19:33:12
Autor: Santana
jaka niedroga p造ta pod AM3+

U篡tkownik "qwerty"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:kniugi$mm0$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

Pytaj帷y nic nie pisa o powa積ych obliczeniach :) Je郵i kompa u篡wa do amatorskich, domowych zastosowa to kupowanie Intela jest ekonomicznym nonsensem :P

Data: 2013-05-22 22:38:31
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Santana"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:knivgn$opp$1@usenet.news.interia.pl...
Pytaj帷y nic nie pisa o powa積ych obliczeniach :) Je郵i kompa u篡wa do amatorskich, domowych zastosowa to kupowanie Intela jest ekonomicznym nonsensem :P

Nie pisa te o u篡waniu komputera tylko do sprawdzania poczty.

Data: 2013-05-22 23:12:42
Autor: m7marek
jaka niedroga p造ta pod AM3+

U篡tkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomo軼i news:knjacb$eni$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ten komputer u篡wam do cel闚 g堯wnie rozrywkowych (g堯wnie internet, troch filmy i jak mo瞠 kiedys znajde troche czasu to chcia豚ym troszke odrobic zaleg這軼i w grach ale wtedy dokupie kart ) i a jak ju jaki cad to tylko 2d.
Je郵i preferujesz Intela, to mo瞠 pole p造t jakie tani p造t od i3, spe軟iaj帷 pozosta貫 opr鏂z 3 pierwszych warunki jeszcze nie podja貫m ostateczna decyzj o ile co o AMD wiem o tyle Intela nie znam. Ale wbudowana grafika w intelach to juz chyba nie nadaje si do niczego, bo na wbudowanym Radeonie HD3200 ca趾iem przyjemnie si gra這, zw豉szcza 瞠 豉dnie sie podkr璚a.

Data: 2013-05-23 08:02:32
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-05-22 17:58,  *m7marek* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
[...]

Te lubi Gigabyte :)
http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3

ale ostatnio sk豉da貫m na takiej (je郵i dobrze pami皻am ;) ):
http://proline.pl/?p=PLYASRAM30068
te fajna :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-23 11:36:17
Autor: m7marek
jaka niedroga p造ta pod AM3+

U篡tkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa w wiadomo軼i news:519db0f7$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3

ale ostatnio sk豉da貫m na takiej (je郵i dobrze pami皻am ;) ):
http://proline.pl/?p=PLYASRAM30068
te fajna :)

te niestety daleko s od moich wymaga,
na chwil obecn znalaz貫m  tylko dwie:
1) ASUS M5A88-V EVO na AMD 880G/SB850  za 380. ale troche drogo, jak na AMD
2) ASROCK 960GM/U3S3 FX na AMD 760G/SB710 za 210 tyle 瞠 brak HDMI, s豉biutka grafa i tylko 1 PCI,
ale graf z czasem przecie kiedy dokupi, a podobno FX na niej p鎩d.

chyba jednak wybior bramk nr2, chyba 瞠 s jakie ale.

Data: 2013-05-23 19:06:11
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Mirek Ptak"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:519db0f7$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
Te lubi Gigabyte :)
http://proline.pl/?p=GIGA+GA-970A-DS3

A ja nie lubi.
GA-970A-D3 uniemo磧iwia mocne O/C. :(
Przy napi璚iu na CPU >=1,525V wywala zabezpieczenie przeciwzwarciowe w zasilaczu. ;(

Data: 2013-05-24 10:00:23
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-05-23 19:06,  *qwerty* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:

[...]

Od niepami皻nych czas闚 (celeron A 300 i zaraz potem 550) nie kr璚 procesor闚 bo to sensu ma niewiele. Teraz tym bardziej jest to trudne bo od paru lat siedz na laptopach - tylko znajomym jeszcze sk豉dam stacjonarki :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-24 10:53:22
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Fri, 24 May 2013 10:00:23 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

Od niepami皻nych czas闚 (celeron A 300 i zaraz potem 550) nie kr璚 procesor闚 bo to sensu ma niewiele.

Albowiem gdy poniewa?

Teraz tym bardziej jest to trudne bo od paru lat siedz na laptopach -
tylko znajomym jeszcze sk豉dam stacjonarki :)

Tu zgoda - w laptopach o podkr璚aniu mo積a zapomnie.

