jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz

Data: 2015-03-25 11:02:16
Autor: saparata
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Jaką oponę 26 cali z systemem anty przebiciowym zastosować do mtb żeby zamienić go w miejski ścigacz?
Obecnie mam Kenda Flame 2.2 szerokości. Amortyzacja dobra ale maks ciśnienie to 2,6 Atm powyżej ciągłe kapcie. Ta opona katuje moją łydkę przy szybszej jeździe.

Data: 2015-03-25 10:43:50
Autor: adam
On 2015-03-25, saparata <saparata@gmail.com> wrote:
[...]
Ja na swoim hybrydzie zalozylem Schwalbe Marathon. Bardzo sobie chwale. Jedyny problem z tymi oponami taki ze sa drogawe. Ale warte ceny jezeli robisz duze dystanse. Zwlaszcza zima, kiedy wymiana dentki na mrozie to malo przyjemna rzecz. :)

Pozdrawiam.

Data: 2015-03-25 11:43:54
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja uzywam Continental sport contact  26 x 1.6
http://images.fawkes-cycles.co.uk/images/tyc10701.jpg

Data: 2015-03-25 13:29:29
Autor: saparata
W dniu 2015-03-25 o 11:43, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Czy ten Continental ma jakiś system anty przebici owy?

Data: 2015-03-25 13:39:49
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ma jakas wkladke kevlarowa (safety system). Gumy na niej nigdy nie zlapalem. Bardzo szybka oponka i daje wzgledna amortyzacje na ewentualnych kraweznikach itp. Wystepuje w 26x2.0, 1.6 i 1.3
Na ten rok wyszla sport contact 2

Data: 2015-03-25 13:59:12
Autor: saparata
W dniu 2015-03-25 o 13:39, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Jakie średnie prędkości na niej osiągasz? Trzyma to się podczas deszczu podłoża? Były/są wywrotki na tej oponie?

Data: 2015-03-25 14:26:20
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ciezko podawac konkretne wartosci przy jezdzie po miescie. Mierzylem kiedys kilka razy na dluzszych prostych, to w porownaniu do takiego semislicka schwalbe hurricane 26x2 przy podobnej kadencji i przelozeniach wychodzilo okolo 2-3km/h szybciej. Na deszczu trzyma sie jak kazda inna, wywrotek spowodowanych oponami nie pamietam. Slicki wiadomo, ze inaczej zachowuja sie w zakretach :)

Data: 2015-03-26 11:40:43
Autor: 666
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
To znaczy?

-- -- -
Slicki wiadomo, ze inaczej zachowuja sie w zakretach

Data: 2015-03-26 14:31:25
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz

To znaczy?

-- -- -
Slicki wiadomo, ze inaczej zachowuja sie w zakretach

To znaczy, ze na waskim slicku  nie wejdziesz tak szybko w bardzo ostry zakret  jak na oponie terenowej (mocno klockowanej na bokach)

PS. odpowiadaj pod cytatem.

Data: 2015-03-26 14:18:06
Autor: Iguan_007
On Thursday, March 26, 2015 at 11:32:35 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

To znaczy, ze na waskim slicku  nie wejdziesz tak szybko w bardzo ostry zakret  jak na oponie terenowej (mocno klockowanej na bokach)

Ale to chyba mowisz o blocie/podmoklym terenie? Bo na asfalcie klocki jednak przeszkadzaja w zakrecie, nie pomagaja. Po pierwsze zmniejszaja powierzchnie styku opony z podlozem, po drugie sa mniej stabilne. Jezdziles kiedys na rowerze szosowym czy MTB z gladkimi oponami? Naprawde nie widziales poprawy w stosunku do klockowanej opony?

Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-03-27 08:47:58
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Nie, mowie o czystym asflacie i nie jest istotne na jakim rowerze masz zalozone waskie slicki bo mimo wielkosci kola powierzchnia nie jest znaczaco wieksza. Pisze o ciasnym i szybkim zakrecie. Klocki rozlozone na boku opony daja znacznie wieksza przyczepnosc (chyba, ze ten slick bedzie szerokosci opony z MotoGP), a jesli masz watpliwosci to sprawdz np. jezdzac jak najszybciej po okregu o srednicy 10m.

Data: 2015-03-27 02:03:59
Autor: Iguan_007
On Friday, March 27, 2015 at 5:49:10 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
Klocki rozlozone na boku opony daja znacznie wieksza przyczepnosc (chyba, ze ten slick bedzie szerokosci opony z MotoGP), a jesli masz watpliwosci to sprawdz np. jezdzac jak najszybciej po okregu o srednicy 10m.

Nie, nie daje. Zamiast jechac na calej powierzchni gladkiej, zaokraglonej opony jedziesz na 2-3 kwadratowych klockach (ktore jeszcze sie bujaja w zakrecie). Gdyby klocki cokolwiek dawaly to widzielibysmy je na bokach opon w motocyklach czy szosowkach. Moze jednak sie przejedz na szosowce a nie teoretyzuj?

Data: 2015-03-27 10:40:38
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

To spotkajmy sie geniuszu ty ze swoja szosowka na szytkach a ja na MTB z taka opona:
http://images.mountainbike-magazin.de/sixcms/media.php/6/MB_0413_DI_Enduro_Bontrager.jpg
i zobaczymy kto na asfalcie bedzie szybciej jezdzil po okregu o srednicy 10m.
Mieszkam w Wawie, mozemy sie spotkac wieczorem gdziekolwiek. Zobaczymy kto teoretyzuje.
Idziesz na to ?

Data: 2015-03-27 02:56:17
Autor: Iguan_007
On Friday, March 27, 2015 at 7:41:51 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
> [...]

i zobaczymy kto na asfalcie bedzie szybciej jezdzil po okregu o srednicy 10m.

Ziew...http://www.sheldonbrown.com/tyres.html#traction

Knobby treads actually give worse traction on hard surfaces! This is because the knobs can bend under side loads, while a smooth tread cannot. The bending of knobs can cause discontinuities in handling: the tyre grips OK for mild cornering, but as cornering force exceeds some critical value, the knobs start to bend and the traction suddenly goes to Hell in a handbasket. Bicycle tyres for on-road use have no need of any sort of tread features; in fact, the best road tyres are perfectly smooth, with no tread at all! Unfortunately, most people assume that a smooth tyre will be slippery, so this type of tyre is difficult to sell to unsophisticated cyclists

Mieszkam w Wawie, mozemy sie spotkac wieczorem gdziekolwiek. Zobaczymy kto teoretyzuje. > Idziesz na to ?

Mieszkam jakies 15tys km od Warszawy. Ale mozesz zawsze poscigac sie z lokalnym klubem kolarskim na jakims kretym kryterium. Napewno zloisz im skore bo oni naiwniacy bez klockow jezdza. Powodzenia!

Data: 2015-03-27 11:43:16
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
ROTFL, nie cytuj mi tu teorii tylko sprawdzmy w praktyce.
Tu masz prosty test opony lysej i z bocznym bieznikiem:
http://roweroweporady.pl/schwalbe-cx-comp-test-opony/

[...]

