jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz

Data: 2015-03-25 12:38:52
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Jaką oponę 26 cali z systemem anty przebiciowym zastosować do mtb żeby
zamienić go w miejski ścigacz?

Schwalbe Durano Plus 26x1.35
Tutaj mieli za bardzo dobre pieniążki ale sprzedali więc myślę, że to nie reklama ;-)

http://tnij.org/98mv2hj

Zgadzam się z tamtejszym opisem. Jeździłem na niej sporo po mieście, więc krawężniki i porozwalane butelki na ścieżka to norma.
Nie złapałem na niej żadnego kapcia na przestrzeni paru tyś. km.
Jedynie okresowo śrubokrętem wydłubuje z niej powbijane szkła.
Czasem jadąc za miasto wytrzymuje mój tyłek + sakwy.
Mimo rozmiaru jestem pod wrażeniem jak kleji się do drogi, bardzo dobrze radząc sobie w mokrych warunkach. Nie stwierdzono na razie aby guma parciała na przestrzeni uciekających lat.
Z wad - nie zachwyca ciężarem, cena bywa kosmiczna.

Data: 2015-03-25 12:52:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 12:38:52 +0100, Maciek napisał(a):

 bardzo dobrze radząc sobie w mokrych warunkach

Nie wierzę. Taki slick nie ma prawa trzymać się mokrego asfaltu. Bałbym
się kałużę przejechać a co dopiero jechać po mokrym.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-03-25 13:17:44
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Nie wierzę. Taki slick nie ma prawa trzymać się mokrego asfaltu. Bałbym
się kałużę przejechać a co dopiero jechać po mokrym.

:) To nie wierz. Bardzo dużo zależy od mieszanki gumy i o tym już dawno się przekonałem gdy przeszedłem z Continentala na Shwalbe.
Nagle odkryłem, że byłem w błędzie wybierając inne firmy ;-)
Na Durano po mokrym latam normalnie bez pietra. Nie czuję, dyskomfortu ani przerażenia w oczach.
Z innej beczki, mam też kolarkę, gdzie na Hutchinsonach idzie się po prostu zabić na mokrym (potrafią ślizgać się na czystym asfalcie i to na małych przechyłach roweru), no ale cóż, trzeba je dojeździć. Nie ma w ogóle porównania do Durano.

Data: 2015-03-25 13:41:22
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 13:17:44 +0100, Maciek napisał(a):

:) To nie wierz. Bardzo dużo zależy od mieszanki gumy

Blabla. Wiesz co to akwaplaning? To taka sytuacja w której twoja świetna
mieszanka gumy w ogóle się nie styka z asfaltem. Ciekawe jak jej
świetność wypada kiedy trzeba skręcić  podczas gdy guma kontaktuje się
wyłącznie z wodą :)

Data: 2015-03-25 13:45:32
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Jak to dobrze, ze na takim TdF o tym nie wiedza :)
Przy jezdzie na rowerze nie wystepuje cos takiego jak akwaplaning !

Data: 2015-03-26 12:14:04
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Mar 2015 13:45:32 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]

Szkoda ze opony pewnego Turka z którym jechałem rok temu w dół
serpentyną po ulewie tego nie wiedziały i zafundowły mu lot nad barierą
w dóóółłł urwiska. I kasację roweru. --

Data: 2015-03-26 14:16:53
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Po czym sie obudziles zlany zimnym potem.
Myślę, że powinieneś udzielać rad jakiejś zawodowej grupie kolarzy szosowych, zwłaszcza przestrzegac ich przed akwaplaningiem :)

Data: 2015-03-26 16:39:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 Mar 2015 14:16:53 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]

Wiśniak, ile ty w ogóle km zrobiłeś rowerem? Jakie masz doświadczenie?
Bo poglądy masz jakbyś wczoraj rower zobaczył.

Data: 2015-03-26 19:08:10
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

LOL, sobie zadaj to pytanie Maciejewski dyletancie :)

Data: 2015-03-25 13:58:03
Autor: Maciek
jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz
Blabla. Wiesz co to akwaplaning? To taka sytuacja w której twoja świetna
mieszanka gumy w ogóle się nie styka z asfaltem.

Przy jakiej prędkości nastąpi aquaplaning dla opony rowerowej? :-D
Odrzutowej? :-D

jaka opona 26 cali do mtb żeby był miejski ścigacz