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kiedy cz這wiek nie pragnie tego, czego i tak nie mo瞠 mie, na pewno     ]

Data: 2013-05-24 11:14:09
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-05-24 10:53,  *Przemys豉w Ryk* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
Od niepami皻nych czas闚 (celeron A 300 i zaraz potem 550) nie kr璚
>procesor闚 bo to sensu ma niewiele.
Albowiem gdy poniewa?

Poniewa nie potrzeba :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-24 13:33:23
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Fri, 24 May 2013 11:14:09 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

> [...]

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]
[ And I absolutely hate the fucker.    (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2013-05-24 13:40:17
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-05-24 13:33,  *Przemys豉w Ryk* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:

Od niepami皻nych czas闚 (celeron A 300 i zaraz potem 550) nie kr璚
procesor闚 bo to sensu ma niewiele.
Albowiem gdy poniewa?

Poniewa nie potrzeba :)

Albowiem gdy poniewa?

Uparty :)
Poniewa kupuj (tym znajomym) zwykle dosy wydajne procki ze 鈔edniej p馧ki i do ko鎍a czasu ich 篡cia podkr璚anie nie daje im wiele.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-24 15:41:04
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Fri, 24 May 2013 13:40:17 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

Poniewa髒 nie potrzeba :)

Albowiem gdy髒 poniewa髒?

Uparty :)

Ty mnie jeszcze w wersji upartej nie widziae. :D

Poniewa髒 kupuj (tym znajomym) zwykle dosy wydajne procki ze redniej p籀ki i do koca czasu ich 髒ycia podkrcanie nie daje im wiele.

Swego czasu - sam dla siebie - nabyem Core 2 Duo E8400. Nie powiedziabym,
髒eby pogonienie go z 3,0 na 3,9 GHz niewiele mu dawao :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety robi dla swojego wygldu zewntrznego to, za co handlarz        ]

Data: 2013-05-27 08:56:47
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga pyta pod AM3+
Dnia 2013-05-24 15:41,  *Przemysaw Ryk* napisa, a mnie co podkusio, 髒eby odpisa:
Swego czasu - sam dla siebie - nabyem Core 2 Duo E8400. Nie powiedziabym,
髒eby pogonienie go z 3,0 na 3,9 GHz niewiele mu dawao:)

Zaledwie ~30% :)
Krcenie z 300 na 450 MHz - to by skok wydajnoci :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-05-27 22:04:49
Autor: qwerty
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "Mirek Ptak"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:51a303b6$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
Zaledwie ~30% :)
Krcenie z 300 na 450 MHz - to by skok wydajnoci :)

Ja kiedy podkrcaem z 600 MHz na 900 MHz, a napicie zwikszyem za pomoc lutownicy. :)

Data: 2013-06-01 22:02:19
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga pyta pod AM3+
Dnia Mon, 27 May 2013 08:56:47 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Jak bym by wredny, to bym napisa, 髒e ja sobie nie potrzebuj przedu髒a
Cholera - napisaem. Ups. ;DDD

Co do boj籀w r籀髒nych ze starych czas籀w - pyta na BX (nawet pojcia nie mam,
co wtedy miaem), Pentium II 350 i przestawienie FSB na 133 MHz dao skok
taktowania CPU na 462 MHz. Fakt - radocha bya nieza. :D

Z tych 30% wicej na moim E8400 te髒 nie bd narzeka. Szczeg籀lnie, 髒e
sprzt pity rok mi su髒y do pracy oraz rozrywki i jedyne, nad czym ubolewam
to fakt, 髒e pyta nie obsu髒y wicej, ni髒 8GB ram (o cenach i dostpnoci
modu籀w DDR2 4GB nie wspomn).

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Co to jest B籀g? - No wiesz, kiedy czego bardzo chcesz i zamykasz oczy]

Data: 2013-06-02 12:28:07
Autor: Michal
jaka niedroga pyta pod AM3+
W dniu 2013-06-01 22:02, Przemysaw Ryk pisze:

Krcenie z 300 na 450 MHz - to by skok wydajnoci :)

Jak bym by wredny, to bym napisa, 髒e ja sobie nie potrzebuj przedu髒a
Cholera - napisaem. Ups. ;DDD