Przyjedz na wakacje, rower ci uzycze na oponach jakich chcesz. Kryterium moze byc: najdluzsza prosta 100m i kilkanascie zakretow o promieniu 5-10m. Zebys sobie wstydu nie narobil to zdejmij te swoje zabawki z wystawy i juz zacznij cwiczyc.
Roznica miedzy nami polega na tym, ze ja to przerabialem wielokrotnie a ty... naczytales sie Sheldona.

Data: 2015-03-27 03:55:27
Autor: Iguan_007
On Friday, March 27, 2015 at 8:44:27 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

Roznica miedzy nami polega na tym, ze ja to przerabialem wielokrotnie a ty... naczytales sie Sheldona.

Krysztalowa kula do naprawy. Niby dlaczego uznales, ze ja na rowerze nie jezdze? Akurat jezdze. I na takim z klockami, i na takim ze slickami. I widze ze lepiej i pewniej na szosie sie sklada na gladkich oponach. I dlaczego odrzuciles tez to Sheldon napisal? On tez sie nie zna? Powiedz mi prosze dlaczego wymysliles, ze masz lepsza przyczepnosc jadac na krawedzi bujajacych sie 2-3 klockow z gumy niz na calej oponie? Dlaczego motocykle sportowe nie maja klockow z boku? Dlaczego ludzie przerabiajac motocykle enduro na supermoto zakladaja gladkie opony a nie zostawiaja tych z kostkami? Dlaczego na etapach "zjazdowych" kolarze nie zakladaja opon z klockami? Odpowiesz czy sie zaczniesz zaslaniac osobistymi wycieczkami i jakimis dziwnymi wydumaniami o tym jak ja to nie jezdze?

Data: 2015-03-27 13:02:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 Mar 2015 03:55:27 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

ami? Odpowiesz czy sie zaczniesz zaslaniac osobistymi wycieczkami i jakimis dziwnymi wydumaniami o tym jak ja to nie jezdze?

On w ogóle jest jakiś dziwny. Twierdzi że slicki na mokrym w zakręcie
się nie ślizgają :) I nie chce powiedzieć nic o swoim rowerowym
doświadczeniu. Nie kumam czy taki nieśmiały czy się wstydzi że moze się
okazać za małe czy co.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-03-27 13:56:25
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
On w ogóle jest jakiś dziwny. Twierdzi że slicki na mokrym w zakręcie
się nie ślizgają :)

Twierdze, ze niezaleznie czy slicki czy inne rowerowe to zaden akwaplaning nie wystepuje o czym ty, czlowiek z "doswiadczeniem ?:)"
nie ma bladego pojecia.

I nie chce powiedzieć nic o swoim rowerowym
doświadczeniu.
Nie kumam czy taki nieśmiały czy się wstydzi że moze się
okazać za małe czy co.

Bo ty w ogole malo kumaty, ale zaspokoje twoja infantylna ciekawosc. Robie w tygodniu roboczym po miescie codziennie dokladnie 18,5km (rowniez w zimie) i niedziele wiosna-jesien jesli jest pogoda 100-150km w terenie. W sobote bardzo rzadko jesli zaspokoi to twoja ciekawosc, chyba, ze jakis urlop. A i przy rowerach wszystko robie sam.
Wystarczy, pomogłem w czymś ?

Data: 2015-03-27 14:39:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 Mar 2015 13:56:25 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]
To jak nazwiesz zjawisko że na mokrym choć przednie koło jest skręcone w
bok, rower jedzie prosto? Ustalamy po prostu zakres znaczeniowy słowa
"akwaplaning". I od razu, żeby nie powtarzać dwa razy, słowa "poślizg".

[...]
Owszem, prawie. Dodaj jeszcze od ilu lat, to będę miał pełen obraz. Ja
od wielu lat (powiedzmy kilkunastu) robię kilka tysięcy km rocznie choć
w innych uwarunkowaniach (w długich trasach).

Data: 2015-03-27 17:49:00
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Przede wszystkim nie nazwe tego zadnym akwaplaningiem, bo znaczenie tego slowa jest jedno. Kazdy musi wiedziec na co pozwalaja jego opony,  wybrac odpowiedni kompromis i ewentualnie zadbac o hamulce.  Osobiscie nie wyobrazalbym sobie do dlugich podrozy po asfalcie innych opon niz slicki i moim zdaniem to czy na oponie 1.2 cala jest jakis mikroskopijny bieznik czy go nie ma, nie ma wiekszego znaczenia w zachowaniu sie na wodzie. Jezdzilem wielokrotnie na "lysych" slickach i semislickach w ulewach po asfalcie i nie widze zadnej roznicy oprocz oporow.

Owszem, prawie. Dodaj jeszcze od ilu lat, to będę miał pełen obraz.

Dłużej niz ty, bo ja generalnie stary jestem

Ja
od wielu lat (powiedzmy kilkunastu) robię kilka tysięcy km rocznie choć
w innych uwarunkowaniach (w długich trasach).

Musze ci powiedziec, ze w ogole mnie to nie interesuje :)

Data: 2015-03-28 09:22:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 Mar 2015 17:49:00 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

Przede wszystkim nie nazwe tego zadnym akwaplaningiem,
Dalej nie wiem co nazywasz akwaplaningierm ale nie będę tego z ciebie
wyciągał siłą. Zachowaj swoją tajemnicę :)

wielokrotnie na "lysych" slickach i semislickach w ulewach po asfalcie i nie widze zadnej roznicy oprocz oporow.
Do czasu, ale niektórzy muszą się nauczyć na własnej skórze :)

Data: 2015-03-28 09:47:01
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz

Przede wszystkim nie nazwe tego zadnym akwaplaningiem,
Dalej nie wiem co nazywasz akwaplaningierm ale nie będę tego z ciebie
wyciągał siłą. Zachowaj swoją tajemnicę :)

Bedziesz to ciagnal jak tamten nudziarz ?:)
No przeciez masz opisane w internecie w tysiacach artykulow.
Pierwszy lepszy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akwaplanacja
Sprawdzilem, to prawda. Nie wystepuje !:)

wielokrotnie na "lysych" slickach i semislickach w ulewach po asfalcie i nie
widze zadnej roznicy oprocz oporow.
Do czasu, ale niektórzy muszą się nauczyć na własnej skórze :)

Być może, jednak ja po moich praktycznych spostrzezeniach nie widze roznicy
i nie widze sensu dalej tego roztrzasac.