Trzymajc si stylistyki, to raczej moge napisa by user nie da si pie* producentom bez myda kupujc wersj 450 MHz z takiej samej jakoci rdzeniem, bo sprzedawanie takich samych jakociowo rdzeni z innym napisem i odpowiednim price tag, nie byo niczym innym.
Inna sprawa 髒e to zamierzche czasy - teraz producenci si wycwanili, ni驕le testuj ukady uzyskane z wafla i odpowiednio je oznaczaj czstotliwoci w zale髒noci od jakoci, mozna zapomnie o bezproblemowym OC 50% (a nie cieky azot itp), ka髒 sobie paci za odblokowane mno髒niki, sprzedaj odpady produkcyjne (rdzenie CPU i
GPU z uszkodzon i zablokowan czci jednostek wykonawczych), sprzedaj i kasuj za to karty graficzne z wielkim dopiskiem itp.
Po prostu teraz za OC doi si usera, a nie robi samemu z lutownic czy choby o籀wkiem w rce.

--
/MB

Data: 2013-06-03 18:56:40
Autor: qwerty
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "Michal"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:kof79v$1ml$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Czciowo masz racj. Jednak O/C obecnie zale髒y wiele od pyty g籀wnej.

Data: 2013-06-05 00:45:04
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Mon, 3 Jun 2013 18:56:40 +0200, qwerty napisa(a):

U篡tkownik "Michal"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:kof79v$1ml$1@mx1.internetia.pl...
Inna sprawa 瞠 to zamierzch貫 czasy - teraz producenci si wycwanili, ni幢e testuj uk豉dy uzyskane z wafla i odpowiednio je oznaczaj cz瘰totliwo軼i w zale積o軼i od jako軼i, mozna zapomnie o bezproblemowym OC 50% (a nie ciek造 azot itp), ka膨 sobie p豉ci za odblokowane mno積iki, sprzedaj odpady produkcyjne (rdzenie CPU i

Cz窷ciowo masz racj. Jednak O/C obecnie zale篡 wiele od p造ty g堯wnej.

Przy serii Core iX zablokowany mno積ik i co Ci pomo瞠 p造ta na Z68 z wieloma
opcjami do O/C w BIOS?

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Z moim szcz窷ciem do kobiet, pr璠zej znajd ch這paka, ni dziewczyn...  ]

Data: 2013-06-05 18:17:33
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Przemys豉w Ryk"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:czl4gt1cf8jh$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Przy serii Core iX zablokowany mno積ik i co Ci pomo瞠 p造ta na Z68 z wieloma
opcjami do O/C w BIOS?

Osi庵n望 wysoki FSB i pu軼i du瞠 napi璚ie na CPU.
Zobacz inn moj wypowied.
Moja p造ta ma zasilanie 4+1. Stabilne napi璚ie to 1,45V. Po zamontowaniu radiator闚 na sekcj zasilania (nie mosfety) dosta貫m stabilne 1,55V (przy kt鏎ym p造ta nie wy陰cza si). Da這 to dodatkowe 200 MHz na CPU. Mog貫m dop豉ci do GA-970A-UD3 i mie znacznie lepsze O/C. Niestety musz si zadowoli 4530 MHz na FX-8320. :(

Data: 2013-06-06 01:45:06
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Wed, 5 Jun 2013 18:17:33 +0200, qwerty napisa(a):

[...]

Przy jednostkach Core iX z zablokowanym mno積ikiem i bez funkcji Turbo to
base clock sobie podniesiesz ze 100 do 103-105 MHz. I na tym si ko鎍zy
rumakowanie
(http://pclab.pl/tip/Overclocking.Guide.jak.podkr%C4%99ci%C4%87.procesor.LGA1155.Poradnik.krok.po.kroku,51991/8).
Celowo w pytaniu wymieni貫m takie, a nie inne CPU.

[...]

Ma這 Ci? Z bazowego 3,5 GHz to i tak 豉dnie. :)

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdyby wybory mog造 cokolwiek zmienia, ju dawno by ich zakazano.        ]

Data: 2013-06-06 19:13:37
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Przemys豉w Ryk"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:y68gsqyhboda.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Ma這 Ci? Z bazowego 3,5 GHz to i tak 豉dnie. :)

Ma這. Na s逝瘺owym q6600 podkr璚ony do 3,5 GHz pliki autocada potrafi zapisywa do ok 5 min (wtedy id herbat sobie robi i jak wracam to jeszcze zapisuje). W domu jest znacznie lepiej, ale i tak 豉pie czkwawki. Jak si pracuje w porywach do 20 plikach dwg na raz to mo積a zapomnie o komforcie pracy. :(

Data: 2013-06-06 23:05:07
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Thu, 6 Jun 2013 19:13:37 +0200, qwerty napisa(a):

[...]

W por闚naniu do Core i5 to jako specjalnie r騜owo ten FX nie wypada. Ciekaw
w sumie jestem, jak by wypad這 por闚nanie na Twoich plikach takich dw鏂h
konfiguracji. Bo pytanie, czy to rzeczywi軼ie procesor jest w御kim gard貫m.

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wan't to look like a winner? Hang around a loser.             (Garfiled) ]

Data: 2013-06-06 23:12:26
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Przemys豉w Ryk"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:qr72ltsndjad.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
W por闚naniu do Core i5 to jako specjalnie r騜owo ten FX nie wypada. Ciekaw
w sumie jestem, jak by wypad這 por闚nanie na Twoich plikach takich dw鏂h
konfiguracji. Bo pytanie, czy to rzeczywi軼ie procesor jest w御kim gard貫m.

W pracy mamy te 3770K i na nim ju fajnie pracuje (reakcje s natychmiastowe).
W domu nie mam potwora - 16 GiB ram puszczone na 1866 MHz i raid0 (uruchamia autocad w takim samym czasie jak dysk SSD).

Data: 2013-06-07 12:36:23
Autor: BQB
jaka niedroga p造ta pod AM3+
W dniu 2013-06-06 23:12, qwerty pisze:
[...]

Akurad ACAD jest specyficznym przypadkiem - najlepiej pracuje na prockach intela, ale dwurdzeniowych - im wy窺zy zegar, tym lepiej, cho oczywi軼ie i od tego s wyj徠ki - AMD Phenom II X4 965 Black Edition, dzia豉 z ACADem znacznie lepiej ni i3-2120 - w tym akurat wypadku cache procesora ma gigantyczne znaczenie.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-05 00:45:04
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga pyta pod AM3+
Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:28:07 +0200, Michal napisa(a):

Trzymaj帷 si stylistyki, to raczej mog貫 napisa by user nie da si pie* producentom bez myd豉 kupuj帷 wersj 450 MHz z takiej samej jako軼i rdzeniem, bo sprzedawanie takich samych jako軼iowo rdzeni z innym napisem i odpowiednim price tag, nie by這 niczym innym.
[...]
GPU z uszkodzon i zablokowan cz窷ci jednostek wykonawczych), sprzedaj i kasuj za to karty graficzne z wielkim dopiskiem itp.
Po prostu teraz za OC doi si usera, a nie robi samemu z lutownic czy cho熲y o堯wkiem w r璚e.

Wiesz - teraz OC o 50% to ju wchodzenie konstrukcji na naprawd krytyczne
parametry pracy. Por闚naj proces technologiczny i ilo嗆 tranzystor闚 w tym
Celeronie, a w dzisiejszym Core i5.

Sprzeda odpad闚 produkcyjnych - masz na my郵i np. Phenomy X3? Moim zdaniem
nie jest to taka wielka tragedia - je瞠li reszta uk豉du jest sprawna, a
wy陰czy trzeba jeden rdze, to dlaczego wyrzuca ca這嗆? To tak, jak by Ci
z帳 bola, idziesz do dentysty, a ten Ci na dzie dobry rwie wszystkie z瑿y.
:D

Producenci si w ko鎍u wzi瘭i za domowych magik闚, kt鏎zy tym sposobem kas
przyoszcz璠zali. Jak sobie przypomn r騜nic w cenie mi璠zy moim E8400, a
E8500 (wy窺zych modeli ju nie ma), to mn trzepie ile sobie Intel liczy za
330 MHz. Stwierdzi貫m, 瞠 cho熲ym mia skisn望, to nie ma si造 - goni tego
proca ile si da i niech si cmokn. :DD

--
[ Przemys豉w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Je郵i uwa瘸sz kobiety za s豉b p貫, spr鏏uj w nocy przeci庵n望          ]

Data: 2013-05-24 23:58:18
Autor: qwerty
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Mirek Ptak"  napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:519f51ac$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...
Uparty :)
Poniewa kupuj (tym znajomym) zwykle dosy wydajne procki ze 鈔edniej p馧ki i do ko鎍a czasu ich 篡cia podkr璚anie nie daje im wiele.

Prosz Ci.
O/C robi jako pierwsze po zamontowaniu ch這dzenia wodnego (ceni sobie cisz).