Data: 2015-03-28 10:18:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 28 Mar 2015 09:47:01 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

Pierwszy lepszy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akwaplanacja
Sprawdzilem, to prawda. Nie wystepuje !:)

Najwyraźniej autor ma inną definicję niz ja. Ciekawe jak w takim razie
nazywa zjawisko utraty przyczepności na mokrej nawierzchni przez oponę
rowerową, bo w ostatnim zdaniu przyznaje że takie zjawisko zachodzi. A
tobie radzę się zastanowić dlaczego opony rowerowe się bieżnikuje. Jakby
nie było potrzeby odprowadzania wody spod  opony, wszystkie byłyby
gładkie. --

Data: 2015-03-29 11:16:14
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Pierwszy lepszy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akwaplanacja
Sprawdzilem, to prawda. Nie wystepuje !:)

Najwyraźniej autor ma inną definicję niz ja.

Nie ma innej definicji.

Ciekawe jak w takim razie
nazywa zjawisko utraty przyczepności na mokrej nawierzchni przez oponę
rowerową, bo w ostatnim zdaniu przyznaje że takie zjawisko zachodzi.

Tak jak nazwales: poslizg :) Jednak na prostej w deszczu moim zdaniem czy jest bieznik czy nie, to nie ma znaczenia bo akwaplaning nie wystepuje
Co innego w zakretach przy uslizgach, gdzie slick jest bardzo niebezpieczny, ale jak wspomnialem kazdy powinien wiedziec na co moze sobie pozwolic przy danych oponach.

A tobie radzę się zastanowić dlaczego opony rowerowe się bieżnikuje. Jakby
nie było potrzeby odprowadzania wody spod  opony, wszystkie byłyby
gładkie.

Czasami mam wrazenie, ze wymyslne wzory stosowane przez producentow maja jedynie cel marketingowy.
Na obecny sezon do miasta zmieniam calkowicie lyse slicki do takich, w ktorych po bokach zastosowane zostaly mikroklocki czyli Maxxis Detonator i te mysle, ze w zakretach beda trzymaly sie znacznie lepiej, rowniez na deszczu, zobaczymy:
http://cdn.maxxiscentral.com/tyreimages/tyre-image-DetonatorHybrid_l.png
a tu piekny przyklad takiej oponki wyscigowej:
http://cdn.maxxiscentral.com/tyreimages/tyre-image-Rouler_l.png

Data: 2015-03-30 08:10:20
Autor: cytawa
Jacek Maciejewski pisze:

[...]

Wtrace sie do dyskusji. Bieznikuje sie glownie po to by sie opona nie slizgala na piachu lezacym na gladkiej powierzchni (w zakretach). A w terenie by sie opona nie slizgala na podjazdach. W obu tych przypadkach nie ma akwaplaningu. Waska gladka opona nie ulegnie akwaplaningowi nigdy.

Jan Cytawa

Data: 2015-03-27 13:15:06
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz

Krysztalowa kula do naprawy. Niby dlaczego uznales, ze ja na rowerze nie jezdze? Akurat jezdze. I na takim z klockami, i na takim ze slickami.

Moze i jezdzisz ale w praktyce testu, ktory opisuje nie przeprowadzales.

>widze ze lepiej i pewniej na szosie sie sklada na gladkich oponach. I dlaczego odrzuciles tez to Sheldon napisal? On tez sie nie zna?

Oczywiscie, ze lepiej (sam jezdze), ale nie w szczegolnie CIASNYCH zakretach, które chcesz przejechac jak najszybciej. Ja na klockowanych przejade a ty sie wylozysz lub cie wyniesie. Nie ma porownania w tym wzgledzie jesli chodzi o slicki 26x1.6 do wyzej wspomnianych klockow 2.35.
bo testowalem to m.in. na kretych miejskich sciezkach rowerowych.

Powiedz mi prosze dlaczego wymysliles, ze masz lepsza przyczepnosc jadac na krawedzi bujajacych sie 2-3 klockow z gumy niz na calej oponie?
Bo tarcie tych klockow jest wieksze niz styku waskiego slicka z asfaltem. Warto tez zwroci uwage na rodzaj gumy i cisnienie.

Dlaczego motocykle sportowe nie maja klockow z boku? Dlaczego ludzie przerabiajac motocykle enduro na supermoto zakladaja gladkie opony >a nie zostawiaja tych z kostkami?

Dlatego, ze w takich motocyklach priorytetem sa opory toczenia i predkosc. Takim motocyklom przyczepnosc zapewnia duza szerokosc opony

Dlaczego na etapach "zjazdowych" kolarze nie zakladaja opon z klockami? Odpowiesz czy sie zaczniesz zaslaniac osobistymi wycieczkami i >jakimis dziwnymi wydumaniami o tym jak ja to nie jezdze?

Jak wyzej. Nie oplaca sie calego etapu jechac na klockach z powodu kilku ciasnych zakretow (jesli w ogole takie wystepuja). Tu priorytetem sa opory. Przyczepnosc takiej szytki jest minimalna i kazdy tego typu zakret (sam zakret) przejade szybciej na klockach niz ty na szytkach:

https://lh6.googleusercontent.com/-LOLu23SXAlk/UgiW2CfqkRI/AAAAAAAAArY/uWzf_LuCwrc/w957-h539-no/P1060841.JPG

Data: 2015-03-27 07:50:54
Autor: Iguan_007
On Friday, March 27, 2015 at 10:16:17 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
>Krysztalowa kula do naprawy. Niby dlaczego uznales, ze ja na rowerze nie >jezdze? Akurat jezdze. I na takim z klockami, i na takim ze slickami.

Moze i jezdzisz ale w praktyce testu, ktory opisuje nie przeprowadzales.

A skad Ty wiesz co przeprowadzalem a co nie? Chcesz w praktyce? OK, wiec sie pochwale praktyka. W praktyce mam na popularnym kretym gorskim odcinku na stravie 9 miejsce na 2tys osob (i 5tys przejazdow). Wiec chocbys pekl zmyslajac historie o moim jezdzeniu to jednak troche po zakretach jezdze.

> [...]
Oczywiscie, ze lepiej (sam jezdze), ale nie w szczegolnie CIASNYCH zakretach, które chcesz przejechac jak najszybciej. Ja na klockowanych przejade a ty sie wylozysz lub cie wyniesie.

Skup sie. Na klockach masz mniejszy kontakt z podlozem bo dotykasz asfaltu tylko klockiem (a w ostrym zakrecie jego krawedzia), a nie cala opona jak ktos na slickach. Do tego klocki sie bujaja. Wiec nie wiem skad wymysliles wieksza przyczepnosc. Pisza Ci to na forach rowerowych, pisze Sheldon, jezdza szosowcy, jezdza motocyklisci a Ty dalej brniesz slepo w te kostki. Nie brnij w to dalej bo to juz podchodzi pod trolowanie.
> [...]
Bo tarcie tych klockow jest wieksze niz styku waskiego slicka z asfaltem. Warto tez zwroci uwage na rodzaj gumy i cisnienie.

Dlaczego niby ma byc wieksze? Slick siedzi cala powierzchnia na asfalcie, opona z ktora pokazales tylko kostkami. A w ostrych zakretach ich krawedziami. Gdzie tu jakas realna przewaga?
> [...]