Data: 2013-05-27 09:03:01
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-05-24 23:58,  *qwerty* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:

[...]

Ale nikomu nie zabraniam, ale po co kr璚i np. takie X4 965 BE (znowu stania造), czy X8 FX-8320, skoro z wymagaj帷ych rzeczy to b璠zie to musia這 poci庵n望 Commandos 2 czy innego Firefoxa :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-06-01 22:02:19
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Mon, 27 May 2013 09:03:01 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Wydaje mi si, 瞠 wpadasz w pu豉pk magii ilo軼i rdzeni/modu堯w. Ju nie raz
mi si zdarza這 potwierdza, 瞠 sporo program闚 znacznie wy瞠j ceni sobie
wysokie taktowanie jednego/dw鏂h rdzeni, ni ich ilo嗆.

Przyk豉dem niech b璠zie wykorzystywany przeze mnie cz瘰to InDesign czy
Illustrator. Co mi po 8-rdzeniowym procesorze, skoro przy eksporcie
materia逝 do PDF czy po prostu pracy w ty貫k dostaje jeden z nich?

Data: 2013-06-04 09:24:05
Autor: Mirek Ptak
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia 2013-06-01 22:02,  *Przemys豉w Ryk* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
[...]
[...]

Absolutna zgoda - dla kogo kto potrzebuje.

Przyk豉dem niech b璠zie wykorzystywany przeze mnie cz瘰to InDesign czy
Illustrator. Co mi po 8-rdzeniowym procesorze, skoro przy eksporcie
materia逝 do PDF czy po prostu pracy w ty貫k dostaje jeden z nich?

No w豉郾ie - w 篡ciu nie u篡wa貫m 瘸dnego z tych program闚, podobnie (o ile wiem) jak moi znajomi - to ju dzia豉lno嗆 profesjonalna i pod ni sprz皻 trzeba dobiera - do domu wystarcz wymienione wynalazki :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-06-05 00:45:04
Autor: Przemys豉w Ryk
jaka niedroga p造ta pod AM3+
Dnia Tue, 04 Jun 2013 09:24:05 +0200, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Problem w tym, 瞠 tych rzeczywi軼ie czerpi帷ych z wielow徠kowo軼i program闚,
to tak ilo軼iowo sporo nie ma. :(

[...]

Domowe, mniejsze, cz瘰to darmowe odpowiedniki te specjalnie z
wielow徠kowo軼i nie korzystaj. I masz te 4/6/8 w徠k闚 (pomijam ile
fizycznych, a ile logicznych), a i tak jeden program z drugim si krztusz.
No chyba, 瞠 gry - bo co nowsze tytu造 ju potrafi da w ko嗆 czterem
rdzeniom. :)

Data: 2013-05-23 11:59:33
Autor: Michal
jaka niedroga pyta pod AM3+
W dniu 2013-05-22 17:58, m7marek pisze:
Niestety pad mi zasilacz i pocign za soba pyt kt籀r lubiaem i
kt籀ra miaa niemal wszystko GA-MA78GM-S2H jak na tak malutk pyt.
Procesor AMD Athlon II X2 250 przetrwa i jeszcze troch mogem na tym
pocign, Teraz staj przed wyborem.

Ale przejd do sedna.
Potrzebuj niedrogiej pyty (wg priorytet籀w):
- z podstawk AM3+
- by obsu髒ya na razie AMD Athlon II X2 250
- a w przyszoci co takiego jak AMD X6 FX-6300
- miaa cho jedno zcze SATA3
- 2x stare PCI (ostatecznie 1)
- dobrze by byo zeby miaa PATA (bo jako nie ufam przejci籀wkom
SATA<>PATA)
- przydao by si USB3
- mo髒e PCI Express x16 w wersji 3.0
- 4 sloty DDR3
- i tu si zastanawiam czy ma mie wbudowan grafik VGA i HDMI, stara
pyta miaa i waciwie byem zadowolony, ale do tej pory na gry nie
miaem czasu, ale tak musiabym jaks kupi ju髒 teraz.

Jak nie musi mie koniecznie wbudowanej grafiki to niedroga (spokojnie do kupienia bez szukania za ~280 z), bardzo fajnie zaprojektowana jeli chodzi o zcza (w tym PCI-E x16 x2 mechanicznie: elektrycznie x16 + x4 lub 2x x8 do CF/SLI) jest MSI 970A-G45:
http://pl.msi.com/product/mb/970A-G45.html

Asusa mam serdecznie do (zawsze s jakie drobne problemy - na obecnej M4A77TDPRO mam problem z dziwnym zachowaniem USB), zaprzyja驕nione sklepy nie najlepiej wypowiadaj si o serwisie Asusa
i Gigabyte, za to chwal MSI, na tyle 髒e powa髒nie rozwa髒am zmian na ten model: jeli nie cignie si za Tob ogon kompatybilnoci PATA i grafika zewntrzna prze髒ya to bardzo fajnie zaprojektowana pyta za mae pienidze i z przyzwoit sekcj zasilania. Teraz spokojnie wo髒ysz tego Athlona, a potem ucignie bez problemu i 8-moduowce, zwaszcza jak wstrzymasz si z szersz dostpnoci w PL nowych rewizji poprawiajcej bdy poprzednik籀w.

--
/MB

Data: 2013-05-26 00:12:10
Autor: m7marek
jaka niedroga pyta pod AM3+

U髒ytkownik "Michal" <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> napisa w wiadomoci news:knkps4$bi7$1mx1.internetia.pl...

[...]

jednak ju髒 nie do kupienia, szukaem w sklepach internetowych i na allegro i nie ma nigdzie od rki.

Data: 2013-05-26 11:37:18
Autor: Michal
jaka niedroga pyta pod AM3+
W dniu 2013-05-26 00:12, m7marek pisze:

[...]

U mnie na miejscu jeszcze s i te sprawdzaem, dlatego podaem akurat ten model. Z kupnem bardzo podobnej wersji G46, kt籀ra zastpia G45 nie powinno by problemu. Tu jest specyfikacja:
http://pl.msi.com/product/mb/970A-G46.html#/?div=Basic

--
/MB

Data: 2013-05-23 19:32:54
Autor: Skylla
jaka niedroga p造ta pod AM3+
A co s康zicie o tanich p造tach, zak豉daj帷, 瞠 niczego si nie b璠zie podkr璚a? Np.

http://proline.pl/?p=ASUS+M5A78L-M+LX3
lub
http://proline.pl/?p=PLYGIGAM30054

S jakie istotne przeciwwskazania?
S.

Data: 2013-05-23 19:58:42
Autor: m7marek
jaka niedroga p造ta pod AM3+
U篡tkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisa w wiadomo軼i news:knljs7$73d$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

moich kryteri闚 wog鏊e nie spe軟ia:
-brak SATA 3.0
-a i PATA nie ma

Data: 2013-05-25 16:43:45
Autor: Michal
jaka niedroga pyta pod AM3+
W dniu 2013-05-23 19:32, Skylla pisze:
A co sdzicie o tanich pytach, zakadajc, 髒e niczego si nie bdzie
podkrca? Np.
http://proline.pl/?p=ASUS+M5A78L-M+LX3
lub
http://proline.pl/?p=PLYGIGAM30054
S jakie istotne przeciwwskazania?

Pomijajc ju髒 髒e nie speniaj kompletnie wymaga z pocztku wtku, to s to przestarzae konstrukcje na bud髒etowym AMD760 i przestarzaym AMD710. Sam mam Asusa M4A77TDPRO na AMD770 i AMD710, ale to pyta kupione w 2009 r. - nie widz sensu pakowania si w przestarzae chipsety w poowie 2013 r., ba ta stara konstrukcja ma przynajmniej PATA i LPT na kt籀rych mi zale髒ao, a te bud髒et籀wki nie maj.
Tym bardziej dziwne 髒e Asus wyda BIOS z obsug FX籀w u to chyba nawet 8-rdzeniowych do pyt z tak sekcj zasilania i tak samo starych chipsetach. Nie wydawanie BIOS籀w dla FX籀w przez Asusa to pewnie odg籀rne zao髒enie majce zachci do zmiany mobo - na razie mi si specjalnie nie pali PATA przydaje nadal (nie chc zmienia napdu optycznego i wywala jednego z dysk籀w), a port r籀wnolegy jest jednak przydatny do starszej laser籀wki. Jak ju髒 miabym zmienia to na wspomniane MSI - m.in. przez spraw z biosami u Asusa, ale i np: dziwne narowy: dopiero co wczoraj rozmawiaem z wacicielem innego Asusa (inny model) i jest to samo: raz na par tygodni albo i 2-3 miesice system potrafi nie wsta (daje oznaki 髒ycia jakby normalnie startowa, ale nie daje obrazu na monitor (nawet go nie wybudza) i nie pomaga wyczenie z prdu zasilacza kompletnie itp. Pomaga zazwyczaj wyjcie i wo髒enie ponowne karty graficznej, ale to nie jej wina - sprawdzane z r籀髒nymi kartami, zasilaczami, obudowami (czy nie ma luz籀w/napr髒e na mocowaniu) i jest to samo, a jak widz kolejna osoba w zupenie innej konfiguracji ma podobny problem z mobo Asusa - pewnie jaka zapluskwiona cz kodu odpowiedzialnego za POST itp w biosie.