Dlatego, ze w takich motocyklach priorytetem sa opory toczenia i predkosc.. Takim motocyklom przyczepnosc zapewnia duza szerokosc opony

Nie, nie dlatego nie maja klockow na bokach. Nie maja ich dlatego, ze gladkie opony daja lepsza przyczepnosc. Przy 100+ konnym motocyklu daliby kilkugramowe kostki z boku opony gdyby poprawialy przyczepnosc. Ale nie poprawiaja.
> [...]

Przyczepnosc takiej szytki jest minimalna i kazdy tego typu zakret (sam zakret) przejade szybciej na klockach niz ty na szytkach:

Ok. Przejedz. Jest sporo popularnych kretych zjazdow w Europie. Prosze zjedz taki Alpe d'Huez ze strava i kamera. Zobaczymy jak wypadniesz na tle innch.
https://lh6.googleusercontent.com/-LOLu23SXAlk/UgiW2CfqkRI/AAAAAAAAArY/uWzf_LuCwrc/w957-h539-no/P1060841.JPG

O, i na takich drogach wlasnie ludzie jezdza na szosowkach. Na slickach.

Data: 2015-03-27 17:09:27
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Moze i jezdzisz ale w praktyce testu, ktory opisuje nie przeprowadzales.

A skad Ty wiesz co przeprowadzalem a co nie?

Bo bredzisz głupoty, dlatego.

> [...]

Skup sie. Na klockach masz mniejszy kontakt z podlozem bo dotykasz asfaltu tylko klockiem (a w ostrym zakrecie jego krawedzia)

Nie, na klockach mam wiekszy kontakt z podlozem niz na szytkach czy typowych waskich rowerowych slickach. Zmien sobie szerokie opony w motorze na szytki to sie przekonasz jak sie zachowuja.

, a nie cala >opona jak ktos na slickach. Do tego klocki sie bujaja. Wiec nie wiem skad wymysliles wieksza przyczepnosc.

Nic mi sie nie buja, bardziej miekka guma klocka dodakowo rozklada sie jeszcze wieksza powierzchnia niz mocno nabity slick.

Pisza Ci to na forach rowerowych, pisze Sheldon, jezdza szosowcy, jezdza motocyklisci a Ty dalej brniesz slepo w te kostki. Nie brnij w to dalej >bo to juz podchodzi pod trolowanie.

To nie brnij, podawalem ci przyklad z testu opon. Przeczytales ?

>Powiedz mi prosze dlaczego wymysliles, ze masz lepsza przyczepnosc jadac >na
>krawedzi bujajacych sie 2-3 klockow z gumy niz na calej oponie?

J/w. juz ci wyjasnialem

[...]

J/w.

> [...]

Nie, nie dlatego nie maja klockow na bokach. Nie maja ich dlatego, ze gladkie opony daja lepsza przyczepnosc.

Przyczepnosc zalezy od szerokosci opony, naucz sie czytac.

Przy 100+ konnym motocyklu daliby kilkugramowe kostki z boku opony gdyby poprawialy przyczepnosc. Ale nie poprawiaja.

Nie dali dlatego, ze przy tej szerokosci opony nie ma sensu ich stosowac, po drugie wzroslyby opory powietrza i waga
(kilkukilogramowe kostki- rotfl) Taki motocykl nie sluzy do tego, zeby nim jezdzic po takich zakretach jak nizej na zdjeciu bo to masochizm dlatego szybciej po takiej trasie bym sie poruszal na enduro podobnie jak na mtb w stosunku do szosowki.

> [...]

Ok. Przejedz. Jest sporo popularnych kretych zjazdow w Europie. Prosze zjedz taki Alpe d'Huez ze strava i kamera. Zobaczymy jak wypadniesz >na tle innch.

Udajesz glupka albo nie umiesz czytac, nizej ci wyjasniam.

https://lh6.googleusercontent.com/-LOLu23SXAlk/UgiW2CfqkRI/AAAAAAAAArY/uWzf_LuCwrc/w957-h539-no/P1060841.JPG

O, i na takich drogach wlasnie ludzie jezdza na szosowkach. Na slickach.

Gdyby trasa wiodla tylko po tych  zakretach i krotkich prostych to szybciej bym ja przejechal na mtb niz ty na szosie. Jesli tego nie kumasz tzn, ze jestes malo rozgarniety. To wszystko. Wytłuscić, zeby ci cos nie umknelo z ostatniego zdania ?

Data: 2015-03-27 09:34:49
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 28, 2015 at 2:10:39 AM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
> [...]

Nic mi sie nie buja, bardziej miekka guma klocka dodakowo rozklada sie jeszcze wieksza powierzchnia niz mocno nabity slick.

Jak Ci sie klocki na ostrych zakretach nie bujaja to jeszcze nigdy nie jezdziles po ostrych zakretach.

> [...]

To nie brnij, podawalem ci przyklad z testu opon. Przeczytales ?

Tak. Nie widze tam nic co swiadaczyloby ze kostki sa generalnie lepsze na zakrecie. Jakas opona akurat byla lepsza od innej. Dlaczego uparcie odrzucasz fakty? Szosowcy czy motocyklisci jezdza na gladkich oponach. Naprawde. Nie dlatego, ze ich nie oswieciles ale dlatego ze tak jest bezpieczniej.

> [...]

Przyczepnosc zalezy od szerokosci opony, naucz sie czytac.

Ale skoro klocki pomagaja to dlaczego ich nie doloza? Pomyslales o tym? Pewnie pomyslales juz dawno ale dalej trolujesz.

> [...]

Nie dali dlatego, ze przy tej szerokosci opony nie ma sensu ich stosowac, po drugie wzroslyby opory powietrza i waga

Gdyby pomagaly to bylyby stosowane. Takie supermoto szczegolnie szybkie ani oplywowe nie jest. Sluzy wlasnie do zakretow. A kostki nie sa stosowane.

(kilkukilogramowe kostki- rotfl)

Przeczytaj jeszcze raz.

Taki motocykl nie sluzy do tego, zeby nim jezdzic po takich zakretach jak nizej na zdjeciu bo to masochizm dlatego szybciej po takiej trasie bym sie poruszal na enduro podobnie jak na mtb w stosunku do szosowki.

Masochizm? Hahaha. Nie masz zielonego pojecia o czym piszesz. Ludzie na motocyklach wlasnie szukaja takich zakretow bo to jest najwieksza frajda! Nigdy nie zabieram motocykla z kostkami na takie drogi bo to meczarnia. Za to na slickach to jest zabawa. Na jakim motocyklu jezdzisz, ze takie zakrety to masochizm? Harley?

> [...]

Udajesz glupka albo nie umiesz czytac, nizej ci wyjasniam.

No tak, Ty wolisz rzucac "glupkami" i teoretyzowac o jezdzeniu po 10m kolku..
> [...]

Gdyby trasa wiodla tylko po tych  zakretach i krotkich prostych to szybciej bym ja przejechal na mtb niz ty na szosie.

Majac takie same umiejetnoci i na takim samym rowerze lepiej przejechalby ten z lepsza przyczepnoscia. Czyli ten na slickach.

Jesli tego nie kumasz tzn, ze jestes malo rozgarniety. To wszystko. Wytłuscić, zeby ci cos nie umknelo z ostatniego zdania ?

Ciekawe w ktorym momencie zdales sobie sprawe, ze opowiadasz bajki. Pozdrawiam,

Data: 2015-03-27 18:08:06
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
[To wyzej wszystko juz bylo, powtarzasz brednie]

Co do motocykla to w latach `90 jezdzilem na ZX11 jesli cos ci to mowi. Od dawna nie jezdze.
Jazda po takich serpentynach na tym sprzecie to idiotyzm.

bym ja przejechal na mtb niz ty na szosie.

Majac takie same umiejetnoci i na takim samym rowerze lepiej przejechalby ten z lepsza przyczepnoscia. Czyli ten na slickach.

Nie, zaproponowalem ci test. Jazda po okregu o srednicy 10m, ale spekales.

ROTFL, czyli nic nie zrozumiales.

Data: 2015-03-27 10:26:50
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 28, 2015 at 3:09:18 AM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
Co do motocykla to w latach `90 jezdzilem na ZX11 jesli cos ci to mowi. Od dawna nie jezdze.

A ja i owszem, jezdze. I im wiecej zakretow tym fajniej. Pod warunkiem, ze nie jedziemy na kostkach.
Jazda po takich serpentynach na tym sprzecie to idiotyzm.

To zdjecie to Stelvio, zgadlem? Czyli mekka motocyklistow i kolarzy szosowych.  Wiedziales?

>Majac takie same umiejetnoci i na takim samym rowerze lepiej przejechalby >ten z lepsza przyczepnoscia. Czyli ten na slickach.

Nie, zaproponowalem ci test. Jazda po okregu o srednicy 10m, ale spekales..

Spekalem? Bo nie chce przyjechac 15tys km zeby jakiemus czlowiekowi z forum udowodnic cos co jest oczywiste? Wiec tak, spekalem. Liczylem na to, ze otworzy oczy i zobaczy na czym ludzie jezdza po szosach. Poczyta troche na ten temat. Zobaczy jak sa budowane szosowe jednoslady. Spojrzy w garazu na opone gladka i kostkowana. I wyciagnie z tego wnioski. Ale mylilem sie. Czlowiek z forum przyzwyczail sie do opony kostkowanej wiec jego zdaniem MUSI on zapewniac lepsza przyczepnosc. Nawet jesli trzyma ja malymi kwadratowymi klockami.

>Ciekawe w ktorym momencie zdales sobie sprawe, ze opowiadasz bajki.

ROTFL, czyli nic nie zrozumiales.

Zrozumialem. Niezaleznie od otaczajacej Cie rzeczywistosci "wiesz lepiej". Pozdrawiam,

Data: 2015-03-27 19:02:56
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Wrecz odwrotnie. Wlasnie dlatego, ze jezdze na dwoch rodzajach a takich ludzi jest mniejszosc,  pod katem rowerowym dokladnie to przebadalem. Ty jedyne co zrobiles to na moment przed chwila zmieniles gumy, zeby stwierdzic ze stabilniej sie skreca, tylko chyba jeszcze nie zdazyles zdjac roweru ze stojaka :) Teraz pojezdzij jak najszybciej i najciasniej nie opierajac sie noga, moze w koncu dotrze ?

>Ciekawe w ktorym momencie zdales sobie sprawe, ze opowiadasz bajki.

ROTFL, czyli nic nie zrozumiales.

Zrozumialem. Niezaleznie od otaczajacej Cie rzeczywistosci "wiesz lepiej".

Rzeczywistosc jest taka jaka ja opisalem i niewatpliwie z praktycznego punktu malo wiesz.

Data: 2015-03-27 12:55:42
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 28, 2015 at 4:04:09 AM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
> [...]

Ty jedyne co zrobiles to na moment przed chwila zmieniles gumy,

Naprawde, zmien zainteresowania. Do wrozbiarstwa nie masz smykalki. Po co tak dziecinnie wymyslasz? Ja nigdzie nie napisalem ze JEDYNE co zrobilem to zmienilem gumy. Wiec zebyc Cie Drogi Wrozbito-Amatorze z klopotu wyplatac: jezdze na kilku rowerach i kilku motocyklach. W roznych warunkach i na rozych oponach. Ale jezdzilem TEZ (widzisz "TEZ/JEDYNIE") na takim samym rowerze/motocyklu z innymi oponami. Poczytalem ludzi ktorzy sa uznawani za jakies tam autorytety. Spojrzalem na to co nam oferuja producenci rowerow/motocykli. Spojrzalem na sport. Wnioski takie same - na asfalcie stabilniej jest na slicku niz na kostach.
>Zrozumialem. Niezaleznie od otaczajacej Cie rzeczywistosci "wiesz lepiej".

Rzeczywistosc jest taka jaka ja opisalem i niewatpliwie z praktycznego punktu malo wiesz.

Jakos niedobry swiat wokol tego nie potwierdza. Probowales juz tupania nozka?

Data: 2015-03-27 18:01:39
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 28, 2015 at 9:51:38 AM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:
>Naprawde, zmien zainteresowania. Do wrozbiarstwa nie masz smykalki. Po co >tak dziecinnie wymyslasz? Ja nigdzie nie napisalem ze >JEDYNE co zrobilem >to zmienilem gumy. Wiec zebyc Cie Drogi Wrozbito-Amatorze z klopotu >wyplatac: jezdze na kilku rowerach i kilku >motocyklach. W roznych >warunkach i na rozych oponach. Ale jezdzilem TEZ (widzisz "TEZ/JEDYNIE") na >takim samym >rowerze/motocyklu z innymi oponami. Poczytalem ludzi ktorzy sa >uznawani za jakies tam autorytety. Spojrzalem na to co nam oferuja > >producenci rowerow/motocykli. Spojrzalem na sport. Wnioski takie same - na >asfalcie stabilniej jest na slicku niz na kostach.

Poczytales, poplules i narobiles. Nic nowego.

Nic nie poplulem. To nie ja wyskakiwalem z "glupkami" bo mi otaczajaca rzeczywistosc nie odpowiada. A tutaj masz kolejne opracowanie. Tez je odrzucisz?

"machines that measure traction show that smooth tires corner better on both wet and dry pavement. In such tests, other things being equal, smooth tires achieve greater lean angles while having lower rolling resistance". http://sheldonbrown.com/brandt/slicks.html

Co na to powiesz?

Ty na tych rowerach to najwyrazniej ledwo rownowage utrzymujesz, do jazdy sporo ci brakuje bo bys wiedzial o czym pisze.

Po raz kolejny niesmialo zaznaczam - na gladkich oponach po asfalcie jezdza kolarze. Sensownosc tego potwierdzaja artykuly ktore Ci w tym watku podalem. Bez kostek jezdza motocyklisci. Nawet na takim supermoto ktore jest wlasnie stworzone do szybkiego pokonywania zakretow. Dlaczego nie zakladaja kostek skoro wg. Ciebie poprawiaja one przyczepnosc? Naprawde myslisz, ze wszyscy sie myla a Ty masz racje?

> Rzeczywistosc jest taka jaka ja opisalem i niewatpliwie z praktycznego
> punktu malo wiesz.

>Jakos niedobry swiat wokol tego nie potwierdza. Probowales juz tupania >nozka?

Ale mnie zupelnie nie interesuje czego nie potwierdza twoj wyimaginowany swiat. Mam tupac na twoje bzdety ?

To nie jest "moj swiat". To swiat jaki Cie otacza. Motocyklisci i rowerzysci szosowi jezdza na gladkich oponach. Nawet tam gdzie liczy sie przyczepnosc na zakretach.
Podlaczyles sie pod moje posty i nudzisz w kolko o tym samym: "na asfalcie stabilniej jest na slicku..." - niestety nie zawsze. Nie musimy sie zgadzac

Oczywiscie, ze nie musimy. Zaloz sobie do roweru/motocykla szosowego kostki i szalej po zakretach. Masz prawo byc inny.

walnij jakas urocza fotke, tam selfie chyba brakuje do kolekcji :)

A tutaj juz normalnych arumentow zabraklo? Daruj sobie takie wstawki, potrafisz?

Data: 2015-03-28 00:50:25
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Ale mnie zupelnie nie interesuje czego nie potwierdza twoj wyimaginowany swiat. Mam tupac na twoje bzdety ?
Podlaczyles sie pod moje posty i nudzisz w kolko o tym samym: "na asfalcie stabilniej jest na slicku..." - niestety nie zawsze. Nie musimy sie zgadzac wiec skoncz powtarzac od 10 wpisow to samo, a jak nie masz co robic to walnij jakas urocza fotke, tam selfie chyba brakuje do kolekcji :)

Data: 2015-03-28 02:37:41
Autor: Iguan_007
On Saturday, March 28, 2015 at 6:18:32 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
>"machines that measure traction show that smooth tires corner better on >both wet and dry pavement. In such tests, other things being equal, smooth >tires achieve greater lean angles while having lower rolling resistance"..

Nic nowego, nie robi.

Co "nie robi"? Rozumiesz co przeczytales? Bo przeczytales, prawda?
"machines that measure traction show that smooth tires corner better on both wet and dry pavement."

Powtorze pytanie ktorego wyraznie unikasz: dlaczego w supermoto na asfalcie nie zakladaja kostek skoro wg. Ciebie poprawiaja one przyczepnosc? To motocykl typowo do jezdzenia po zakretach. Ani kilka gramow dodatkowej wagi ani minimalne zmiany aerodynamiki nie maja tutaj istotnego znaczenia. On ma szybko przejezdzac zakrety.

Z reszta postu nie chce mi sie dyskutowac. Zaczynasz zalosne osobiste wycieczki a tym nie jestem zainteresowany. Na tym koncze. I tak nie przyznasz racji. Choc jestem w 100% pewny, ze zrobiles male dochodzenie w internecie i juz wiesz ze sie mylisz. Pozdrawiam i bez odbioru,

Data: 2015-03-28 09:17:16
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
..
[...]

Nic nowego, nie robi. Caly czas proponuje ci prosty test ktorego boisz  sie jak dzieciak. Bierz te szytki, ja biore gorala z klockami i jezdzimy po ciasnym okregu.

[...]

Tlumaczylem ci to wielokrotnie w kilku postach wyzej a ty ciagle to samo! Wiesz, ze powtarzanie w kolko tych samych zdan moze swiadczyc o chorobie Alzheimera - to nie sa zarty.

To nie jest "moj swiat". To swiat jaki Cie otacza. Motocyklisci i rowerzysci szosowi jezdza na gladkich oponach. Nawet tam gdzie liczy >sie przyczepnosc na zakretach.

LOL. Jak nic Alzheimer. Nie bagatelizuj, idz do lekarza.

Oczywiscie, ze nie musimy. Zaloz sobie do roweru/motocykla szosowego kostki i szalej po zakretach. Masz prawo byc inny.

Tak, jak kazdy mam prawo byc inny od ciebie. Jak rowniez  ten zawodnik ktory opisal test slickow i semislickow.
http://roweroweporady.pl/schwalbe-cx-comp-test-opony/
"Plusem CX-ów na pewno jest to, że na krętych zjazdach po asfalcie dochodzących do 70 kilometrów na godzinę - to one były w moim subiektywnym odczuciu lepsze - po prostu boczny bieżnik lepiej trzymał w zakrętach."
- ten koles i ja jestesmy inni od ciebie i niezmiernie mnie to cieszy :)

A tutaj juz normalnych arumentow zabraklo? Daruj sobie takie wstawki, potrafisz?

Widze, ze masz z tym problem. Najwyrazniej jakis brak akceptacji w srodowisku, to by sie zgadzalo po tej dyskusji.

Data: 2015-03-28 04:31:43
Autor: Iguan_007
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
On Saturday, March 28, 2015 at 9:08:28 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

Chryste jaki ty masz betonowy leb.

"The fact is that 'slick' treads on bikes actually present more surface area on smooth surfaces, which means more grip. Even in the wet a smoother tread will mean more grip on the road than a deep tread or knobbles."
http://www.britishcycling.org.uk/commuting/article/ww-Wise-Words-- -Tyres-0

[...]
 http://sheldonbrown.com/brandt/slicks.html "Knobby treads actually give worse traction on hard surfaces! This is because the knobs can bend under side loads, while a smooth tread cannot. The bending of knobs can cause discontinuities in handling: the tyre grips OK for mild cornering, but as cornering force exceeds some critical value, the knobs start to bend and the traction suddenly goes to Hell in a handbasket. Bicycle tyres for on-road use have no need of any sort of tread features; in fact, the best road tyres are perfectly smooth, with no tread at all! Unfortunately, most people assume that a smooth tyre will be slippery, so this type of tyre is difficult to sell to unsophisticated cyclists"
http://www.sheldonbrown.com/tyres.html#traction
Koncz i wstydu oszczedz,

Wlasnie koncze.

tylko dlaczego tak pozno ?
 Bo przez chwile myslalem, ze potrafisz czytac i nie jestes trolem.  Pozdrawiam,

Data: 2015-03-28 18:06:14
Autor: Czesław Wiśniak
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Koncz i wstydu oszczedz,

Wlasnie koncze.

Nie sadze, zacznij sie leczyc.

tylko dlaczego tak pozno ?

>Bo przez chwile myslalem, ze potrafisz czytac i nie jestes trolem.

Owszem potrafie, wiec zaloz sobie szytki do motocykla teoretyku, po co ci szerokie opony ?

Data: 2015-03-28 12:07:15
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Chryste jaki ty masz betonowy leb. Po raz kolejny juz nie wiem ktory informuje cie, ze w motocyklu przyczepnosc zapewnia szerokosc opony (podobnie jak w F1). Dodatkowo przemawiaja inne aspekty o ktorych wspominalem, np, aerodynamika.
Waski slick w rowerze (osobiste moje porownanie slick 1.6 bo rzadko spotyka sie szersze w rowerze vs. mocno klockowana opona 2.2) nie mowiac juz o smiesznej szytce w szosowce nie ma szans w ostrych zakretach, bo styk z powierzchnia jest mniejszy. Dodatkowo klocek pod ciezarem rozklada sie wieksza powierzchnia.
Wielokrotnie przerobilem to w praktyce na zwyczajnych asfaltowych sciezkach w miescie ! Dlatego nie zawsze slick jest bardzej przyczepny, ale ty dalej w kolko to samo jak chory psychicznie czlowiek. Nawet podalem ci przyklad testu !
Jeszcze raz: zaloz sobie te szytki do motocykla, zobaczymy jak bedziesz wchodzil w zakrety :)
Mam nadzieje, ze sie zrozumielismy , pytanie tylko jak dlugo jeszcze bedziesz upierdliwy ?.

[...]

Koncz i wstydu oszczedz, tylko dlaczego tak pozno ? Powienienes byc pewny swojego natrectwa.

Data: 2015-03-30 08:17:44
Autor: cytawa
Iguan_007 pisze:

[...]

Oczywiscie. Kostki z boku opony sa bardzo niebezpieczne w zakretach na gladkich powierzchniach. Fatalnie sie rower uklada, zwlaszcza gdy ostro bieznikowana opona jest zalozona z przodu. Dlatego przednie opony w rowerach maja lagodniejszy, wyokraglony i bardziej kierunkowy wzor niz opony tylne.

I ogolnie im wieksze predkosci tym gladsze powinny byc opony

Jan Cytawa

Data: 2015-03-31 03:04:12
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 08:10:17 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Jacek Maciejewski pisze:

> [...]

Wtrace sie do dyskusji. Bieznikuje sie glownie po to by sie opona nie slizgala na piachu lezacym na gladkiej powierzchni (w zakretach). A w terenie by sie opona nie slizgala na podjazdach. W obu tych przypadkach nie ma akwaplaningu. Waska gladka opona nie ulegnie akwaplaningowi nigdy.

Też się wtrącę :)

Woda na asfalcie to pikuś. Zapominacie o tym, co po asfalcie jeździ czyli o
 pojazdach silnikowych - a silniki to paliwo i olej które sobie ciekną: coś tam
 skapuje z rury wydechowej, coś spod uszczelek, a płyn do spryskiwacza zapewnia
 poślizg niczym mydło...

Nie twierdzę, że asfalt w mieście, to zawsze pokryta olejem śliska
 powierzchnia, ale plamy tu i ówdzie są szczególnie tam gdzie są korki i
 pojazdy stoją dłużej bo wtedy powierzchnie rozlanego oleju/paliwa są większe

Kilka miesięcy temu zaliczyłem wykładkę na zakręcie pokrytym cienką
 paliwowo-olejowo-wodną warstwą - przednie koło pojechało swoją drogą i do tej
 pory mam kolarski szlif na udzie (opona to Kenda SBE 2,10 ciśnienie niskie, ok
 1,8 bara).

Woda, olej, paliwo - a jest jeszcze piach, a ten na kostce fazowanej to jest
 szczególnie "przyczepny"...

A do kłócących się w tym wątku - chcecie się ścigać po mieście? Po czym? Po
 asfalcie? Jeśli macie możliwość jazdy miejskiej wyłączenie po asfalcie, to
 szczerze zazdroszczę.... Kiedyś ktoś mnie prosił o poradę w kwestii wyboru "szybkiego" roweru na miasto,
 owa osoba myślała o rowerze przełajowym (taka mocniejsza szosówka), a ja
 poleciłem mieszczucha ze wspomaganiem elektrycznym, z szerokimi oponami z
 niskim ciśnieniem i mocnymi hamulcami... Jeśli ktoś lubi testy wibracyjne, to niech jeździ po DDR na szosówce... Dokąd
 sobie szybko pojedziesz? Do następnych świateł? Do krętego odcinka DDR z kostki
 pokrytej piachem? Do następnego krawężnika? Do serii głębokich obniżeń przy
 wjazdach na posesje? Do ciągu rowerowo-pieszego z pieszymi, dziećmi i psami na
 smyczy? Dlatego właśnie wg mnie coś takiego jak "szybki rower na miasto"
 zwyczajnie przestaje mieć "rację bytu" i nabiera "racji odbytu" albo racji
 genitalnej czyli "za ch..ja się nie da"

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-03-27 09:42:13
Autor: Iguan_007
[...]

W ostrym zakrecie? Nie, nie masz. Opierasz sie na 2-3 kostkach, a w bardzo ostrym zakrecie na ich krawedzi. Gdybys nie mial kostek opieralbys sie wieksza powierzchnia.

Zmien sobie szerokie opony w motorze na szytki to sie przekonasz jak sie zachowuja.

Zmienilem na chwile kostki na gladkie w enduro. Tej samej szerokosci. I na gladkich duzo stabilniej sie skrecalo. Pozdrawiam,

Data: 2015-03-27 19:04:46
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Nie musisz powtarzac bzdur w nieskonczonosc.

Zmien sobie szerokie opony w motorze na szytki
to sie przekonasz jak sie zachowuja.

Zmienilem na chwile kostki na gladkie w enduro. Tej samej szerokosci. I na gladkich duzo stabilniej sie skrecalo.

To pojezdzij jeszcze w sposob jaki ci napisalem
Skoro boisz sie testu ze mna to znajdz tam sobie jakiegos dzieciaka ktory ci udowodni, ze sie myslisz.

Data: 2015-03-25 11:50:35
Autor: bans
W dniu 2015-03-25 o 11:02, saparata pisze:

Obecnie mam Kenda Flame 2.2 szerokości.

2.2 na miasto? :)

> Amortyzacja dobra ale maks ciśnienie to 2,6 Atm powyżej ciągłe >kapcie.

Im większe ciśnienie tym częściej łapiesz kapcie? Ty chyba w jakimś innym uniwersum żyjesz ;)

> Ta opona katuje moją łydkę przy szybszej jeździe.

Opona? Łydkę? Kolejny kosmiczny przypadek.

--
bans

Data: 2015-03-25 10:55:17
Autor: adam
On 2015-03-25, bans <goc@o2.pl> wrote:
> Ta opona katuje moją łydkę przy szybszej jeździe.
Opona? Łydkę? Kolejny kosmiczny przypadek.
:) To bardziej wina zlego ustawienia siodelka. Albo rower/rama za duza.

A.

Data: 2015-03-25 13:28:17
Autor: saparata
W dniu 2015-03-25 o 11:50, bans pisze:
> [...]

 > Amortyzacja dobra ale maks ciśnienie to 2,6 Atm powyżej ciągłe >kapcie.

Im większe ciśnienie tym częściej łapiesz kapcie? Ty chyba w jakimś

Taką zależność zauważyłem. Im wyższe ciśnienie tym częstsze kapcie;/

Data: 2015-03-31 03:08:55
Autor: Titus Atomicus
In article <meu58m$42n$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

W dniu 2015-03-25 o 11:02, saparata pisze:

> Obecnie mam Kenda Flame 2.2 szerokości.

2.2 na miasto? :)

Ja zarowno w miastowym raczej skladaku i holendrze zalozylem balony Schwalbe Big Apple i jestem zadowolony. Ale rzeczywiscie, scigacze to nie sa.

 > Amortyzacja dobra ale maks ciśnienie to 2,6 Atm powyżej ciągłe >kapcie.

Im większe ciśnienie tym częściej łapiesz kapcie? Ty chyba w jakimś innym uniwersum żyjesz ;)

Faktycznie jakos dziwnie... J

 > Ta opona katuje moją łydkę przy szybszej jeździe.

Opona? Łydkę? Kolejny kosmiczny przypadek.

Mhm.
--
TA

Data: 2015-03-25 12:20:44
Autor: JDX
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus.html

Data: 2015-03-25 12:38:52
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Jaką oponę 26 cali z systemem anty przebiciowym zastosować do mtb żeby
zamienić go w miejski ścigacz?

Schwalbe Durano Plus 26x1.35
Tutaj mieli za bardzo dobre pieniążki ale sprzedali więc myślę, że to nie reklama ;-)

http://tnij.org/98mv2hj

Zgadzam się z tamtejszym opisem. Jeździłem na niej sporo po mieście, więc krawężniki i porozwalane butelki na ścieżka to norma.
Nie złapałem na niej żadnego kapcia na przestrzeni paru tyś. km.
Jedynie okresowo śrubokrętem wydłubuje z niej powbijane szkła.
Czasem jadąc za miasto wytrzymuje mój tyłek + sakwy.
Mimo rozmiaru jestem pod wrażeniem jak kleji się do drogi, bardzo dobrze radząc sobie w mokrych warunkach. Nie stwierdzono na razie aby guma parciała na przestrzeni uciekających lat.
Z wad - nie zachwyca ciężarem, cena bywa kosmiczna.

Data: 2015-03-25 12:52:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 12:38:52 +0100, Maciek napisał(a):

 bardzo dobrze radząc sobie w mokrych warunkach

Nie wierzę. Taki slick nie ma prawa trzymać się mokrego asfaltu. Bałbym
się kałużę przejechać a co dopiero jechać po mokrym.

Data: 2015-03-25 13:17:44
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Nie wierzę. Taki slick nie ma prawa trzymać się mokrego asfaltu. Bałbym
się kałużę przejechać a co dopiero jechać po mokrym.

:) To nie wierz. Bardzo dużo zależy od mieszanki gumy i o tym już dawno się przekonałem gdy przeszedłem z Continentala na Shwalbe.
Nagle odkryłem, że byłem w błędzie wybierając inne firmy ;-)
Na Durano po mokrym latam normalnie bez pietra. Nie czuję, dyskomfortu ani przerażenia w oczach.
Z innej beczki, mam też kolarkę, gdzie na Hutchinsonach idzie się po prostu zabić na mokrym (potrafią ślizgać się na czystym asfalcie i to na małych przechyłach roweru), no ale cóż, trzeba je dojeździć. Nie ma w ogóle porównania do Durano.

Data: 2015-03-25 13:41:22
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 13:17:44 +0100, Maciek napisał(a):

:) To nie wierz. Bardzo dużo zależy od mieszanki gumy

Blabla. Wiesz co to akwaplaning? To taka sytuacja w której twoja świetna
mieszanka gumy w ogóle się nie styka z asfaltem. Ciekawe jak jej
świetność wypada kiedy trzeba skręcić  podczas gdy guma kontaktuje się
wyłącznie z wodą :)

Data: 2015-03-25 13:45:32
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Jak to dobrze, ze na takim TdF o tym nie wiedza :)
Przy jezdzie na rowerze nie wystepuje cos takiego jak akwaplaning !

Data: 2015-03-26 12:14:04
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 13:45:32 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]

Szkoda ze opony pewnego Turka z którym jechałem rok temu w dół
serpentyną po ulewie tego nie wiedziały i zafundowły mu lot nad barierą
w dóóółłł urwiska. I kasację roweru. --

Data: 2015-03-26 14:16:53
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Po czym sie obudziles zlany zimnym potem.
Myślę, że powinieneś udzielać rad jakiejś zawodowej grupie kolarzy szosowych, zwłaszcza przestrzegac ich przed akwaplaningiem :)

Data: 2015-03-26 16:39:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 Mar 2015 14:16:53 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]

Wiśniak, ile ty w ogóle km zrobiłeś rowerem? Jakie masz doświadczenie?
Bo poglądy masz jakbyś wczoraj rower zobaczył.

Data: 2015-03-26 19:08:10
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

LOL, sobie zadaj to pytanie Maciejewski dyletancie :)

Data: 2015-03-25 13:58:03
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Blabla. Wiesz co to akwaplaning? To taka sytuacja w której twoja świetna
mieszanka gumy w ogóle się nie styka z asfaltem.

Przy jakiej prędkości nastąpi aquaplaning dla opony rowerowej? :-D
Odrzutowej? :-D

Data: 2015-03-26 08:00:18
Autor: tadeklodz
W dniu środa, 25 marca 2015 11:02:22 UTC+1 użytkownik saparata napisał:
[...]

chcesz z wałacha zrobić ogiera? Nie da rady niestety

Data: 2015-03-26 19:23:42
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Thu, 26 Mar 2015 08:00:18 -0700, tadeklodz napisał(a):

chcesz z wałacha zrobić ogiera? Nie da rady niestety
To nie rower jedzie tylko kolarz. --
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-26 20:34:40
Autor: Wojtas
[...]

Tanie i nieprzebijalne - Schwalbe Hurricane

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-03-26 22:32:43
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Tanie i nieprzebijalne - Schwalbe Hurricane

Miałem, przebijalność wychodziła mi średnio 1-2 na przebieg 3-4tyś km. Kolec czy okruch szkła potrafił sobie z nią poradzić.
Nie zmienia to faktu, że są to bardzo dobre oponki.

Data: 2015-03-28 10:39:32
Autor: Wojtas
W dniu 2015-03-26 o 22:32, Maciek pisze:

Miałem, przebijalność wychodziła mi średnio 1-2 na przebieg 3-4tyś km.
Kolec czy okruch szkła potrafił sobie z nią poradzić.
Nie zmienia to faktu, że są to bardzo dobre oponki.

Fakt, kolec może je załatwić - pytanie tylko, która opona jest na coś takiego niewrażliwa. Nie mniej, jak do tej pory, są to najmniej awaryjne opony jakiekolwiek miałem.