--
/MB

Data: 2013-05-25 16:56:57
Autor: qwerty
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "Michal"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:knqj95$vv5$1@mx1.internetia.pl...
na razie mi si specjalnie nie pali PATA przydaje nadal (nie chc zmienia napdu optycznego i wywala jednego z dysk籀w),

Ja mam podpity napd optyczny PATA pod SATA.

a port r籀wnolegy jest jednak przydatny do starszej laser籀wki.

Tak ci髒ko dokupi kontroler?

Data: 2013-05-25 17:18:35
Autor: Michal
jaka niedroga pyta pod AM3+
W dniu 2013-05-25 16:56, qwerty pisze:

na razie mi si specjalnie nie pali PATA przydaje nadal (nie chc
zmienia napdu optycznego i wywala jednego z dysk籀w),
Ja mam podpity napd optyczny PATA pod SATA.

Skoczyy mi si porty SATA na mobo (5 szt).

a port r籀wnolegy jest jednak przydatny do starszej laser籀wki.
Tak ci髒ko dokupi kontroler?

Gdyby byo go jeszcze gdzie wo髒y. W miar wydajne karty graficzne s teraz dwuslotowe, dwie takie w CF zabieraj ju髒 4 zcza. Z tego powodu musiaem ostatnio pozby si z lekkim 髒alem Audigy 2 ZS Gold, bo ju髒 nie byo jej gdzie wo髒y, a z przejci籀wkami USB->LPT HP2100 ma dziwne narowy (czasem w poowie zaczyna drukowa "krzaczki").
Owszem, nowe mobo maj wicej port籀w SATA ni髒 5, ale tylko z tego powodu oraz macierzy soft RAID rednio pali mi si do zmiany mobo.

--
/MB

Data: 2013-05-25 17:38:55
Autor: qwerty
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "Michal"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:knqlaf$6sc$1@mx1.internetia.pl...
Skoczyy mi si porty SATA na mobo (5 szt).

Znam ten b籀l. :(
U mnie pyta ma 6 SATA i zosta tylko jeden (a planuj dokupi kolejne dyski). :(

Data: 2013-05-25 18:52:46
Autor: m7marek
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomoci news:knqjft$nj5$1usenet.news.interia.pl...

Ja mam podpity napd optyczny PATA pod SATA.

i taka przejci籀wka nie sprawia problem籀w?
dziaa juz przed uruchomieniem systemu, by np. zainstalow system?

bo ja kiedy jaks tak miaem i si zawieszaa, gdy natkna na jakikolwiek badsector (tak bo pr籀bowaem przez ni si dosta do uszkodzonego dysku, ale przez wbudowany port nie byo problem籀w troch piowa ale przechodzi dalej a tu zwis).

Data: 2013-05-25 22:04:35
Autor: qwerty
jaka niedroga pyta pod AM3+
U髒ytkownik "m7marek"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:knqs8j$8vd$1@usenet.news.interia.pl...
i taka przejci籀wka nie sprawia problem籀w?
dziaa juz przed uruchomieniem systemu, by np. zainstalow system?

Mam tak: http://allegro.pl/przejsciowka-ide-sata-ata33-66-100-133-najtaniej-i3224126360.html

i kontroler wykrywa poprawnie napd (widzi, 髒e jest to napd optyczny, a nie dysk).

[...]

Tego Ci nie sprawdz.

Data: 2013-05-24 09:24:52
Autor: Chris
jaka niedroga p造ta pod AM3+
m7marek nabazgra(a):

Jest wog鏊e strona na kt鏎ej to wszystko m鏬豚ym wpisac i 豉dnie mi
znajdzie  co mam do wyboru?

Bez VGA:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=970DE3/U3S3&cat=Specifications

Z VGA: